{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Update på Chandler, og Musashi. {{forumTopicSubject}}

Til jer der følger med, og alle andre som kunne have interesse. Så vil jeg lige fortælle hvordan det går.

Chandler brækkede jo benet http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/571965-chandler_har_braekket_benet___

Senere kom en update http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/573561-chandler_er_under_kniven_igen_

Og endnu en http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/575028-chandler_opdatering

Nu kommer der så en helt ny smiley
Chandler har det okay, han halter stadig efter gåtur, når han har ligget lidt. Men det kunne også tage op til 5 måneder, før det gik over.

Han udvikler sig fysisk okay, dog kan man nu se at det ben som brækkede, er kortere end det raske ben. Muskulaturen i det raske ben, er også bedre udviklet end i det dårlige.
Udstilling og avlshund bliver han aldrig, som ellers var en af mine store drømme.

Psykisk er en anden snak... Han fik jo et traume fra indlæggelsen, på dyrehospitalet. Han kryber let, han bliver nervøs når jeg rejser mig, og går. Bare jeg går ud af rummet, så kommer han styrtende. Han er virkelig bange for at jeg forlader ham, som jeg gjorde den dag...

Man ved jo at alle levende væsner kan tage skade af en narkose, og det har min hund gjort.

Jeg har talt med nogle Ruhårsfolk, så der er styr på at det jeg gør er det rigtige. Så tiden må vise hvad der sker.

Han viser stor talent for det han nu er lavet til, nemlig jagt. Han har ikke været med på en rigtig jagt endnu, men han gør hvad han skal når vi går tur.

Nå nu til Musashi. Han fik jo konstateret HD grad C og D, og L7-S1 syndrom. En gigtlidelse i lænden, som laver mere knoglevæv, og æder andet væv.

Musashi havde meget ondt, og fik smertestillende. Jeg købte Glykosamin til ham, og han kom til kiroprakter. Alt sammen hjalp.

Men åhha den hund blev ikke ved med at have det godt. Jeg fik af vide af dyrlægen at jeg skulle skåne ham, og det ville jeg ikke! I hvert fald ikke så meget, som hun mente jeg skulle. Min hund skulle ikke gå i snor altid, og aldrig løbe frit igen! For det var ikke et liv for ham. Og hans muskler skal jo holdes ved lige, for at hans lidelser ikke bliver værre. Så skånet helt ekstremt blev/bliver han ikke.

Jeg skåner ham selvfølgelig, men kun i den grad jeg mener at jeg kan tillade mig.

Han blev pludselig dårlig, og fik meget ondt igen. De fleste herinde sagde at jeg skulle aflive ham, det ville være det bedste. Men noget indeni mig sagde NEJ!

Jeg gav ham ro, i en hel måned. Ingen gåture, kun i haven for at tisse. Han blev bedre, og jeg startede stille, og roligt op igen.

Jeg er så glad for at jeg lyttede til mig selv, for han har det rigtig godt. Ja han er lidt stiv i kroppen, efter gåtur. Og på gåturen skal han af, og til lige sætte sit bagben "på plads".
Men han trivedes så godt, og har ikke smerter som før smiley

Jeg talte med en ekspert i led, og knogler (Lars fra Århus dyrehospital). Han fortalte at man af, og til så at L7-S1 Syndrom "stoppede" sin udvikling. Så det må jo være det der er sket, heldigvis smiley

Så alt i alt går det okay her. Mig selv? Ja jeg er blevet single igen, og sygemeldt, så det går da smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Update på Chandler, og Musashi.
Kommentér på:
Update på Chandler, og Musashi.

Annonce