554 visninger
|
Oprettet:
lopper, intet virker {{forumTopicSubject}}
hej, vores lille odin har fået lopper, jeg har i den sidste måned forsøgt at bekæmpe det kræftigt, han har fået dråber i nakken, og bad begge gange inden, men jeg kan simpelthen ikke få dem af ham, nu søger jeg et godt råd !
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.135
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Hvis hunden har været i bad mindre end to døgn før dråberne er givet, så er der en sammenhæng.
For at stoffet skal virke skal det kunne fordeles på huden via det fedtlag, der ligger på den. Er dette fedtlag vasket væk, så virker stoffet ikke..
Og så er der specielt et produkt, der har lidt udfordringer i forhold til resistens. Det er indholdsstoffet Fipronil, der blandt andet er i Frontline og Effie-Pro.
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.071
Udover dette er hjemme lige så vigtigt at holde, da lopperne gerne ligger æg rundt omkring. Så støvsugning samt få vasket alt ved 60 grader.
Behandle hjemme med en evt. loppespray hjælper også
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 427 Svar: 3.669
vi havde en ven der behandlede mod lopper, men det var skab hunden havde...*SS*
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 490
Som en anden deltager i denne tråd fjerner du hundene naturlige fedststoffer i pelsen hvis du vasker den ofte. Som en dyrlæge samt flere erfarne hundefolk har sagt en hund skal ikke vaskes, pelsen er selvrensende såfremt den ikke vaskes.
Min hund er blevet vasket 2 gange, en gang havde han væltet sig i rævelort og en gang været på en mark hvor der lige var spredt gylle.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.613
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 85 Svar: 3.804
Støvsug alt, gulve, møbler etc. Alt der kan vaskes ved 60° skal vaskes, og både støvsugning og vask skal gentages ofte. Husk at smide posen ud (helt ud), når du har støvsuget.
Du kan også kontakte dyrlægen og høre, hvordan det lige er med Capstar og loppemiddel til at dryppe i nakken, jeg mener, at man kan give begge dele samtidig. Capstar virker nærmest med det samme, og dråberne i nakken er lidt mere langtidsvirkende. Her hos os har vi gode erfaringer med Advantage.
Brug etv. Trinoltil at sprøjte med (men prøv nu lige det andet først).
lopper, intet virker