328 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Ham der
Ham der
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17

Stoppe gøen pga glæde? Stoppe gøen pga glæde?

Hej alle sammen. Min sbt på 6 måneder er en rigtig dejlig hund, rolig herhjemme og legesyg og energisk når vi er ude. Desværre bliver mange folk skræmt væk når de vil hilse, fordi han bliver så elektrisk at han gøer som en gal, selvfølgelig med logrende hale osv. Han elsker især børn, hvilket så gør hans reaktion endnu voldsommere, der så resulterer i at ingen børn tør/får lov til at hilse. Hvordan vænner jeg ham af med det? Han gør det ikke på samme måde når vi kommer hjem fra job f.eks., her er han lidt mere afdæmpet, og kan stå på alle 4 og hilse. Jeg håber nogen af jer derude har nogle gode tricks, så min lille fyr igen kan hilse på alle de søde mennesker smiley

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af koblingsdåser til armatur 1.200 kr.
  • Nedringning og bort skuffelse 30.000 kr.
  • Ukrudt 600 kr.
  • Bathroom Drain Unblocking Needed 1.050 kr.
  • Badeværelset afløb tilstoppet 960 kr.
  • Udskiftning af tagrende 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stoppe gøen pga glæde?
  • #1   5. nov 2014 Jeg tænker om det i virkeligheden er stress-relateret og ikke har så meget med humøret at gøre?

Sådan fungerer min tæve: stress (uanset om det skyldes glæde, at hun er trykket eller noget andet) udløser gøen -og er det sådan noget man er ude i, handler det vel om at mindske stressniveauet når i møder andre.

Jeg ville ganske enkelt træne hilse-situationerne. Er det stress-relateret så skal der trænes med fokus på ikke at stresse, er det udelukkende fordi den SÅ gerne vil hilse, så kan de fleste hunde ret hurtigt lære at gøen = man får ikke lov at hilse.

Altså find dig nogen hjælpere (en af gangen i begyndelsen i hvert fald), og så gør i ellers det i nu sædvanligvis gør når nogen vil hilse på ham. I det sekund han begynder at gør, vender du om og går med ham. Først når han er stille, kan man så nærme sig igen (og dette gentages til man rent faktisk når hen og får hilst uden at hunden gør).
    Man må så forvente at dette skal prøves på mere end bare en enkelt person, før det virker på alle i møder på gaden. Men hunde lærer oftest hurtigt hvad der betaler sig og hvad der ikke gør, så sørger man for 100% at blokere for muligheden for at hilse når han gør, finder han nok hurtigt ud af at DET i hvert fald ikke betaler sig, hvis man vil opnå noget

• Ham der
    Ham der Tilmeldt:
    sep 2010

#2   5. nov 2014 Det kunne være et forsøg værd i hvert fald smiley han er bare alt for lalleglad når der er nogen der vil snakke, desværre. Og jeg ved jo det er os ejere der skal lære ham at hilse, må bare sige det vi har gjort indtil videre ikke har hjulpet smiley

Hvis andre har gode råd, modtages de med kyshånd!

• Ham der
    Ham der Tilmeldt:
    sep 2010

#3   6. nov 2014 Ikke flere gode råd? smiley

Kommentér på:
Stoppe gøen pga glæde?

Annonce