For meget ørerens??? For meget ørerens???
Hjælp... Min mops dreng på snart 6 år, begyndte at knæle konstant for at knuppe sit ene øre mod gulvet - konstant. Da jeg tjekkede øret var det glo' hedt og mørkerød. Jeg duppede det med en våd kold klud/ rensede det og smurte zinksalve på. Dagen efter var det lørdag, så jeg ville se om jeg selv ku gøre noget for hunden, inden jeg kontaktede en dyrlæge. Så jeg kørte i BONNIE og spurgte fyren dernede til råds - han solgte mig en KW ørerens til 100,- som jeg ku prøve... Dryppede straks hundens øre da jeg kom hjem, og gentog hyppigt en "kold" blid rengørring a øret. Dagen efter var rødmen forsvundet og hunden havde fået mere ro!!!! Flere uger efter skete det samme... Jeg gentog "behandlingen" men kom måske LIDT for meget ørerens i øret, hunden ville ikk sidde stille, så trykkede bare lige et hurtig klem på flasken. Men det er over en uge siden. Rødmen er væk - helt væk. Men min hund gnupper sit øre, og ryster på hovedet. Har masseret omkring øret flere gange ( det nyder han) men - er der andet jeg kan gøre? Kan jo ikk tage dét ud der er kommet ind, det ligger jo inde "i hovedet" på ham. Kan høre hvordan det "smakser" i hans øregange når han ryster på hovedet. Det ser ikke ud til at han har ondt. Han er bare irriteret over det nogle gange om dagen... Nogen der har et godt råd?? Mvh maria!

jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.759
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
maj 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 7
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
så bestil tid ved dyrlægen, og sørg for han /hun tager et svab fra begge ører og så man i mikroskopet kan se hvad det er
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.227
En ubehandlet infektion (hvis det er det han har) er altså virkelig noget skidt at rende rundt med. Jeg ville helt sikkert tage til dyrlægen i morgen!
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.505
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 9
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Den smasken du hører er med ret stor sikkerhed ørevoks/betændelse i øregangen og kræver et dyrlægevisit.
Køb en god ørerens hos din dyrlæge til næste gang problemet nærmer sig. Ofte kan man tage det i opløbet.
For meget ørerens???