{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

Omplacering eller aflivning. {{forumTopicSubject}}

Inspireret af tråden: http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/579122-hunden_med_sig_i_graven___

Vil jeg gerne høre om hvad I ville vælge og hvorfor, hvis I døde eller der skete noget i jeres liv hvor det ikke var muligt at beholde hunden.

Hvis der både skete min mand og jeg noget, så vi ikke havde mulighed for at beholde hunden, ville jeg vælge omplacering fremfor aflivning.
Det ville jeg fordi min hund er ung (20 mdr.), glad, tillidsfuld og nogenlunde velopdragen. Så jeg tror sagtens jeg ville kunne finde et godt hjem til hende. Hvis både min mand og jeg døde akut, ville vores vennepar overtage hunden og evt finde et hjem til den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omplacering eller aflivning.
  • #1   19. dec 2014 Jeg har en aftale med en god ven om at han overtager min hund, hvis der sker mig noget. Hvis han, mod forventning, ikke kan have ham, så må han finde et nyt hjem til min hund.
    Ligeledes står jeg nævnt i en venindes testamente, da jeg skal overtage hendes ene hund eller finde et nyt hjem til den, hvis der skulle ske hende noget.


  • #2   19. dec 2014 Hvis der sker mig noget får min kæreste ham, hvis vi begge ikke har mulighed for at have ham, har min mor lovet at tage sig af ham. Hvad der sker hvis vi alle døde ved jeg ikke helt.

  • #4   19. dec 2014 Jeg havde faktisk tænkt mig at skrive min opdrætter ind i vores testamente. Hun er det mest hundehjertevarme menneske jeg kender, og hun ville helt sikkert sørge for at lille B enten fik det godt hos hende, eller at hun kom et fantastisk sted hen.

    Umiddelbart tror jeg faktisk, at man ville kontakte hende uanset hvad, hvis vi dør. Der står nemlig i vores købskontrakt at al videreformidling af Bodil, skal gå gennem hende og det synes jeg er en meget fin aftale! smiley


  • #5   19. dec 2014 Hvis der en dag skulle ske mig noget er det enten min mor, plejemor eller bror som jeg tænker skulle overtage hende og hvis ikke de kunne ville jeg klart have hende omplaceret til et godt hjem smiley

  • #6   19. dec 2014 Har altid sagt at Cocio absolut ikke skal omplaceres, da vi er hans 3. hjem på 6 år, men jeg har lidt ombestemt mig. Hvis der sker os noget, skal Cocio hjem til mine forældre og bo. Men kun dem, ingen andre.

  • #7   19. dec 2014 Min søster overtage min, hvis jeg en dag ikke kan have hende smiley

    Det har jeg aftalt med min søster.


  • #10   19. dec 2014 Min bror overtager chico..
    Hvis han ikke har mulighed for det, håber jeg, at han vil finde et godt hjem til ham, for jeg tror sagtens, at han ville kunne klare en omplacering..


  • #11   19. dec 2014 Jeg har en aftale med min datter ,at hvis der skulle ske mig noget ,vil hun ta mine hunde til sig smiley

  • #12   19. dec 2014 Hvis vi der skulle ske noget som gør at det ikke er muligt at beholde hundene skal yuki tilbage til opdrætter og måske omplaceres der, og blaze skal enten aflives eller hen til nogle venner.... Vi vil ikke risikere at han bliver kastebold...

  • #13   19. dec 2014 Det kommer meget an på hunden
    Magoo ville ikke egne sig til omplacering
    Hund og Vovse kunne sagtens


  • #16   19. dec 2014 Gaia ville ryge i graven, Reiki har jeg familie der gerne vil have, og han ville heller ikke have spor svært ved at fínde sig til rette hos en anden. Skulle det alligevel ske at de ikke kunne tage ham til den tid, ville han osse ryge i graven -begge mine nærmer sig de 8 år, så de ville ikke være nemme omplaceringer, og ønsker ikke at de skal omplaceres uden at jeg har mulighed for at sikre at de får det godt

  • #19   19. dec 2014 Einstein ville nok skulle aflives... Jeg tror hendes sind er alt for ustabilt til endnu en omplacering.

  • #20   19. dec 2014 Jeg har skrevet et dokument, hvor der står hvilke mennesker, min familie skal kontakte, så de kan hjælpe med at omplacere hundene. 2 af dem kan sagtens blive her (en ældre "dame" på 11 år, og en kastreret hanhund der ikke skal andre steder hen) , hvis min mand er ene om, at tage vare på dem, de andre skal ud, til nogle gode familier, det kan de sagtens klare.

  • #21   19. dec 2014 Hans Jørgen ville overtage;) hvis vi begge var væk ville min søster sørge for dem;) det er talt igennem, det er en af de ting en kræftsygdom fører med sig, man får talt om død, begravelser og praktiske ting;)

  • #22   19. dec 2014 Skulle der ske mig noget, så skal min kæreste have hundene.
    Skulle der ske os begge noget, så Aiko har jeg to, som måtte forsøge at overtage hende, kan de ikke det, så skal hun aflives, hun vil aldrig trives i nyt hjem.
    Chanti kunne måske trives et nyt sted, men der har jeg også få steder jeg vil have hende hen.

    Jeg vil til en hver tid, hellere have mine hunde aflivet, end at risikere de skulle ende som kastebolde, eller få dårlige hjem, men mine nærmeste er klar over mine tanker omkring mine hunde smiley


  • #24   19. dec 2014 Line og Cookie Det samme her Hvis min datter ikke kunne ta dem ,skulle de aflives

  • #26   19. dec 2014 Hvis der skulle ske mig noget, som gør jeg ikke selv kan tage vare på min hund, skal han aflives, han kan ikke om placeres pga. hans adfærd overfor andre hunde. Og har ikke nogen der kan magte den opgave det kræves for at han trives.

  • #27   19. dec 2014 Hvis mine forældre ikke vil overtage mine vovser, så skal de aflives. Chili ville ikke kunne omplaceres og tror heller ikke Luna kunne. Casey kunne nok godt, men jeg vil hellere aflive så.

    De skal ingen andre steder. Og jeg indrømmer gerne at det er fordi jeg er egoistisk, kan ikke klare tanken om at de kan risikere at blive kastebolde eller det der er værre..

    Og det har jeg gjort klar for mine forældre + jeg har skrevet det ned, så der ingen tvivl er..


Kommentér på:
Omplacering eller aflivning.

Annonce