1.092 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
ørerens ørerens
Verner har som andre mops,underlige kringlede øregange,som samler meget voks.
p.t. har jeg ikke penge til den ørerens,jeg normalt får hos dyrlægen
men
jeg luner lidt meeeeget fint olivenolie,og renser med en vatpind,og tørre efter,med en ren klud
kan den behandling skade eller hvad ;;;
hilsen
vibeke
0 synes godt om
apr 2012
Følger: 7 Emner: 3 Svar: 17
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
hvordan kan olierens skabe mere voks ;;;
fordi øret bliver olieret,og tiltrækker "snav" ??.
jeg synes det ikke,men så må jeg få på kredit hos dyrlægen,for at,få hans normale ørerens
.jeg har altid klorhexdrin,tør bare ikke bruge det i øret,.
Så,jeg vil nok,(når der kommer lidt mammon),i midten af denne mdr.blot brug en vatpind,og lunket vand
tak for svar
hilsen
vibeke
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 108 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.127
jan 2008
godt,godt,
jeg bruger altid,nettos,ansigts klude,der renser.
ja,selvfølgelig,dem bruger jeg.
og,nu er jeg sgu bange for,jeg har renset verners øre for meget med en vat pind.
aldrig mere vatpind.
kors i hytten,hvor har jeg dårlig smvittighed nu.
men jeg tænker på,når jeg køber ørerens hos dyrlægen,så har flasken en lang tyndt rør som kommer langt ned i øregangen,faktisk længere ned end i en vatpind.
nå,fra nu af hedder det nettos renseservietter.
kors i hytten,nu er jeg på den tredie hund,og altid,er der noget man kunne have gjort anderledes eller bedre.
tak for svar
hilsen vibeke
nov 2014
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 159
Hvis jeg ikke havde andet vil jeg bruge kogt, meget lunkent vand, ind i øret og nuller, nuller, bagefter ryster han hovedet og so kan man tørre med en ren klud. Endelig ikke vatpind.
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 82 Svar: 3.620
Mange ørerensemidler - både til hunde og mennesker - indeholder olivenolie.
Så jeg ville ikke have problemer med at rense med olivenolie, men ville nok passe lidt på med vatpinde.
jan 2008
og jeg vil ALDRIG mere bruge vatpinde.
har været for "hårdhændet",har set den omgang voks han har haft i sine øre.tænkt det har hæmmet ham.
han har jo kun et øje,så jeg har tænkt,det andet øje fungerer,mere end perfekt(det er stort,og flot),men de andre sanser en hund skal have,er snuseriet,og hørelsen,er lige så vigtigt.
så derfor hver anden dag,rensning af ørene.
men aldrig mere med en vatpind.
nu får han et kys,jeg undskylder,en omgang måske hårdhændet ørerens.og det er så slut nu
lidt lunkent vand,evt.nettos renseservietter.
tak for jeres svar
hilsen vibeke
jan 2013
nov 2014
Værre er det med øjnene. Begge har pigmentering på grund af vipper, der voksede den forkerte vej. Er begge blevet opereret og må nu have hver dag øjensalve.
En dyr fornøjelse, en lille tube med 3,5 gr. Optimmune koster 300 Kr. Ikke pensionistvenlig, men nødvendig. Jeg bruger en ny tube hver måned.
jan 2013
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
Vatpind frarådes, idet man dels kan presse ørevoks længere ind og dels kan skade ørets strukturer, f.eks. trommehinden.
jan 2008
ja,det vil jeg spørge dyrlægen om,næste gang.Han skal have sin årlige vacconation,om ca.1.mdr.
og vil så spørge om
ottoman.
tak for svar
hilsen vibeke
jan 2008
nå,så tænker jeg,hvorfor,har min dyrlæge ikke sagt det til mig.
altså
ottoman
nå,strunt i det og mine tanker,jeg elsker min dyrlæge,hun kan være barsk,men det kan jeg også.
MEN hun er mega real,gør intet for hun har spurgt mig.Og,jeg har fået lov til at,dele nogle regninger op i to.
jeg elsker verner som mit hjerteblod,og tror også hun har en lille smule sympati,for mopsen.
hun siger i hvertfald,han er en sejg mops.altså ikke noget "pyllerhoved".
mange hilsner fra vibeke.
tak for det,navn ottoman
hilsen
vibeke
jan 2008
Er de på "jagt" efter mad hele tiden,eller hvad ;;;
for Verner,er faktisk,desværre totalt kræsen.
Tager aldrig imod en godbid,fra andre hundeejere,vil kun spise sædvanlige tør mopsefoder,suppleret,cecars "luksus" vådfoder iblandet grøntsager,som han omhyggeligt,piller fra.
altså en god rå bøf af nettos de billige,glider jo lige ned i "kloakken".
Lige med verners madvaner,har jeg altså et problem,og af og til også økonomisk,sidst på måneden.
Hvordan med dine små "hæmorider"(i følge ida k) ????
mig igen
nov 2014
Mine to spiser alt, hvad der er spiselig. Hvis de får lov. Begge to kigger på mig, som om de er tæt ved sultedøden. Benno vejer 12 og Ninka 7,5 kg.
Jeg havde engang kræsne DSG. Dyrlægen sagde, en hund døder aldrig ved en fuld madskål. 2 dage eller 3, så bliver der spist.
Men nænner man det?
jan 2008
hvor er jeg ked af,du ikke kan høre min latter.Et af de sjoveste billeder,jeg har set af mopser.bortset fra verners forsidebilled på computeren
Jeg vil have min dagliget deprimeret tilstand .tilbage
,men det sgu svært,når jeg ser billedet af de to "yndefulde" mopser
verner er mit forsidebilled på computeren,med en sut i munden
engang for år siden,gik jeg på gaden ,med verner i snor,foran mig,og folk vendte sig om og grinte,og grinte,og det var lige før jeg eksploderede i raseri,altså,så sjov ser en mops altså heller ikke ud.
Og gudskelov,tøjlede jeg mit af og til iltre temperament, sagde jeg ikke noget til div.mennesker der gik og grinede af verner
for da,jeg trak mopsen ind til mig gik han og gnaskede på en sut,han havde fundet. på fortorvet
Det gør han stadig,gnasker,og så spyttes den ud igen.
OG,nej han sluger ikke gummiet,det bliver bare spyttet ud..Tror det den gnasken beroliger ham.Han lider ellers IKKE af stress.Han er luddoven
ej,1000 tak for det herlige billed
p.s.siger det ganske lavt nu,at mopsen vejer åh,gud 12 kg.
mange hilsner vibeke og "sutten"
jan 2008
få så fjernet det billed
jeg skal altså t.v.,sikkert noget sørgeligt noget,nå,men så tager jeg lige billedet igen,af de "yndefulde"
ørerens