1.039 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Emil
Emil
Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147

Bruger hunden sine sanser mere når det er mørkt? Bruger hunden sine sanser mere når det er mørkt?

Det var en tanke der strøg igennem efter en gåtur i mørket. Lagde mærke til min hund brugte sin luftesans meget mere. Sneen er faldet, og der er blevet lavet stier af andre hunde- og hundeejere.

Så spørgsmålet går på: Stimulere man sin hund bedre mentalt når det er mørkt, frem for når det er lyst?

God eller dårlige ide, - Din mening?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bruger hunden sine sanser mere når det er mørkt?
  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#2   3. dec 2014 Nu var der ikke andre hunde han kunne se, så det lagde jeg ikke mærke til. Men det eneste lys var fra månen, så man kunne ikke se så langt. Men hvis det var en ny måde at udfordre ham, så var det jo en nem løsning.

• #3   3. dec 2014 Der er en teori om at færd forstærkes når temperaturen falder, hvilket den jo normalt gør når det bliver mørkt

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#4   4. dec 2014 Det vidste jeg ikke, så må der jo være noget om det.

• #5   4. dec 2014 Hælder også til Housebuster,mine ændrer også adfærd,jo koldere det bliver..de bruger næsen meget mere..

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#7   4. dec 2014 Det var en strøg tanke. Altid godt med andre folks erfaringer.

• #8   4. dec 2014 Jeg vil bestemt tro at mørket vil påvirke vovsens sanser da de alt andet lige vil skulle bruge lugte- og høresanserne lidt mere end når det er lyst.

Kia snuser også mere når det er koldt. Men om det er fordi færden er stærkere eller svagere (og hun derfor skal bruge lidt mere energi på at finde og fastholde den) ved jeg ikke :o)

• nma124
    nma124 Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 66
    #9   4. dec 2014 Er det ikke omvendt? forstærkes dufte og lugte ikke, når det bliver varmere? bare en tanke smiley

• #12   5. dec 2014 Det eneste der undrer mig, hvor bor du henne siden der er sne? smiley

• nma124
    nma124 Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 66
    #13   5. dec 2014 Birgitta L: Ahh, så har man også lært noget nyt i dag, .. fedt! smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#14   5. dec 2014 Jeg bor på Grønland lige pt. Der er ingen agility klubber eller andre former for hunde træning. Så leder altid efter nye ting at gøre med ham smiley

Kommentér på:
Bruger hunden sine sanser mere når det er mørkt?

Annonce