{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.452 visninger | Oprettet:

Adfærd {{forumTopicSubject}}

Jeg har for lidt siden lavet et opslag omkring Milo... Men jeg synes ikke at tingene bliver bedre.. Har to hunde Milo og Karla, mit problem er lufte ture... Så snart har får snoren på. ved ikke hvordan jeg skal forklare det, han bliver forvirret over hvad og hvor han skal gå, det er selvfølgelig mig selv som har skabt problemet.. Han ser bare ikke ud til at nyde turen, hvor imod Karla bare går og hygger sig, når jeg roser ham for at gøre det rigtig, så ser han ikke ud til at registrere det, han ser ikke "glad" ud, (yes det var rigtig det jeg gjorde, -Vi prøver at gøre det igen) det er som om at han hellere vil væk fra mig, eller bare videre frem... Når snoren kommer af, så lyser han op igen.. Svært at forklare men håber at i har fået en ide om problemet.. Mvh Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd
  • #1   22. nov 2014 Milo er F1 labrador.

  • #3   22. nov 2014 Mine hunde vil /er også anderledes uden rem Det giver jo dem en vis frihed
    Når linka har rem på fare hun frem hopper og danser, i de første minnutter Indtil jeg får hende til at gå ordentlig Med Misja er det også bare fremad Men mine hunde har heller ikke været vandtil at gå i rem Så jeg tror at din hund reagere sådan, fordi den hellere vil løbe frit Men bliver du ved med at gå med den i rem, vender den sig til det Mine er blevet meget bedre til det nu, men der er også gået et par måneder med rem træning smiley


  • #5   22. nov 2014 Isabelle - det er præcis det samme når jeg går alene med ham, han ved ikke hvad han skal tror jeg, det er selvfølgelig mig selv som har skabt det.. Altid sagt at jeg ikke vil have en hund der trækker.. I en periode, var jeg nok lidt for hård, ville have at han gik ved min side når gik fra A-B og han fik lidt fri undervejs til at snuse... Nu gør jeg det at han har fri på hele turen, men stadig vil jeg ikke have at han trækker. Konsekvent når vi går, flyver han frem og jeg stopper op hele tiden og lige lidt hjælper det

  • #7   22. nov 2014 Ja nemlig.. Og hvordan får jeg ham så ud af den onde cirkel, han kan nyde hele lufteturen?

  • #8   22. nov 2014 Har du prøvet at gå med ham i snor derhjemme? reagere han så anderledes? prøv at lade ham vende sig til den i huset og få det til at blive sjov med lidt tricks og senere gøre det samme i haven og videre ud i verden, i små skridt smiley

  • #9   22. nov 2014 Har jeg forsøgt, alt går fint indenfor, i haven, det køre bare... Med det samme jeg rammer fortorvet, ryger han tilbage i samme rytme.. Ved simpelthen ikke længere hvad jeg skal forsøge...

  • #10   22. nov 2014 Jeg tror at du har fået negative associationer ind i din hund når han går tur med dig, fordi du har forventet for meget af ham i snoren. Hvis jeg var dig, ville jeg målrettet træne det at gå i snor et stykke tid, så han lære at forbinde det med noget godt.
    Hvis det går godt i haven, så tag det som udgangspunkt og bevæg dig stille og roligt ud herfra. Måske i starten bare med 5 meter ned af fortovet og tilbage igen. Med ros, ro og anerkendelse så din hund lige så stille får roen og selvtilliden tilbage på jeres gåture. Og så forlænge strækket, når du mærker at han begynder at forstå opgaven.


  • #11   22. nov 2014 Det er også det jeg har forsøgt gennem længere perioder... Hvis jeg gør som du beskriver, jeg kan ikke komme længere end til fortorvet... Gjorde det i en lille uges tid uden rigtig resultat, kom ikke længere end ud fra indkørslen og så bliver han ikke luftet ordenligt..

  • #12   22. nov 2014 Men du har fuldstændig ret i at han har fået dårlige associationer ind og at det er mig som har skabt det... Men forsøger der du skriver, men det hjælper ikke... Så jeg gør et eller andet forkert.. Jeg stopper op når han trækker, og roser når det han gør er korrekt... Og det går fint, så kommer vi udenfor haven, og Bum så ryger han tilbage og mister helt fokus fra mig, eller rosen jeg giver ham når han gør det korrekt, ser bare ikke ud til at "virke"

  • #13   22. nov 2014 Har du prøvet at aktivere ham i fx haven, inden du vil gå tur med ham Jeg tænker at få lidt mere ro på ham ,Så han ikke lige har så meget ennergi

  • #15   22. nov 2014 Hehe han er F1 i sin bedste alder, så jeg når at blive træt inden han gør (: men igen har forsøgt, og han er lydig og leger med og det hele, men igen når jeg rammer fortorvet er det bare det samme igen.. Jeg kan 100% følge din tanke gang, måske er det et forsøg værd at lade ham trække.. men er bare bange for at give ham alt for mange dårlig vaner, men igen det jeg gør nu fungere jo heller ikke..

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #16   22. nov 2014 Du kan bryde associationer, gode som dårlige, ved at ændre rutine. Associationen sker i det øjeblik Milo står i den vante situation, så det er situationen du skal bryde og skabe en anden.
    Først med ham alene på tur og derefter med begge to.
    Du kan f.eks. pjatte med ham i haven, med linen hængende efter ham, kaste godbidder og gradvis nærme dig fortovet i denne stemning og ved at kaste guffer på fortovet. Linen må gerne være en langline.
    Hvis du kan komme ud på fortovet på denne måde uden han bliver usikker er første skridt nået.
    En association viskes hurtigst ud ved at en anden rutine gentages mange gange og jeg ville bruge nogle timer i træk alene på at træne "ud på fortovet" på nævnte måde.
    At spise beroliger også og hvis du hjælper til ved et blødt kropssprog og ikke direkte øjenkontakt, hvis han reagerer på dette, så kan du hurtigt nå langt på denne måde.
    Giver det mening?


  • #17   22. nov 2014 det giver rigtig meget mening.. (: men et andet problem, når jeg stopper op fordi at han trækker, så springer han tilbage som om at han er bange for at jeg skal slå ham eller noget ligende, det skal siges, har aldrig slået min hund, men han har fået et, måske, lidt for hårdt nej, og et ryk i linen og det er helt sikkert det som har startet problemet.. hvis jeg f.eks. stopper op, så springer han tilbage og så roser jeg ham for at han ikke trækker, men jeg frygter at jeg roser hans stresset måde at springe tilbage på.. så det er også den jeg gerne vil have ud af ham.. altså når jeg stopper skal han ikke være i "frygt" og springe tilbage, og det er den stress, uro jeg gerne vil have ud af ham... det kommer til at lyde som om at jeg er en dårlig hundeejer, men det er jeg altså ikke(:

  • #18   22. nov 2014 De har det nu godt:) bare lidt små problemer!

    profilbillede
  • #19   22. nov 2014 Jeg vil helt klart kun træne på et kriterie af gangen. Så træner du på at få glæden tilbage og usikkerheden væk, så kan du ikke træne på ikke at trække samtidig.
    Jeg ved godt at det er meget irriterende at gå med en hund der trækker, men glem det for et stykke tid. Få glæden tilbage og når det fungerer, kan du sagtens træne det at han ikke må trække - Og når det andet er på plads, vil det gå meget lettere med at træne ikke trække.


  • #20   22. nov 2014 Jeg give det et forsøg.. mange tak smiley

  • #21   22. nov 2014 Når du stopper op, giver du jo også en form for signal til, at lige om lidt kommer der måske et hårdt ord, eller et ryk i linen. Derfor bliver Milo nok lidt usikker. Så når du skal til at træne ikke trække, skal du måske også tænke ud af boksen, så du helt bryder de associationer I har haft bygget op. Så alt bliver frisk indlæring smiley
    Dine hunde ser for øvrigt meget meget skønne ud smiley


  • #22   22. nov 2014 Ja, det giver mening, faktisk også sådan at det er.. MEN, når han går fri, som i at han må hvad han vil.. så bliver han lidt en bølle, skal jeg se gennem fingrene med det?

  • #23   22. nov 2014 Hvordan bliver han en bølle ?

    Ja du skal på en måde se igennem fingre med det, eller i hvert fald ikke skælde ud eller korrigerer. Det kan du nemlig ikke imens du træner glæde og tillid.
    Begynder Milo på uhensigtsmæssig adfærd, så afbryd det I laver, men gør det helt stille og roligt og uden "straf adfærd"


  • #24   22. nov 2014 Har oplevet at han begynder at gø af andre hunde, og står højt på strå og kigger på dem, vil ikke bruge ordet dominant, men han kigger... ja og så rykker han mig bare i alle retninger.. så skal jeg spørge, hvis han begynder på uhensigtsmæssig adfærd, så ved jeg ikke længere hvordan jeg skal stoppe det, er tør for ideer

  • #25   22. nov 2014 Så vil jeg simpelthen bare tage ham væk fra det der tænder ham op.
    Eks:
    I er ude og træne på gåturen, bare dig og ham og I går og hygger og snuser. Du ser at der kommer andre hunde imod jer. Først vil jeg prøve at undgå situationen ved at trække væk, så Milo ikke når at komme op og ringe. Er han først nået derop, hvor han står og gør eller stirre, så tag ham i snoren og simpelthen gå væk fra det der får ham op og ringe. Han vil nok skabe sig de første par meter, men du går bare med ham i snoren stille og roligt men insisterende. Når han er faldet til ro, kan I fortsætte.
    Stille og roligt kan du pejle dig ind på, hvor tæt I kan komme på andre uden at han skaber sig, og så begynde at træne på at komme tættere og tættere på.

    Jeg tror det er vigtigt at du bryder udfordringer ned i små bidder. Selvom det for dig er samlet i et problem, at jeres ture ikke fungerer, så er det for hunden mindre momenter, Med det du har fortalt ser jeg umiddelbart følgende udfordringer.

    Glæde og tillid på turen
    Træk i snoren
    Mødet med andre hunde

    3 problemstillinger, som du skal træne hver for sig - Drøn besværligt jeg ved det godt smiley

    Hvor bor du henne i landet. Jeg ved at der her i KBH er træningshold, hvor det er turen og mødet med andre der er i fokus, fremfor lydighedsøvelser.


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #26   22. nov 2014 Daniel, hvis du går i gang med "model godbidder" som jeg beskrev, vil han slet ikke komme i den advarselsstemning han er i nu, når du stopper op. Jeg ved det kan være næsten umuligt at se for sig, men når man ændrer hele situationen og belønner massivt, vil 99,99% af hundene glemme alt det andet.

    Prøv at huske at en situation fører den næste med sig og at det er det samme med adfærd - den første adfærd fører den næste med sig og kommer han slet ikke i første situation/adfærd vil du med stor sandsynlighed få ham ud af mønstret. Så hvis denne model passer dig så prøv den.

    Som andre siger kan du kun træne en ting af gangen, men jeg tør næsten vædde på, at han ikke vil trække hvis du bruger godbidderne.
    Du kan eventuelt droppe en godbid ved siden af ham og så først stoppe op der, men hvis stoppet er fordi han trækker, bliver det ikke nødvendigt at stoppe op.

    Du kan også give ham en kropssele på i stedet for halsbåndet, det alene kan gøre en kæmpe forskel og så lade ham gå i 3 - 5 meter line hvis du har mulighed for det.
    Jeg har anvendt denne model til problemhunde i årevis og aldrig uden succes.

    Glem det der med, at du er en dårlig hundeejer, vi får alle lavet noget møg på et eller andet tidspunkt smiley


  • #27   22. nov 2014 Jeg siger mange tak for at i gider, at bruge tid på så gode forklaringer:) jeg vil sætte mig ned og ligge en plan og så starte stille og roligt op.. Ang. Godbidder så fanger de ham ikke altid og her snakker vi at jeg har brugt gammeldags oksesteg.. Han vil ikke altid spise det... Og jeg skal nok vende tilbage med en opdatering:)

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #28   22. nov 2014 Vil han heller ikke spise oksesteg indenfor?

    Hvis det kun er når han er ude fortæller det en del om hans stressniveau hhv, hans optagethed af andet.
    Hvis det kun er ude, han ikke vil tage godbidder så giv han vane for at spise dem inde og træk ham så langsomt ud, evt. ved at vise at du kaster godbidder lige udenfor døren
    Jeg ser frem til opdatering smiley


  • #29   22. nov 2014 Jo jo indenfor spiser han altid, og han er utrolig fokuseret på mig og super dygtig kan få ham til alt, og han er virkelig på og han elsker det... Og det er den kontakt og den iver jeg gerne vil have med udenfor... Altså ofte tager han godbidden, men til tider ligner det at han bare tager den, for at han kan komme videre i teksten, hvis du kan følge mig..

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #30   22. nov 2014 Ja, det kan jeg sagtens følge..
    Får han som regel kun en godbid og så videre i teksten?

    Hvis han mister fokus og vil videre efter en enkelt godbid, kan det skyldes, at han ikke forventer mere end en. Hvis det er sådan, kan du med fordel give ham flere godbidder efter hinanden, en af gangen altså, så han indser at han ikke ved, om han får flere eller det kun var en enkelt denne gang. Det hjælper meget på fokus.
    Som FT har han sikkert ild bagi og vil det hele på en gang og det kan være svært for sådan en fætter at være fokuseret, især hvis han finder det han skal fokusere på lidt kedeligt.


  • #31   22. nov 2014 Fedt, Irene!

    Og fedt, Daniel - du er ikke nogen dårlig hundeejer, du er en GOD hundeejer. Sådan en, der laver fejl, opdager og erkender den, søger nye veje og er åben for gensidig tilpasning.
    Go' stil. Det bliver din hund en glad hund af smiley

    Hvad angår træningen - jeg har intet at tilføje, synes godt nok du har fået nogle gode redskaber at forsøge med i denne tråd smiley



  • #32   22. nov 2014 Jeg forsøger at blande det lidt, så nogen gange får han 2, 3, 1 eller 4 osv.. Men det er sådan at nogen gange eller ofte så virker han bare ligeglad med godbidder selv om jeg prøver at det det lidt spændende, så er det nogen gange svært at fange hans interesse... Er også super glad for den gode hjælp, for ved at han godt kan, -Vi er bare kommet skævt ud af start hullerne:) endnu engang tak:)

  • #33   22. nov 2014 Jeg tror også lidt at jeg mistet tålmodigheden med ham, for det er noget jeg har kæmpet/trænet med. Længe uden at se fremgang, det føles lidt nogen gange at han arbejder imod mig:) men det er bare op på hesten igwn

  • #34   22. nov 2014 Hvad der er helt sikkert er, at han ikke arbejder i mod dig. Den type hund er lavet til at ville lykkes, så den kan opnå fordel af successen. Den vil gøre alt for at gøre det rigtigt, ligeså snart er blevet vist, hvad der forventes af den.

    Udfordringen for enhver hundeejer er netop det. Nogle gange ligger løsningen ligefor, andre gange er den noget sværere at regne ud - specielt for en selv.

    Derfor er det hamrende godt, at du søger råd og går i tænkeboks. Forsøger lidt forskelligt og tjekker responsen.
    Dog skal der naturligvis findes en balance mellem det at forsøge nok og at rode for meget i noget, der ikke virker.


  • #35   22. nov 2014 Og tror at mit problem er at jeg har rodet for meget i ting som ikke har virket.. men har også lidt bestemt mig at jeg vil have han til noget agility, for det ved jeg at han er rigtig god til..

  • #36   22. nov 2014 Det er bestemt ikke fordi at han ikke er rolig indenfor:)

    profilbillede
  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #37   23. nov 2014 Tak CH smiley

    OK Daniel.
    Du har selv en masse af svarene på den manglende succes og der er ikke noget der er så godt i hundeopdragelse/træning som at se på sig selv.

    Prøv at undgå at tænke på hvad han gør ift. hvad du ønsker, men mere hvorfor han gør det altså hvad oplever han i situationen for det er hans oplevelse og opfattelse af en situation, som giver adfærden.

    F.eks. Hvorfor trækker han som død og helvede?
    Er linen for kort?
    Vil han bare frem?
    Vil han væk fra dig?
    Er der for meget overskudsenergi?
    Bliver han forstærket i at trække og i så fald, hvordan?
    Kan han ikke hurtigt nok komme hen til stedet han bliver sluppet? Osv. osv.
    Altså lidt detektivarbejde fra din side.
    Det kan være besværligt, men det er i bund og grund det, du lærer af. De nemme hunde lærer vi ikke meget af.

    Prøv at tænke på at sætte situationen op til succes for jer begge og sæt heller barren for lavt end for højt.


  • #38   23. nov 2014 CH - jeg er helt opmærksom på at det er mig som gør det forkert smiley

    F.eks. det med at han trækker, jamen det tror jeg er fordi at han gerne vil frem, og måske også gerne lidt væk fra mig smiley

    F.eks. når vi skal ud af døren, der får jeg ham til at sit inden snoren kommer på (Halen kører med 200 i timen) lige udenfor min hoveddør er der 8 trin ned, den er helt sikker hver gang, at de sidste 3 trin der bliver jeg trukket ned af, jeg vender om og går op til toppen igen og prøver forfra, det gør jeg indtil han ikke trækker mig ned af de sidste trin.. MEN næste gang vi så skal ud af døren, der trækker han mig igen ned af de sidste trin og jeg starter forfra med at gå og igen.. Og det er her jeg bliver forvirret / fustreret, for han burde snart forstå budskabet at han skal ikke trække mig ned af de trin.. det er noget jeg har arbejdet på længe, at få ham til at stoppe med, men det er bare uden resultat.. og det er her hvor jeg bliver sådan lidt jamen hvad dælen skal jeg gøre anderledes for han forstår tydeligvis ikke det jeg prøver at fortælle ham.. kan i følge mig?

    Mit problem er lidt at jeg ikke altid kan læse ham, kan bare se at sådan som gåturen er nu, den nyder han ikke til fulde, og jeg gør heller ikke..

    Kan i evt. anbefale en god bog om hundeafffærd og kropssprog ?


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #39   23. nov 2014 Der er en gylden regel indenfor adfærdsregulering og det er, at hvis en fremgangsmåde ikke begynder at give en ændring indenfor få gange, skal der en anden metode til.
    Om adfærden ændres afhænger af en hunds fokus i situationen samt ejers timing plus den belønning hunden oplever at få ved enten at ændre adfærden eller blive i den.

    Hvis man øver et moment f.eks. 5 gange (og dette kan allerede være i overkanten) uden begyndende virkning skal metoden ændres. Ellers er man godt i gang med at give hunden vane for en fejl.
    Det en hund gør i en situation er det, den vil fortsætte med at gøre for det er det den lærer. Hunde lærer af det de gør.
    Der dannes spor i hjernen af adfærd og nogle spor kan være som dybe plovfurer, hunden ikke selv kan hoppe op af, når først adfærden er startet.
    Her skal man være opmærksom på at adfærden startes inde i hundens hoved og ikke først, når man fysisk ser adfærden udført. Derfor skal vi "have fat" i hunden mentalt, før vi ser adfærden. Vi skal arbejde med intentionen.

    Mht. trappen kunne du prøve, i stedet for den model du har brugt indtil nu, at lægge godbidder på hvert trin og gerne flere på de trin han vil hurtigt ned af.
    Brug gerne ½ time på projektet og afslut med at gå ind igen. Hav line på imens du giver disse søg og vær selv totalt afslappet.
    Afslut gerne med at vise at du lægger godbidder på de øverste trin, så det er disse trin han husker.

    Jeg tror, at du muligvis har fået opdraget Milo lidt "strengt" med at give kommandoer i stedet for at lade ham selv finde ud af løsningen?

    Hvis vi ønsker en stor grad af tilbudt samarbejde, kan vejen være at lade hunde selv finde ud af at komme i mål i stedet for at give kommandoer, eks.: Jeg siger aldrig sit før jeg sætter linen på, åbner døre eller andre ting mine hunde gerne vil.
    I stedet gør jeg klar til situationen og afventer, at min hund selv får trykket på "min knap", f.eks. ved at træde et skridt tilbage fra døren, sætte sig, se op på mig eller hvad jeg synes virker for den aktuelle hund. Dette lærer hunde langt hurtigere af fordi de selv var fokuseret på, hvad der gav pote.
    Hvis jeg bare siger sit, kan hunden sætte sig pr. automatik uden at være fokuseret, for at sætte sig kræver intet hjernearbejde.
    Hvis den derimod selv aktivt finder løsningen, bliver denne husket langt bedre og der går meget kort tid med at vænne hunden til at have fokus og tage kontakt på denne måde.
    Belønningen er jo netop det som hunden vil allermest i selve situationen og derfor den bedste forstærkning man kan give.
    Desuden giver det ikke mindst tillid og selvtillid, at hunden oplever at kunne påvirke mig til at samarbejde ved selv at gøre noget. Samarbejde går to veje og hvis en hund ikke oplever dette opgiver den at forsøge.
    Giver det mening?


  • #41   23. nov 2014 Ja helt vildt, og det er en kæmpe hjælp for mig... Glæder mig rigtig meget til at komme i gang med ham, og så skal der bare rettes op nu, det er så synd for ham at han er så forvirret, men det får vi rettet på nu..

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #42   23. nov 2014 Tusinde tak skal I have, det var sødt sagt.


    Bare gå til den Daniel... Har du mulighed for at videofilme "bæstet"?


  • #43   23. nov 2014 Ja det har jeg, har faktisk forsøgt at filme ham når vi er ude at gå... Hvor kan man ligge film op herinde?

  • #44   23. nov 2014 Så har jeg lagt 2 videoer op.. (: Har der noget specielt du tænker jeg skal forsøge at filme Irene?

  • #45   23. nov 2014 Jeg er enig med dig i, at Milo ikke synes det er så sjovt at gå der.

    Han er ikke fri og glad, det er der ingen tvivl om.

    Det jeg ser er, at hunden føler sig meget irrettesat da han går frem i linen - han krymper sig lidt ved din stemme.
    Jeg tror du sidder rigtig meget på ham smiley

    Dette er naturligvis skrevet med alle mulige forbehold - det er et kort klip.

    Jeg giver dig ret i, at han ikke har lyst til at gå helt ved siden af dig - men jeg tror ikke hans motiv til at frem i linen handler om dig.
    Men ingen tvivl om, at den irettesættelse han får for ham en overdosis.
    Han er jo i den grad styrbar og følsom.


  • #46   23. nov 2014 Hvis det var mig, så ville jeg vælge at gøre helt modsat - der skulle noget sjov og ballade ind i de gåture der.
    Leg og gas og glade vibes mellem hund og menneske...

    Noget der ville motivere hunden til at søge dig i stedet for at motivere den til at gå væk.

    I forhold til, hvad jeg er vant til, så har vi her en hund der er rolig med rolig på smiley


  • #47   23. nov 2014 Det skal siges, igår det jeg gik en tur med dem, tænkte nu prøver jeg et eller andet.. Så jeg begyndte at løbe lidt med dem og samtidig tumle med milo og gav ham et klap i rumpen og så tumlede videre med ham samtidig med at jeg løbe frem og tilbage virkelig opførte mig helt tosset (: tænkte slet ikke på hvordan de gik, det eneste det handlede om var at opføre mig helt tosset, folk kiggede også lidt smiley men jeg havde det faktisk også sjovere end normalt, og det må jo smitte af på hundene også

  • #49   23. nov 2014 Men jeg må bare prøve at blive ved på den måde:)

  • #50   23. nov 2014 Har lag en video mere op, det noget i den stil vi er ude i? sidst i filmen, der prøver jeg at få ham til et simpelt sit og det kan jeg ikke få ham til, med det sagt så kan jeg godt på det punkt se hvad i mener, hvis han gjorde det af glæde. så havde han sat sig med det samme..

    MEN, kunne se at han to gange, tog kontakt til mig mens jeg løb/tumlede med ham, og det plejer han ikke, SUCCES (: men har i et godt tip til en rigtig god gang ros, vil jo gerne rose den kontakt til skyerne..

    Tænkte at nu vil jreg blive ved i den her stil, og så se om han begynder at søge mig noget mere og så rose det, og på sigt så se om han af sig selv kommer ned at gå ved mig og så bare rose og rose, ingen kommando eller noget bare ham selv, som koommer ned til mig..


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #51   24. nov 2014 Som jeg ser det er Karla meget i vejen for jeres leg. Har du mulighed for at gå med dem en af gangen?
    De ser dejlige ud begge to smiley

    For mig at se sætter Milo sig ikke fordi han er optaget af andet, ikke fordi han som sådan ikke vil sætte sig.

    Det er fint, du leger med ham og med tiden skal han nok blive mere engageret. Afbryd gerne legen ved at droppe en flok godbidder på jorden, så det er dig der afbryder i stedet for at han bare går.
    Hvis han vil bære kan du lege med en klud og lade ham gå med den i munden.


  • #52   24. nov 2014 Ja hun vil rigtig gerne være med:) nej det har jeg faktisk ikke mulighed for... Er lige startet skole, så de næste 3 måneder har jeg et lidt stramt program... Så de skal med begge 2 det næste stykke tid.. Men kan han ikke godt finde ud af det selvom hun er med?

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #53   24. nov 2014 Ja det kan han nok godt, men pas på med dine "nej Karla" for han hører jo også dit nej og kan tro det er til ham, hvilket vil bremse initiativer.

    Jeg ville give dem hver en line på og have en hund på hver side, så bliver de mere delt op.


  • #54   24. nov 2014 Okay det er noteret:) havde også en line på dem hver især på videoen smiley

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #55   24. nov 2014 Ja, det havde du da også smiley


  • #56   25. nov 2014 Spørgsmål... Nu er Milo rigtig fald for tennisbolde, ville det være en ide at bruge til vores gåtur?

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #57   25. nov 2014 Alt hvad der kan fornøje ham og som er til at håndtere vil være godt smiley

  • #58   26. nov 2014 Okay, men så snart bolden bliver godt væk igen, så er jeg ikke længere interessant..

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #59   26. nov 2014 Ting tager tid og han skal lige opdage, at du er interessant stort set hele tiden. Derefter kan du trappe langsomt ud.
    I har et mønster, som skal ændres, og det Milo har nemmest ved er at følge det gamle kendte mønster. Derfor skal det gøres supernemt for ham at begynde på nye vaner.
    Hvis dette indebærer "belønning" stort set konstant i starten, er det der, du skal tage den fra.
    Før han vænner sig til at tro, at han får hele tiden, kan du ikke trappe ud uden han går tilbage til sit tidligere mønster.


  • #60   26. nov 2014 At ændre en adfærd, tager meget længere tid, og er meget mere svært, end at indlære en ny adfærd. Så det er på med tålmodigheden smiley

  • #61   26. nov 2014 Ja hatten er taget på sammen med tålmodigheden:) og tror så småt jeg er ved at finde ud af hvordan jeg skal gribe ham an på vores gåture:)

  • Tove N
    Tove N Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 28
    #62   26. nov 2014 Ved ikke om du kan bruge det. Men måden vi træner lineføring på det hvalpehold jeg går på er at lære hunden at det er super fedt at være omkring os ved hjælp af godbider.
    Jeg bruger klikker til at træne min hvalp. Og det jeg gør er at klikke og belønne når hun er ved mit venstre ben. Når hun så er ved at spise godbiden skifter jeg retning, igen klik og godbid når hun er ved mit venstre ben.
    Det kan med fordel trænes løs i haven. Når du syndes at det fungere så på med snoren, den skal være hel løs og du fortsætter på samme måde.
    På jeres ture kan du så kombinere det med at lege åndsvag, tumle og hvad der ellers virker smiley


  • #63   1. dec 2014 Hej igen, jeg har lige uploaded en ny video med milo, og ville høre om i kunne hjælpe mig med at aflæse ham her, i mine øjne ser han rolig ud, men den slikken han laver om munden er jeg lidt i tvivl om.. er han underdanig eller trykket ved situationen..?

    Tove alt hjælp modtages med åbne arme (:


Kommentér på:
Adfærd

Annonce