{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Kan en hund sørge? {{forumTopicSubject}}

For lidt over 5 uger siden fik vores kære far konstateret kræft. Siden dengang lagde vi mærke til hans hund begyndte at se noget rødøjet og ked ud af det. Han lå og peb om natten. Når han kom hen til far gjorde han sådan at far ikke skulle løfte hånden så meget for at kæle ham. Mange gange lagde han hovedet mellem hans ben. Så han var nemmere at kæle. Han holdt til dels op med at spise når far var indlagt.
Den dag far gik væk ville han først ikke ind til ham i stuen. Omkring den tid far normalt stod ud af sengen, kom han hen til sengen og forsøgte at få far til at kæle ham. Da han ikke kunne blive kælet lagde han sig ved sengen og peb. Indtil videre har han ikke spist ret meget. Men vi holder øje med ham. Heldigvis kan jeg få ham til at gøre alt selv få klippet negle. Så tager hjem hver dag hvor han så får mad.
Men hvad kan man gøre så han får det bedre. Skal man bare give ham tid. For han har jo osse hans killinger og hans veninde, som han skal være sammen med. Men det gør jo osse en ked af at fars hund er så ked af det både før og efter han gik væk.
Eller reagerer han kun på vores sorg. For vi sørgede jo ikke før far gik væk. Her den 8 november.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en hund sørge?
  • #1   16. nov 2014 Ja det kan de godt. Min far gik bort for 11 år siden og min ældste hund prøver stadig at dreje ind hvor han boede når vi er på kirkegården og bliver lige ked hver gang vi ikke skal derind. pga. hende er vi begyndt at køre en anden vej. Hun blev også meget ked af det mens han var syg.

  • susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
    #2   16. nov 2014 det tror jeg nu godt en vuffe kan , hvorfor skulle den ikke kunne det ..jeg har selv oplevet , at min gamle kat på 16 år sørgede , da hans legekammerat /sovekammerat vuffer på 14 år døde , han blev aldrig sig selv igen , og var tydeligt at katten sørgede , og knap 3 mdr efter vuffers død , døde han

  • #3   16. nov 2014 Det tror jeg sagtens den kan. Men jeg tror også, at den reagerer på jeres adfærd - i ændrede jo også jeres adfærd før han gik bort. Jeg tror bare i skal, så meget i nu kan, opføre jer som i plejer og give hunden tid til at indse, at hans ejer ikke er her mere.

  • #4   16. nov 2014 Ja en hund kan godt sørge, jeg har oplevet hunde sørge... smiley

  • #6   16. nov 2014 I må ikke ynke ham, men gå nogle gode ture, hvor han oplever noget spændende, Lad ham søge godbidder i græsset, gå et lille spor med ham. Ting så i alle kan komme lidt ud af den triste stemning. Og med tiden bliver det bedre for jeres hund og jer selv, men sorgen er svær.

  • #7   16. nov 2014 Helt bestemt, nogle er mere følsomme end andre.

  • #8   16. nov 2014 Det vil jeg mene. Har ikke rigtig oplevet det med hunde, men min kat har sørget.

    Min kat (Europé) skulle passes hos min mor en måneds tid imens jeg skulle flytte, han nægtede at spise, han sad bare og kiggede ud af vinduet hele dagen og hele natten. Hun prøvede endda med røget makrel og ikke engang dette ville han røre, han endte med at tabe sig 4 kg og en dag ringede min mor og den var helt gal med ham. Tog ham straks til dyrlægen og han var stærkt underernæret og dehydreret. Han begyndte at spise så snart han så mig og har aldrig set et dyr lyse så meget op før. Han bliver aldrig passet ude mere kun i hjemmet og maks en uge ad gangen smiley Men det er nu sjældent jeg rejser smiley Så ja dyr kan sagtens sørge.


Kommentér på:
Kan en hund sørge?

Annonce