Dyrlægetur overstået Dyrlægetur overstået
Så kom dagen hvor Molly, vores lille redningshund, skulle have den helt store tur hos dyrlægen. Jeg var temmelig nervøs over udfaldet, for hun var sgu i en temmelig sølle forfatning. Når selv de andre hunde i huset flygter, når hun ånder på dem, så ved man, den er gal
Nå, vi fik styr på småtingene såsom negle, ører, analkirtler, vaccinationer og hundepas.
Min antagelse om PL på begge bagben holdt desværre stik. Dog ikke noget der på nuværende tidspunkt, er et stort problem, hvis vi bare passer på hende og skåner hende.
Som ventet var det slemt med bisserne. Alle tænder var jo fuldstændig brune af tandsten, og 5 tænder var så rådne, at de blev trukket ud. På sigt skal der formentlig flere ud, men det var nok i denne omgang. Hun mangler i forvejen alle fortænderne både oppe og nede, så det er et ynkeligt syn.
Hun har selvfølgelig også en ordentlig omgang tandkødsbetændelse, som hun er sat i kraftig antibiotikabehandling for. Så nu står den på antibiotika og smertestillende det næste stykke tid.
Jeg håber hun bliver lidt gladere, når hun forhåbentlig ikke længere har smerter i munden.
Jeg kan virkelig blive trist over, at nogle mennesker bare lader stå til. Det er desværre ikke uvidenhed i denne sag. Vedkommende har med fuldt overlæg fravalgt dyrlægebehandling, for det koster jo penge
Det er pinligt den slags har stået på i så mange år i min egen familie. Jeg burde have gjort en endnu større indsats tidligere. Det er bare ikke let at tage kampen, for det splitter familien. Splittet er vi nu - jeg "reddede" den ene hund og "mistede" en bror.....
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 530
Jeg kender ikke historien bag din redningshund, men kan da godt forstå at det må have været svært redde den, eftersom det betød at du mistede din bror.
Jeg forstår ikke man fravælger dyrlæge, hvis ens dyr er sygt. Har man ikke råd til at gå til dyrlægen, skal man ikke have dyr!
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.367
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.550
Jeg ved, jeg har gjort det rette for hunden, og for mig selv, for jeg kan jo ikke have folk i mit liv, der ikke behandler dyrene ordentligt. Jeg er bare irriteret på mig selv over at jeg ikke tog den endelige kamp noget før. Det var jo lidt som at pisse i bukserne, når jeg skaffede ordentligt foder, ormekure og hvad jeg nu ellers hjalp med hist og her. Og han har stadig en hund, som han ikke går af med. Den kan jeg slet ikke gøre mere for nu, hvor kontaktet er helt slut. Det gnaver lidt.
nov 2014
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 159
Min lille Ninka skulle have fjernet 1
nov 2014
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 159
Men som sagt, skulle min lille Ninka af med 16 rådne tænder da jeg overtog hende.
Hun kom sig hurtig og blev en glad hund, der i dag kan spise tørfoder og også kødben.
Det frygtlig, at folk bare lad stå til. Tænk, at leve længe med tandpine.
Vi går dog til tandlægen med det samme - og det koster jo også.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.909
okt 2011
Jutta - Din var en fødemaskine (åh et frygteligt ord), kan jeg se. Efter Molly fik en del kuld er hendes fortænder også rasle ud, det synes jeg ofte de gør.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
Men i det mindste er der styr på den lille tingeling
okt 2011
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
okt 2011
Så havde jeg ikke været så lang tid om at tage den beslutning
Dyrlægetur overstået