{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Emil
Emil
Tilmeldt:
14. maj 2014
Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147

Min hund bider i dørkarmene, hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hej, som overskriften siger har jeg problemer med at, min hund har fået smag for dørkarmene. Han gjorde det lidt, dengang han var ung hvalp og blev trænet til at være alene hjemme, men stoppede igen efter han blev 8 måneder.

Jeg tog på ferie i 14 dage, mens min kæreste stadig var i lejligheden. Så startede han op igen, det sker kun når han er alene hjemme. Han har 1½ x 1½ m2 når han er alene. Mere plads kan han ikke overskue. Han får sin mad, og et ben med frosen hundefodder når vi går. Han er 1 år og 2 måneder nu.

Han får den motion han skal, og føler selv han bliver mentalt stimuleret i løbet af dagen, nogle forslag til hans opførsel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund bider i dørkarmene, hvorfor?
  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #5   16. nov 2014 Før min kæreste flyttede ind var det kun ham og mig, indtil han var 1 år gammel. Han var som sagt stoppet med at bide i karmene for over et halvt år siden. Så startede han igen da jeg tog afsted.

    Inden han er alene hjemme bliver han luftet, og han får sin mad i en flakse eller bold.
    Har prøvet at give flere ting han kan lave til slet ingen når han er alene, men med samme resultat.

    Radioen er også tændt.


  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #7   16. nov 2014 Han har før haft mere plads når han var alene, men det resulterede bare i at han gøede og hyllede.

    Det maksimale han er alene er seks timer, men det er sjældent. Det kan ligeså nemt ske når det bare er to timer.


  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #8   16. nov 2014 Syntes ikke vi gør noget anderledes. Det eneste der er sket er han er mindre alene hjemme end før. Det jeg boede alene var han alene otte, nogle gange ni timer. Det kunne han godt finde ud af. Jeg arbejder om natten, så han ligger sig typisk til at sove når jeg går smiley


  • #9   16. nov 2014 En mulighed er at lægge noget af hans legetøj ud på gulvet i stedet, f.eks en bold med godbidder i eller andet. Det plejer tit at underholde dem, mens de er alene hjemme smiley Især hvis det er nyt eller noget af deres yndlings smiley


  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #12   16. nov 2014 Han har bolde, og frossen mad. Jeg går på arbejde han kl. 4.00, når vi står op, så spiser jeg morgenmad, trækker i tøj, går med ham også er jeg ude af døren. Løber ikke rundt om morgenen, tager et stille og roligt smiley

  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #13   16. nov 2014 #11 - Forslag til hvordan man kan vende det igen?


  • #14   16. nov 2014 Han skal have tyve min at falde ned på efter gåturen før du forlader ham. Det er den tid det tager stressen at forlade kroppen efter en oplevelse ude af huset.

  • #15   17. nov 2014 Hunden er omkring 1 år (+ 2 mdr.), så jeg tænker at det "bare" er hormonerne der racer rundt.
    Det er ganske naturligt at hunde glemmer ting i denne alder, og jeres har så bare glemt hvordan man er alene hjemme.
    Jeg ville sørge for han var alene hjemme så lidt som muligt, så det kke bliver en vane at bide i dørkarme.
    Og forsøg så igen om en måned tid med den "almindelig" alene-hjemme tid.

    Husk også at hunden ikke længere er en lille hvalp, og har brug for mere stimulering/akrivering end hidtil.
    Unghunde er FULDE af liv smiley


  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #16   17. nov 2014 Mange tak for de mange svar smiley

  • #17   17. nov 2014 Min erfaring er at det sagtens kan være en af/den sidste af lømmelalderperioderne (hormonudløst uro i hovedet) der udløser at han vender tilbage til at gnave i dørkarmene.

    Har du prøvet at give ham fx frosne marvben/kongs hvor indholdet skal slikkes ud og benet kan gnaves i?

    Det at bide/gnave i ting og slikke på ting udløser kortsigtet mange flere beroligende hormoner i hunden end foderbolde etc. hvor de skal skubbes og hunden derfor ikke er i ro. Jo, problemløsningsopgaver som foderbolde er supergode til at give ro i hovedet på sigt, men fysisk aktivitet modarbejder den ro hunden gerne skulle være i, når den er alene hjemme.

    Kia stoppede med at smadre ting da hun kom ud over den sidste lømmelalder. Så der går forhåbentligt ikke så lang tid før adfærden uanset hvad vil stoppe for din vapper også.


Kommentér på:
Min hund bider i dørkarmene, hvorfor?

Annonce