{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

At miste alt for politiet - fremlyst hund. {{forumTopicSubject}}

Sidder og og ærgre mig over at jeg ikke er så udspekuleret, eller måske rettere mistroisk, at jeg optog samtalen med politiet i Esbjerg, da jeg ringede for at fortælle at ejer til hunden var fundet.
Jeg måtte i hvert fald ikke udlevere den. Det forstod jeg ikke, for det havde vi da gjort før, og aftalen var jo at jeg skulle ringe hvis jeg fandt ejer.
Jamen ejer skulle have en regning, for nu var de jo på vej fra Gram for at hente den. Ja goddag mandøkseskaft, efter 2½ time, og et opkald fra dyrlægen der tjekkede om den var chippet.
Jeg spurgte om ikke det var muligt at ringe og sige at han godt kunne vende om. Så blev jeg stillet videre, men det blev ikke meget bedre.Jeg kunne jo nok forstå at der var en regning der skulle betales. Hvem ejer var. Det vidste jeg jo ikke lige, for det var en anden der kendte ejer. I min verden ville det smarteste jo være, at ejer fik sin hund, og så en evt. regning, uden hunden behøvede at komme på pension, det var jo ikke til gavn for nogen. Men så langt nåede jeg ikke, for vi endte med at diskutere, hvad politiets pligt var, og hvem der skulle betale for hvad. Jo men hvor skulle jeg så sende en regning hen for at have haft hunden? Uhadada, så blev jeg lige belært om hittegods, og det skulle man passe på og aflevere på politistationen. Hvad ville jeg da gøre hvis jeg fandt en pung med 10.000 kroner i? Jeg kunne nok regne ud, at det ikke var der jeg skulle være kæk og sige, at jeg ville tage pengene og smide pungen i skraldespanden, så jeg svarede selvfølgeligt at jeg ville aflevere den på politistationen. Fint nok, så næste gang jeg finder en hund, så kommer jeg bare ned på politistationen med den. "NEJ; DET GØR DU I HVERT FALD IKKE!" Hmmmm, det var jo lige det hun sagde?
Men nej nej, kunne man ikke passe hunden i flere timer, så måtte man bare lade den løbe. Men hun havde jo lige belært mig om omgang med hittegods, og det skulle man passe forsvarligt på og aflevere til politiet.
Da hun påstod at hunden nu var blevet et problem for mig, og at jeg nu var kommet i klemme med ejer, så......ja der mistede jeg besindelsen og talte med meget store bogstaver. Det brød hun sig i hvert fald ikke om. I det samme kommer manden fra pensionen, og jeg siger at jeg bliver nødt til at løbe, for det banker på døren, men hun taler bare videre, og jeg siger endnu engang at der er nogen ved døren. Jeg lukker manden ind, forklarer at ejer er på vej, om han ikke lige kan vente og tale med ham, så hunden slipper for en nat i pension. Han siger at han først skal tale med politiet, og jeg siger at det kan han bare gøre i min telefon, for hun ligger og venter. Det vil han overhovedet ikke høre tale om, han vil selv ringe. Så jeg tager telefonen for at fortælle at han vil ringe, men der har hun lagt på.
Nå men han ringer så til politiet, som så taler med ejer og det ender med at ejer får udleveret hunden, så den slipper for en nat i pension.
Hun havde så også lige fortalt manden fra pensionen at jeg havde være provokerende, for da jeg for tredje gang bad om at få mit halsbånd, sagde han at jeg skulle tage det roligt. Øøøøøh, joooo, jeg bad da bare om mit halsbånd, for tredje gang. Ja ja, han var jo ikke kørt, og jeg skulle da nok få mit halsbånd. Jeg spurgte pænt hvad der var galt, for jeg kunne da ikke se det provokerende i at spørge om jeg måtte få det. Jamen jeg havde jo spurgt flere gange. Øøøøøh ja, tre gange måtte jeg spørge før jeg fik det, men kunne da ikke lige se det store problem. Men jeg beklagede da hvis det havde været provokerende, for det var da ikke meningen. " Ja, det synes de også du er i Esbjerg." Hmmmm var der nogen der sagde tavshedspligt? Jeg kunne jo bare sige, at ja, vi var vist ikke helt enige.
Men jøsses hvor mistede jeg da alt for politiet der.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At miste alt for politiet - fremlyst hund.
  • #2   29. dec 2014 AG - nej på et tidspunkt kom jeg også til at sige, at med den tone, så får man da virkeligt lyst til at gøre sin borgerpligt.

  • #4   30. dec 2014 Hold da op, de må have haft en dårlig dag? Hvad sker der lige for det?

  • #5   30. dec 2014 Jeg opgav at ringe når jeg havde hanhun de med hjem som var fulgt efter mine piger når de var i løb.
    Jeg tog hunden og gik simpelt hen bare over på politistationen og afleverede hunden "altså når den ikke var chippet el.havde halsbånd med navn på " på denn måde kunne de ikke afslå at tage imod kræene, for det er sket mange gange i årenes løb at jeg har haft flere hunde med hjem end jeg havde da vi gik hjemmefra smiley
    Men enig, politiet er ikke helt "normale i hovederne" når det gælder bortløbne/fremlyste hunde, men den opførsel som du blev udsat for er utilgivelig, jeg forstår godt at du ville ønske at du havde optaget det.men man tænker jo ikke over at de er så uhjælpsomme når man starter samtalen fordi man vil hjælpe en stakkels hund hjem.
    Bedre held næste gang. smiley Fnis

    Bortset fra alt det dårlige, så er det dejligt at du tog dig af hunden og sørgede for at den kom hjem. Hatten af for dig for det. smiley


  • #6   30. dec 2014 Det lyder ikke som en rar oplevelse, du har haft.

    De to gange, hvor jeg har fundet fremmede hunde uden halsbånd, kom politiet og hentede dem i løbet af ret kort tid uden problemer.


  • #8   30. dec 2014 Sjovt som der kan være så stor forskel på politi kredsene. Da jeg fandt en løs hund som jeg ikke kunne passe på ubestemt tid, så var der ingen tøven, jeg skulle bare komme ned på stationen med den. Der tjekkede de selv chip og tog kontakt til ejer.

    Jeg kan sgu godt forstå at du er blevet lidt knotten, det ligner da heller ikke noget at sætte dig i klemme på den måde, når de selv fejler


  • #10   30. dec 2014 Sikken en træls oplevelse. Jeg har heldigvis kun gode erfaringer med politiet og bortløbne hunde.

  • #11   30. dec 2014 Tak for opbakning smiley

    Nu har jeg så haft noget tid til at vende oplevelsen, og fået den delt med andre. Desværre er jeg så ikke den eneste, der har haft kedelige oplevelser med den station.

    Heldigvis er det da ikke alle der er så uprofessionelle, men desværre har sådan en episode det bare med at efterlade et dybere spor, end de positive episoder har. De to trunter jeg "talte" med, repræsenterer jo politiet i det øjeblik de er på arbejde, ligesom ekspedienten i tøjbutikken gør. Fik jeg sådan en behandling i en butik, så kom jeg der aldrig igen, selvom det var en enkelt ansat der var uheldig, og de andre måske var meget søde. Forskellen er bare, at jeg kan vælge en anden butik, men jeg kan jo ikke rigtig vælge noget andet politi. Jeg kan så vælge helt at gå udenom politiet en anden gang, men det vil også være nemmere, for hver gang har vi selv fundet ejer, inden politiet har nået at gøre noget. Så hvor politiet har kunne skrabe en klækkelig bøde ind til statskassen, så har gjort nada.

    Efter at have fundet ejer og haft hunden i næsten tre timer, samt diskuteret med politiet om hvem der havde ansvar for hunden, og hvem der skulle betale hvad, så fik jeg at vide, at jeg jo bare selv kunne have kørt den på internatet. Jo jo søster popsmart, det var ikke en af de valgmuligheder vi fik, da vi første gang ringede for at fremlyse hunde. Vi kunne enten lade den løbe videre eller tage den med hjem og passe på den i mindst to timer. Havde jeg fået mulighed for at aflevere den, så havde det maks taget en time af min aften.

    Nå, men nu er hunden hjemme, ejer får sin regning og jeg ved hvad jeg gør næste gang jeg står med en herreløs hund, så noget godt kom der da ud af oplevelsen smiley


Kommentér på:
At miste alt for politiet - fremlyst hund.

Annonce