{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lopper, intet virker
  • #1   10. okt 2014 I kan prøve Bravecto, som i får ved dyrlægen. Det er en pille. Og så skal i rengøre alt meget grundigt. Evt. bruge trinol 810 i hele hytten.

• #2   10. okt 2014 Hvilke dråber har han fået?

Hvis hunden har været i bad mindre end to døgn før dråberne er givet, så er der en sammenhæng.
    For at stoffet skal virke skal det kunne fordeles på huden via det fedtlag, der ligger på den. Er dette fedtlag vasket væk, så virker stoffet ikke..

Og så er der specielt et produkt, der har lidt udfordringer i forhold til resistens. Det er indholdsstoffet Fipronil, der blandt andet er i Frontline og Effie-Pro.

• #3   10. okt 2014 Som CH siger, må hunden ikke bade umiddelbart inden.
    Udover dette er hjemme lige så vigtigt at holde, da lopperne gerne ligger æg rundt omkring. Så støvsugning samt få vasket alt ved 60 grader.
    Behandle hjemme med en evt. loppespray hjælper også smiley

• #4   11. okt 2014 og du er sikker på det ER lopper???!

vi havde en ven der behandlede mod lopper, men det var skab hunden havde...*SS*

• #5   11. okt 2014 Jeg bruger Bayvantic og vedligeholder det ved at bruge det med 30 dages mellemrum. 7 - 9 - 13 min hund på 2 1/2 år har ikke haft lopper.

Som en anden deltager i denne tråd fjerner du hundene naturlige fedststoffer i pelsen hvis du vasker den ofte. Som en dyrlæge samt flere erfarne hundefolk har sagt en hund skal ikke vaskes, pelsen er selvrensende såfremt den ikke vaskes.

Min hund er blevet vasket 2 gange, en gang havde han væltet sig i rævelort og en gang været på en mark hvor der lige var spredt gylle.

• #6   11. okt 2014 Husk også omgivelserne, de kan gemme sig i revner og sprækker

• #7   11. okt 2014 Læs for det første brugsanvisningen på loppemidlet. Der står også, hvor tæt på behandling man må vaske hunden.
    Støvsug alt, gulve, møbler etc. Alt der kan vaskes ved 60° skal vaskes, og både støvsugning og vask skal gentages ofte. Husk at smide posen ud (helt ud), når du har støvsuget.
    Du kan også kontakte dyrlægen og høre, hvordan det lige er med Capstar og loppemiddel til at dryppe i nakken, jeg mener, at man kan give begge dele samtidig. Capstar virker nærmest med det samme, og dråberne i nakken er lidt mere langtidsvirkende. Her hos os har vi gode erfaringer med Advantage.
    Brug etv. Trinoltil at sprøjte med (men prøv nu lige det andet først).

Kommentér på:
lopper, intet virker

Annonce