{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak vol. 24 -
  • #1   1. dec Glædelig december!

Miss Christopher har i den grad fundet sig til rette og nyder livet til fulde.
    Her er hun gået omkuld på mine lår, under en tv-fodboldkamp i går.

I går havde hun været her i 12 dage og har taget 330 gram på. Store pige!

profilbillede
  • #2   1. dec Glædelig første december smiley vi har åbnet samtlige julekalendere, også hundens selvfølgelig.
    Nu skal vi ud på tur og arbejde lidt senere

• #3   1. dec Vihavde juleafslutning i klubben i lørdags. A holdet stod for træningen i år. Så vi fik lavet sækkeløb med hund, 'ski' med hund osv. Sjovt og anderledes træning. Der stod i indbydelsen at man skulle have nissehue på. Så det havde både Penny og jeg taget på.

profilbillede
  • #4   1. dec Lilly på tur i skoven med et par nissevenner forleden dag smiley .... Nu er sneen desværre smeltet igen . smiley

profilbillede
  • #5   1. dec Jeg er på vej til DKK - vil ikke sende en stambog, så jeg kører derind - for at få omregistreret hunden.

1893 bliver det smiley

Så skulle man mene, at det også var betalt smiley

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 139 Emner: 32 Svar: 4.429
    #6   1. dec Også glædelig første december fra mig smiley
    Jeg havde, traditionen tro, børn og børnebørn til frokost og juledekorationsproduktion i går. Da det var klaret, quizzede vi. Det var ikke noget for de to yngste, så de gik ind og legede i mit pt ret kaotiske legetøjs- og ekstraværelse. Det pyntede de lige op med servietter og julepynt, de fandt i en af kaoskasserne smiley
    Jeg har muligvis set lidt udmattet ud, for min datter hviskede "jeg skal nok rydde det op, mor" - men det gjorde småpigerne faktisk selv smiley

profilbillede
  • #7   1. dec Jeg har været til onlinemøde med Familieretshuset og de østjyske kommuner. Det har vi et par gange om året, og det er vældig interessant. Alle mine dyr har en evne til at få akut brug for opmærksomhed, når jeg holder onlinemøder. Katten hopper op på bordet foran pc'en, smiler til kameraet og vender så røven til, så alle får fornøjelsen af hendes røvhul.

Ellie kommer hen og stikker snuden op på bordet, nipper mig i arme og ben og kræver nus.

Åse.... Jamen, den hvalp har en evne til at gå fuldstændig i gak, hver gang jeg slår mikrofonen til og skal sige noget. Jeg var nødt til at forsikre de andre om at ingen var ved at dø, men at min hvalp bare havde et hysterisk anfald med sig selv og en pive-and smiley

Det bliver virkelig dejligt at begynde at tage rigtigt på arbejde uden dyr smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 168
    #8   1. dec Er par søde hunde med deres tørre-dækkener....

profilbillede
  • #9   1. dec Efter en skovtur, er en lur foran brændeovnen bare det bedste smiley

profilbillede
  • #10   1. dec Jeg har fået kam til mit hår - sådan helt seriøst !!!

Det er helvedeshundehvalpen, som er en "gave" der bare bliver ved med at gi !

Han er ikke bange for NOGET - og han er utroligt svær at ryste i sin lysegule grundvold - hold op, der er hund, vilje, power og 9 fremadgående gear i den djævel !
    Jeg har haft racen siden 2005 og han overrasker mig næsten dagligt. At han så - i en alder af 7 mdr - er større end Esh, gør jo ikke tingene nemmere !

Andreas - opdrætteren - "advarede" mig om Pirat og jeg så jo også hans mor (som var hende, der var den primære grund til at jeg ville ha piraten) men .. alligevel smiley

At begynde at remse alle hans "meritter" op, ville være spild af tid - blot må jeg indrømme, at jeg ind imellem er lidt "misundelig" på jer andre og jeres udfordringer med jeres unge hunde smiley

Han bliver fed når han bliver "færdig" men jeg synes der er urimelig lang tid til må jeg indrømme.

Omvendt kan antallet af kæmpe blå mærker, forstuvede fingre, flækkede læber, blå øjne, forstrakte håndled etc jo få tid til at vokse i antal inden han er voksen og forhåbentlig skruer lidt ned for charmen.

Jeg tror sq jeg er blevet for gammel til sådan en pirathund smiley smiley smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#11   1. dec Der er sådan lidt djævlecharme i det blik smiley smiley

• #12   1. dec jep Martine, det er det der sker .. det er ikke hunden der er noget galt med, det er ens alder og dermed overskud .. men som med børn, så gentag " det er en fase, det er en fase, det er en fase....." ... og det bliver godt en dag og så kan du slet ikke forstå hvor tiden blev af, for den synes også at gå hurtigere med alderen ...

• #13   1. dec Tja .. der er ikke noget "galt med" Pirat - han er nok bare det man kalder en "ekstrem hund"- og det har squtte noget med min alder at gøre smiley

Blot ville det nok have været lidt bedre, hvis jeg havde fået ham et par maller siden smiley

• #14   1. dec Men heldigt at han er landet hos dig som alligevel har erfaring og ekspertise til sådan en hund smiley

• #15   1. dec Jeg kom herind for at brokke mig over Åse, som virkelig har foldet sig ud i dag. Hun er hele tiden sådan lidt “brok brok brok”. Laver utrolig meget ballade - jagter Ellie, bliver hidsig, har slæbt ALT legetøj ud på gulvet, har bidt en legetøjskurv i stykker, har tygget i samtlige stoleben, hun hoppede over på sofabordet imens jeg spiste aftensmad, hun vil op, ned, op, ned…. Jeg havde en ide om at hun skulle være alene hjemme i morgen, men lige nu er jeg i tvivl om hun vil rasere hele hytten smiley

Men ved siden af Pirat er hun jo en engel smiley smiley

• #16   1. dec Hun er ikke stor nok til at være så fæl - der er vel en grund til at Corgier er så små smiley

• #17   2. dec Jeg er i hvert fald glad for at hun har så korte ben, for det sætter immervæk en slags begrænsning smiley

• #18   2. dec 2. låge i rotternes julekalender

https://youtube.com/shorts/ftJAjAeHPDY?si=NOupi-k8GpU8PVBx

Det lykkes mig at åbne uden misserne opdagede det.

• #19   2. dec Pirat lyder som en mundfuld og en helt vild skøn hund smiley Mon ikke du nok skal nå langt med ham smiley

• #20   2. dec Har et familiemedlem der fik en corgi i sommers; den er præcis lige så 'fæl' som Åse smiley Corgier er bare noget for sig selv smiley

• #21   2. dec For første gang i mit liv har jeg endelig taget mig sammen og bestilt en vinduespudser. Vi har seriøst over 100 vinduer !!! - fandt jeg ud af, da han bad mig om at tælle dem for at give mig et tilbud, og jeg når aldrig rundt og pudse dem alle.

Så nu skulle det være - det kommer til at koste omkring 400 kroner og det giver jeg gerne. Lige nu, hvor solen står på, kan jeg også godt se, at det er tiltrængt smiley

• #22   2. dec Martine - der ER bare nogen ting som er pengene værd!

• #23   2. dec Med 5-måneders Evita glæder jeg mig også usigeligt over at høre om de udfordringer, I andre hygger jer med, med de unge hunde smiley
    Langt langt langt hen ad vejen er Evita bare skøn, nem og ukompliceret. Udover at hendes "listetyvs"-tendenser blot virker til at blive bedre og bedre.
    Da jeg var i bad i går, og ikke havde fået lukket døren ordentligt, kom hun og puffede stille døren 10-15 cm op, så hun lige kunne få snuden ind. Så snuppede hun min ene sutsko, der stod lige indenfor døren, og spurtede afsted med den smiley

Lidt senere fandt jeg den i stuen (troede jeg) men da jeg ville stille den tilbage ved siden af makkeren på badeværelset, var der ingen makker... Aner ikke, om det er sko nr. 1 eller 2, der er pist forsvundet, men status er i hvertfald, at jeg pt. kun har råderet over den ene.

7-9-13 så ødelægger hun ikke alt det hun stjæler. Hun stikker bare af med det og gemmer det....

• #24   2. dec smiley Evita lyder som min Flax

profilbillede
  • #25   2. dec Berta føler sig åbenbart ikke begrænset af hverken sin alder eller race til at bruge babyens stol, selvom den vist rokker lidt smiley

profilbillede
  • #26   2. dec Karina - Hun lyder lidt som Curie, bortset fra, at Curie nogle gange ødelægger, ting skal jo undersøges grundigt smiley

I går var jeg i køkkenet og lavede forskellige grøntsagsmuffins til fryseren, imens jeg lige skulle hente noget i køleskabet, forsvandt min bagepensel, den kom hun så ind med udefra i morges i en lidt alternativ forfatning uden penselhår, i går lykkedes det mig ikke at finde ud af, hvor hun havde gemt den.

Det lykkedes hende også at rykke en kurv med sesamfrø, solsikkefrø mv. ned fra hylden imens jeg tog en pakke mel i skabet. Jeg mente ellers selv, at jeg dækkede fint for skabsåbningen så hun ikke kunne nå noget, men nej. En pakke hørfrø havnede i soveværelset, imens jeg forsøgte at redde resten af kurvens indhold, den fik støvsugeren glæde af smiley

Hun er der så snart jeg åbner køleskabet og ofte lykkes det hende at snuppe noget, simpelthen fordi det ikke sidder på min rygmarv endnu, at hun gør det.

Hun er den sødeste, mest kærlige hvalp, som bare synes at livet er en stor fest og at alt, hvad hun finder spændende, selvfølgelig kun er der for hendes skyld og det uanset om hun er ude eller hjemme, men derfor bliver det alligevel rart, når hovedet også begynder at følge lidt med , når hun fester smiley

• #27   2. dec Kan godt mærke, at jeg elsker Curie lidt ekstra højt nu smiley

• #28   2. dec Har lige været ved dyrlægen med Hundeprut. Synes hun var lidt off. Svært at forklare, sådan noget man kun bemærker hvis man kender sin hund godt. De beholdt hende til væske, hun havde feber og blod i afføring. smiley
    Kan slet ikke rumme når ens hund er syg, slet ikke Hundeprut. Hun er så utryg ved dyrlæger i forvejen.

• #29   2. dec God bedring med hende!

• #30   2. dec Det er rædselsfuldt at have syge hunde. God bedring med hende.

• #31   2. dec Tja og apropos balladehvalpen smiley

Jeg var i bad og havde låst døren, Curie havde haft en pote på håndtaget, så jeg havde på fornemmelsen, at hun nok benyttede lejligheden til at være kreativ.

Det er ellers en måneds tid siden hun sidst har undersøgt potteplanter, men jeg fornemmer, at jeg skal vente en tid endnu med nyindkøb smiley

Og nej hun er hverken over- eller understimuleret hun er bare en nysgerrig whippethvalp, som undersøger ting fordi hun kan smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#32   2. dec God bedring med hende, Jannie smiley

• #33   2. dec God bedring med vuffen! Og godt du fik hende tjekket

• #34   2. dec Min cykel er kaput så vi kan ikke komme i skoven som vi plejer hver dag. Vi går ture og træner og aktiverer men det er bare ikke det samme.
    Glæder mig til den er fikset da jeg er ret afhængig af den for at komme rundt.

• #35   2. dec Tusind tak. smiley

Mave/tarm infektion. Hun ligger heldigvis pænt og får væske, hvilket er nødvendigt da hun er dehydreret. Så hun skal hentes ved 16 tiden.

• #36   2. dec God bedring med Hundeprut smiley

• #37   2. dec God bedring til hende smiley

• #38   2. dec 400 kr for så mange vinduer er da billigt ... og ja der er bare noget der er pengene værd OG husk det kan trækkes fra i skat ... service fradrag ... den regning du får nu kan du nå at forskudsregistrere på 2025´ skat under servicefradrag ..

god bedring til syge

og god fornøjelse til de hvalpe udfordrede ...

Apropos at være ansvarlig hvalpe/hundekøber .. (anden tråd) men mht hvalpe .. jeg tror simpelthen ikke vi ville kunne være det bekendt overfor en hvalp at købe den .. jo alt det der måske kommer bag på andre med de gale streger, renlighedstræning osv, hvis den er ked om natten (har vores aldrig været da vi har været lige ved siden af) det ville såmænd sagtens kunne klare .... men lege og aktivitets niveauet det ville vi ikke orke at honorére ... så godt der findes Oda´er der skal have nyt hjem når det værste er krudtet af

• Isabelle
    okt 2023

#39   2. dec 400 kr for 100 vinduer er godt nok BILLIGT, Martine.
    Jeg har 68 små ruder i min stue, og det ville en vinduespudser have 800 kr for at pudse - kun udvendigt.
    Nu lever jeg med beskidte ruder smiley og når det bliver forår, råber jeg "hjæææælp" til børn og børnebørn smiley bare fordi jeg er så så så dårlig til at pudse ruder. De er nærmest mere beskidte at se på, når jeg er færdig smiley

• #40   2. dec Tusind tak. smiley

profilbillede
  • #41   2. dec smiley

profilbillede
  • #42   2. dec Ham her er lidt billigt til salg i går og i dag smiley
    Han har været urolig, drilsk, klistrende og lidt uden for pædagogisk rækkevidde. Vi prøver at få fræset af, lavet lidt træning og ellers tage den med ro

profilbillede
  • #43   2. dec 400 kr for 100 vinduer er godt nok BILLIGT, Martine.
    Jeg har 68 små ruder i min stue, og det ville en vinduespudser have 800 kr for at pudse - kun udvendigt.

Du bor i Nordsjælland hvor ALT er dyrere smiley

• Isabelle
    okt 2023

#44   2. dec Ja desværre smiley

• #45   2. dec Åse og Ellie har været alene hjemme i 4 timer i dag. Ingen uheld, ingen kede hunde (havde både kameraoptagelse og lydoptagelse) og kun en lille bitte smule tyg i en dørmåtte, og det kan såmænd sagtens have været Ellie smiley

Hun har sovet i sit lille bur (dét Dorit elskede højt igennem hele sit liv) ved siden af sengen, men i går ville hun bare ikke være i buret - hun ville op! Jeg tænkte at hun ville falde til ro når jeg slukkede lyset, men hun blev ved med at brokke sig. Efter et par minutter tændte jeg lyset, og hun sad på numsen i bamse med sine små, tykke ben strukket op smiley Så selvfølgelig kom hun op i sengen - hun er sød til at bruge rampen, når hun skal ned, så jeg satsede. Hun sov HELE natten klinet op ad min hovedpude smiley

• #46   2. dec Jeg giver 250 kr i måneden for 12 vinduer udvendigt, så syntes også 400 kr lyder billigt smiley

• #47   3. dec Rotterne åbner 3. December

https://youtube.com/shorts/U9ZUKostv9E?si=DZejODGZzG6ewV91

• #48   3. dec Det sværeste ved at have været alvorlig syg, er nok at begynde at leve igen, leve, ikke bare overleve:) jeg vil leve igen, derfor har jeg besluttet at købe en hvalp:) jeg har fundet den, men den bor i Holland, så det varer noget før den kan flytte hjem til os

• Isabelle
    okt 2023

#49   3. dec Hvor er det en dejlig beslutning at fejre livet med en hvalp, Bodil smiley

Den 11. december skal jeg til fejring af min datters tre års overlevelse efter leukæmi smiley
    Hendes risiko for at få dette igen er nu ikke højere end alle andres smiley

• #50   3. dec @Bodil .. det lyder som verdens bedste plan ... både for dig og den kommende hvalp...

Åh hvor dejligt Isabelle, og som jeg husker er svigersønnen også frikendt, ikke... endelig slut på en mareridtsperiode ..

• Isabelle
    okt 2023

#51   3. dec Ja, Hanne, min svigersøn er også frikendt. Godt nok har lægerne (for et par år siden) sagt, at han VIL få en ny hjernetumor, men de var også fulde af forundring over, at der intet var at se overhovedet, sidst han blev tjekket, så vi satser på, at alt er godt smiley

• #52   3. dec Spændende med ny hvalp, Bodil. Skal det være løwchen igen eller?

Og hvor dejligt med din datter (og svigersøn), Isabelle smiley

• #53   3. dec Berta skal til øjendyrlægen i morgen tidlig. Jeg tror, hun er blevet helt blind på det ene øje smiley vi er hos min mor i dag, og på morgenens gåtur virkede hun mere usikker og gik næsten ind i ting smiley hun har det fint inden for

• #54   3. dec Bare en ide' og evt. løsning til jer med uvorne hunde / hvalpe .... smiley smiley smiley

profilbillede
  • #55   3. dec Ja det bliver Löwchen igen;) det er en forholdsvis nem race for sådan en som mig:)

• Isabelle
    okt 2023

#56   3. dec Åh, det gør mig ondt, Ida smiley

Kan du ikke lige snuppe en ekstra hvalp med hjem - til mig, Bodil? smiley smiley

• #57   3. dec Jeg tror faktisk hun har en endnu som ikke er lovet væk:) afstamning er rigtig fin og sundhed i top:) minus er at de skal være 16 uger før de kan komme til Danmark, men til gengæld er de formodentlig stort set renlige når de kommer og det er jo rart smiley

• #58   3. dec Løwchen skulle også være en race uden de store sundhedsmæssige udfordringer har jeg en gang læst ...
    Isabelle, bare hop på .. måske I kan få mængde rabat smiley smiley

• #59   3. dec Se lige hvor smuk hun er. smiley

profilbillede
  • #60   3. dec Super beslutning Bodil - leve, i stedet for bare at overleve smiley

Glæder mig til at se billeder af det lille kræ smiley

• #61   3. dec Hundehvalpen er vokset - det er Esh til højre smiley smiley

profilbillede
  • #62   3. dec Bodil - hvordan kan det være, at de skal være 16 uger? Og ikke "kun" 15?

• #63   3. dec hold da op han er en stor pirat ...

• #64   3. dec Jeg kan næsten blive lidt "trist" når man læser om alle de dejlige hvalpe smiley

Tucker var til tjek hos dyrlægen i dag. 13½år gammel og med småskavanker.
    Hørelsen er ikke hvad den har været, næsten blind på det ene øje og småudfordret i mørke, små gevækster omkring halen, en krop der selvfølgelig bære præg af alder og aktivt liv - selvom han også stadig kan en masse.. Man begynder bare at overveje, hvor længe han mon kan holde endnu.

profilbillede
  • #65   3. dec Flot fyr stadigvæk, ham Tucker smiley

• #66   3. dec Tidligere var Håkon med ude og give ponyerne hø; eller jeg gav hø og Håkon hyggede i halmen, som fylder hele hestetraileren.
    Han var ikke til at drive ind efterfølgende.

profilbillede
  • #67   3. dec De skal heller ikke være 16 uger, men opdrætter skal til Danmark i weekenden hvor de bliver 16 uger, så tager hun min og en til som også skal til Danmark, med smiley det sparer en køretur smiley

• #68   4. dec Rotterne åbner låge nr. 4

https://youtube.com/shorts/WCdmLP0r2Vs?si=J_-clOCtv66O1hwG

• #69   4. dec Jeg bliver helt glad af at du får sådan en lille ven, Bodil. Hvor er det dejligt smiley

Mødte en løwshen i går, ej hvor var den skøn. Sådan en kunne jeg godt finde på senere i livet smiley

• #70   4. dec Når man gerne lige vil drikke sin morgenkaffe men har lovet hunden gåtur og træning (guf)

profilbillede
  • #71   4. dec En af de her smiley

profilbillede
  • #72   4. dec Arh - det lyder da som en helt igennem fantastisk løsning Bodil. Bliver det så til ...hmmmm....februar?

• #73   4. dec Bodil - hvor er det bare en fantastisk beslutning at tage og ikke mindst at italesætte den smiley Jeg hepper på dig smiley
    For pokker hvor ville jeg dog ønske at min svigermor kunne finde ud af det også. Hun har været alvorligt syg to gange (kræft som lægerne sagde hun ikke ville overleve), hun har mistet sin mand for 4 år siden og sin yngste søn for halvanden måneds tid siden. Og ja, det er en stor sorg; det kommer man ikke udenom. Men for pokker hun er her endnu; 80 år gammel og uden de store skavanker. Hun har godt nok svært ved at komme op af det sorte hul. Jeg har forsøgt forsigtigt at foreslå hende at deltage i nogle af de sorggrupper der findes hos kirkerne eller ældresagen. Men hun lukker helt af og ignorere det. Jeg tror hun ville have Så godt af at få snakket med andre der også har mistet. Min mand er nået dertil at han faktisk ikke har lyst til at snakke med hende fordi han føler at hun 'trækker ham med ned' smiley
    Men OK det er virkelig svært at komme til den erkendelse at der ikke er nogen udefra der på magisk vis kan komme og trække en op ad hullet. Det er noget der skal komme fra en selv.

• #74   4. dec Bodil hvor vi glæder os til billeder ... hvad er barnets navn ? ved du det nu ?

@Mette .. ja det er rigtigt et eller andet skal gå op for personen selv, men det er nu nogle gange udefra kommende hændelser der skubber til udviklingen .. og ja så er der desværre nogle der aldrig kommer dertil ...

• #75   4. dec Nå, Berta har fået et hornhindesår på det ene øje, så nu har vi fået diverse remedier til heling. Hun har meget nedsat syn på det andet øje, så det er derfor, hun har haft meget svært ved at orientere sig i går

• #76   4. dec Omkring 14 februar, jeg tror hun kommer til at hedde Joy, men er ikke helt sikker endnu, hvem af dem det bliver ved jeg heller ikke endnu, men formentlig en af de mørke:) den lyse er ret stor og bliver muligvis over ideel højde, det vil jeg helst undgå smiley

• #77   4. dec Tillykke med hvalpen Bodil, skønt at du er blevet så frisk, at du har mod på at få en lille ballademager i huset smiley

Kan størrelsen vurderes allerede nu?
    Hos mine hvalpe er det helt umuligt, at vurdere, hvem der bliver størst og hvem der bliver mindst, det handler i høj grad om deres fødselsvægt og hvor meget de er i stand til at spise i starten og største hvalp kan ende med i sidste ende, at blive den mindste voksne smiley

• #78   4. dec Godt du kom til dyrlæge Ida, forhåbentlig heler såret hurtigt, når der nu er sat behandling i gang.
    Flere af mine har haft hornhindesår, og de er helet hurtigt uden mén smiley

• #79   4. dec Min dreng er syg og måtte hentes tidligt fra børnehave. Min mor kommer senere og tager imod hunden udenfor og går en lang tur. Tænk at hun gider det i regnvejr for mig smiley

• #80   4. dec @Pernille ... der er næsten ikke det "de fleste" mormødre ikke vil gøre for at lette dagen for deres børnebfamilier ... sådan er det ihvertfald her smiley ..

• #81   4. dec Pernille, den løwchen du mødte, var det tilfældigvis en ældre dame, der gik med den? Og hunden en lille grå tæve, der hedder Vipse?

For så er det den hund, som min moster fik fra Bodil for et par år siden smiley

• #82   4. dec Anne, Nej det her var en lille grå han der hedder Ludvig smiley mega sød og opdragen

Hanne, ja hun er sød hende mormor. Hun sagde så “jeg passer ham (barnet) og så kan du gå. Nårh ja okay smiley

Drengen er så godt som frisk igen så hun turde godt

• #83   4. dec #Omkring 14 februar, jeg tror hun kommer til at hedde Joy"

Det er alligevel lidt morsomt, Bodil. Jeg får ny hvalp i sidste halvdel af januar, og hun hedder Joy.

profilbillede
  • #84   4. dec Tillykke Lene, hvor er hun kær smiley

• #85   4. dec Tak skal du have. Jeg glæder mig helt vildt.

• #86   4. dec Tillykke med de nye hvalpe smiley

Gider I lige krydse fingre m.m. for os i morgen? Sia starter på jobbet som læsehund.
    Jeg glæder mig og er meget spændt på, hvordan det går.

I dag til lydighedstræning viste Sia sig igen fra sin kreative side. For det første var der en 9-ugers hvalp på holdet, og den var bare rigtig interessant, for det andet slår Sias kreative gener til efter 2 x "4 skridt sit, 4 skridt dæk", så kan Sia nemlig både "gå imellem", "lave cirkler" og "skifte side" smiley
    Det eneste der virker er indkald, der kunne Sia sågar abstrahere fra hundehvalpen smiley

Men hvad pokker, Sia er en stjerne til nosework , og hun kan både finde og æde trøfler smiley
    Jeg håber, at både ryggen og vejret makker ret på lørdag, for der skal vi på den sidste trøffeljagt inden jul.

• #87   4. dec smiley

profilbillede
  • #88   4. dec Sikke et drama. Pindgrisen rendte igen rundt på vores græsplæne her til aften. Fik Konrad jaget ind og lagt en kasse over den mens jeg ringede til pindsvine-vennerne. De henviste mig til dyrenes beskyttelse. Jeg skulle tage grisen i en papkasse og indenfor. Jeg har haft mange dyr og har aldrig haft noget imod at holde dem. Men her skulle noget overvindelse til men hjælpes skulle den. Papkasse foret med et tæppe, lidt vand og opblødt hundemad. Og gæt.. pindsvin er stærkere end jeg troede. Den var stukket af og jeg måtte flov ringe til ham der var på vej for at hente den. Han grinede heldigvis og beroligede mig med at den nok havde det fint når den kunne bryde ud og stikke af. Og det er normalt de store af det samler forråd nu. Der ligger sikkert lidt hundemad.
    Håber den render ind til naboen og finder hi der.

• #89   4. dec Første jul i MIT hjem smiley

…og en lille sneak peak på min hjemmearbejdsplads smiley smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#90   5. dec "Vores skønne American Bully hvalpe har ABKC stamtavle (puppycard) klar og leveres med ormekur, vaccine og chipnummer deres eget puppycard medfølger, så man selv kan ansøge om deres individuelle stamtavle."

Giver ovenstående mening for nogen af jer?
    Hvalpene har stamtavle, men man skal ansøge om hver enkelts individuelle stamtavle smiley

• #91   5. dec Nix - overhovedet ikke smiley

• #92   5. dec Så er vi lige kommet hjem, efter vores første læsestund.
    Det var meget spændende, der var ting, jeg skulle huske, Sia skulle opføre sig ordentligt, men vores første læsebarn var den sødeste pige, så det gik rigtig fint, ja faktisk ville pigen gerne fortsætte med at læse smiley
    På vej hjem blev Sia næsten slidt op af alle de kram og nus hun fik smiley
    Der var rigtig mange børn og voksne, som lige skulle sige hej til læsehunden Sia.

• #94   5. dec Jeg er nået laaaangt med vores sidste opgave på kurset!
    For første kvartal er der oprettet kunder, leverandører, varer og anlæg. Der er bogført fakturaer ind og ud, inkl periodiseringer. Der er manuelt blevet bogført løn delt ud på de specifikke konti. Der er blevet betalt skyldige skatter, bidrag, gebyrer m.m. Til sidst er mine anlæg blevet afskrevet. BOM!
    Vi har én uge tilbage, så næste uge står den på afstemninger af diverse konti.. f.ex. moms... flowcharts, søjediagrammer, powerpointpræsentationer og sådan.

Men NU holder jeg weekend!

• #95   5. dec Billedet er ikke fra i dag, men hvor er jeg dog heldig. smiley

profilbillede
  • #96   5. dec Er det foxterrier eller gårdhunde?

• #97   5. dec Gårdhunde smiley

• #98   5. dec De er fine smiley Sikke nogle flotte lange ben

• #99   6. dec Glædelig Skt. Nichlas til alle med tyske aner. Forhåbentligt lå der en gave til jer idag.

Da min mor ikke længere er her, så har jeg idag købt en gave til migselv på nettet.

• #100   6. dec Vi har haft juleafslutning på holdet i dag, og bagefter holdt fælles juleafslutning i hele klubben, og fejret 5x25 års jubilæum smiley

På holdet har vi tradition for at lave feltsøgspakkespil. Alle har 2 indpakkede gaver med, hvor der er enten spiseligt eller legetøj til hundene. Pakkerne lægges ind som genstande i feltsøg, og så er hundene inde på skift smiley De ELSKER det, og selv de mest artige bliver frække og pakker op inde i feltet og æder indholdet, inden ejer kan blande sig smiley

Til jubilæet kom der en pandekagevogn, og jeg er så mæt, at jeg HELT sikkert ikke skal have aftensmad i dag smiley

Åse var med inde i huset det meste af dagen, og er blevet kysset og krammet af alle (hun er jo super nuttet, men når hun er med til fest med hundefolk, stikker det jo helt af smiley ). Hun var også ret vild med pandekagekonceptet, i øvrigt smiley

Ellie fik sin klubmesterpokal (ikke overraskende, vi var jo eneste ekvipage i klassen), og så fik vi også overklubmesterpokalen. Den gives til den ekvipage, der har fået procentvis flest point i klubmesterskabet på tværs af klasser smiley

• Isabelle
    okt 2023

#101   6. dec I dag har der været bolsjeværksted hos mig nogle timer. Et af mine ældste børnebørn kom og lavede hindbærbolsjer. alteabolsjer og slikkepinde. Jeg har lavet bolsjer MANGE gange med elever. Det er en del år siden, men jeg erindrer ikke, at det drillede så meget, som det gjorde i dag. Men hyggeligt var det smiley

profilbillede
  • #102   6. dec Vi har været i skoven i eftermiddag. Det var skønt men hunden rullede sig i noget dødt og stinker stadig efter et bad. Overvejer at smutte i maxi zoo og købe noget “stærkere” shampoo smiley

Og barnet krammede træer.. ved ikke hvor ideen kommer fra.

profilbillede
  • #103   6. dec Jeg har fået hentet barf til Ellie (og jo lidt til Åse), og er ved at være presset på fryseplads. For nogle uger siden hentede jeg 10 kg hakket oksekød, og fik 12-15 kg ben med også, så hundenes fryser er helt fuld af ben.

Det første sted jeg købte hakket okse, fik jeg også et par poser okselever og en hel tunge med. Så i dag er leveren kogt og tørret til godbidder, og de to små hunde, jeg deler hus med, er pludselig meget artige smiley

Jeg må få tøet tunget lidt en af dagene, så den kan skæres i mindre tern og smides sammen med det andet rå.

Eller skal man lave godbidder af sådan en tunge? Jeg er ikke helt sikker på at jeg kan overskue at koge den smiley Jeg har en ide om at sådan en fætter er virkelig klam smiley

• #104   6. dec Den er ret ru på de levende og slimet smiley

• #105   7. dec 7. December (rotterne)

https://youtube.com/shorts/aiquS8div-Q?si=LMyQqMCLuqW-WKft

• #106   7. dec Jeg er ved at rydde ud i mit hundetøj. Jeg har indtil videre solgt 2 jakker, en vinterjakke og en sommerjakke. Og jeg har endnu en vinterjakke til salg. Det er godt jeg pt kun har 2 veste smiley

• #107   7. dec Jeg havde jo haft et lidt øv indlæg ift min krop og om jeg kunne lave det jeg ville her i weekenden, hvor jeg havde fødselsdag. Og kroppen gør stadig ondt med alt hvad der dertil hører, men jeg har simpelthen haft den bedste weekend!
    Af min mor fik jeg et super smukt maleri af mig og Iroh, malet af en kunstner, Trine Kent, som jeg har været helt vild med i mange år! Er simpelthen så glad for det smiley

profilbillede
  • #108   7. dec Tillykke med fødselsdagen, Astrid smiley

• #109   8. dec Tillykke med fødselsdagen Astrid, hvor er det dog et skønt maleri smiley

• #110   8. dec 8. december (rotterne)

https://youtube.com/shorts/jzTw_5BJYQo?si=msL1ZBgNEBml7Dzc

• #111   8. dec Mange tak Anne og Lise-Lotte smiley

• #112   8. dec OK - det er godt nok vildt: Læste en nyhed om at danskproducerede juleænder var ved at blive en sjældenhed. Der produceres kun 40.000 ænder i DK nu smiley For under 10 år siden var det 600.000 der blev produceret i DK. Så tror da pokker det ikke var helt nemt at finde en dansk and i år. Det lykkedes da heldigvis at finde to stk fra en lokal lille producent (og nej, det var ikke billige, men jeg prioritere at den mad jeg spiser er produceret under ordentlige forhold). Nå, men det ser ud til at et par ænder eller gæs måske bliver en nødvendig tilføjelse til bedriften smiley Jeg kommer IKKE til at købe en and fra polen eller ungarn der er vokset op under betingelser jeg ikke kan stå inde for. Sørgeligt at den danske fødevareåroduktion er så presset; frugtavlere og grøntsagsavlere bukker også under i stor stil i øjeblikket: Man kan ganske enkelt ikke konkurrere med importvarene fra egne af verden hvor produktionen er meget billigere end hvad man gøre det for herhjemme smiley Og trist at så få forbrugere bakker op en dansk produktion.

• #113   8. dec #112: " Og trist at så få forbrugere bakker op en dansk produktion. "

Jeg kan love dig for at rigtigt mange gerne ville bakke mere op, men fordi det netop er så dyrt, så er der mange der må vælge de billigere løsninger hvis de vil have mad på bordet hver dag.

Jeg kender lige nu til 2 familier på 4 (2 voksne og 2 børn) som når de faste udgifter er betalt har under 3000 til mad og diverse hver måned, og så er der bare ikke nogen som helst chance for at man kan købe dansk hver gang.

• #114   8. dec tillykke Astrid, og sikke en fin og personlig gave..

@Mette .. ja det er helt sikkert mere end trist at det går den vej, ligeledes at slagteri-faget nærmest er væk og man vil tilbyde dyr der skal slagtes en lang og forfærdelig transport .. det burde ærlig talt forbydes ... men der er helt sikkert nogle EU lovgivninger der kommer i vejen for evt at lovgive at den slags af hensyn til dyrene skal ske nationalt .. men kan håbe at udviklingen i før ret fattige lande går så hurtigt at omkostninger begynder at blive for store ...
    Og ja så kan man jo sagtens hvis man har sit på det tørre betale mere, men det er der bare alt for mange der ikke kan set henover at alle udgifter i en husholdning skal hænge sammen ..

• #115   8. dec Der er helt sikkert mange familier, der ikke har råd til at betale for at prioritere danske vare. Men der er helt sikkert mindst lige så mange der godt havde råd hvis de ville. Dem kender jeg temmelig mange af. Folk der, når man snakken falder på den slags kan lyde ret hellige, men det man så får serveret hos dem når man er gæst er fx PInk Lady æbler fra spanien, oksekød fra argentina og kartoflerne kommer fra Tyrkiet eller Egypten. Jeg kender også mange der piver over at de danske fødevarer er for dyre, men som godt har råd til at bruge flere hundrede kroner om ugen på at spille lotto eller købe alt muligt krims krams på temu næsten dagligt. Min gamle mor er folkepensionist og har kun sin folkepension og ikke nogen stor opsparing. Hun prioriterer at købe danske produkter og årstidens grønt så vidt det overhovedet er muligt. Men det kræver nok en lidt gammeldags livsstil; brug de lidt billige udskræringer, lav mad der kan fryses når man kan få meget af et eller andet til en god pris. Samt at man er villig til at skære gevaldigt ned på kødet og spise mange grøntsager på daglig basis smiley
    Vi ser ind i en fremtid, hvor vi faktisk ikke producere ret mange andre fødevare i DK end mælk, grise og kyllinger produceret under kummerlige forhold og så lige byg til grisene og øllen.
    ... så hvis man vil have noget andet skal man være sådan en økohippie som mig, der producerer det meste af min mad selv smiley

• #117   8. dec Vi laver juleænder og gæs. Dog i Ringsted. smiley

profilbillede
  • #118   8. dec smiley

profilbillede
  • #119   8. dec smiley

profilbillede
  • #120   8. dec Jeg fandt endnu et "maleri" min oldemor har lavet hos min far (Der var nogle flere, nogle af dem ville min bror have og så var der et der ligner det jeg havde i forvejen)

Bagpå står der "Til Leif og Helle fra mormor"

Leif er min far og Helle er min mor smiley

Jeg måtte lige tørre kanterne af, og hamre sømmene bedre på plads, så den så bedre ud smiley

Det er broderet, denne er der dog ikke glas i rammen.

profilbillede
  • #121   8. dec Efter en total håbløs weekend på jobbet, var det fantastisk med en tur ud med dyrene i det gode vejr.

At jeg så har fundet et nyt sted, gjorde jo kun oplevelsen bedre smiley

profilbillede
  • #122   8. dec Puh, jeg er blevet ramt af madforgiftning eller omgangssyge her til morgen. Det har slået mig helt ud.

Nu er vores søn så også ringet hjem pga opkast. Her går det godt!

Håber, at min mand og baby slipper!

• #123   8. dec god bedring Ida ...

@Mette, jamen enig mange steder er det et ? om prioritering ... men det behøver nu ikke være temu ting og andre "mindre" lødige ting ... det kan også være der skal være til daginstitutionen, til en tur med børn, eller venner, en ferie, en ny vaskemaskine, konfirmationen, vinterstøvler, sommersandaler osv osv, ting der er nødvendige i mange husholdninger .. jeg vil så nødig være den der peger fingre fordi ikke alle prioriterer det "korrekte" ... man kender ikke altid grunden bagved ..
    Igen tænker jeg den største mulighed for at vi får noget tilbage til DK er vækst i de lande fx Polen eller andre Østlande som i dag har en del af det vi lavede herhjemme før i tiden .. kommer der fx krav om bedre arbejdsforhold, lønstigninger osv med tiden, så kan det jo blive for dyrt alt i alt .. man har da lov at håbe .. og det ville ikke være en unaturlig udvikling når et samfund bliver rigere, de er bare mange år efter de nordiske lande ..

jeg ved heller ikke hvad en dansk øko and koster, synes jeg læste omkring 600 kr .. hvis vi skal have alle hjem skal vi nok have 4 ænder, må sige 2000-2400 bare for kødet det kommer vi ikke til at vælge ..

• #124   8. dec Læg liger mærke til vægten på ænderne.
    Dem fra Polen og Ungarn vejer 2000 - 2500 gram. ... pr stk.

Dem fra Danmark vejer 4500 - 5500 gram . ... pr.stk. ... dvs. mere end dobbelt så meget .

Se lige # 119

• #125   8. dec Jeg er ramt af en god gammeldags influenza. Lyder som om jeg har røget 50 cerutter og ligner en hængt kat. Er alene med barn og hund i de her dage. Det måtte kræve en frysepizza og grøntsagstave til aftensmad. Heldigvis er alle glade og tilpasse

• #126   8. dec Ida, der er norovirus/omgangssyge i heftigt omløb pt.

Her lå min mand med kvalme og småfeber søndag-onsdag.
    Jeg selv blev voldsomt ramt af både opkast, dårlig mave og feber torsdag aften og først i dag er jeg kommet ud af sengen og i tøjet; men er snart på vej i seng igen.

God bedring til jer, Ida & co.

• Isabelle
    okt 2023

#127   8. dec Jeg blev vaccineret mod corona og, for første gang, også influenza for et par uger siden. For første gang i mange mange år har jeg nu fået influenza smiley
    GODT, at jeg har en god hundeveninde, der kommer og tager Vilma med på ture smiley

• #128   8. dec Pyha, Yorkiebanden, det lyder også som en slem omgang! Godt, at det går fremad.

Jeg synes selv, det går lige så langsomt fremad her hos mig, men tør ikke håbe

• #129   8. dec Ida, ja det har holdt hårdt. Men hellere at det var nu og ikke næste uge, da jeg jo skal opereres i nakke/hals i næste uge. Så på den måde er jeg glad. smiley

• #130   8. dec God bedring til jer der er ramt af influenza mv.

Med hensyn til fødevarer og de valg vi tager, er der helt sikkert mennesker, der ikke har rød til frilandskød og økologi, men for mange af os handler det om prioritering af de økonomiske ressourcer, som vi har til rådighed.

Jeg vil nødig opfattes som hellig, men jeg besluttede allerede som 13 årig i 1978, at jeg ikke ville spise svin fra konventionelle landbrug, mine forældre havde mange venner med, hvad der dengang var store svinefarme og også der haltede det med dyrevelfærden.

Da jeg flyttede hjemmefra stoppede jeg helt med at købe konventionelt kød og har stort set ikke købt det siden. Vi har aldrig haft en høj indkomst, men har heller aldrig haft kød på middagsbordet dagligt. Min tilgang til aftensmaden har altid været at lægge hovedvægten på det, der normalt betragtes som tilbehør og ladet kødet spille en birolle. Vi spiser vegetarisk de fleste dage .

Jeg køber stort ind, når jeg finder gode tilbud og fryser også en del grønt ned i sommerperioden, hvor det enten er til at hente i haven eller til at finde i lokale gårdbutikker.

Med hensyn til jul, så laver jeg alt tilbehør fra bunden, rødkål, en "julet" salat, Æbler med rønnebærgele, tyttebærsyltetøj, brunede kartofler, hvide kartofler og gerne lidt bagte gulerødder eller lignende og selvfølgelig sovs. Jeg køber ikke halvfabrikata, det kan lyde som et stort arbejde, men er faktisk ikke galt, når man planlægger lidt og smagen er så meget bedre i det hjemmelavede.

Kødet er fra frilandsdyr, ofte flæskesteg, nogle år også gås, det afhænger lidt af, hvor mange vi er. Kødet er dyrt, men, når der er meget forskelligt tilbehør, bliver den mængde af kød, der spises meget mindre og kødet svinder heller ikke så meget under tilberedning som det konventionelle.

Til gengæld har vi aldrig givet ungerne vildt store julegaver og min mand og jeg giver slet ikke hinanden gaver, men det betyder ikke, at jeg dømmer mennesker, der gør det anderledes smiley

• #131   8. dec Jeps Bitten, den på billedet var rekorden i år.
    Sidste år, 6,1.
    Vi lavede også en gås på 8 kg i år.
    Vores små ænder, som vi kalder for frokost ænder, vejer 3 kg.
    Det er helt ekstraordinært når vi har en på 2,5 - 2,8, det sker vel med 1 ud af 100, og altid en fin lille dame and.

• #132   8. dec @Isabelle ... det influ vaccine der gives et givent år er baseret på den influenza der var året før, kommer der så (hvilket der ofte gør) varianter så er man ikke dækket mod dem, men dog siges det at forløbet typisk vil være mildere ..

hatten af for alle de der orker at lave fra bunden, jeg orker det ikke ..

• #133   8. dec jeg har den nemmeste jul... jeg meldte mig nemlig ud af julen sidste år..

Jeg gider den ikke, og har egentligt ikke gidet den de sidste 20 års tid.
    Jeg kan ikke engang lide traditionel julemad.
    Så jeg skal bare have noget nemt, evt i airfryer, en skål popcorn.. og så skal hunden og mig bare ligge og streame ikke-julefilm.

• #134   8. dec lyder dejligt Hovsa ... jeg betegner mig selv som et hverdags-menneske .. gider faktisk heller ikke jul, den er efter indtoget af svigerbørn og senere 2 børnebørn født hhv 18/12 og 26/12 blevet et byttet op og ned på gamle aftaler og et logistisk mareridt (efter min mening) af at få holdt det der skal holdes på den måde folk vil .. man må sige vi rent ud sagt overrender hinanden nærmest i 8 dage mens der skal handles ind, laves mad og dækkes borde i et væk alt efter hvor en gammel 23/12 tradition, juleaften og julefrokosten skal holdes de der fødselsdage oveni ..

jeg har til gengæld en masse julepynt fra da ungerne var små, samt arv fra mor og svigermor .. og det elsker børnebørnene for de må lege med det med omtanke selvfølgelig, men her er ikke en Niks Pille politik .. går det itu så er det bare en død ting .. mens ungernes glæde ved at dimse rundt er ægte minder .

• #135   9. dec 9. December (rotterne)

https://youtube.com/shorts/Gfx2lvIf0SM?si=ARNX6ScV4SfGcZ0C

• #136   9. dec Hanne, jeg mener nu at have læst at vaccinerne baserer sig på den influenzatype, som den modsatte halvkugle af jorden har haft i løbet af deres vinter, fordi man forventer at det så vil være den type som flytter sig til vores del af verden, når det bliver koldt her...

• #137   9. dec @123: 4 ænder smiley Hvor mange mennesker i da? Vi har købt to ænder; en på 3,5 pg en på 3,8 kg. Vi skal kun have den ene juleaften. Vi bliver tre og der bliver massere af restemad. Men OK vi spiser så ikke vildt meget kød (elsker kød og opdrætter selv kvæg, men ingen af os spiser ret meget kød smiley ).
    Det er ikke min intention at pege fingre af nogen. Jeg bliver bare sådan lidt ærgelig over at vi helt er ved at miste produktion af ordentlige fødevare i Danmark. Og jeg er lidt ked af at virkelig mange danskere der rent faktisk sagtens har råd til det vælger ikke at prioritere det, men istedet er komplet ligeglade smiley

• #138   9. dec Jeg elsker jul og jeg glæder mig smiley Men jul har så aldrig været noget stort ræs i min familie. Jeg er vokset op med fokus på hygge, god mad, afslapning og samvær. I min mands familie var det helt anderledes. Efter en jul, hvor vi landede i sofaen 2.juledag om aftenen (efter nærmest at have været hele landet rundt), kiggede på hinanden og konkluderede at vi havde holdt jul i bilen, tog vi en beslutning; vi bliver hjemme juleaften i fremtiden. Hvis folk vil være sammen med os må de komme til os. Det gør min gamle mor så næsten hvert år. Vi hygger med god mad, juletræ og et par enkelte gaver. Nogle gange kommer vores bedste venner også og tager hendes gamle mor med. Det er superhyggeligt og stille og roligt.
    2.juledag tager vi så en dyb indånding og kører til julefrokost i gemalens familie.
    Min søster og hendes familie bliver i Jylland til jul, så vi er aldrig sammen i julen. Så ses vi bare så mange andre gange i løbet af året smiley
    @Kirsten: Jeg tror vi lever temmeligt meget på samme måde smiley

• #139   9. dec Jeg er osse superkedelig til nytår... sidder normalt bare og hygger med hunden og et tv.. og falder i søvn før klokken 12 *G*
    Men fordi alt er som det plejer inde hos mig, så var det sådan dengang at vi havde katten... at når det var nytår - så vandrede han ind til mig, puttede på mine fødder under computerbordet (hvor jeg sidder i slumretæppe) og så var han i sikkerhed. Ellers gad han da tihvertifald ikke sove inde hos mig, når jeg havde sådan en dåååååm hund.

• #140   9. dec Hanne - Sådan var det her i nogle år, da vores sønner var små, indtil vi satte hælene i og sagde, at det ræs orkede vi ikke, for det var ikke hyggeligt, der var fødselsdage 22., 24. og 30. og svigermor der forventede, at vi kom til julefrokost 1. eller 2. juledag, også når vi havde fejret juleaften sammen.
    Det kan stærkt anbefales at tage snakken med familien efter nytår, så tingene kan blive fordøjet inden næste jul, men jeg synes virkelig i skal gøre det, så juleglæden kan komme igen smiley

Enden blev at vi tog til en af fødselsdagene 22. eller 30. på skift hvert 2. år, på et tidspunkt fandt de selv ud af, at slå dem sammen smiley Min mand tog til fødselsdag den 24. om formiddagen sammen med ungerne og så blev jeg hjemme og havde nogle timer til at forberede i ro og mag.

Vi besluttede også at holde jul hjemme og at vi intet ville den 25. ud over at være sammen med evt. overnattende gæster, som vi så forventede, selv kunne finde køleskabet, når sulten meldte sig smiley

2. juledag blev så fast julefrokostdag hos svigermor.

Det gav så meget mere ro og overskud + at ungerne ikke var totalt overgearede fordi de faktisk havde tid til at slappe af ind imellem.

Nu er ungerne voksne, den ældste har kæreste og 3 børn, de holder jul her hvert andet år, med hendes familie de andre år. Den mellemste og yngste er her de fleste år, men ind imellem har de alle haft andre planer, det er helt fint. Vi har ingen planlagte julefrokoster imellem jul og nytår, men der kan sagtens opstå noget spontant.

Jeg har arbejdet mange jule- og nytårsaftener, så traditioner har altid været til for at ændre, uden sure mine fra de involverede. Jeg elsker hyggen og samværet ved juletid, nok netop fordi, der reelt ikke er nogen forventninger, som ikke kan ændres.

I år er vi med stor sandsynlighed kun 3 om julebordet (ændringer kan forekomme), julepynten er droppet, det samme er juletræet, jeg orker ikke at Curie skal hedde "nej" fordi, der ar alt for meget nyt og spændende, som hun gerne vil undersøge smiley
    Men juleaften, bliver der serveret julemiddag og bordet bliver julepyntet og så er jeg 99% sikker på, at det som altid bliver en skøn aften smiley

Mette - jeg tror du har ret smiley

• #141   9. dec @A-S influ vacc ... ok det skal jeg ikke kunne sige, har bare læst at der fra den udvikles på baggrund af XXXX så kan der nå at ske ændringer i selve sygdommen der gør vaccinen ikke rammer 100%..

@ Mette, vi er mlm 10 og 14 hvis alle er med (så kan i nogle tilfælde nøjes med 4).. regner 3 om en and og vil ikke laver ænder større end 3-3.2 kg ( det er bare dem vi har bedst erfaring med bliver som vi gerne vil have dem) ... and er en af mine og andre i familiens absolutte yndlingsspiser de 2 max 3 gange om året vi får det så der skal ikke mangle smiley
    Vi har i mange år haft stor juleaften .. været sammen med søskende og deres børn, og senere kom vores børn jo til, så splittede vi op, men er stadig ofte mange .. lidt efter konstellationen de enkelte år .
    Nogle år har vi været op mod 15, andre gange når den er mindst 8 ...

@Kirsten .. har forsøgt men pt er der ikke gehør ... det ene barnebarn fylder i år 6 den 18. december, og et andet 4. den 26. december og ja vi kan ikke forestille os ikke at komme til et barnebarns fødselsdag .. jeg håber og tror at den der ligger den 26. med tiden ender med det så er der vi også holder julefrokosten som ellers for nuværende er her hos os .. Fødselsdagen er brunch, hvorefter vi kører hver for sig og mødes igen midt eftermiddag ( der er 5 børn fra 0-9 år så slutter ikke sent) , starter med pakkespil og spiser så lidt tidlig aftensmad a la julefrokost ..
    De år vi ikke har juleaften her har vi heller ikke juletræ ... det ligger ikke helt fast hvery andet år endnu hvor den ender.

• #142   9. dec I min familie juler vi på fuld knald. Min søster har fødselsdag den 24., så vi starter med brunch.
    Hvert andet år er vi mindst 20 juleaften, som også holdes hos min søster.
    Den 25. holder vi så julefrokost hos min søster.
    Jeg medbringer ribbensteg, konfekt, risalamande, kage og diverse konfekt.
    Det er mega hyggeligt, men når de 2 dage er overstået, så har vi julet nok smiley

Jeg har forøvrigt lige tyvstartet lidt, idet jeg har spist andesteg med flødekartofler med græskar.

• #143   9. dec Hanne - Jeg er nok mere hård end dig. Jeg havde sagt, at jeg gerne afholdt juleaften, for dem, som havde lyst til at komme og at jeg gerne ville komme til børnebørnenes fødselsdage og så slut smiley

Vi har været alt mellem 2 og 23 til juleaften her smiley og julefrokosten, der tidligere blev holdt med min mands søskende 2. juledag, er blevet flyttet, så vi mødes i januar i stedet smiley

• #144   9. dec Vi er kun min mand og mig til jul, sådan har det været nogle år, enormt hyggeligt, vi har også meldt os ud af julefrokost m.m, så jul er bare os to den 24 smiley gaver udveksles med børn og børnebørn i løbet af december, ingen julerier, bare kaffe, let frokost eller lignende

• #145   9. dec ja, jeg ved ikke om hård .. men forskellige .. jeg kan huske da mine forældre osv "sådan har det altid været" og vi heflede 3 unger frem og tilbage juleaften, og til 1. og 2. juledag .. og vel og mærke var der fx ingen tilpasning til at der var mindre børn .. lige med hensyn til juleaften får de vi skal holde den med lov at bestemme hvor de vil være, hjemme eller her .. og eftersom der har været små børn i 9 år nu så har det været sådan at, når vi har været sammen med en børnefamilie så har vi været der, der har været pakker før middagen og ungerne har tumlet rundt til de ikke kunne mere, og så skulle de ikke ud i kulden for at kommer i seng ... så har der været en tid hvor vi hvert andet år ikke har været sammen med små børn, haft de 2 store af vores egne her sammen med nogle ældre familiemedlemmer ... men nu har alle vores egne små børn så de sætter præmissen ... for mig drejer julen sig om børnene først og fremmest .. og så megen ro på børnefamilierne som muligt da jeg så glimrende kan huske den manglede hensyntagen til os ..
    Men ja, i det hele taget har jeg en bagage der gør jeg går langt for børn og børnebørn, netop fordi min egen mor absolut ikke gjorde ..

• #146   9. dec Havde en øv-oplevelse med vagtlægen her til aften smiley vores lille pige på 2 måneder har virket mere slatten, træt og har let feber (38.2). alle steder - inkl. Region Sjællands egen side - står der man skal ringe, når et barn under 3 måneder har feber på 38 eller over.
    Fortæller så om symptomer og bliver så mødt med spørgsmålet om, hvorfor jeg egentlig overhovedet ringer ind. Blev godt nok lidt paf.

Jeg tror, at han - set ud fra resten af samtalen - prøvede at fortælle mig, at jeg bare skulle tage den med ro, så længe hun spiste og ikke virkede mere dårlig, men han fremstod bare nedladende og bedrevidende.

Jeg ved, at de har travlt, og sikkert har mange flere kritiske patienter, så helt i orden hvis han vurderer, jeg skal se det an, der er bare mange måder at sige det på. men jeg følger sådan set deres råd, som vel er da af en årsag.

Jeg er ellers utroligt glad for vores sundhedsvæsen, som vi er blevet mødt godt af.

• #147   9. dec @ Ida K, det er bare heller ikke iorden ... man skal tages seriøst når man henvender sig, og selvom de måske skal sige tage det roligt, så skal de siges ordentlig og på en måde der skaber tryghed ... og så skal de selvfølge forsikre man er velkommen til at ringe igen hvis man føler behov ..

• #148   9. dec Budskabet endte måske med at være ok - han sagde også faktisk, at jeg godt måtte ringe igen ved behov - men formidlingen var bare lidt skæv.

Måske det bare er fordi, jeg føler mig stemplet som pylremor, der spilder deres tid.

• #149   9. dec Ida K - Jeg har godt nok været til vagtlæge mange gange med min datter i den periode de første tænder kom igennem, da hun fik feber af det..

Ingen gange blev vi talt nedladende til.. De burde vide at især første gangs forældre jo ikke ved bedre.

og at ingen med små børn ringer for sjov

• #150   9. dec Frk. Jensen, måske jeg også bare ramte ind i et uheldigt tilfælde.

Men nej, man ringer jo tit fordi man er i tvivl eller bekymret

• #151   9. dec Man skulle tro, at vi mangler liggepladser smiley

Tilla med datter Jasmina, begge sov sødeligt i stolen i et par timer

profilbillede
  • #152   10. dec 10. December (rotterne)

https://youtube.com/shorts/Mvq9JhEfzDA?si=sqMv_Rw5xrV_BOnm

• Isabelle
    okt 2023

#153   10. dec Jeg har altid elsket juleaften - og julen.
    Da jeg var barn, var vi oftest kun min mor, søster og mig, så det var super fredeligt og hyggeligt. Da jeg fik børn, holdt manden og jeg altid jul, og så kom diverse familiemedlemmer hos os smiley
    Jeg har holdt jul et par alternative steder. Et år skulle min søster på arbejde på Bernstorfsvejen station, hvor hun studiejobbede. Så holdt vi juleaften på stationen smiley
    Nogle år senere den 22. december skvattede samme søster på et regnvådt fortov og brækkede hoften. Da holdt vi juleaftenseftermiddag på Rigshospitalet. Jeg havde julebag og juleøller med, og vi drønede rundt med søster i sengen for at finde et sted, hun kunne ryge smiley
    Jeg elsker at holde en helt stilfærdig jul - fx bare min exmand og mig og noget god mad.
    Jeg elsker også at holde jul med børn og børnebørn - inkl gavekaos som her julen 2012 smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#154   10. dec - Og så var der den jul, hvor vi havde hvid jul og is på søen smiley smiley smiley

profilbillede
  • #155   10. dec Åååååhhh kunne virkelig godt bruge lidt frost og sne; der bliver så hurtigt mudret hos 'kipperne' og nu går vi og holder skrapt øje med 'Vixen', der gerne skulle levere en kalv i løbet her i løbet af et par uger og som begynder at vise små tegn på at det ikke være så længe. Det er bare federe at få kalve når der ikke er mudder allevegne. Vi har rykket vores 'gamle dyr' så kælvningstidpunkt er tidligst 1 marts 2026. Men vores nyindkøb var allerede drægtige med kælvning i dec/jan smiley ).

• Isabelle
    okt 2023

#156   10. dec Jeg syntes, det var barsk, da min skoles får fik lam i januars frost og sne. Men jeg kan godt se, at mudder egentlig kan være værre smiley

profilbillede
  • #157   10. dec Vi tager lige et styks coronaramt baby med i samlingen smiley oh Well, man keder sig aldrig med børn og dyr.

Hun er heldigvis nogenlunde, men så var der en grund til, hun var off i går.

• #158   10. dec Jeg har lige modtaget min tømningskalender fra Odense Renovation.

Jeg har følgende valgmuligheder:

"Hent kalender for året ud"
    Det er for december 2025 og hele 2026.

"Hent kalender for indeværende kalenderår"
    Det er for hele 2025 og hele 2026

smiley smiley smiley

• #159   11. dec Rotterne 11. december

https://youtube.com/shorts/_BQncJIEhZk?si=QWthhQZLR_BWDHZE

• #160   11. dec Nå... Miss Christopher har nu været her i 23 dage.

Det er lidt en allerede/kun-følelse, for hun er faldet så godt til, at vi føler, at hun har været her i evigheder. På den anden side er hun jo kun lige kommet ind ad døren.

Søndag er veje-dag og i søndags var hun på 1190 gram. Det er 445 grams øgning siden hun kom.

Hun er ikke længere "madaggressiv" og går fra maden uden at spise op, så hun har fået en mæthedsfornemmelse.

Hun er superkælen men kan også sagtens lege selvstændigt i lang tid.

Hun leger med Missemor og Perle - og Jabbadoor er begyndt at putte med hende.

Hundene er hun også glad for og omvendt.

Så alt er godt med det lille hittedyr.

Lige et billede fra i går (hun er altså nemmest at tage billeder af, når hun sover).

profilbillede
  • #161   11. dec Yorkiebanden - det er bare det skønneste og sødeste juleeventyr, du har gang i med lille Miss Christopher smiley

Jeg har lige været ovre efter kaffe, og blev bekræftet i, hvorfor jeg er så glad for min arbejdsplads. Undervejs nåede jeg at hilse på - og småsludre med - omkring ti forskellige kolleger. På alle niveauer af organisationen. Og fordelt på syv forskellige nationaliteter. Det er altså nærmest magisk smiley

• #162   11. dec @160; Åååhh det lyder altså virkelig dejligt med den lille hittekittekat smiley
    Min lille kittekat er nu 4 år gammel. Hun er blevet lidt mere magelig med årene, men fanger stadig massere af mus. Men hun spiser dem ikke rigtigt mere; de bliver bare afleveret i Pennys kasse smiley Hun er jo ikke en hittekat men en staldkat, som er endt med at have sin egen lænestol i stuen. En lænestol som egentlig var Clintons, men han har været nødt til at holde flyttedag og ligge i sofaen istedet smiley Hun smider ham også væk fra hans pude i soveværelset så han er nødt til at ligge i sengen. Det er hårdt at være Clinton som bare er sådan en rar gammel dreng smiley
    @Karina. Jeg er også virkelig glad for min arbejdsplads; vi har travlt men her er altid plads til at man også lige får vedligeholdt den sociale side af samvær med kollegaerne. Jeg har også kollegaer fra mange steder i verden (pt har jeg kollegaer fra Indien (fra mange forskellige stater i Indien), Libanon, Tyrkiet, Iran, Vietnam, Frankrig, USA, UK, Belgien, Polen, Tyskland, Spanien, Ungarn). Det er fantastisk med sådan en smeltedigel hvor man også får en masse input udefra og får mixet det hele sammen. Det betyder også at der rigtig ofte er nogen, der fejre en eller anden festlighed som gør at man kan spise kage eller noget andet godt smiley Vi samarbejder også med underleverandøre rundt omkring i verden. Pt er et af mine projekter med folk fra UK, Holland, Indien, Sydafrika og Singapore. Og ja, det giver lidt udfordringer i hvornår man kan holde møder smiley Men det er faktisk ret sjovt for man får jo også smalltalket en del med dem.

profilbillede
  • #163   11. dec #146 jeg giver ingenting for vagtlægen længere, min kæreste var ved at dø af corona for 4 år siden.
    Bla. Fordi 3 forskellige vagtlæger ikke ville tilse hende pga. Hendes alder og fordi hun havde corona.
    Dengang fik vagtlægere større tillæg hvis de kunne afslutte en konsultation i telefonen end hvis patienterne rent faktisk skulle tilses, den praksis er vist nok ændret igen.
    Samtlige længere på intensiv spurgte hvorfor vi ikke var kommet før, og når jeg forklarede at ingen vagtlæger ville tilse hende, sagde de alle sammen at man ikke kunne regne med vagtlægerne.. hvilket jeg jo kun kunne give dem ret i.

• Isabelle
    okt 2023

#164   11. dec Vagtlægerne får stadig mest ud af at blive hjemme smiley

"I lægevagten er honoraret højere, hvis man afslutter et forløb i telefonen, end hvis man henviser patienten til at blive tilset enten på et konsultationssted eller ved et sygebesøg."

• #165   11. dec @Yorkie ... de hitte-misser der finder vej til dig er bare de heldigste i hele verden ..

åh jeg ved ikke med de vagtlæger ... der er mange dårlige fortællinger, enig og desværre ... men mon ikke også der er gode indimellem ..

• #166   11. dec hvad gør man egentlig hvis en menneske på den ene side er fungerende, kan hente mad i en cafe, se tv og selv gå i seng og stå op, men ellers ikke selv kan se hvad der er bedst for vedkommende, og nej det er ikke et vurderings spørgsmål men reelt .. fx begynder at få symptomer der ligner tidligere sygdom men skjuler disse, nægter at tage medicin udskrevet af læge, slet ikke vil acceptere ændringer til eget bedste men får voldsomme, som i virkelig voldsomme raseri anfald når forslag ligges på bordet .. ikke vil til læge (før det hele reelt er brændt sammen) ikke vil have mere hjemmepleje osv ..
    Kan svare Ja og Nej de rigtige steder, men ikke tænker/kan tænke konsekvenser af manglende handling ... lader man bare stå til ...

• #167   11. dec Sikke en historie, Steffen smiley det må have været et meget hårdt og frustrerende forløb at være igennem!

Det lyder til, at der er noget i den struktur, der skal laves om ift. incitament til at sende videre vs. Afslutte over telefonen, det giver ikke helt mening, synes jeg.

Der er da helt sikkert også rigtig gode læger i blandt, og det er nogle svære vurderinger, de skal tage indimellem. min egen erfaring med vagtlæger er dog meget blandet. Min erfaring med sygehusvæsenet er dog rigtig god, må jeg sige, når man først kommer igennem smiley

• #168   11. dec Det kommer meget an på relationen, Hanne. Umiddelbart ville jeg ikke lade stå til, hvis det er noget, der i sidste ende kan skade personen, hvilket det her lyder til. Hvis det var en tæt på (hvilket det lyder til) ville jeg tage fat, fx i personens læge. Hvis det var lidt længere væk relationsmæssigt, ville jeg snakke med de nærmeste

• #169   11. dec ja, tænker også tage fat i lægen ... og se at få et møde i det nye år, men igen ved jeg jo at det skal være med samtykke hvis personen skal med, det foretrækker jeg han er for ikke at handle hen over hovedet på ham, men jeg tænker han ikke vil deltage og så må lægen jo reelt ikke tale med andre om ham ...

• #170   11. dec Hanne - jeg er ikke sikker på, at I kan gøre så frygteligt meget? Hvis ikke personen selv er indtillet på at få/søge hjælp, er der jo nærmest kun tvangsindlæggelse tilbage, og der skal virkelig meget til.

• #171   11. dec ja er klar over der nærmest skal en umyndiggørelse til og at det er en meget svær ting at få igennem .. vi må se, ellers må jeg lære at ligge det fra mig ... brugte godt ½ år for ca 2 år siden på at få vedkommende på benene og få lidt hjælp ind .. der er stadig lidt hjælp, men noget har han smidt ud, nogle har meldt fra at komme der grundet overfusninger ..

• #172   11. dec Mange tak. smiley
    Vi er ganske underholdt og fornøjede over hendes væsen og jeg smelter lidt hver aften, når hun kommer og lægger sig på min hovedpude - vel at mærke efter jeg selv har lagt hovedet derpå. smiley

Og Hanne, når dyrene kommer her, så må vi tage os af dem med alt hvad det indebærer. Intet mindre. Det har de fortjent. smiley

• #173   11. dec Jeg har absolut heller intet at sætte på den behandling vi fik på Skejby. Og også de præhospitale medarbejdere.
    Der kunne man virkelig se hvad alle det skattepenge vi går og betaler bla. Bliver brugt på.
    Top professionelle og altid beroligende og venlige. Jeg har ikke noget som helst negativt i den retning.

Men at honoraet stadig er større er mig simpelthen en gåde.
    Dengang sad jeg ihvertfald tilbage med tanken om at jeg kunne have vågnet op med en død kæreste ved siden af mig, med 2 børn på 2 og 4 fordi at nogle vagtlæger kunne tjene et par hundrede ekstra.
    Jeg ville have haft indgivet en klage Dengang, mest for at andre forhåbentlig ikke skulle stå i samme situation, men det kom vi simpelthen fra midt i det hele.

• Isabelle
    okt 2023

#174   11. dec Åh, Hanne. Jeg synes, I har prøvet nok og nu må lade vedkommende selv tage ansvaret - eller lade være.

• #175   11. dec ja .. ville så bare helst ikke have viden .. det havde jeg egentlig heller ikke, men fik det da en behandler kontaktede mig fordi vedkommende blev sendt væk og fortalte at derouten er i gang ..

• #176   11. dec Hanne, det lyder ret meget som min far. Han får lov at rådne op, og indtil han gør det, befinder han sig i en verden hvor der vitterligt ikke er ét eneste menneske, der har varme tanker om ham. Alt er forsøgt. ALT! Men der er ikke noget at gøre.

Så jeg og alle andre går bare og venter på at han dør, så vi endelig kan slette ham af samvittigheden. Der er ingen grund til at spilde alles krudt på noget, der alligevel ikke kan ændres på.

Mit råd er at du skal acceptere, at det er sådan det er. Der er ikke noget nogen kan gøre, og der er kun én løsning, og den kommer før eller siden smiley

• #177   12. dec 12. December (rotterne)

https://youtube.com/shorts/sLuZq-Vz8RI?si=cqz3Et6DsQyvQHmK

• Isabelle
    okt 2023

#178   12. dec Det er en alternativ jul, jeg holder mig i år smiley
    Nætterne tilbringes med at hoste og pudse næse. Dagene tilbringes med at hoste og pudse næse. Jeg er SÅ træt.
    Skal jeg gå mere end få meter, får jeg åndenød og må sætte mig. Midt i al min jammer fik Vilma dårlig mave i går og kastede al sin mad op - 5 forskellige steder. senere begyndte hun at halte. Det holdt hun op med igen heldigvis.
    Jeg ved godt, at mange andre har det MEGET værre - men lige nu har jeg faktisk lidt ondt af mig selv smiley

Men jeg kan godt glædes over et stearinlys og lidt julepynt OG tanken om, at det her sygdom går over på et eller andet tidspunkt smiley

profilbillede
  • #179   12. dec Det lyder træls, Isabelle. Rigtig god bedring til dig smiley

Sia og jeg holder fri i dag, vores læsepige er også blevet syg.

Men lige om lidt skriver vi 2026, og så bliver alt godt - forhåbentlig smiley

• #180   12. dec god bedring Isabelle .. denne synes jeg lindrer hoste :
    https://www.matas.dk/avogel-halsspray-30-ml?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=&gad_source=1&gad_campaignid=6458076371&gbraid=0AAAAADyGi0f9Fd1sBU_C4Ya4zr6wboA02&gclid=EAIaIQobChMIheLM_s23kQMVWPZ5BB3weiPoEAQYAyABEgJEHvD_BwE

@ Anne, di har 100% ret, men så vidt jeg ved bor din far på plejehjem, det gør min bror ikke, har bor bare i en slags ældrebolig. og han kan fx ikke komme ud og handle selv, går meget dårligt (polio)og der er langt til indkøb... han får mad fra den cafe der er der til daglig, men den er lukket i weekenden og helligdage, og derudover skal der lidt andet som mælk, kaffe, wc papir osv ... pt har vi en gammel onkel der gerne vil købe ind, men han er snart 80 så hvem ved .. ham overfuser han så også jævnligt, det har jeg sagt fra overfor så kommer der ikke i øjeblikket ... det passer mig som sagt udemærket, men en dag så er det mig der ringes op .. men ja han vil heller ikke blive savnet den dag han er væk ... med det liv han har levet, druk så fatter man ikke han lever..

• #181   12. dec Efter jeg så Åses gule regnfrakke synes jeg det er en skøn farve til en hund. Konrad skulle have ny sele og den var i gul smiley

profilbillede
  • #182   12. dec Tænk at man ligefrem kan blive glad for en el-regning på lige over 10.000 kr....
    Første år, jeg boede her, lød aconto-opkrævningen for vintermånederne på 27.000 smiley smiley

• #183   12. dec Ouch... det var godt nok en heftig aconto-regning. Man skulle jo tro at der var 4 mand der hver havde et playstation kørende hele døgnet.

• #184   12. dec Næeh, det er bare et stort hus, og ALT kører på el. Radiatorer, vandvarmer, varmepumpe, gulvvarme osv.
    Men at den er gået fra 27.000 til 10.000 kan jeg godt leve med smiley
    Og det er jo kun vintermånederne, der er så dyre. Resten af året, hvor der ikke bruges til varme, er den yderst overkommelig smiley

• #185   12. dec Så har vi lige haft afslutning på kurset i regnskab & bogføring - og jeg føler mig ret så meget klogere *G*

• #186   12. dec Jeg er lidt i et dilemma her i det her gaveræs. Jeg har 4 søskende som tilsammen har 11 børn. Vi plejer at give hinandens børn indtil de er 18. Lige nu er der 5 børn under 18. Jeg selv har ét barn. Jeg har så simpelthen valgt ikke at give fordi vi ikke skal holde jul sammen. De giver så heller ikke mit barn. Vi plejer at bytte til julefrokosten imellem jul og nytår. Men det er bare ikke særlig taknemmeligt eller hyggeligt og egentlig lidt et finde på-gaveræs. Derudover er det også dyrt i sig selv at holde jul. Men åh jeg synes det er svært for man vil jo ikke skuffe nogle.

• #187   12. dec Det der med julegaver, det skal da helst være hyggeligt.
    Måske kunne I spille pakkespil i forbindelse med julefrokosten?
    Det gør vi altid, og både store og små hygger sig smiley

• Isabelle
    okt 2023

#188   12. dec Hvis du har valgt ikke at give børnene gaver mere, skal du så ikke slet og ret fortælle dine søskende om dit valg, Pernille? Det lyder lidt som om, der gemmer sig en familiekonflikt bag gaverne.

Jeg synes, det er blevet voldsomt kedeligt at give børnebørnene gaver. De fylder noget i ønskeskyen, som vi givere så kan reservere, bestille og betale. Det er cirka ligeså festligt som at købe to ruller staniol i Netto smiley
    Til gengæld hygger jeg mig med at finde på noget til mine børn. I og med at vi voksne ikke giver hinanden gaver, kan de pakke eventuelle ønskesedler sammen, for jeg finder SELV på noget smiley

- Og så var jeg lige forbi lægen. Jeg har lungebetændelse. Så tror faen, at jeg har "lidt" problemer med vejrtrækningen.

• #189   12. dec Så blev min far sunget ud fra kapellet.

Imorgen ville han være blevet 69 år, til gengæld er det der han bliver kremeret.

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#190   12. dec Hvor er det fint med dine hjerter på kisten, Frk Jensen smiley

Jeg håber, det var en god ceremoni - et godt farvel til din far.

• #191   12. dec Det var det smiley det var ikke en dicideret cermoni, men det der hedder udsyngning.

Dvs bedemanden var der, men ingen præst. Der var salmebøger så vi kunne synge med og så blev han båret ud i bilen smiley

• #192   12. dec Det var godt I fik en fin afsked smiley

Er datteren ok med det hele? Og er du?

• #193   12. dec Ja, hun var stille, men gad ikke kramme.

Min fars stamkro gav jägermeister efter min fars ønske, min datter havde ikke smagt det før, og ville gerne prøve, så det fik hun lov til smiley

Vi er begge godt trætte i hovedet nu. smiley

• #194   12. dec Da jeg blev opereret i april og fik stomi, begyndte jeg samtidig på parenteral ernæring, jeg har siden fået ernæring 10 timer hver eneste nat, umiddelbart mente lægerne at det skulle væresådan resten af mit liv, jeg har nemlig kun små 150 cm tyndtarm tilbage og det burde være for lidt til at jeg kan udnytte almindelig mad.
    Nu er jeg imidlertid begyndt at tage kraftig på, det betyder at jeg nu er nede på parenteral ernering hver anden nat, resten af dagene klarer jeg mig med helt almindelig mad;) det er simpelthen så dejligt, tænk at være fri for at slæbe rundt på en stander hver gang man skal ud og tisse om natten;) det er bare så dejligt:)

• #195   12. dec Det er så vildt, Bodil, at du er kommet så flot over det smiley

• #196   12. dec Isabelle, er du klar over man kan blive vaccineret mod lungebetændelse, det kunne måske være en ide fremover ... jeg ved ikke hvem der kan få den gratis, jeg kan grundet diabetes og hjerte sygdom ... den holder vist 5-6 år..
    Jeg kan sagtens følge dig med Ønskeskyen, dog er jeg så glad for ikke at skulle hefle byen rundt i vintertøj, svede og stå i kø, som jeg gjorde i gl dage .. og jeg under såmænd også at børnefamilierne ikke skal i bytteræs efter jul .. det nød jeg nu heller ikke dengang med 3 børn ..

sikke en fin afsked Frk Jensen

Bodil, hvor skønt, det er dejligt når ting går bedre en forudsagt .

• Isabelle
    okt 2023

#197   12. dec Ih hvor det glæder mig, Bodil smiley

Jeg har ikke haft lungebetændelse før - eller ihvertfald ikke i mange år, Hanne, så jeg gætter på, at jeg ikke kan blive vaccineret, medmindre selvfølgelig jeg får det flere gange.
    Men tak for tip. Det er ret belastende, så kommer det igen, vil jeg bestemt undersøge mine muligheder.

• Isabelle
    okt 2023

#198   12. dec Jeg kan læse mig til, at visse grupper kan få tilskud til vaccinationen, som ikke er gratis som diverse andre. Da jeg har astma og KOL hører jeg til en af grupperne.

• #199   12. dec Det var dog en dejlig melding, Bodil smiley

Hvor dejligt, at du fandt ud af hvad du fejler, Isabelle smiley

Det var da en fin måde at komme herfra på, frk Jensen. Nu skal du og din familie så lige lande igen smiley

• #200   12. dec Jeg havde besøg af vinduespudseren i går - og det eneste jeg kan tænke er "HVORFOR gjorde jeg ikke det her for mange år siden".

Jeg elsker alt ved det smiley

• #201   12. dec Ej, jeg har sådan en rigtig øv-situation.

I lørdags havde vi juleafslutning i klubben, og jeg stod og snakkede med et par, som har en spaniel. De havde vundet et gavekort til en behandler, som jeg har nul fidus til. De var taget derud for at hunden skulle have en omgang massage, og gik derfra med en hund, der efter behandlerens overbevisning skal aflives. Den havde både dårlige hofter, løse knæ, en defekt ryg, en manglende muskel i skulderen (???) og en løst ledbånd i en skulder. De havde så bedt egen dyrlæge om en 2.opinion, og han havde sådan lidt affærdiget dem.

Jeg sagde, at hvis det var min hund, ville jeg tage på Nordre, og bede om en ærlig vurdering. Og så fortalte jeg om mine egne oplevelser med den behandler, som mente deres hund var totalt defekt. De var glade for at høre, at tingene ikke nødvendigvis er mejslet i sten, fordi den behandler siger noget, og de var egentlig bare super kede af hele situationen, og også over at deres egen dyrlæge var så affærdigende.

Jeg fortæller det til en veninde i dag, som tidligere har haft hunden på hold, og som også er træner nede i klubben. Hun ringede så her til aften og fortalte, at hun havde fortalt det til en tredje træner. Den tredje træner synes at den behandler er det tætteste man kommer på gud! Den tredje træner havde så ringet til hundens ejere, og quizzet dem i hvad den ene og anden behandler havde sagt. Og jeg blev først helt paf, og så fik jeg sagt at jeg synes det var mega træls gjort, at de ringer til de ejere en fredag aften, og at jeg føler at jeg nu er sådan en der render med sladder. Veninden kunne slet ikke forstå at jeg havde det sådan, og mener ikke at det er sladder, når det er sandheden, og fortalte at den tredje træner tit taler med parret i telefon smiley

Jeg skrev en sms til parret, og skrev at jeg var ked af hvis jeg havde talt over mig og sat dem i en situation, hvor de skulle forsvare og forklare over for den tredje træner, hvorfor de ikke vil have deres hund ud til den behandler igen, og jeg undskyldte mange gange. De tog imod min undskyldning, og fortalte at de havde syntes det var lidt ubehageligt at skulle fortælle behandleres største fan, at de ikke delte begejstringen, og at de havde følt at det ikke faldt i god jord, at de ikke ville køre derud igen.

Jeg er mega træt af, at jeg fortalte noget, som egentlig ikke vedkom mig at fortælle, og jeg er pisse træt af at de to trunter besluttede sig for at ringe og konfrontere hundens ejere smiley

Øv, jeg hader at være sladretanten, og særligt når det slet ikke var min intention at sladre smiley

• #202   12. dec Isabelle, jeg fik den første gang for 5½ år siden .. det er jo oplagt når du har KOL ...

@Anne ... det er da også træls ... men alt andet lige kan man vel ikke vide om den behandler rent faktisk har ret .. var jeg ejer ville jeg som du har anbefalet tage hunden til en dyrlæge der gider udtale sig (modsat deres sædvanlige) og først derefter kan de vel reelt vurdere om hundens tilstand ..
    Jeg ved ikke om min fornemmelse er korrekt for hvem den behandler er .. men generelt er det efterhånden min, med min alder erfaring man skal passe på med at dømme inde og ude med behandlere i Aarhus, der er SÅ mange der har både gode og dårlige erfaringer også med dyrlæger, og selvfølgelig er ens holdning præger af egne oplevelser .. jeg har også negative holdninger til steder hvor jeg kender folk der lovpriser selvsamme steder ..
    Hvis det er det sted jeg tænker, er mine erfaringer også i den grad positive, men ved stedet deler vandene ..
    Alt andet lige skader flere vurderinger ikke i en situation hvor mulige valg er svære ..

• #203   12. dec Jeg er såmænd ikke træt af at diskutere behandlere. Jeg er bare træt af at jeg fortalte noget videre, som egentlig ikke var min historie at fortælle, og at det så skabte en træls situation for hundens ejere smiley

• #204   12. dec ja .. og men ... nu får de erfaringer fra flere, og får forhåbentlig det bedste grundlag for at beslutte hvad der nu en gang skal besluttes omkring hunden .. jeg forstår din følelse, men de havde A) ikke sagt det ikke måtte "vendes" med andre, b) du gjorde det jo ikke af ond mening, måske endda tværtimod, og C) ja det har så åbent op for flere synsvinkler, det kan være forvirrende men også en god ting når ting skal besluttes .. det foretrækker jeg ihvertfald når jeg skal træffe beslutninger ..

Du har så ovenikøbet kontaktet dem og fortalt at det altså ikke var din mening af være en "sladderhank" ...
    Jeg synes altså ikke du skal være så hård ved dig selv, du har tilkendegivet din holdning, de har fået en anden holdning og så har du givet et råd de forhåbentlig følger .. summen er imo at de får det bedste grundlag for fremtidens beslutning ...

• #205   12. dec Den der behandler lyder da fuldstændig idiotisk !!!!

Hvis vedkommende "bare" er det - behandler - skal h*n da SÅ meget lukke _øven !!! Det er da HELT skørt, det der.

Sorry, ved godt det ikke er det du beder om kommentarer til, men .. ja, det var lige det jeg harcelerer over i dit indlæg !

• #206   13. dec Idag ville min far være fyldt 69 år.

istedet bliver det dagen han bliver futtet af.

Må han have en dejlig dag på den anden side, sammen med hans forældre, hans brødre, hans kæreste og alle de af hans venner der er taget i forvejen.

• Isabelle
    okt 2023

#207   13. dec Sladder handler, sådan helt renset for konnotationer, om at dele information om andre. Det har du gjort, Anne - delt en relevant information om denne behandler. Hvad i alverden er der galt i det? At du snakker med en veninde om situationen? Jamen hvorfor skulle du dog ikke gøre det? Vi snakker da med vores venner om det, der optager os. Tænk, hvis vi KUN måtte tale om det, vi helt selv havde oplevet.
    At din veninde så fortæller historien videre til en tåbelig træner, der kontakter parret (hvor havde hun navne og telefonnummer på dem fra?) er ikke dit ansvar, medmindre selvfølgelig, at parret havde bedt dig om ikke at fortælle deres oplevelse til nogen. Det gætter jeg på, at de ikke havde.
    Brug oplevelsen til at fortælle endnu flere, at den behandler skal man holde sig fra smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 168
    #208   13. dec Det er hååååårdt at være tjenestehund i det danske forsvar - hehe, så det er heldigt at man kan være sofa-kartoffel efter kl.18 smiley

profilbillede
  • #209   13. dec Isabelle, ingen er i tvivl om min holdning til den behandler, heller ikke veninden eller den tredje træner. Jeg delte info om hunden, og at det var blevet fortalt til ejerne på en virkelig træls måde. Og jeg føler lidt, at hundens dårligdom blev gjort til “en god historie”. Og det er jo trist og tragisk når en hund fejler noget, og særligt hvis det er alvorligt smiley

Den tredje taler angiveligt tit med hunden ejere, så der er ikke noget sært i den del. Jeg synes bare det er træls at ejerne følte at de skulle forsvare deres valg og fravalg af behandlere smiley

• #210   13. dec Jeg har været i skoven til eftersøgning med en flok nye mennesker i dag smiley For et års tid siden stiftede jeg og et par andre en fb-gruppe, hvor vi kan lægge events op og invitere folk fra kredsen. Meningen er at vi træner med nye mennesker, får nye inputs og at vi ikke mindst træner på nye arealer, så hundene bliver vant til at arbejde alle steder.

I dag var vi i Gludsted Plantage, som er et helt fantastisk sted! Åse blev passet af min kollega, så Ellie og jeg var afsted uden ungen på slæb smiley Ellie var SÅ sej!! Kæft, altså, hvor kan den hund løbe smiley Hun løber hvor jeg beder hende løbe hen, hun vender lydigt og hun er ulydig når der er en figurant i næsen smiley Jeg havde taget et popup-telt med som skjul, for det har hun tidligere har svært ved ikke at forsøge at kravle ind i, men i dag var det bare helt perfekt!

Vi sluttede dagens træning af med et feltsøg, og der var ikke så meget at sige til det - hun arbejdede perfekt, som hun altid gør i den øvelse smiley

Åse havde brugt dagen sammen med min kollega og hendes søde, voksne hanhund og har hygget sig så meget. Begge hunde er glade og trætte nu, og deres mor kan få et lille hvil på sofaen smiley

• #211   13. dec Jeg kan ikke huske, om det har været oppe at vende for nylig, så jeg spørger lige..

Har I lavet et "dyretestamente"? Altså, står der noget sted, hvad der skal ske med jeres dyr, hvis der skulle tilstøde jer noget?

Jeg skal jo opereres lige om lidt og tænker, om jeg skal skrive hvad der skal ske med hundene, kattene, ponyerne og kaninen såfremt der opstår komplikationer eller (min frygt) jeg ikke kommer hjem igen, så min mand ved hvad planen er såfremt...

Altså, jeg regner da med at komme hjem igen dagen efter.. smiley

• #212   13. dec Nej, jeg regner med min datter og/eller hendes far enten tager dem ind, finder et nyt hjem eller afliver dem.

Min far er jo lige død og han havde en undulat. Den tager min bror med hjem, og hvis han ikke kan holde dens pippen ud, så vil den enten få et nyt hjem eller blive aflivet.

• #213   13. dec @ Anne ... måske jeg misforstår, men jeg forstod at hunden endnu ikke er blevet udredt ved "ordentlig" dyrlæge ? altså at behandler har udtalt noget, deres sædvanlige dyrlæge været vævende ? altså at der endnu ikke er kommet en vurdering fra 3. part som enten kan sige der er noget om snakken, eller nej det er der ikke ...

• #214   13. dec Hanne, det er rigtigt forstået smiley

• #215   13. dec Yorkie, jeg har et dyretestamente liggende i mine dyrs sundhedsbog, hvor der står hvad jeg gerne vil have det skal ske med dem, i fald min eks endelig får slået mig ihjel eller render ind i noget andet træls.

Åse skal retur til opdrætter, som vælger hvem der skal ske omplacering til. Ellie skal til min træningsmakker, som elsker hende næsten lige så højt som jeg gør, og som jeg ved vil træne og konkurrere med hende. Katten skal til en anden træningsmakker, hvis kone er cirka det sødeste menneske i verden og som ELSKER katte. Jeg opdaterer dokumenterne når der er ændringer, og jeg ved godt at de ikke er bindende, men eftersom jeg ikke har nogle livsarvinger, og jeg ikke tror at nogen vil modsætte sig smiley

• #216   13. dec Anne, god idé at have det liggende sammen med dyrenes øvrige papirer.

Jeg må se om jeg ikke kan gøre det samme.

• #217   13. dec Anne: De bør tage hunden til en rigtig specialist. Hvis hunden reelt fejler noget er det vigtigt, at den udredes hurtigt og ordentligt og billieddiagnostisk af ortopædspecialister.
    Alt det andet bavl bør ejerne lukke ørerne for. Den uro, angst, tidlig sorg og smerte de befinder sig i, hjælpes ikke ved at nævenyttige trunter vælger at chikanere dem med deres ufaglige meninger. Det er helt igennem uopdragent, invaderende og ondt gjort.

Min vov er blevet udredt med alt fra rgt. til MRI og lever pt. et aktivt liv på fast smertestillende (det kan andre mene om, hvad de vil). Hver mdr. vurderes hendes livskvalitet i samråd med specialdyrlæge, med fokus på, at hunden selvf. skal herfra før end en dag for sent, i forhold til hvad der er værdigt.

Der ER håb selvom hunden har problemer.

Jeg har været til osteopat med Kia (det osteopaten sagde var helt forkert, og jeg sendte hende rgt.billeder der beviste det, da Kia kort efter døde (osteopaten mente ikke der problemer med Kias ryg etc., hvor rygsøjlen viste sig at havde dannet broer flere steder).

Jeg var afsted med Skye til en anden osteopat. Det var også noget vrøvl denne sagde. Og Skye havde så ondt hun ikke kunne hoppe ind i bilen bagefter.
    Jeg har ikke længere fidus til den slags behandlere, medmindre hunden ER udredt.

Udredning hos ortopædkirurg og smertebehandling i samråd med ortopædkirurg og onkologdyrlæge var det bedste jeg gjorde for Skye.
    Det andet forhaler bare processen. Det er unfair over for både hund og ejere.

Godt du støtter dem. Man har virkelig brug for støtte i den situation hvor man er bange for at miste vovsen og samtidig skal samle sig om, at acceptere, hvis det er den vej det går.

• #218   13. dec Susanne, jeg er 100% enig med dig, og jeg har netop anbefalet ejer at finde en specialist i stedet for at blive ved med at rende panden mod en mur.

Manden elsker den hund, og han får tårer i øjnene når han snakker om at den måske fejler alt muligt. Så de fortjener at få en ordentlig vurdering. Og en specialist vil netop kunne komme med en realistisk plan for, hvad der kan gøres for hunden og hvordan dens fremtid ser ud.

Jeg syntes det er så ærgerligt, at så mange dyrlæger og behandlere udtaler sig skråsikkert, om ting de egentlig ikke ved noget om. Jeg forstår godt at mange dyreejere også har en økonomi at skele til, men så meget desto mere grund til at ramme rigtigt første gang. Der er alt for få der beder deres kunder om at tage til en specialist, og så går der måneder med at symptombehandle, før dyret endelig ses af en specialist og bliver ordentligt udredt. Det er skræmmende hvor mange der lader sig spise af med 10 dages smertestillende (eller binyrebark) og ro smiley

• #219   13. dec Det med dyrlæger er svært for man vil jo så gerne kunne stole på at dyrlægen ved hvad der er bedst.
    Især hvis man har en hund der fejler noget de ikke helt kan finde en forklaring på

• #220   14. dec 14. december (rotterne)

https://youtu.be/Z7C3zhifPR4?si=OZahqmgYN8JOrYKn

• #221   14. dec jeg har så en gang haft en hund der ved en forkert bevægelse fik noget med ryggen og slet ikke kunne gå ... dyrlægen mente bare smertestillende og cartrophen en tid, vi måtte løfte hende rundt .. vi endte ved kiropraktor der gav behandling og laser og hun gik ud derfra ..

jeg er 100% enig med ordentlig udredning ... men at udskamme alle andre behandlere er jeg ikke enig i ...

• #222   14. dec Hanne: Derfor er udredning ved en SPECIALIST inden for ortopædisk sygdom vi plæderer for. Er laserbehandling løsningen er det som regel også noget de kan tilbyde.

En alm. dyrlæge er som en praktiserende dyrlæge. De ved lidt om mange ting men ikke meget om noget.
    Derfor er det bedst at overlade alt ukompliceret til dem, og bruge specialister til resten.
    Dét forkorter hundens lidelser og ofte er der også mange penge at spare på fejlbehandlinger.

• #223   14. dec Hanne, må jeg ikke dele min egen erfaring med en behandler, der sagde (uden den mindste tvivl), at min hund havde et løst ledbånd i højre skulder, og skulle genoptrænes med 20x waterwalk og derefter opereres. Og det viste sig, at hunden havde en flækket menisk i venstre knæ, som skulle have haft ro (og som dermed var totalt smadret efter waterwalk)? Samme behandler, der igen og igen “rettede en skæv ryghvirvel ind” - noget som ifølge en rigtig dyrlæge kunne have lammet hunden og kostet aflivning. Skal jeg gå rundt og synes at han er pisse fantastisk, særligt når nogen kommer of fortæller mig, at de OGSÅ har haft en dårlig oplevelse?

Det er ikke at udskamme - det er at vidensdele. Manden kunne ikke se hvilket ben min hund haltede på smiley

Jeg gav i øvrigt behandleren chancen for at sige at han havde taget fejl. Det gjorde han ikke.

• #224   14. dec #221 "jeg er 100% enig med ordentlig udredning ... men at udskamme alle andre behandlere er jeg ikke enig i ... "

Er der da nogen der har gjort det?
    For det må jeg have misset...

• #225   14. dec jo Anne, det må du ... ganske som andre der har været der og som er tilfredse må fortælle det ...
    Nu var jeg ikke ved ham men ved en anden behandler der ...

igen som jeg skriver så er det meget sjældent efterhånden her i området ihvertfald at man finder en alle kan enes om er god ... ofte er der både gode og mindre gode og dårlige oplevelser stort set alle steder folk kommer med deres dyr , desværre kan man sige, men det er nok virkligheden ...
    @ Dorte .. det er nok som man læser ..

• #226   14. dec Men hvor er det så at nogen bliver “udskammet”? Det kan være at Isabelle kan hjælpe - måske er der noget ma-ni-pu-la-tion inde over smiley

• #227   14. dec .. jeg kender udmærket den delte opfattelse af lige det sted, ligesom jeg kender til delte opfattelser af diverse dyrlæger i og omkring Aarhus ...
    Igen vil alles udtalelser om steder være præget af egne, eller bekendtes oplevelser ...
    Alle fejl uanset hvor de er sket er en fejl for meget og altid trist .. det sker bestemt også på velrenommerede dyrhospitaler ..

hvad har det med Isabelle at gøre ..

• #228   14. dec Åh gud, jeg gad da V I R K E L I G godt, at nogen havde advaret mig imod Kbh´s dyrehospital - så havde jeg måske haft min Czhaplin stadigvæk ?

Og jeg fortæller da alle, der gider at høre det, om hvordan det gik med Czhap derinde - kald det en "udskamning" - det synes jeg ikke det er, blot fakta.

Jeg må indrømme, at jeg lige her ikke tænker på, om noget af personalet derinde måske blive disset af mig - de har fortjent det 10000% - og kan jeg på den måde være med til at undgå, at andre mister deres hunde på den måde - og - ISÆR - at ingen hunde kommer til at lide deres sidste dage, som Czhap gjorde det, så er jeg kun glad.

• #229   14. dec Men Hanne, HVOR bliver nogen udskammet?

Isabelle er god til at finde ting, der ikke står der, eller til at glemme at læse det der faktisk står der. Og jeg tror ikke at nogen bliver “udskammet”, og du kan heller ikke selv finde et sted det står. Det med Isabella er en slags sarkasme, fordi Isabelle nogle gange glemmer at læse ting, og kalder det for ma-ni-pu-la-tion smiley

• #230   14. dec Der hvor Sia og jeg går til lydighedstræning, blev der i dag holdt "skudtræning".
    Det deltog vi selvfølgelig i.
    Sia kiggede lige i den retning, hvor der blev skudt, og så fortsatte vi ellers med det vi var igang med.
    Det var egentlig ikke noget nyt, det er samme reaktion, når der skydes på markerne rundt om os, og når der bliver fyret fyrværkeri af i nærheden.
    Nu har vi så bare prøvet det lidt tættere på.
    Der var dog flere af de andre hunde, som bestemt ikke kunne lide det.

• #231   14. dec JEG synes der er en udskamning mod alternativ behandling i det der skrives ..

@ Martine, det forstår jeg fandme godt ... men spørgsmålet er om du havde lyttet i den akutte situation du stod i ...

der er jo virkelig ingen af os der tager afsted med vores hunde andet end i håbet om og troen på vi gør det bedste for vores hunde ... desværre sker der så af og til det modsatte ...

for min Nova blev det sted Anne har den dårlige oplevelse, Nova´s redning ...
    Vi som hundeejere kommer aldrig til at kunne gardere os 100% ...

• #232   14. dec Jeg er kæmpe fan af behandlere, der ikke er dyrlæger, og cirka hver 2. måned kører jeg halvanden time hver vej for at få mine hunde behandlet af en KST-behandler (som også er massør og osteopat). Hun kender sine begrænsninger, og er hun i tvivl om noget, beder hun om at man tager til en specialist.

Jeg går også til kiropraktor med mine hunde, men vælger en som er dyrlæge. Fordi i Danmark skal kiropraktorer være dyrlæger. At andre kalder sig kiropraktorer, uden at VÆRE dyrlæger, kan have konsekvenser. Og dét mærkede min hund desværre. Hun levede mange år med en skade, som kunne være behandlet korrekt og have givet minimale følger. Hvis altså bare vedkommende havde kunnet se hvilket ben hunden haltede på, og selvfølgelig også havde sagt “gå til dyrlæge”. Det handler ikke så meget om hvad folk kan eller ikke kan, men evnen til at kende egne begrænsninger.

Du må gerne “synes” at det er udskamning, Hanne. Men at du synes det, gør det ikke til sandhed, kun til din sandhed. Jeg kunne aldrig drømme om at skrive behandlerens navn herinde eller andre steder offentligt. Men jeg svarer gerne i PB, og jeg holder mig til egne erfaringer og erfaringer fra hundeejere, som jeg selv kender og har talt med om samme. Hvis det kan spare bare én hund fra et lignende forløb, så er jeg glad.

• #233   15. dec @ Martine, det forstår jeg fandme godt ... men spørgsmålet er om du havde lyttet i den akutte situation du stod i ...

Var det en historie som Czhaplins, havde jeg tusind% lyttet. Du skal regne med, at det var en vagtdyrlæge, som jeg ikke kendte på forhånd.
    Jeg kunne have fået en tid hos Karslunde, men først senere på eftermiddagen. Derfor valgte jeg KBH, fordi de kunne tage ham med det samme.
    Havde Karslunde kunnet redde ham ?
    Finder jeg aldrig ud af, men ..

Jo, jeg ville have lyttet - det er jeg slet ikke i tvivl om.

• Isabelle
    okt 2023

#234   15. dec Jamen det er da så passende, at jeg lige hives ind og nedgøres her, Anne. Jamen hvorfor dog ikke, når nu du har muligheden?

Jeg vil (heller) ikke kalde det udskamning, men advarsel - og erfaring.

• #235   15. dec Jeg vil heller ikke kalde det udskamning men erfaring og advarsel.

• #236   15. dec Jeg synes, det er så vanvittigt svært. Dyrlæger skifter rundt fra klinik til klinik, så indimellem får man anbefalet et sted, hvor de "gode" så ikke længere er.
    Det samme med de øvrige behandlere. Vi har én her i mit område, som i den grad er "toppen af poppen", og hvor jeg også har været for år tilbaga. som har ryt for at redde mange, når andre har givet op - men også det modsatte....

• #237   15. dec hm... jeg synes ikke jeg har læst noget jeg vil kalde udskamning. Der blev givet en advarsel men da ikke en udskamning. Jeg har også oplevet et dyrehospital hvor jeg ville have været glad for en advarsel om ikke at bruge dem før vi tog derned. Det havde nær kostet en af mine gamle foxer livet. Jeg har aldrig oplevet en værre behandling af både mig og min hund hverken før eller siden.
    Nå, og så week-endes optur: Penny fik mødt min svigermors nye hund (den lille DSG jeg fandt til hende). De kom på besøg hos os. Den har mødt Clinton for nogle uger siden og det var helt fint; Clinton var rigtig god til at 'dosere' sin charme så den ikke blev overvældet af ham. Vi gik ud med dem i haven og på marken. I haven var Penny i snor mens hun lige så den lidt an. Hun gik gearet sig selv ret højt op over at hendes 'farmor' var kommet og at hun havde en hund med. Det synes den lille Merci var sådan lidt meget og overvældende. Vi gik på marken og jeg slap Penny (fordi jeg VED at hun løber langt i forvejen og i første omgang har mere fokus på at løbe end på andre hunde, når hun kommer ud og bliver sluppet). Da hun lige havde fået løbet var hun bare venlig og egentlig ikke interesseret i Merci. Så da vi gik ind. Gik de bare ind sammen og det var det smiley

• #238   15. dec Jamen det er da så passende, at jeg lige hives ind og nedgøres her, Anne. Jamen hvorfor dog ikke, når nu du har muligheden?

Jeg nedgør dig ikke - jeg deler bare er erfaring, hvor du plaprede løs om at jeg ma-ni-pu-le-re-de. Som i øvrigt er et ret stærk og nedgørende ord (uanset bindestregerne) smiley

• #239   15. dec @ Karina .. lige netop, så finder man en dyrlæge/behandler, klikker med vedkommende og er glad for det vedkommende kan, og så vupti er vedkommende væk .. det har jeg også oplevet ...

jeg læste IKKE Anne´s "advarsel" som udskamning ... det var den og så den senere fortælling om de mislykkede osteopater der samlet set gav mig følelsen af udskamning af alternative behandling..

men igen vi er på herrens mark ... et tænkt eks, som nok ikke er urealistisk ... du skal have din hund til dyrlæge ..
    du tænker på 2 specifikke, men de erfaringer der høres er fra begge nogle der priser dem til skyerne og nogle der har haft trælse oplevelser ved begge ...
    Hvem søren vælger man ... og jeg tror simpelthen det er sådan derude .. igen desværre ...

• #240   15. dec Jeg har haft den samme dyrlæge i over 30 år.
    Klinikken startede som en blandet landkklinik.
    Da jeg flyttede til områder, havde de 2 sønnet overtaget, og i dag er 2 af de 9 dyrlæger 2. generation og 2 er 3. generation.
    Klinikken er blevet udvidet flere gange, og i dag kan de næsten alt. De forskellige dyrlæger har forskellige specialer, og der er altid en dyrlæge på vagt.
    Jeg er meget tilfreds med Sias dyrlæge.

Når Sia har brug for alternativ behandling, bruger vi den sødeste osteopat. Sia elsker at komme der, og jeg føler, at min hund er i gode hænder.
    Man får tilsendt en udførlig journal, sammen med de varmefølsomme billeder, og videoer med de anbefalede øvelser.
    Jeg er også meget tilfreds med Sias osteopat.

• #241   15. dec Her i Aarhus for maaange år siden var der bl.a. Aarhus Dyrhospital som var gode, mine forældrebrugte dem, og vi gjorde til de første hunde .. siden er det blevet til Anicura, det er næsten altid unge og ikke særligt erfarne der er når man får en tid .. der er mange specialer ja, men er det akut, eller forholdsvis akut så er det jo ikke dem der er på vagt .. først måtte jeg en gang selv, efter hunden havde været indlagt et par døgn uden afklaring, foreslå hvad de skulle kigge efter ... med Oda kom jeg da hun haltede, det var bare sne, kulde, salt sagde de ... næh det var det så ikke, der var en metalsplint fandt anden dyrlæge ud af ..
    Ham vi ellers for år tilbage brugte tog 1½ år om at finde en blærecancer, da var det for sent .. senere var det ham der ikke tog at Nova slet ikke kunne gå alvorligt og som gjorde jeg endte alternativt ... ham er der ellers mange lokale der er tilfredse med ..

jeg undrer mig ofte over et så stort område som Aarhus har så få der har et klart aftryk af udpræget tilfredse brugere .

• #242   15. dec Åse på toppen af verden smiley Eller i hvert fald på toppen af en balancepude smiley

profilbillede
  • #243   16. dec Jeg håber, at I - især Martine smiley kan se dette:

https://www.facebook.com/share/r/17amZq8Fq3/

• #244   16. dec Hold da helt op, hvor er Åse bare sød smiley

• #245   16. dec Sødeste og mest topnuttede hvalpepige - hende Åse smiley

Hvordan kunne jeg i min vildeste fantasi forestille mig, at det ville være en god idé at begynde på en ny lydbogsserie i bilen - når første bind hedder "De hængte hunde"???

• #246   16. dec Åse er hysterisk nuttet smiley det må være svært at gå uden at blive stoppet.
    Så også en schæferhvalp på 9 uger i dag. Døde lidt over hvor lækker den var og hvor meget gåpåmod den havde

• #247   16. dec Karina det lyder voldsomt, håber det bare er titlen og ikke handlingen smiley

jeg får SÅ meget lyst til Corgi når jeg ser Åse, har nu haft det en tid da jeg følger Corgi Tosserne på Facebook og de er fantastiske ..

Nu fik vi jo nærmest kastet Oda i armene, men inden da havde jeg tænkte at den næste hund (vi ikke skulle have smiley ) det skulle måske være en enten Corgi eller Ruhåret Mini Gravhund...

• #248   16. dec hvad i hede hulen helvede er det for nogle, jamen ordet mennesker har de faktisk ikke gjort sig fortjent til, og kalde dem dyr kan man heller ikke været bekendt overfor dyr ... primitive amøber af værste skuffe ...
    kastration og evig forvaring ..:

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/krimi/to-m%C3%A6nd-id%C3%B8mt-forvaring-i-sag-om-overgreb-mod-barn/ar-AA1Ssgyq?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=df9d0eafa8af4edeaf2dbd7e6fab9241&ei=16

• #249   16. dec Uden bedøvelse..

• #250   17. dec rotterne 17. december

https://youtube.com/shorts/Gc7hrNvfdg8?si=bYU50l2lLq5uOpKu

• #251   17. dec Hanne - det er desværre både titel OG (en lille del af) handlingen....

• #252   17. dec @Karina .. nå kan se det er den første Oxen bog, den har jeg helt sikkert læst det er bare mange år siden ...

• #253   17. dec Ja, og jeg har fået den anbefalet SÅ mange gange, så nu skulle det være smiley

• #254   17. dec Jeg har lige været på skolen for at underskrive en samarbejdskontrakt.
    Sia fik lov til at blive hjemme, da hun jo ikke skulle noget på skolen i dag.

Da jeg kom ind på skolen, mødte jeg nogle store piger, de ville gerne vide, hvorfor Sia ikke var med smiley
    Mens vi gennemgik kontrakten, var flere lærere forbi, og de kiggede søgende rundt efter Sia.
    Sia er åbenbart blevet en populær læsehund smiley

• #255   17. dec Lise-Lotte.
    Hvad skal en læsehund egentlig kunne, hvordan bliver den godkendt?
    Synes det lyder spændende.

• #256   17. dec Maya
    En læsehund er en rolig hund, der er glad for børn.
    Barnet læser højt for hunden. Hunden retter ikke og har ikke travlt.

Du kan læse mere her:

https://socialtansvar.dk/indsats/laesehunde/

Hvis man har en glad og børnevenlig hund, og man kunne tænke sig at bruge lidt tid en gang om ugen, så kan jeg kun anbefale det.
    Det er ikke svært at blive certificeret som læseteam.

• #257   17. dec jeg synes altid det er imponerende og rørende når hunde bruges i sammenhænge med børn med diverse vanskeligheder, og også når de er besøgshunde på plejehjem.. jeg håber jeg ender sådan et sted hvor der kommer hunde hvis jeg en dag skulle komme på plejehjem...

hvad tænker I om den der nye tandtilskudsordning .. på den ene side ser den fin ud, men på den anden side frygter jeg lidt at der er nogle fx pensionister der ikke længere kan få det samme tilskud... så vidt jeg har forstået er der ikke kommet flere penge til området, de er bare omfordelt .. det må jo betyde at nogen der tidligere har fået hjælp fordi de ikke havde penge selv så ikke får, fordi der går penge til alle, også de der har ret så meget råd .. og så tænker jeg hvad et eftersyn hjælper hvis ikke man har råd til at gøre noget ved de problemer der opdages ..

• Isabelle
    okt 2023

#258   17. dec "Jeg nedgør dig ikke - jeg deler bare er erfaring"

Nej. Du deler ikke en erfaring, Anne. Du nedgør mig. Jeg giver dig ret mht udskamning, og så hiver du en gammel historie, hvor du og jeg var uenige, frem om mig. Jamen hvorfor?
    Men tillykke. Du ramte mig. Jeg blev ked af det. Seje Anne, hun styrer sgu.

• #259   17. dec Stop nu med at nedgøre og svine hinanden til. Det er livet sku for kort til. smiley

• #260   17. dec Nå da, Isabella (jeg giver dig samme undskyldning, som du gav mig, da jeg “manipulerede”).

Med den lille forskel, at jeg er ked af at du blev ked af det. Det er sært at blive ked af det over, men det var ikke min hensigt.

• #261   17. dec Hun hedder altså IsabellE

• #262   17. dec OMG, sikke en katastrofe, Hanne!!!!!!

Jeg undskylder på mine grædende knæ smiley smiley smiley Jeg håber at IsabellE kan finde det i sit hjerte at tilgive mig for min store synd smiley

Og tak, Hanne, for at gøre mig opmærksom på det - jeg havde ikke kunnet leve med den fejl, hvis det ikke var blevet opdaget smiley

(Beklager, Isa, sarkasmen i ovenstående er ikke rettet mod dig)

• #263   i går kl. 08:19 18. December (rotterne)

https://youtube.com/shorts/4OUwVC37vGQ?si=kTo-8okAssBrwSXk

• #264   i går kl. 10:30 det er helt fint Anne at du bliver stødt .... jeg har intet imod af fremmede kommer til at kalde mig Hanna .. men hvis det er folk jeg kommunikerer jævnligt med så håber jeg de gider gøre sig den umage at vide hvad jeg reelt hedder ...
    Mange andre ville nok reagere med et Nåh ja for fanden, det må jeg se at huske ..

• #265   i går kl. 10:56 Mine gode venner, der flyttede ned i nærheden af mig for ét års tid siden, har ENDELIG fået resten af matriklen indhegnet.
    Så I går fik mine hunde glæden af at spurte, lege, grave og fange mus et helt nyt sted smiley

profilbillede
  • #266   i går kl. 11:00 Det er da et billede man bliver glad i låget af .. både hundene, udsigten og det der ligner lidt sol smiley

På søndag er det årets korteste dag ... jubiii så vender det igen ... glæder mig allerede til de lyse timer fylder mere end de mørke ..

• #267   i går kl. 11:03 Præcis Hanne!
    Når man så medregner, at jeg stod sammen med virkelig gode venner, med et thermokrus med gløgg i den ene hånd, og en skum-julemand i den anden, da billedet blev taget, er det fuldendt smiley

Og jubbbbiiiiiii at vi snart går mod lysere tider. !!!!!!!!!!!!!!! smiley

• #268   i går kl. 11:07 Hanne, det var en TASTEFEJL!!!! Jeg har 3 kolleger, der hedder Isabella, og min venindes lillesøster, som jeg pt skriver en del med, hedder Isabella.

Det er eddermame nogle tyndhudede damer, der er herinde - bliver ked af gamle tråde, forargede og harme over plakater og nu fornærmet på en andens vegne over en tastefejl smiley At du overhovedet overvejer at gøre det til dein kampf, som man ville sige på tysk, er helt skørt. Lad dog IsabellE om at tage sine kampe selv. Hun er tilsyneladende ikke blevet stødt, fornærmet eller ked af det endnu.

• Isabelle
    okt 2023

#269   i går kl. 12:33 Jeg har jævnligt overvejet slet og ret at stave mit navn, som det udtales: Isabel smiley Så slipper jeg for det der A smiley

I dag - tre år efter min datters leukæmi - har hun ikke større risiko for at få det end alle os andre smiley
    I dag er det ti år siden min datter og svigersøn blev gift på Helsingør rådhus smiley
    Belastende lungebetændelse eller ej - i dag er en dejlig dag smiley smiley

profilbillede
  • #270   i går kl. 12:41 Jeg har lige opdaget at der har været mus i nederste skuffe .. ALT er gnavet og der er muselort overalt ...

Meeen .. der er heldigvis noget der hedder "Retro Radio" og nogle seriøse Brian-højtalere på matriklen gjorde, at det der muserengøring faktisk gik fint smiley smiley

• Isabelle
    okt 2023

#271   i går kl. 13:28 Jeg håber, du finder museindgangen og kan blokere den, Martine. Jeg havde en invasion af de små kræ sidste vinter og håber SÅ meget, at de ikke kommer i år smiley

• #272   i går kl. 13:39 Isa, på samme måde som min chef altid kalder mig "Ann", fordi hans datter hedder Ann, så kommer folk også til at kalde dig Isabella, uanset om du har E eller ingenting i enden (som man siger).

Dem, der er gamle nok til at have været med på SMS'er i Nokia-æraen, kan måske huske at knus blev til lovs, Stine blev til Svine, Ismet blev til groft og kys blev til lys.

Men det må være rart, at være dem som aldrig rammer de forkerte taster. Msk ska je oz tl a bru fktlsr som "Tr", for det er jo gangbart at bruge for FÅ bogstaver, men en dødssynd at ramme de forkerte taster smiley

• #273   i går kl. 13:41 Jeg havde dem for mange år siden i mit skab på staldgangen... jeg var mildest talt ikke begejstret for hesteting er effing dyre!
    Jeg fandt ud af at de var rætti glade for spegepølse... så det blev musefælden fodret med.

... som fodnote... så er blev jeg så desperat at jeg jagtede dem med en hammer... men de er altså satans hurtige.

• #274   i går kl. 13:52 Og hvordan skal man kunne se det var en taste fejl !! Ingen kan da læse om noget er skrevet forkert eller en tast er ramt forkert ..
    Desuden opfatter du det tilsyneladende hårdere end det var ment .. det var bare et obs !
    Så "vi" er da vist flere tyndhudede ..

• #275   i går kl. 14:11 Jeg sloges virkelig meget med mus sidste vinter, og har henover forår og sommer i den grad været i gang med at musesikre all-over.
    Og det har virket. Ingen mus inde i huset i år, og jeg har kun fanget ialt tre mus oppe på loftet smiley

Så du må bevæbnes til tænderne og tage kampen op Martine smiley

• #276   i går kl. 14:42 og så vil jeg lige adressere det med plakater ... går ud fra det går på Novo plakaten ... det er så ikke kun mig .... den kampagne er taget af så nogle få andre har åbenbart reageret .. det er ikke mig der har skrevet til Novo ...

• #277   i går kl. 15:20 …. Ok…..

• #278   i går kl. 15:23 Jeg er kommet hjem til lille lort og store lort. Noget, store lort formoder jeg, har været på køkkenbordet (??????) og stjålet en pose tørret okselever, som nogen (begge, formoder jeg) har æde. Nogen (og her gætter jeg på lille lort) har stjålet bøtten med godbidder (alpha spirit til hvalpe) som stod i vindueskarmen ved havedøren. Det er en lav vindueskarm, og lille lort har for vane at hoppe op på sit stofbur og flintre rundt i vindueskarmen.

Nogens menneske synes at nogen er en smule belastende smiley smiley

• #279   i går kl. 15:30 Hvorfor kommer jeg dog til at tænke på det ??

Er det med ... A .... eller ... E .... eller måske uden A eller E ?

Du sagde engang for ca, 10 år siden ..... og
    Jeg svarede engang for ca. 8 år siden .... og ... og .. og ..Det var i fortiden .... glem det og kom videre. smiley ... smiley smiley

profilbillede
  • #280   i går kl. 15:41 Ha Anne, forleden havde jeg stillet ingredienserne klar til en æblekage.
    Jeg forlod køkkenet et kort øjeblik, og da jeg kom tilbage, havde Sia hentet en pose sukker på køkkenbordet.
    Posen var flået i atomer og sukkeret var spredt på hele køkkengulvet smiley
    Der var kun en ting at gøre, skælde kræet ud, feje sukker og poseatomer op, og veje det hele. Heldigvis viste vægten, at sukkeret kun var blevet spredt og ikke ædt.

• #281   i går kl. 20:28 Sikke en dag. Tucker og jeg satte kursen mod Dronninglund kl 13, det skulle tage os godt 2 timer. Vi var fremme kl 18 smiley
    Bilen synes den skulle tabe luft i det ene dæk og selv med en opfyldning måtte jeg til sidst holde ind på en rasteplads og ringe efter vejhjælp.. der sad vi så 2,5 time. Vejhjælp kunne ingen utæthed finde, fyldte luft på og sagde "bare kør og ring hvis det sker igen."
    45min kørsel mere og nu fejler den ingenting smiley

Nu sidder vi på hotellet og har fået mad og slapper bare af. I morgen står den på hundenørdedag med klippekursus smiley - og forhåbentlig gider bilen kører hjem om eftermiddagen smiley

profilbillede
  • #282   i går kl. 23:52 smiley

profilbillede
  • #283   i dag kl. 05:55 Jeg blev opereret i nakke/hals i går og overlevede (som I nok kan regne ud), så nu håber jeg, at jeg må komme hjem til alle dyrene i dag.

Jeg har godt nok manglet at dele dyne med både hunde og katte (og manden) i nat.

Operation gik vist okay. Jeg var for dårlig med voldsom svimmelhed, kvalme og opkast, til at tale med kirurgen i går, men i dag går det bedre.

Så kryds lige fingre for, at jeg er at finde hjemme på farmen senere i dag. smiley

• #284   i dag kl. 06:43 God bedring, Yorkie smiley

• #285   i dag kl. 07:25 God bedring, Yorkie smiley

• #286   i dag kl. 07:46 19. december (rotterne)

https://youtube.com/shorts/SF5eY2RHnnQ?si=kSUg8Y6AQ_528ZNx

• Isabelle
    okt 2023

#287   i dag kl. 07:52 God bedring, Yorkie. Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i, hvor tom sådan en seng kan føles. Dejligt, at du (forhåbentlig) kommer hjem i dag smiley

• #288   i dag kl. 08:15 Ja når man er vant til et par hunde og en kat eller 4 som fodvarmere, så er det her skisme en tom fornemmelse.

Desværre kan jeg jo ikke have ponyerne med i seng, for det siger yorkiefar nej til - kedelig fyr! smiley

Tak for ønsker om bedring. Jeg er sikker på, at alt bliver godt, når jeg lige har fået en kop kaffe. smiley

• Isabelle
    okt 2023

#289   i dag kl. 08:19 Er han ikke lidt sart? smiley

Hvordan har nakken det?

• #290   i dag kl. 08:31 God bedring - og alle fingre krydsede for, at du sover sammen med alle dyrene i nat smiley

Kommentér på:
Snik snak vol. 24 -

Annonce