4.182 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

For meget ørerens??? For meget ørerens???

Hjælp... Min mops dreng på snart 6 år, begyndte at knæle konstant for at knuppe sit ene øre mod gulvet - konstant. Da jeg tjekkede øret var det glo' hedt og mørkerød. Jeg duppede det med en våd kold klud/ rensede det og smurte zinksalve på. Dagen efter var det lørdag, så jeg ville se om jeg selv ku gøre noget for hunden, inden jeg kontaktede en dyrlæge. Så jeg kørte i BONNIE og spurgte fyren dernede til råds - han solgte mig en KW ørerens til 100,- som jeg ku prøve... Dryppede straks hundens øre da jeg kom hjem, og gentog hyppigt en "kold" blid rengørring a øret. Dagen efter var rødmen forsvundet og hunden havde fået mere ro!!!! Flere uger efter skete det samme... Jeg gentog "behandlingen" men kom måske LIDT for meget ørerens i øret, hunden ville ikk sidde stille, så trykkede bare lige et hurtig klem på flasken. Men det er over en uge siden. Rødmen er væk - helt væk. Men min hund gnupper sit øre, og ryster på hovedet. Har masseret omkring øret flere gange ( det nyder han) men - er der andet jeg kan gøre? Kan jo ikk tage dét ud der er kommet ind, det ligger jo inde "i hovedet" på ham. Kan høre hvordan det "smakser" i hans øregange når han ryster på hovedet. Det ser ikke ud til at han har ondt. Han er bare irriteret over det nogle gange om dagen... Nogen der har et godt råd?? Mvh maria!

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For meget ørerens???
  • #1   22. apr 2012 Det bliver ihvertfald ikke liggende derinde og går heller ikke ind i hovedet på ham, så grunden er nok en anden, jeg ville gå til dyrlæge og få renset hans øre op.

• #2   22. apr 2012 jeg tror ikke på at du kan ordne hundens øreproblem selv, så du må en tur forbi dyrlægen. Det er ikke ørerens du kan høre. Hvordan lugter det, når du snuser til hundens øre?

• #3   22. apr 2012 Jeg ville tage til dyrlæge, vores gjorde det sammen, og det viste sig at der var betændelse, og hun havde sprængt trommehinden, hun har bare ikke ville vise hvor ondt hun havde smiley

• #4   22. apr 2012 øreproblemer er så meget nemmere at rette op på hvis man hurtigt får fundet ud af om det er bakterier, eller svampe, og så får iværksat behandling, hvis hundens øregange først bliver fortykkede og infektionen voldsom, kan det være svært nogensinde at få bugt med.

så bestil tid ved dyrlægen, og sørg for han /hun tager et svab fra begge ører og så man i mikroskopet kan se hvad det er

• #5   22. apr 2012 At han ryster på hovedet kan sagtens være et tegn på at han har ondt.

En ubehandlet infektion (hvis det er det han har) er altså virkelig noget skidt at rende rundt med. Jeg ville helt sikkert tage til dyrlægen i morgen!

• #6   22. apr 2012 kw ørerens tager heller ikke øremider så det kan sagtens være det for sådan opførede akeela sig ved øre mider

• #7   22. apr 2012 Tusind mange tak alle sammen! Vil ringe og booke en tid ved dr. Dyr i morgen. Tak for jeres svar! Det er dejligt at ha nogle andre "hunde nørder" at spørge til råds! Hilsen Maria...

• #8   22. apr 2012 Man kan ikke bruge for meget ørerens. Man renser ørerne ved, at fylde dem helt op og så massere øregangen og dermed løsne skidtet. Derefter tørrer man med vat - ikke længere ned end en finder kan komme.

Den smasken du hører er med ret stor sikkerhed ørevoks/betændelse i øregangen og kræver et dyrlægevisit.

Køb en god ørerens hos din dyrlæge til næste gang problemet nærmer sig. Ofte kan man tage det i opløbet.

Kommentér på:
For meget ørerens???

Annonce