6.508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Marzine tabletter til hunde Marzine tabletter til hunde

Marzine tabletter som normalt bliver brugt imod køresyge hos mennesker..

Jeg har læst flere steder at flere giver sin hund en marzine pille imod køresyge hos hunden.

Men nogle også bruger det til nytår og andre store begivenheder hvor hunden har tildens til at blive meget stresset?

Er der intet skadeligt i sådan en pille.?
Virker pillen sløvende på hunden?
Bruger I marzine til jeres hund?

Vores hund er begyndt at halse rigtig meget når vi kører i bil og hun bliver en i mellem dårligt. Hvilket har resulteret i at hun ikke har lyst til at komme med i bilen.. den sidste tid har været pga vi har været ved dr dyr 3-4 gange i ugen.. Så køreturen kan ikke undværes

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marzine tabletter til hunde
  • #1   30. dec 2014 Mht. om der er skadeligt i, så ved jeg det ikke, men tror det næppe, eller ikke mere end andet medicin vi giver vores hunde når de har behov.

Jeg har brugt det et par gange mod køresyge hos den ældste og ved korrekt dosis er det ikke sløvende.

• #2   30. dec 2014 Ja, jeg har i årevis, efter forslag fra min gamle dyrlæge. Givet min gamle dreng Marzine nytårsaften

Han fik et kanonslag i måsen som ung, og reagerer voldsomt nytårsaften.
    Han får fra morgenstunden, evt dagen før, afhængig af hvor meget krudt det er gang i.

Jeg har aldrig oplevet noget negativt i forbindelse med det, hunden bliver noget mere afslappet, uden at virke dopet.

• #3   30. dec 2014 Okay tak for svar.. Ka de købes i håndkøb?

Hvilket dosis giver du din hund?

Det skal vel gives en time eller to for virkningen vel?

Vil prøve det til vores og se om det kan hjælpe lidt..

• #4   30. dec 2014 Ja. Apoteket har som regel
    Ebbe vejer omkring 11 kg, og jeg starter med en kvart. Er det voldsomt udenfor. Har jeg et par gange givet en halv, uden han har gået i coma af den .

Men giv i god tid, før det begynder, og giv en til senere.

• #5   30. dec 2014 Okay hvor mange gange har du givet på 1 dag?

• #6   30. dec 2014 3 gange hvis der er gang i den derude. Formiddag, eftermiddag og aften.

• #7   30. dec 2014 dette findes fx ved at Google, det er om dosering ved køresyge ...

En god virkning fås dog ofte med præparatet "Marzine". Medicinen gives 1-2 timer før turen. Til en hund på 10 - 20 kg vil det være passende med en kvart til en halv tablet.

Hunden bliver ikke videre sløv af behandlingen, og køreturen vil ikke længere føles som et mareridt for den. Tabletterne kan købes i håndkøb på apoteket.

• #8   30. dec 2014 Super tak for svarene smiley

• #10   31. dec 2014 TS: husk at kør nogle tur med hunden som udelukkende er positive/god oplevelser, en tur til standen, skoven mv. Det kunne tyde på at din hund nu forbinder det at kører bil, med det ubehagelige ved at komme til dyrlæge, så den cirkel skal du have brudt igen.

• #11   31. dec 2014 Hun forbinder det helt sikkert ved at komme til dyrlægen og det er skidt.. For hun er nu 7 måneder gammel. Hun brækkede benet for 3 måneder siden så det har været meget kørsel frem og tilbage til dyrlægen.. Men samtidig så er hun også køresyg oveni..

Vi kører ture til skoven og ture til andre hundevenner som hun elsker... Det ka hjælpe lidt hvis vores anden hund er med i bilen ( hun elsker nemlig at køre i bil) men alligevel bliver hun stresset..

Så det kommer nok til at tage sin tid før hun bliver tryg ved at køre i bil igen.. For det eneste hun kan forbinde med bil er dyrlægen lige nu..

Kommentér på:
Marzine tabletter til hunde

Annonce