1.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Sofie B
Sofie B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Min Jack Russell Terrier er blevet indlagt Min Jack Russell Terrier er blevet indlagt

Hej Alle.

Jeg har en Jack Russell Terrier på 10 år, som lige er blevet indlagt. Han har vidst noget tandkødsbetændelse og en hel del tandsten. Han har ikke spist og drukket i en uge og det har stået på lidt længere tid og han har tabt sig utrolig meget. Idet han ikke kan/vil spise noget har han ingen energi og ligger bare og holder smerten ud. Når han åbner munden lugter det rigtig slemt og han bløder også lidt ud af munden.... for at gøre en lang historie kort, så har han det bare rigtig skidt.

Min mor og jeg har derfor været på glamsbjerg dyrklinik på fyn i dag og de valgte at indlægge ham. Men jeg ved ikke så meget om hvordan sådan en indlæggelse foregår. Jeg har fået en lang liste med ting de vil gøre, blodprøve, tandrøntgen, sondemad osv.og selvfølgelig en pris. Men er der en af jer der ved hvordan sådan en indlæggelse foregår.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvor længe de beholder ham?
De skal have taget nogle blodprøver for at kigge på de indre organer osv. og mere ved jeg ikke lige nu, altså om han skal igennem operation.

Jeg håber at der er en af jer, der han en hund der har været indlagt, som har noget erfaring og vil dele det med mig.

Tak på forhånd

P.s dette er mit første indlæg på hundegalleri.dk og ved derfor ikke så meget om hvordan der foregår. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min Jack Russell Terrier er blevet indlagt
  • #1   15. okt 2014 Hvor er det godt at han er kommet til dyrlægen smiley

Det er umuligt for os at sige hvor lang tid han skal være indlagt og hvad de vil gøre ved ham. Hvis han ikke har drukket noget i 1 uge er han givet dehydreret og får lagt drop med væske i. Grunden til at de undersøger hjerte osv. inden narkose er for at se at han reelt KAN klare at komme i narkose.

Hvis I er i tvivl, så ring til dyrlægen. Det er ingen skam at man gerne vil have en besked, som man kan forstå og forholde sig til smiley

Og så for en anden gang skyld, så lov mig at der ikke går en uge hvor han er syg inden I tager til dyrlægen med ham. Det er rigtig grimt at gå rundt med smerter så længe. Det ved vi jo fra os selv smiley

• #3   15. okt 2014 Hvor har du det fra, at jack russells har dårlige tænder? jeg er på min fjerde jack russell terrier og ingen af dem har eller havde dårlige tænder. Ingen af dem har nogen sinde fået en tandrensning, for det har ikke været nødvendigt. Indrømmet, jeg børster7børstede tænder på dem, men ikke regelmæssigt

• #5   15. okt 2014 Ja det kender jeg ikke til, alle mine jacks har eller haft meget sunde tænder

• Sofie B
    Sofie B Tilmeldt:
    okt 2014

#7   15. okt 2014 Tak for nogle fine svar! smiley

Vi var nede ved ham her senere i dag igen med hans tæppe og sådan noget. Han havde fået noget smertestillende og de ville tage en blodprøve nu her. De havde lyttet nermere på hans hjerte og han har en mislyd på hjertet, som gør at han måske ikke vågner fra narkosen imorgen. Vi håber på det bedste og krydser finger.
    Vi ville også have været afsted med ham noget før men vi vidste ikke at det var så slemt som det var desværre.

• #8   15. okt 2014 God bedring med ham, håber på det bedste for jer alle

• #9   15. okt 2014 Undskyld, skulle en JRT være mere disponibel for dårlige tænder?!
    Jeg kan også berette om mine JRT's og ingen af dem har dårlige tænder. Jeg tror desværre at din informationskilde er rimelig begrænset og der mangler også info om hundens miljø til at kunne skabe et ordentligt billede. Jeg sidder tilfældigvis i bestyrelsen for JRT-klubben og jeg har aldrig hørt at dårlige tænder skulle være et problem i racen, medmindre de har levet af blød kost hele livet.

Derudover håber jeg at Sofies lille vuf bliver rask og husk at de er nogle hårdføre sataner. Og gudskelov for det! Det er sjældent at mine viser smerter, så at der kan gå en hel uge med bekymringer, skulle ikke undre mig.
    Rigtig god bedring

• Sofie B
    Sofie B Tilmeldt:
    okt 2014

#10   15. okt 2014 Tak for den fine besked omkring JRT Kennel HIJacks smiley og selfølgelig også de andre beskeder!

Ja man kan kun sige at han er en stærk hund der bider smerten i sig!
    Hans kost er(var) både blød og hård. Han for almindeligt tørkost og tyggeben og også lidt blød mad smiley Han har ikke døjet med tænderne før.

Vi har haft Walther i 4 år, men vi fik ham fra en familie på Sjælland fra København. Walther har selv været i Jack Russell Terrier klubben og har en meget flot stamtavle, så han er så ægte som han kan blive.

Vi har snakket med en døgnvagt her til aften og Walther har det fint og har fået drop. På de blodprøver han har fået taget er det kun den ene de havde fået svar på i dag og de andre i morgen. Den i dag viste med det samme at han mangler væske.

• #11   15. okt 2014 Pøj pøj med ham. Jeg har selv været igennem et frygteligt forløb med Luka. De små terriere er så seje og hårdføre....

• Gitte B
    Gitte B Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #12   16. okt 2014 Vores Jack Russel Walther er sovet ind kl. 12.30. Det viste sig at være mere omfattende! Hans nyre ville ikke arbejde som de skulle og dette var årsagen til at han blev så syg. Kræft er vi ikke herrer over og nu fik Waltermanden fred smiley

• #13   16. okt 2014 Aårh det er jeg ked af at høre smiley

Sov sødt lille Walther smiley

Mistede selv en tæve til nyreproblemer, det er så tragisk at sige så pludseligt farvel smiley

• #14   16. okt 2014 Det er så trist at miste sin hund, men nu lider han ikke mere. Og husk alle de gode stunder i har haft med ham. Jeg har også selv mistet en jack russell med nyreproblemer, og lidt andet. Han blev ikke 5 år.
    Sov sødt lille Walther

• #15   16. okt 2014 Puha, det var trist læsning. Hvil i fred lille Walther.

• Sofie B
    Sofie B Tilmeldt:
    okt 2014

#16   16. okt 2014 Tak for jeres søde kommentare og hjælp, igennem vores forløb med lille Walther .

• #17   16. okt 2014 Hvil i fred lille Walther. 10 år er ingen alder for en Jack, så han forlod jer alt for tidligt. Knus og kram til jer alle

Kommentér på:
Min Jack Russell Terrier er blevet indlagt

Annonce