{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Alene hjemme tid. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Tænkte på hvor tit jeres hund(e) er alene hjemme, og hvor lang tid de er alene hjemme om dagen/ugen.

Der kørte en "diskussion" inde på en facebook siden og timerne svang fra 2 timer til 10 timer om dagen og det var vel og mærket ved en selskab hund som den franske bulldog er.

Kom gerne med jeres og gerne racen også!

Hjemme hos os er vores basse mellem 4-8 timer alene hjemme 4 dage om ugen og max 5 timer fordelt på hele weekenden.

Vi er af den overbevisning at han skal være så lidt alene hjemme som overhovedet muligt, fordi han er en selskabshund også selvom han en enkelt gang har prøvet at være alene 9 timer. men det var absolut ikke med god samvittighed.

Jeg synes at alt over 8 timer er for meget.
Hvad er jeres holdning??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme tid.
  • #5   22. okt 2014 dejligt cookie og audis mor ! smiley

    Astrid: Men 8-16 er vel uden transport tid? smiley
    Vores basse er heller ikke morgenhund, men får 4 lange gåture på minimum 30 minutter alle gangene.

    Men det hænger sikkert også sammen med racen, en selskabshund, vil jo gerne bruge så meget tid så muligt sammen med sine mennesker... så det jo forskelligt hvad racerne trives med smiley


  • #7   22. okt 2014 Ifølge samtlige adfærdsbehandlere er alt over 4-6 timer for meget.

    Alle hunde er flokdyr og alle hunde vil foretrække tid med familien i stedet for at ligge alene. Derfor er alt over seks timer for lang tid. Seks timer giver rigeligt hvile, hvilket jo også er nødvendigt for at hunden er afbalanceret.

    Vores hunde har altid adgang til haven, og har altid hinandens selskab, men alligevel bryder jeg mig ikke om at de skal være alene alt for længe. De er alene max 6 timer når vi begge arbejder, og aldrig i weekenden.

    Alle hunde fortjener et aktivt liv tilpasset racen.


  • #8   22. okt 2014 Vi har et maks der siger 7 timer, men det er for vores egen hund. Jeg kan ikke hidse mig op over hunde der er alene hjemme i 8 timer - eller 10 timer. Sidstnævnte dog kun så længe det kun sker en gang imellem og ikke hver eneste dag.

    Lia er alene hjemme ca. 0-10 timer/uge. Jeg arbejder for det meste hjemmefra og har ellers lige pt. aftenarbejde. Dvs. at min mand lige når at komme hjem inden jeg tager afsted. smiley


  • #10   22. okt 2014 Charlie er alene i to timer om morgnen og igen en time om eftermiddagen når jeg er i stalden. Derud over er han alene hvis jeg skal til frisør, handle, besøge veninder eller hvad der nu lige er på programmet. Så i gennemsnit er han vel alene 4 timer om dagen. Hvis vi skal noget om aftnen er han alene der. Og når vi en gang om året tager på en heldags udflugt så har han været alene i 12-15 timer.


  • #11   22. okt 2014 6 timer synes jeg er okay, 8 timer er min smertegrænse smiley

  • #12   22. okt 2014 Normalt er det 5-6 timer nogle gange om ugen, men det kan da også hænde en sjælden gang imellem, at det er 7-8 timer. Jeg er så heldig at have et studie med forholdsvis få undervisningsgange om ugen, og jeg har endnu ikke studiejob, så er hjemme ret tit. Men når både jeg og kæresten får fuldtidsjob får vi nok en til at lufte, hvis vi er væk i mange timer ad gangen.

  • #13   22. okt 2014 Min smertegrænse hedder 10 timer- og det er sket måske tre gange i de 8 år, jeg har haft bæstet.

    Det svinger meget, hvor meget han er alene, da jeg har både hjemmearbejde, skole og et job mere og kæresten går på uni med meget svingende mødetider. Nogle dage er han alene fra 8 til 15, andre dage 12 til 20. Oftest er det nok 10 til 15. Jeg har som regel en fridag om ugen. har jeg travlt i en uge eller to i træk, så bliver han passet hos min mors kæreste i Aalborg- vi bor i Aarhus.
    Han sover bare. Han sover også alene under sengen hele formiddagen og hen ad eftermiddagen, når vi er hjemme. Nogle gange tror jeg egentlig han heller ville være alene, så vi ikke forstyrrer den lange lur.


  • #15   22. okt 2014 Førhen var Bine alene hjemme 8-9 timer mandag til torsdag, og fredag ca. 6 timer.

    Nu bor jeg sammen med kæresten som arbejder aften/nat, så det er sjældent de er alene hjemme mere en ½ - 1 time når vi er nede og handle.
    Og så har hun også en anden hund at være samme med, så helt alene er hun aldrig mere smiley


  • #16   22. okt 2014 Yuki kan være alene 3-4 timer, men nu går jeg hjemme og min kæreste arbejder også hjemme det meste af ugen, Blaze kan være alene op til 12 timer, det er MEGET sjældent at det sker.
    Min kærestes forældre bor 50 m fra os og de kan komme og lufte og holde øje med hundene hvis vi er væk meget længe


  • #18   22. okt 2014 Mine tre, papillon og border collie, er alene 3 dage om ugen i 9 timer, og 2 dage i 4, 5 time. Når jeg så kommer hjem står den på lange ture, løb og træning. De har heldigvis hinanden når de er alene, havde jeg kun en ville jeg have dårlig samvittighed de lange dage.

  • #19   22. okt 2014 Nogen dage er min Boston terrier 8-10 alene hjemme 5 dage om ugen og nogen uger er det det kun 4-6 timer 5 dage om ugen. og skal jeg så noget i weekenderne, bliver han passet.
    Er jeg væk mere end 10 timer, bliver han passet eller luftet af en ven/familie


  • #20   22. okt 2014 Jeg studere hjemmefra, så mine er kun selv hjemme hvis jeg skal handle, eller hvis vi en gang eller to i måneden er på besøg hos nogle som vi ikke kan have dem med, ellers er de med stort set alle steder smiley
    Så alt i alt i hverdagen er de max selv et kvarter smiley
    Og i weekenderne kan det ske at de skal være selv et par timer, thats it smiley


  • #22   22. okt 2014 Mine er alene hjemme Ca 4-5 timer om ugen.. Jeg går hjemme og har kun nogle få ting jeg skal hvor de ikke kan komme med. Men skal jeg besøge familie er de som regel altid med.. Jeg er nok ligeså afhængig af mine hunde som de er af mig smiley

    Nogle gange har jeg dem med på tur en ad gangen, der er de to andre selvfølgelig også alene hjemme.. Men de er aldrig alene i mange timer..


  • #24   22. okt 2014 Jeg går sygemeldt (er ellers fleksjobber og arbejder kun hver anden weekend) og skal på barsel om en uge smiley
    Fellow er stortset aldrig alene - og somregel hvis vi kører er han med smiley

    Det er sjældent det er sket han har været alene i 8 + timer, men her taler vi sjældent smiley


  • #25   22. okt 2014 Ca. 6 timer (og det er med transport) Han er maks alene i 7 timer om dagen smiley
    Vi arbejder heldigvis så jeg møder sent, får sent fri og kæresten møder tidligt men får tidligt fri smiley - fredag har kæresten allerede fri kl. 12
    I weekenderne er han sjældent alene, vi plejer gerne at tage ham med medmindre vi skal til fødselsdag/familiefest o.lign.

    Vores vovse er en Golden smiley


  • #26   22. okt 2014 Hmm varierer lidt.

    1 dag hver tredje uge er de hjemme 9 timer om dagen

    Ellers alt fra 4 til 8 timer pr dag i hverdagene.


  • #27   22. okt 2014 Ca. En halv time om måneden. Hun har højest været alene hjemme 2 timer en enkelt dag, men tror nu sagtens hun kunne være alene længere end det.
    Og når vi (forhånentlig snart) flytter skal hun også lære at være mere alene hjemme end det - så kæresten og jeg fortsat kan gå ud og spise uden hund ind i mellem.
    - Vi har bullterrier.

    Jeg har dog intet problem i at andre har hunden alene hjemme en arbejdsdag - hvis hunden har lært det tror jeg ikke den går i stykker af det.


  • #29   22. okt 2014 Min Border Collie, som jeg godt nok ikke har fået endnu, men han kommer til at være alene 3 timer om dagen, når han er blevet større smiley

  • #30   22. okt 2014 Alt mellem 0 og 8 timer. Kæresten studerer, og jeg har somme tider aftenvagter og weekendvagter, der gør, at jeg har fri på andre tidspunkter.


  • #31   22. okt 2014 Hov.. Der er tale om en Pharaoh og en Bullterrier

  • #32   22. okt 2014 Før i tiden var de alene i maks 4 timer medmindre vi skulle til familiehalløj så kunne det godt strække sig til 6 timer.
    Men jeg arbejdede også tæt på hjemmet så jeg kunne gå hjem og spise frokost.
    Nu går jeg sygemeldt så nu er de kun alene når jeg går ture med dem for jeg går for det meste med dem hver for sig og ellers hvis jeg skal noget. smiley
    Det længste de kommer til at være alene er når vi skal til fødselsdage osv med familien smiley

    Vi har en Hvid hyrde og en Chihuahua smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #33   22. okt 2014 Til hverdag er jeg hjemmefra 7-9 timer om dagen. Det dækker arbejde, transport og indkøb. I weekenden er jeg væk højst en time eller to for at købe ind.

    Jeg er sammen med hundene stort resten af tiden. Eneste undtagelse er, når jeg er til træning eller dyrlæge med den ene - her venter den anden som regel i bilen, medmindre det er er for varmt.

    Hundene virker rimeligt velafbalancerede, men de har selvfølgelig også hinanden, så helt alene er de hver især højst et par timer i løbet af en uge.

    Allerhelst ville jeg være sammen med mine hunde døgnet rundt, men på den måde ville vi nok hurtigt blive både sultne og hjemløse.

    Jeg har en labrador/springer spaniel blanding og en ruhåret vizsla.


  • #35   22. okt 2014 Det svinger meget da jeg arbejder på forskellige tider af døgnet.
    Nogle dage er de alene i 3 timer, andre i 10 timer. Vil sige gennemsnittet er nok 7-8 timer.
    Min absolutte smertegrænse er 10 timer.


  • #36   22. okt 2014 Vores er alene 8,5-9 timer i hverdagene. Enkelte dage undtagelser, ved hjemmearbejde eller flexfri..

  • #37   22. okt 2014 Mine er alene 8 timer 5 dage om ugen, i weekenderne er de sjældent alene, medmindre at vi skal noget også bliver de oftest passet. 10 timer er absolut max fra mit synspunkt.
    Har ikke dårlig samvittighed, de bliver aktiveret og luftet, både morgen og eftermiddag og bruger deres alenetid på at sove.

    Jeg har 2 selskabsblandinger.


  • #38   23. okt 2014 Jeg har en golden. Det variere meget, hvor meget hun er alene. Min mand arbejder man-fredag i dagtiden, og jeg arbejder mest om natten, men har af og til dagvagter. Hvis jeg skulle lave et gennemsnit, tror jeg hun er alene ca. 3 timer om dagen.

  • #39   23. okt 2014 Mine hunde er ikke ret meget alenehjemme, jeg arbejder jo hjemme, men skal vi noget kan de være alene max 5-6 timer, de kunne sikkert også længere men det skal de ikke, jeg er ikke bange for at få dem passet og det gør jeg altid hvis jeg ved at jeg er væk mere end 5-6 timer;)

  • #40   23. okt 2014 OBS mine er en Tervueren og en Cocker smiley

Kommentér på:
Alene hjemme tid.

Annonce