528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Er første løb på vej? Er første løb på vej?

Tidligere i dag sad jeg med Bodil i sofaen og opdagede pludselig at hun var våd omkring kønsdelen. Jeg tørrede det naturligvis bare af, og det virkede egentlig blot som klart udflåd eller lign.

Så kom jeg til at tænke: hun bliver 7 måneder d. 23. - kan det være hendes første løbetid, som er på vej? Jeg har nemlig ikke lagt mærke til, at hun har været fugtig/våd før.

In case det ER første løb, som kommer snigende, hvor lang tid vil i så tro der går, før hun begynder at bløde? Og hvilken dag, kalder man så første dag i løbetiden... i dag, hvor der var udflåd, eller først når hun reelt bløder?

Jeg er meget spændt på hendes første løb, da hun også er min vores første hund smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er første løb på vej?
  • #2   20. dec 2014 Altså hæver omkring 'frikadellen' (ja, meget underligt navn vi har for den i vores familie!) ikke?

• #4   20. dec 2014 Mocca er fra d 16 januar og hendes første løbetid startede omkring 3 september, så det lyder til din er på vej i løb. Men hun vil så hæve op og du vil ikke længere være i tvivl, Mocca blødte næsten fra dag 1 hun var hævet og i 3 uger

• #5   20. dec 2014 Nå, hun er ikke hævet, så det er nok ikke det endnu smiley

• #7   20. dec 2014 Altså Bodil har fået fuldstændig hormonkuller allerede - hun gør nogle vildt underlige ting. Pludselig sidder hun bare og stirrer ind i væggen og hun er også begyndt at se TV med os smiley

Har mødt nogle, son siger at de bliver mere rolige efter første løbetid, kan det be-/afkræftes? smiley Kunne være OK rart med bare liiiidt mindre energi herhjemme smiley

• #9   20. dec 2014 Hehehehehe.. Hun får en kæmpe filet... og den dingler så på hele turen... Ret underholdende smiley

• #12   20. dec 2014 Isabelle: øv - havde lige håbet hun gik fra umulig til medgørlig smiley ha ha. Bodil er heller ikke hævet, overhovedet, men det kommer nok!

Louise: det vil jeg så glæde mig til.... eller noget smiley

• #14   20. dec 2014 Isabelle... hmm, alt er relativt smiley Hun er Fransk Bulldog smiley

• #15   20. dec 2014 Min kom i første løbetid ud af det blå her for 11 dage siden. Hun er 8 måneder. Den ene dag duftede hun pludselig godt, næste morgen var der blod på lagnet, og dagen efter det hævede tissedutten helt vildt op, og ja det ser ikke særlig charmerende ud smiley smiley
    Efter en uge fik hun hævede bryster, og ja nu går vi bare og venter på at hun er ude af løbetid igen!! Haha.. Den første uge var hun vildt underlig og bange for alt og alle. Nu er hun blevet lidt bedre, sød og rar igen.

Glæder mig til at det er overstået ... smiley

• #16   20. dec 2014 Hm Berta blev ikke roligere efter første løbetid, meget lidt efter anden og tredje og nu hvor er steriliseret, er hun stadig en lille krudtugle til tider smiley hun er lidt over to år smiley

• #17   20. dec 2014 Hundemor: hvor lang tid blødte hun?

Ida K: Jeg regner nu heller ikke med at Bodil nogensinde bliver ikke-bandit smiley Jeg tror lidt banditgenet fulgte med i købet smiley Men hun kunne godt bruge at blive lidt mindre 'voldsom' når hun bliver glad og nysgerrig. Især overfor andre hunde, der går hun helt bananas.

• #18   20. dec 2014 Hun bløder stadig lidt- men ikke RØDT blod, sådan lidt mere halvfarvet noget.

• #19   20. dec 2014 Nu ved jeg godt at FB og mops er forskellige racer, men Berta var altså også meget "på" over for andre hunde og havde nogle gange svært ved at finde ud af, hvornår nok var nok. Men synes, at nu hvor hun er blevet mere voksen, er hun blevet meget bedre til at aflæse signaler og omgås rigtig godt andre hunde. Men det var ca efter hun er blevet et års tid.

• #20   20. dec 2014 Det kan også bare være skedekatar. Det er meget normalt for hvalpe, der ikke har været i deres første løbetid endnu.

• #21   20. dec 2014 Hundemor: tak smiley

Ida: okay, det håber jeg også sker her. Vi prøver i hvert fald virkelig at lære hende, at hun skal slappe lidt af smiley

Danielle: tak - det kan det self. også være! smiley

Kommentér på:
Er første løb på vej?

Annonce