{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Hund med i sommerhus {{forumTopicSubject}}

Hey alle,
Jeg tager på lørdag og en uge frem i luksus sommerhus med hele familien på Lolland og holder jul der, skal selvfølgelig have sisqo med,
Glæder mig helt vildt, men så sad jeg og tænkte lidt, ud over foder og potevoks hvad er så ting man absolut skal ha med til ham?
Har ikke oceaner af plads til bagage.
Er os lidt i tvivl ang halsbånd, han bære ikke halsbånd hjemme, og kun sele på gåtur, der er ikke indhegnet have til sommerhuset , ville i lade ham bære halsbånd hele dagen med hundetegn hvis nu en skulle komme til at lukke ham ud?
Og sidst, ville i finde en dyrlæge i nærheden og ha talt med dem inden i tog afsted, hvis nu uheldet sku være ude?
Kram og glædelig jul fra os.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med i sommerhus
  • #1   17. dec 2014 - Negleklipper
    - Smertestillende
    - Decinficerende rensemiddel
    - Hundetegn/halsbånd
    - Lommelygte
    - Legetøj
    - Godbidder
    - Tyggeben
    - Lang snor/flex-line
    - Kort snor
    - Hømhøm-poser
    - Hundetæppe
    - Foder

    Det er vist hvad vi plejer at tage med... Men jeg er så også en af dem, som tager lidt for meget med måske smiley

    Hvis haven ikke er hegnet ind, og der er enm ulighed for at nogen kan finde på at lukke ham ud ved en fejltagelse, så vil jeg lade ham have haæsbånd på hele tiden, med et hundetegn i.


  • #2   17. dec 2014 Og jeg ville ikke tale med en dyrlæge i forvejen, men måske lige undersøge hvor langt der er til nærmeste smiley

  • #3   17. dec 2014 God liste , tak smiley

  • #6   17. dec 2014 Jeg må finde et halsbånd han kan ha på hele dagen så smiley var os min tanke at det var smartest.

  • #7   17. dec 2014 Husk hundekurven (hvis din hund plejer at bruge det). Det får hunden til at føle sig tryg at den kan sove i noget der "lugter som det plejer" smiley

  • #8   17. dec 2014 Jeg tar tæppet med fra hans pude, kan dog ikke have hele puden med da vi køre i en lille bil, men han bruger sit tæppe meget smiley

  • #9   17. dec 2014 Jeg ville nok lige give dyrlægen et kald og høre om det er dem der har vagten i jule eller hvem der evt har det. Især hvis det er et nyt område /område jeg ikke er så velkendt i .
    Er uheldet ude skal det gå stærkt også synes jeg det er en fordel at kunne ringe direkte til den dyrlæge der har vagten, og ikke mindst så har jeg faktisk altid adressen med også så det bare er at komme afsted


  • #12   17. dec 2014 Måske et af de helt billige hundetegn med adressen til sommerhuset på. Og mobilnumre selvfølgelig. Så er der ret nemt for andre at hjælpe hunden tilbage HVIS nu uheldet skulle være ude og den får sig forvildet lidt væk.

  • #13   17. dec 2014 Hopper loge på Ulla her
    Da vi var i sommerhus havde vi bare foder snore og hømposer med til hundene
    Udemærket idé med et nummer til dyrlæge, det ville jeg nok ikke have tænkt over (men jeg undersøger heller ikke hvor der er hospitaler selv om jeg har mine børn med) synes dog det er overkill at kontakte dyrlægen inden


  • #14   17. dec 2014 Man kan få de der små "tønder" til halsbåndet, hvor man putter en lap papir i med adresse og telefonnummer
    Det er en god ting når man er på ferie smiley


  • #16   17. dec 2014 Forskellen for mig med sygehus/vagtlæge kontra dyrlæge er at Vagtlægen er samme nummer uanset hvor i landet du befinder dig, sygehusene er altid åbne (og man skal igennem vagtlægen først ( du kan ikke bare dukke op og forvente at blive behandlet) nærmeste sygehus ved jeg altid hvor ligger.

    Men ringer du til en dyrlæge og han ikke har vagten, så ved du ikke hvem der har før du har været hele telefonsvaren igennem for at få et nummer, så synes jeg at jeg har det meget bedre ved at vide at det nummer jeg ringer på er den der har vagten (gør også at jeg kan tjekke dyrlægen lidt ud hjemmefra) så jeg ved om jeg evt skal vælge en anden der måske ligger lidt længere væk og stadig har vagt.

    Men indrømmer gerne at det sagtens kan være mig der er pylre mor/hundeejer. Men i så fald så er det fint med mig


  • #17   17. dec 2014 Jeg siger skam heller ikke ideen er dårlig

    (Vagtlægen har da ikke samme nummer i hele landet)


  • #19   17. dec 2014 ditte smiley Nej der har du da ret i smiley

  • #20   17. dec 2014 En flækket negl er ikke sjov at stå med - Derfor tager vi altid en negleklipper med.
    En skåret trædepude eller rift kan hurtig klares med decinficerende, og smertestillende er bare altid godt at have med smiley
    Men jeg er så også den type som altid tager plaster og smertestillende med til os selv smiley

    Og lommelygte synes jeg bare er uundværlilgt når man tager i sommerhus med hund i vinterhalvåret.
    Resten af tingene synes jeg giver lidt sig selv smiley

    Men som jeg skrev, så er jeg nok også en af dem som tager for meget med smiley



  • #23   17. dec 2014 Nu er sisqo en hund der er stamkunde hos dyrlægen smiley og da han har hd og ad er smertestillende noget jeg altid har med.. Og min tanke var os at fandt jeg bare et nr og adresse på en dyrlæge, var det jo ikke sikkert at han havde vagten og jeg skulle så derefter ringe videre og ha styr på en ny adresse inden jeg kan komme afsted med ham , hvor i mod ved jeg hvem der har vagten og der sker noget alvorligt kan jeg smide ham i en bil og ringe på vejen..
    Nej har ikke styr på hvor sygehus og vagtlæge er, men mennesket er så heldigt at hvis der sker noget alvorligt kan vi ringe efter en ambulance som ved præcis hvor den skal køre hen. det kan vi ikke med hundene , derfor jeg spurgte smiley
    Tusind tak for input til alle smiley


  • #24   17. dec 2014 Et tillægsspørgsmål sisqo er jo labrador , og virkelig vandhund, stranden ligger 300 meter fra huset, ville i lade jeres bade ??

  • #25   17. dec 2014 Ja
    Min cocker bader året rundt
    Jeg smider ikke pinde o. Lign ud til ham når det er koldt
    Men han går selv i som det passer ham


  • #26   17. dec 2014 Jeg kaster heller aldrig, han må selv vælge, og har et dækken han kan få på bagefter hvis han skulle fryse

  • #27   17. dec 2014 Det ville jeg ikke have skrupler ved, mon ikke han bliver oppe hvis han synes det er for koldt

  • #28   18. dec 2014 Var os min tanke

  • #29   18. dec 2014 Alt efter pelstype kunne en kam/børste til at fjerne burre være en god ide når det er i sommerhus. De ligger jo ofte i god vild natur der gerne sætter sig i pelsen.

  • #30   18. dec 2014 God ide smiley han er labrador så kort pels smiley plejer lige at ku ta dem med fingrene

  • #31   18. dec 2014 Hvis han har HD og AD, så ville jeg ikke lade ham bade... Koldt vand er ikke godt for HD-hunde.
    Bine har også HD, og hun får kun lov til at bade når vandet er vamt smiley


  • #32   18. dec 2014 Okay smiley må lige høre min dyrlæge om hvad de mener om det inden jeg tager afsted,

Kommentér på:
Hund med i sommerhus

Annonce