{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Hvalp for hård imod kat {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley Dette indlæg er hunde/katte relateret da der må være nogle herinde som har hund og kat i samme hjem smiley

Vi har en skøn labrador hvalp på lidt over 10 uger, han har siden han kom herhen for 2 uger siden leget med vores yngste hankat på 10 måneder. Men lagde mærke til at hvalpens leg er blevet voldsommere hvilket har gjort at katten har miavet og hvæst at hunden, og lige lidt hjalp det, hunden angriber og ligger sig på katten selv når katten ligger på gulvet og slapper af. Jeg kender min kat og kan se de tit er yderst ubehageligt for ham. Nogle gange er han med på leg også får den ikke for lidt i hele stuen, er der noget jeg kan gøre eller skal jeg bare lade hunden værre? Jeg bryder mig ikke om at se ham genere katten, da han er dårlig til at sige fra, han er jo kun 10 måneder og hvalpen tror jo alt er leg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp for hård imod kat
  • #1   16. dec 2014 Du skal stoppe hvalpen. Den skal allerede nu lære et nej. Skulle katten sige fra for alvor kan det ende med skader på begge. Har set en hund miste sit øje efter en kat sagde fra

  • #2   16. dec 2014 Sørg også for, at katten har et højt klatrestativ, hvor den kan søge fred for hunden.

  • #4   16. dec 2014 Jeg har også haft hvalp og kat som gjorde som du beskriver. Det er ikke altid en hvalp kan finde ud af at nok er nok og derfor må du hjælpe den med et "Nej" hvis den ikke forstår et nej lige i starten er du nødt til at gå hen og "prikke" din hvalp på skulderen så du får øjenkontakt med et bestemt "Nej" så den ved det er nok. Evt varierer med at aflede hundens opmærksomhed væk fra katten så der ikke heletiden kommer "unødvendige kampe" med hvalpen da den jo kun er baby.

    Ps og som Natravnen siger så sørg altid for katten har et tilflugtsted højt oppe så katten kan komme "i sikkerhed" efter behov.


  • #5   16. dec 2014 Beskyt katten
    Afled hvalpedyret når han er for voldsom, aktiver ham på anden vis.
    Katten skal have et helle, hvor terroristen ikke kan komme.
    Her er 1. Salen kattenes og ungernes domæne, der er ingen døre eller afskærmning, men de ved det er no go, at gå derop.
    Det kan også være et solidt gulv til loft kradsetræ, det fungerede fint for os det tidligere sted vi boede.

    Men vigtigt er det at i får trænet afledning med hvalpen, og husk ros og guf i massevis når i kan flytte hans focus fra katten.


  • #7   16. dec 2014 Kattene har masser steder de kan hoppe op men denne kat har det med at sove på gulvet og gerne midt på for der er dejlig varme også kommer hunden jo i fuld 4 spring og hopper på ham. Men jeg vil prøve det med at aflede ham smiley Tak for jeres fantastiske svar smiley

Kommentér på:
Hvalp for hård imod kat

Annonce