{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Foder - bedre tænder og til sart mave {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har i går fået min yorkshire terrier steriliseret, hvor hun fik renset sine tænder, samt rykket to små fortænder ud.
Jeg har altid givet hende en halv bakke våd foder om aftenen og så har hun haft tørkost stående, som hun kunne spise af i løbet af dagen. Hun har enormt sart mave, samt kræsen, så har haft svært ved at finde noget tørkost hun gider. Pt får hun pedigree small dogs. Det har en god størrelse, men idet at jeg ved at tævers stofskifte blir nedsat når de bliver steriliseret og dermed skal have færre kalorier om dagen, hun gerne skal have noget bedre for hendes tænder og hendes mave ik tåler for meget (er så slemt at hun kan få dårlig mavsi af skånekost, som kylling og ris smiley ) så vil jeg gerne høre jeres råd smiley

Kort sagt..

Mangler tørkost som kan gå sammen med hendes våd foder til aften smiley

Tørkost til:

- yorkshire terrier på 5,4 kg
- er 6 år gammel
- steriliseret
- skal gøre hendes tænder mere stærke og undgå tandsten
- rig på gode ting - er ikke tilhænger af hun pt får pedigree
- skal ikke være for store bidder, gerne ligesom pedigree small dog

Har kigget lidt på Hill´s oral care, men ved ik…? synes det er svært, når der er flere ting jeg skal tænke over. Hun bliver jo desværre ikke yngre og jeg vil gerne være sikkert på at hun får præcis det hun har behov for…

Ligeledes hvis i har nogle gode forslag til nogle gode tyggeben, som er til en sart mave, så tager jeg imod dem med kyshånd smiley

God aften derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder - bedre tænder og til sart mave
  • #1   9. dec 2014 For det første, så gå væk fra pedigree.
    Jeg ville nok prøve en variant, som er baseret på måske.. lam, kylling eller laks, eftersom du siger, hun har sart mave.
    Min egen fungerer på Probiotic LIVE. Men der er sikkert langt bedre mærker. Kender mange, der er store fans af wolfsblut.


  • #2   9. dec 2014 Oh! og nu du nævner tænderne - Suppler med nogle rå ben, evt et kyllingelår eller sådan noget.

  • #3   9. dec 2014 takker for dine svar smiley men et kyllingelår?! smiley

  • #4   9. dec 2014 Kan varmt anbefale orijen og purizon, det er i god størrelse så de små kan bruge tænderne men uden at de skal "kæmpe". Og de findes i flere varianter smiley

    Mine små fungerer godt på det,de får begge slags blandet sammen og de er også kræsne. Men prøv at gå på zooplus og kig på de forskellige slags,er ret sikker på der er en der passer til din skønne pige smiley


  • #5   9. dec 2014 De fleste Yorkshire terrier døjer med dårlige tænder, så udover at tænke på hvad hun får at spise, ville jeg gøre det til en daglig vane at børste hendes tænder.

  • #6   9. dec 2014 Yes du hørte rigtigt, kyllingelår er super godt. Det skal være råt.

  • #7   9. dec 2014 super…det lyder jo som en god blanding smiley

    angående tandbørstning - det har jeg prøvet gennem en længere periode, men det fungerede slet ikke.. Det var desværre for sent vi gik i gang med det smiley så jeg har brugt noget grønt halløj til at hælde i hende drikkevand for at beskytte hendes tænder bedre og brugt tyggeben ind imellem, men åbenbart ikke nok til at forebygge.. Tænker hun skal have anden foder, tyggeben hver dag og så stadig det i hendes vand smiley

    kyllingeben og rå - spændende smiley får de ik dårlig mavsi af rå?! og nogen bestemte slags? smiley


  • #8   10. dec 2014 Nej, rå ben, altså.. knoglerne (kyllingelår er bare rigtig nemme at få fat i) hjælper afsindigt godt på tænderne.

  • #9   10. dec 2014 Intet tørfoder er godt for tænderne. Alt bliver til grød i munden. Du skal fodre rå ben og store lunser kød for at tænderne holdes rene.

  • #10   10. dec 2014 Du kan starte med noget mindre end et kyllingelår, fx kyllingevinger indtil hunden er god til det smiley af tørfoder synes jeg wolfsblut er godt, de laver også til small breed. Når hun bliver god til at spise vinger, og også lår, kan du også prøve med lammeribben. smiley Jeg synes også du bør børste tænderne flere gange om ugen især når du fodrer med tørfoder. smiley

  • #11   10. dec 2014 Pedigree er ikke optimalt for hende, men det siger du jo også selv.

    Essential Foods har et foder til steriliserede/kastererede hunde, og jeg har selv været utrolig positiv over at bruge Essential Foods. Måske var det noget at prøve? Såfremt du har lyst til det, kan du faktisk lige nu vinde 12,5 kg på min blog www.agilitypote.dk

    smiley


Kommentér på:
Foder - bedre tænder og til sart mave

Annonce