637 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Ældre hund vil ikke spise. Barf? Ældre hund vil ikke spise. Barf?

Hej
Jeg har en ældre tæve på 11 år, hund har gigt og får 1/2 meloxicom om dagen .. Dette kan godt være hårdt for maven, og hun har haft et par gange med mavepine..giver hende a38 .. Men problemet er at hun er utrolig svær at få mad i.. Hun spiser næsten ingenting. Hun vil slet ikke have sine hundepiller fra Hills. Hun har altid været kræsen men det er blevet værre med alderen.. Nogen der har prøvet barf foder til ældre hunde med sart mave.. ?? Tænker råt foder måske er hårdt for maven eller hvad? Ved snart ikke hvad jeg skal gøre..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ældre hund vil ikke spise. Barf?
  • #1   21. nov 2014 Har du fået taget blodprøve af hende efter hun er startet på smertestillende ? Og har du overvejet et andet mærke som ikke har så mange bivirkninger ? Jeg tænker hun evt kunne gå med mavesår eller andre ting pga medicin.

• #2   21. nov 2014 jeg har en kræsen hund, dog ikke gammel ... da jeg begyndte at barfe hende var det lykken , nu blandingsfodrer jeg med råt og Essentials med fisk...

jeg synes at mine har tendens til at få lidt tynd/lind afføring når de får meget råt kød, men når de får ben får de fast afføring...

Af og til når deres maver driller så koger jeg ris med kylling og evt. nogle frosne grøntsager eller gulerødder ... tilsat lidt olie i kogevandet.... det elsker de, måske du kunne prøve det ... evt blande det med tørkosten..

husk der skal dobbelt vand til risen (1 dl ris til 4 dl vand) og det skal koge mindst 40 minutter....

ellers kan du jo bare prøve at købe noget råt kød på tilbud i supermarked, fx er der tit i Netto og Rema billigt skært okse kød når det er tæt på udløb, så kan du jo se hvordan hun tager i mod det ...

• #3   21. nov 2014 Nu kan jeg se at hendes smertestillende kan give kvalme, det kan være derfor hun ikke spiser. Jeg ville prøve et andet mærke smertestillende.

Men den ene fik også smertestillende i en lang periode, han ville heller ikke æde. Og der var en af bivirkningerne nemlig kvalme. Han kom på noget andet, og så spiste han igen smiley

• #4   21. nov 2014 LP. Ja har fået taget blodprøver, de ser fine ud. Min tanke er nemlig også begyndende mavesår.. Hun får en 1/2 pille for mavesyre. Men det hele har jo bivirkninger..tænker også noget andet smertestillende ..natascha hvilket mærke smertestillende skiftede du til? Hanne.. Har allerede prøvet kylling og ris..duer ikke.
    Bruger 1/2 rime hver aften på at få bare lidt mad i hende. Men god ide med at prøve oksekød ..andre der har gode råd?? smiley

• #5   21. nov 2014 Jeg ved René herinde har brugt noget smertestillende som stort set ingen bivirkninger havde , men de var temmelig dyre..

Men jeg synes da bestemt det er værd at forsøge at prøve at give hende råt smiley evt bare start med en pakke hakket oksekød

• #6   21. nov 2014 previcox er navnet på pillerne smiley

• #7   22. nov 2014 Jeg skiftede til Rimadyl smiley

• #8   22. nov 2014 Ved din dyrlæge hunden ikke spiser?
    Jeg synes du skal have udredt den igen.
    Det kan jo være alt muligt fra en kvalme fra de smertestillende, tandsmerter, til mavesår til kræft.
    Har hunden tabt sig?
    Har i afprøvet vådfoder? Det er mere duftede og kan måske gøre mindre ondt hvis det er smerter.

• #9   22. nov 2014 Har lige været ved dyrlægen igen igen.. Hun tror også det er begyndende mavesår,
    Da blodprøver ikke viste noget galt..tror også jeg prøver nyt smertestillende..hun har ikke tabt sig, og vil ikke have vådfoder.

• #10   22. nov 2014 Hun havde heller ikke tabt sig..

Kommentér på:
Ældre hund vil ikke spise. Barf?

Annonce