{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Hvornår blev jeres chihuahua renlig? {{forumTopicSubject}}

God formiddag. smiley

Jeg har et simpelt spørgsmål for hyggens skyld, og fordi det undre mig at mange har voksne chihuahuaer, der ikke er renlige. Er det dovenskab fra ejerens side, eller ligger det måske til racen - hvad siger I?
Hvornår blev jeres chihuahua renlig?

Vi har to hvalpe på 11 uger, som vi nu har haft i 3 uger, og de ved godt at de skal gøre det udenfor, men de siger ikke selv til.
Jeg forventer selvfølgelig ikke at de er 100 % renlige i den alder, men det undre mig, at de ikke selv siger til. Er der noget man kan gøre, for at de gør det, udover at tage dem ud hver gang de har sovet, spist og leget?

Vi har fået af vide, at vi skal tage dem ud hver gang de gør det indenfor, men det ser ikke ud til at de forstår det.

Den ene går hen til døren og tisser/skider, men man kan ikke nå at tage hende ud før hun har sat sig. Så der ligger en avis.
Ville I rose dem når de gør det foran døren/på avisen?

Kom endelig med jeres bud og erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår blev jeres chihuahua renlig?
  • #1   11. jan 2015 I forhold til at de ikke siger noget .. Min Løwchen begyndte først at markere ved døren da hun var 6-7 mrd gammel.
    Min malteser på 3 år siger stadig ikke noget når Hun skal ud, hun går bare hen og stiller jeg ved døren


  • #2   11. jan 2015 De 3 jeg har haft har faktisk været renlige fra jeg fik dem ind ad døren, nok fordi de efterabede mine store hunde som var renlige så jeg må påstå at jeg tror at det er ejeren som ikke er god nok til at aflæse sin/e hund/e. smiley

    Hvalpe skal Altid ud så snart de vågner, har spist, drukket el. leget og om natten må man så stille uret og gå ud med dem hver 3die time indtil de sover igennem og/el. kan holde sig i længere tid. smiley


  • #3   11. jan 2015 Tak for jeres svar. smiley

  • #4   11. jan 2015 Det er helt almindeligt at de ikke siger til
    Mine hunde har været voksne før de er begyndt og jeg har også haft nogle der aldrig har sagt til, hvor vi har skullet se om de gik til døren

    Vores chi fik vi da han var 3 mdr, en måned efter var han renlig


  • #5   11. jan 2015 Det med at gå hen til døren er jo bare én ud af mange måder, en hund kan sige til på smiley

    Jeg troede fx i lang tid, at min Coco bare ikke sagde til, men jeg opdagede så en dag, at hun pendler smiley Hun pendler rundt i lejligheden (snuser ikke), hun tøffer bare rundt og rundt, hun har været super til at holde sig, så det er sjældent blevet til mere, for jeg har altid tænkt, når hun gjorde det, at hun havde for meget energi, og vi gik derfor som regel ud, når hun gjorde det smiley Jeg vil sige, hun var renlig, da hun var omkring 3,5-4mdr, og havde kun ganske få uheld inden.

    Idag er hun knap to, og det sker sjældent nu, men fx igår aftes gjorde hun, for der havde vi været på eftermiddagstur fra 15-16, og så gik vi først aftentur 22.30 smiley

    Jeg ville kun rose for at anvende avis, hvis I er ligeglade med om, avisen så bliver en fast del af hverdagen. Det kan jo være en løsning for folk, der har hunde, som har svært ved at holde sig i lang tid, at man laver en slags "tissestation" med en avis i en støvlebakke fx. smiley


  • #6   11. jan 2015 Tusind tak for jeres svar. smiley

    Jeg tænker, at tævens måde at sige til på, er at gå hen til døren, men når hun gør det er det NU hun skal.
    Jeg kan høre, at vi må væbne os med tålmodighed angående det.


  • #7   12. jan 2015 Mange hundes måde at "sige til" på er netop som A-S skriver, ved at de/n går "nærmest" hvileløst rundt i boligen, så det er da at man skal gå ud/ned, de fleste hunde siger nemlig ikke noget verbalt før det er for sent til at nå ud "især hvis man bor i lejligfhed" for så er det at "uheldet" sker på trappen. Så man skal lære at aflæse hundens signaler så man når at ta det i optrækket. smiley
    Jeg er også lidt i tvivl med om avisen er så god en løsning netop fordi det kan få hunden til at tro at det så er ok at gøre det der i stedet for at den lære at holde sig. Men det virker for nogle om man så vil bruge den metode er jo så op til en selv. smiley
    Det med tålmodigheden det vil du/I ha`brug for gennem hele hundens hvalpe og unghunde tid. smiley Men den tid, den "sorg" smiley smiley


Kommentér på:
Hvornår blev jeres chihuahua renlig?

Annonce