{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• To træer skal beskæres 1.800 kr.
  • Samling af seng 700 kr.
  • Tilslutning af bruse blandingsbatteri 1.500 kr.
  • Lyskontakten i lejlighedsopgangen fungerer ikke 550 kr.
  • Beskæring 2.210 kr.
  • Opgravning og bortanskaffelse af jord 3.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak - juleudgaven
  • C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 190
    #1   21. dec 2025 Og god jul herfra smiley
    Vi tager på opgave imorgen og så vender vi retur i det nye år.
    Pas på jer selv og hinanden smiley

profilbillede
  • #2   21. dec 2025 Det er en mærkelig tid synes jeg. I slutningen af november fik jeg en opsigelse efter 6 år. Lidt øv men det giver mening og jeg er spændt på det nye. Har lavet CV og har sendt ansøgninger en del steder. Samtidig arbejder jeg stadig her i december og har sidste dag på tirsdag.
    Min krop er blevet dårligere så jeg skal nok også afprøves på ny.

• #3   21. dec 2025 Hvor er nogle mennesker bare fantastiske!

Min bil klagede over lavt dæktryk, så på vej hjem fra job svingede jeg forbi den lokale ok for at fylde op.. Det l*rt gad ikke virke og tappede luft ud i stedet. Jeg spurgt en mand om hjælp, men der skete det samme. Så jeg måtte trille hjem på total flad dæk smiley

I vildrede gik jeg i den lokale gruppe og spurgte om en kunne hjælpe med at fylde sådan et dæk og 1½ time senere er det klaret. Simpelthen den flinkeste mand, som ikke ville have noget for det - man skulle jo hjælpe hinanden smiley

• #4   21. dec 2025 Jeg har købt så mange småkager, at jeg faktisk blev flov smiley

Karen Volf har i år lavet gluten- og laktosefri pebernødder og brunkager, og de smager virkelig godt ift. meget andet glutenfrit. Her den anden dag havde min brugs tilbud på pebernødder til 3 kr/pose, og man kunne købe 6 poser. Den unge mand forbarmede sig over mig, da jeg fortalte at jeg er en af dem der faktisk ikke kan tåle gluten. Så jeg fik lov at købe 10 poser.

I dag havde de igen tilbud, nu også på brunkager. Brunkagerne smager hen ad Bastogne kiks, som jeg virkelig savner! Så jeg købte en hel bæreposer fuld af småkager smiley

• #5   21. dec 2025 #4 Anne .... mon ikke du skulle købe en boks med kodelås på til alle de småkager ? smiley
    Glem ikke hvor opfindsomme dine hunde er ..... smiley smiley smiley

• #6   22. dec 2025 Nittib, posen står på en hylde i brysthøjde i et lukket skab smiley Hvis det lykkes dem at komme ind til kagerne, skal de næsten have lov at æde dem smiley

• #7   22. dec 2025 Jeg har jo hunde i sengen, og det er der mange der har mange meninger om. Men at vågne stille på en fridag, men en schæfer der putter hovedet ind til mit hoved og bryst, imens hvalpen ligger og klemmer sig ind til min mave, er SÅ hyggeligt smiley I hvert fald i de 5 sekunder inden hvalpen beslutter sig for at forsøge at gennemhulle mig med sine spidse hvalpetænder smiley

• #8   22. dec 2025 Anne, hunde og katte i sengen er lykken. Basta!

I nat har Christopher-killing skiftevis ageret nathue, generator og pandebånd samtidig med at Cujo har været fodvarmer.

Pyt med hår i sengen, vi skifter bare sengetøj, for jeg vil ikke undvære mine dyr i sengen. smiley

• #9   22. dec 2025 Rigtig god jul til jer alle smiley
    Det er nemlig bare det bedste at have hund i sengen smiley
    Sam sover helt tæt op ad mig smiley

profilbillede
  • #10   22. dec 2025 Er blevet blæst igennem på en strandtur med hundene.

Nu vil jeg køre op til Kia og se på en Pv5 … det bliver enten den eller en id buzz … tror jeg smiley

• #11   22. dec 2025 Hjælp, min hund fiser. Det må være Sia, for hvis der var så meget gas i Emmily, ville hun lette.

Gad vide, om kanelknækbrød giver luft i maven?

• #12   22. dec 2025 Mit eget juletræ, jeg helt selv har fældet - var en presset kvinde, da jeg lå der på knæ inde under det lille træ og bandede og svovlede smiley smiley

Sophia stod på sidelinjen og heppede! MOR! Du kan godt smiley

Og det kunne vi smiley smiley

Det er ikke så stort, men det er vores smiley

profilbillede
  • #13   22. dec 2025 Som om der ikke skete nok i mit liv, så har min mor sagt at istedet for at holde jul med hende og hendes mand hos den, så skal hyn komme enten herhjem eller hjem til min eks (min eks og hans far skulle også med) fordi min mor og hendes mand igen igen siger de vil gå fra hinanden..

Så nu tager min mor så alt julemaden med hjem til min eks, der bor i Middelfart med hans far og vores datter, d. 24. og så holder vi jul der. (uden min mors mand)

Imorgen skal jeg sammen med min eks og vores datter først til Haderslev om morgenen og være med til at putte min fars urne i jorden, og senere skal vi alle 3 hjem til min eks svigermor til julefrokost..

Min hjerne er allerede SÅ træt

• #14   23. dec 2025 Lille Miss Christopher vejede 745 gram, da hun kom her den 18. november.

Vi sprang vejedag over søndag og vejede først i går.
    Hun er nu på 1580 gram og har dermed fordoblet sin vægt.

Hun er meget aktiv, men samtidig en kæmpe kælepotte.

I nat har jeg haft levende halstørklæde, med indbygget vibration, på HELE natten.

Hun er s*u sød, den lille hittefidus. smiley

profilbillede
  • #15   23. dec 2025 Ej, frk Jensen, hvor er det tarveligt af din mor smiley

Jeg håber I får en fik urnenedsættelse, og at I kan nyde julen bagefter smiley

• #16   23. dec 2025 Der er lang tid til juleaften

profilbillede
  • #17   23. dec 2025 Ønsker alle en glædelig jul og et helsebringende nytår.

Og et helsebringende nytår er vi jo mange herinde som har brug for ??

profilbillede
  • #18   23. dec 2025 Anne - bortset fra det var PISSE koldt og tidligt (kl 9.00) om morgenen var det helt som det skulle være.

Mig og min bror puttede urnen i jorden, og min morbror (som han var gode venner med) fik lov til at hælde et skvæt snaps i hullet bagefter, min far brød sig godt nok ikke om snaps, men drak det da til julefrokoster, så det var som det skulle være smiley

Og stenen var SÅ fin med hans forældres navne på bagsiden, og den var stilt næsten i midten, så det ligner lidt et familiegravsted, selvom det kun er min far der ligger der smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 145 Emner: 34 Svar: 4.678
    #19   23. dec 2025 Hvor DEJLIGT at høre fra dig, Anni. Jeg har tænkt meget på, hvordan du mon har det. Jeg håber og ønsker det bedste smiley

• #20   23. dec 2025 Og glædelig tidlig jul herfra smiley vi har lige holdt lillejuleaften med min mor. Og bytte gaver.
    Skal have ordnet risengrød til risalamanden og pakket de sidste gaver ind. Måske på tide smiley

• #21   23. dec 2025 Det var da virkelig glædeligt at høre fra dig, Anni.
    Jeg håber, at det går godt, og at 2026 bliver et godt år smiley

• #22   23. dec 2025 Jeg er næsten klar til julen.
    Der er lavet brændte mandler, P-tærter, konfektstykker, æblekager, muffins med appelsin, muffins med banan og chokolade og så en portion is med snøfler.
    Risengrøden er færdig, og i morgen kommer fløden i.
    Jeg har desuden lavet min lækre appelsinmarmelade til min søsters fødselsdagsbrunch.
    På torsdag steger jeg ribbensteg til julefrokosten.

Der skal en del til, når vi bliver 19 i morgen og 24 i overmorgen.

Det meste er pakket i bilen, så jeg ikke skal andet end hygge med hundene og så hoppe i noget tøj i morgen tidlig.
    Min ældste søn kommer og passer hundene, mens jeg er væk.

Nu må jeg hellere få pakket de sidste julegaver ind.

• #23   23. dec 2025 Her er forsiden af stenen. Hullets kanter var beklædt med gran, så det var lidt som at sænke ham igennem en portal smiley

Juledekorationen med de 2 røde lys havde min nevø købt for hans egne penge. Han forsøgte også at tænde dem, men de pustede ud med det samme smiley

Min far kunne alligevel ikke tåle røgen fra levende lys, han begyndte altid at nyse smiley

Men det er tanken der tæller.

profilbillede
  • #24   23. dec 2025 Frk. jensen. Kondolerer.

• #25   23. dec 2025 EJ hvor dejligt at høre fra dig Anni ... har som Isabelle, og sikkert andre tænkt meget på hvordan det går dig ...

@Lise-Lotte, jeg er SÅ imponeret over alt det du når ...

Vi har haft børnebørn ( i forskellige konstellationer) til pasning, overnatning mm en del gennem december ...
    Men nu er risengrøden kogt, både en traditionel og en vegansk .. fløde og mandler kommer i i morgen ..
    Der er købt ind til julefrokost 2. juledag .. i morgen tager vi diverse ud af fryseren .. skal til Silkeborg i kirke med sønnen i morgen formiddag, og til ældste-datteren i morgen aften, hvor vi står for Ris a la Mande og brunede kartofler ..
    Torsdag laver vi klar til 2. juledag, steger frikadeller, medister og laver høns i asparges til tarteletter ... laver karrycreme og gør ellers klar til borddækning ..
    2. juledag starter med brunch ved yngste-datter da Philip fylder 4 år, så mødes vi nok her omkring kl 16 til pakkeleg .. derefter spisning så de med de mindste børn kan køre hjem senest ved 19.30 tiden ..
    Når alle er kørt så skal der selvfølgelig ryddes op, men de meste af julepynten ryddes også sammen på spisebordet så det hurtigt kan komme i kasser og væk .. jeg glæder mig til at få min næsten minimalistiske stue tilbage .. og få gjort ordentlig rent ..

Glædelig Jul til Alle

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 117 Emner: 1 Svar: 457
    #26   24. dec 2025 Kommer hjem til det her natten til onsdag i sidste uge smiley
    Vi undre os begge over “hvem” det var.
    Men det er ikke sket sidden.
    Men den den som man har under mistanke har også været med mig sidden smiley
    Og sjovt nok så sker det ikke når huset står tomt smiley

profilbillede
  • #27   24. dec 2025 Der er såmænd ikke noget at være imponeret over, Hanne.
    Jeg laver typisk kun en ting om dagen, og jeg er totalt smadret hver dag, men jeg hverken kan eller vil acceptere, at kroppen sætter begrænsninger.

• #28   24. dec 2025 #26

Det er da nissen smiley

Når ting forsvinder fra køkkenbordet her hos mig, så er Sia og jeg enige om, at det må være nissens værk smiley

• #29   24. dec 2025 Anni - Tak smiley

• #30   24. dec 2025 Rotterne 24. December

https://youtube.com/shorts/OC6VpM34dFs?si=gFwi1ehI76XG4hjx

• #31   24. dec 2025 Åh, jeg er kæmpe stresset. Jeg får 2 gæster, min moster og min ene træner, i aften. Min træner henter min moster, så jeg slipper for at trække en time ud af tidsplanen for at hente hende. Jeg har sagt til dem at maden er færdig omkring 18.30.

Nu skrev de i går, at de regner med at være her 15.30 smiley Det er lige omkring det tidspunkt hvor anden er færdig og flæskestegen skal i ovnen. Når flæskestegen er vendt (den skal stege de første 20 minutter med røven ned), har jeg lige tre kvarter til at lufte hunde. Og jeg véd at de to gamlinger forventer service - skal have serveret kaffe, skal dimse rundt, mosters hund skal op og ned, ud og ind, op og ned igen. Og mosters lille Vipse kan ikke lide Ellie, og moster forstår ikke at hun ikke skal bære rundt på VIpse, når Ellie er der, for så hopper Ellie op. Og Vipse elsker angiveligt hvalpe, så moster er overbevist om at Vipse vil elske Åse. Men Åse er ikke en nuttet hvalp, hun er Satan smiley

Om 14 timer er det overstået, og så kan jeg leve af rester de næste par dage og slappe af smiley

Glædelig jul smiley

• #32   24. dec 2025 Det er primært et spørgsmål om planlægning, Anne smiley

En anden gang, steger du anden dagen før. Den er meget nemmere at partere, når den er lunken/kold. Du lægger andestykkerne i et ovnfast fad, uden skroget.
    Når flæskestegen tages ud, har du penslet andestykkerne med andefedt, og så passer det med at anden er klar, når flæskestegen har hvilet.

Jeg oplevede faktisk også et år til nytår, at min moster ringede og sagde: din far og jeg kommer lidt tidligere, for din far er sikker på, at du giver eftermiddagskaffen smiley
    Jeg fik sgu lidt travlt, for de var inviteret til spisetid, sammen med de andre gæster.
    Men det gik jo alligevel, og det var rigtig hyggeligt smiley

.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#33   24. dec 2025 Imponerende, at du ikke meddeler, at før 17 lukkes ingen ind, Anne smiley

Jeg er temmelig glad for, at jeg ikke skal holde jul. Dels er jeg stadig mat ovenpå lungebetændelsen, dels er min ovn brudt sammen smiley For flere måneder siden fik jeg problemer med at lukke ovndøren helt til. Forleden ville ovnen så ikke rigtig varme, da jeg stod og skulle bage brød og lave flæskesteg til et par frokostgæster. Jeg gav ovndøren skylden og satte en tingest i klemme, så den holdt lukket. Da jeg skulle fjerne tingesten, fik den lige ramt ruden i ovnen ................

profilbillede
  • #35   24. dec 2025 Vi skal holde jul her hos os i år, og jeg glæder mig rigtig meget. Vi har dog fordelt opgaverne , og min mor kommer før for at hjælpe med anden.

Desuden har vi besluttet, at vi danser om juletræ, og børnene åbner gaver allerede efter Disneys juleshow, pg så går vi til bords derefter - og så åbner vi voksne gaver efter middagen som normalt. På den måde kan børnene nå at nyde gaverne, og vi voksne kan nå at nyde maden og hygge efterfølgende

• #36   24. dec 2025 Det skal nok gå Anne smiley Vipse har forhåbentlig sit bur med, hun burde kunne lige roligt der, ellers har hun forandret sig meget;) de to gæster kan jo lufte Vipse mens du lufter dine;)
    Vipse kan jo faktisk hele dch’s c-klasse så hvis hun ikke har glemt det hele kan de jo træne lidt, så skal hun nok blive træt:)
    Rigtig god jul herfra

• #37   24. dec 2025 Jeg er totalt i zen og sidder og venter på at piratens spor får lidt alder.
    Risengrøden blev kogt i går og jeg skal bare koge og pille kartofler i dag - revisoren klarer resten smiley

Jeg pakkede hans gaver ind i morges- han insisterer på at have noget at pakke op - og i stedet for de to jeg havde købt til ham, pakkede jeg også den fra sidste år ind igen smiley smiley
    Et elektronisk p- ur … som ikke, som de fleste af mine gaver, er taget i brug endnu smiley

Jeg har kun tre ønsker til julen- and med “det hele”, Disney Juleshow- og så ellers hygge med kæresten min.
    Det ser ud til at være inden for rækkevidde.

Glædelig jul allesammen - håber den bliver præcis som I ønsker den.. trods alt smiley

• #38   24. dec 2025 Vi glemte Disney i år smiley

Hvad var det nye i år?

• #39   24. dec 2025 Godt eks-svigerfar og eks-kæreste har et plastiktræ, ellers var der ikke noget træ i år smiley

Der er MANGE gaver, og deres kat er en gammel kat på 14 år, der kun lige var nede og se om der var mad til ham, det var der ikke, så snusede han til gaverne, og gik op på min datters værelse for at sove videre i hendes seng smiley

profilbillede
  • #40   24. dec 2025 Nu er de fleste af gæsterne taget videre mod Vestjylland. Nu er der ro til at hunden kan ligge med en tyggeting og vi sidder og sipper lidt vin. Rydder op i morgen

profilbillede
  • #41   24. dec 2025 Mine 2 små niecer er hos deres far i dag, så vi holder først jul i morgen. smiley

• #42   24. dec 2025 Jeg overlevede smiley

Hundene er i koma efter en overdosis and og gaver smiley Ellie ELSKER at pakke gaver op, og Åse synes åbenbart bare at det er fedt at bære rundt på gaver smiley

Vipse endte med at overgive sig til sin skæbne og acceptere Ellie. Åse var hun så på ingen måde fan af - det er ikke for sjov at Åse hedder Satan for tiden smiley

Gæsterne er kørt hjem, jeg har ryddet op, tømt opvaskemaskinen og fyldt den igen, pillet julepynten ned, taget nattøj på og sidder nu i sofaen og får min velfortjente øl smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#43   25. dec 2025 Jeg overlevede også smiley

Heldigvis skulle jeg kun medbringe mig selv og nogle gaver i går - og kom til et dejligt julepyntet hjem med duft af andesteg og flæskesteg smiley
    Datter og svigersøn havde styr på det hele, og yngstebarnet klarede at der var "laaaaang" tid til, at julegaverne skulle pakkes ud.
    Jeg holdt fem timer, så tog jeg hjem til Saunte, hvor exmanden, der ikke gider andet juleri end julefrokost 1. juledag, hyggede med hundene. Vi sad nogle timer og sludrede. Så gik jeg i seng - godt træt.
    Ved firetiden vågnede jeg - garanteret vækket af trampen fra den KÆMPE edderkop, der sad på en væg 20-30 cm fra min hovedpude smiley
    Det tog mig lidt tid at fange den og få den ud i haven. Jeg håber, den bringer lykke, selv om den ikke måtte bo i mit soveværelse smiley

God bagjul til alle smiley

profilbillede
  • #44   25. dec 2025 Jeg stod tidligt op og tog på stranden med hundene.

Nu sidder jeg på Strandmøllekroen i mit gamle hood til en hyggelig julefrokost med kæresten- som er ude at ryge - mens jeg nyder omgivelserne og ærgrer mig over at jeg ikke blev rig og havde råd til at bo i området smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#45   25. dec 2025 Skønt billede, Martine smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#46   25. dec 2025 Glædelig jul allesammen smiley

Vi tog til havet i morges smiley
    Fik en fantastisk til morgen derude smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#47   25. dec 2025 Waugh et flot billede smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#48   25. dec 2025 Tak Isabelle smiley
    Du får flere snart.
    Det var en fantastisk tur smiley

• #49   25. dec 2025 vi havde også en hyggelig aften ... i dag forbereder vi .. jeg ved ikke hvorfor det efter så mange år med fibro hver eneste gang jeg presser mig (senere i seng, mere mad, Nu er Det Jul igen gennem et helt hus), kommer bagpå mig hvor ondt jeg har.. mine arme svier, brænder og har bare gjort ondt hele formiddagen .. det aftager vist lidt nu .. men øv ..

• #50   25. dec 2025 Lidt frisk luft skal der til

profilbillede
  • #51   25. dec 2025 Så smukt ved tusmørke

profilbillede
  • #52   25. dec 2025 Hunden er stadig træt efter i går, utroligt han kan blive det smiley Vi fik et gavekort til årskort i Randers Regnskov - bedste gave.
    Vi startede med at bruge det i dag sammen med stort set alle andre

profilbillede
  • #53   25. dec 2025 Ellie har lidt et ry for at være vild og ustyrlig, og måske også lidt farlig. Herinde bakkes det op af et par stykker, som aldrig har mødt hende smiley

I går var Vipse jo på besøg. Vipse KAN ikke lide Ellie, og hakker konstant ud efter hende. Jeg har bare stille og roligt sagt, at jeg ikke vil blive sur, hvis Ellie på et tidspunkt svarer igen. Vipse er nok egentlig ikke så slem, men min moster samler hende konstant op, og Vipse har derfor lært, at man kan te sig åndssvagt uden konsekvenser.

Men så var en af de gamle IGP-damer med til juleaften i går, og var efter min moster og sagde at hun ikke hele tiden skulle samle hunden op. Vipse var en kælling over for Ellie, og på trods af det, skældte Ellie bare ud på den måde hun gør, når hun synes noget er urimeligt. Det er sådan en vov hvor hun gør og hyler lidt mumlende, og man er ikke i tvivl om, at hun mener en hel masse smiley

Men der gik ikke hul i nogle hunde. Og Vipse endte med at gå i haven alene med Ellie og Åse, og endda med at spise med dem ude i køkkenet. Og nå ja, Ellie kunne ikke helt dy sig for at drille Vipse og lege “tig” med hende - duttede hende, så Vipse blev gal, og så hoppede Ellie væk med et stort grin i hele fjæset smiley

Jeg er stolt af min hund, som igen og igen viser, at hun har det sundeste lille hoved smiley

• #54   25. dec 2025 Herinde bakkes det op af et par stykker, som aldrig har mødt hende ….

Say what???????

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#55   25. dec 2025 Solnedgang var bare fantastisk smuk i aften smiley

profilbillede
  • #56   25. dec 2025 Say what???????

Sure damer, der ikke har bedre at tage sig til smiley Folk må gerne svine mig til, men de skal satme ikke kritisere min hund!

• #57   25. dec 2025 Konrad er ikke fan af fremmede i hjemmet men han endte med at hoppe på skødet af de fleste smiley
    Dog blev julemanden virkelig skældt ud

Er det ikke fordi Vipse er bange og har oplevet at få sine grænser overskredet? Ikke lige af Ellie men af andre. Gætter bare smiley

• #58   26. dec 2025 Er det ikke fordi Vipse er bange og har oplevet at få sine grænser overskredet? Ikke lige af Ellie men af andre. Gætter bare

Vipse har boet hos Bodil, og det ville komme bag på mig, hvis hun har været udsat for noget hos Bodil. Og hun har helt sikkert ikke hos min moster, som er super overbeskyttende. Det er nærmere fordi min moster altid løfter Vipse væk fra alt, så hun nu har en ide om, at hun bliver “reddet”, og at hun i øvrigt kan opføre sig som det passer hende, for der findes ikke konsekvenser i hendes verden smiley

• #59   26. dec 2025 Vipse er en stærk tæve som vil bestemme;) det giver bøvl fordi ikke alle tæver syntes det er ok at blive “sat på plads” af en 6 kilos hund smiley hun fungerer fint med hanhunde i alle størrelser, men tæver kan give bøvl:) hun er nu nem at stoppe og her gik hun fint med alle rolige hunde:) og så elsker hun hvalpe, men altså kun hvis de hører efter og viser respekt for alderdom;) hun flyttede herfra fordi vi ofte får nye hunde ind og det harmonerer ikke så godt med en tæve som Vipse, Annes moster kunne tilbyde hende et meget bedre hjem de har det så godt sammen de to. Jeg får de sødeste opdateringer om deres liv:) jeg elsker det.

• #60   26. dec 2025 #56

smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#61   26. dec 2025 Kenia og hendes menneske har været på besøg et par dage. Det nyder Vilma meget - og der har ikke været antydning af ballade mellem de to hunde smiley

profilbillede
  • #62   26. dec 2025 Åh okay. Sådan en tæve smiley hun lyder skøn omend lidt en strigle

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#63   26. dec 2025 Isabelle
    Der findes ikke noget smukkere end 2 hunde af samme race smiley

• #64   26. dec 2025 I går i skoven kom pludselig 5 weimeranere luntende. Ej men de er så smukke! Og heldigvis godt opdraget og trænet for de gik så pænt og ville meeget gerne hilse

• #65   26. dec 2025 Jeg har sovet i nat.

Det lyder måske lidt ligegyldigt, men jeg har ikke sovet en rigtigt ordentligt søvn siden midten af juli, hvor mine nakkesmerter tog til efter besøg hos reumatologen.

De seneste 5 måneder er jeg HVER EVIG ENESTE nat vågnet mellem 1:30 og 2:30 og ikke kunne sove videre pga smerter (mere smertestillende var ikke en mulighed på den tid af døgnet). Mange mange nætter er jeg stået op et sted mellem 3 og 5 og bare ventet på, at jeg kunne få mere smertestillende.

I går gik jeg i seng 21.30. Jeg tog kun et par panodiler og iprener - intet morfin, intet mod nervesmerter, intet muskelafslappende, ingen sovepille, bare lidt gængs smertestillende.

Jeg vågnede et par gange i løbet af natten, men faldt hurtigt i søvn igen.

Og jeg vågnede egentlig først, da Håkon pjevsede og gerne ville tisse - klokken 7.45!!!

Hvor er det fantastisk, at jeg har fået sovet - og drømt en hel masse.

Jeg håber det fortsætter, for så er jeg snart mit gamle jeg igen, hvor jeg kan leve mit dagligdagsliv uden smerter og træthed.

Hurra for søvn!!!!

• #66   26. dec 2025 Ej hvor dejligt for dig - man kan meget mere når man får sin søvn

• #67   26. dec 2025 Lidt vildt det her kan være behageligt

profilbillede
  • #68   26. dec 2025 Åh ja, glæden ved at træne hund. Ellie har været SÅ god til eftersøgning de sidste par gange, men i dag blev det mindre godt. Jeg fik ikke styret hende godt nok, så hun rendte en masse energi af, og var ved at være brugt da vi ramte de svære momenter - et 90 graders sving og så afslutning i lyng. Vi fik os kæmpet igennem, men det var ikke smukt. Så på søndag skal vi afsted igen, nu tilbage i sandkassen med fuld skrue på belønning og ballade smiley

Åse er så mega god til at være med. Både når hun er med som maskot, men også til at ligge i bilen. Vi gik en tur bagefter, og når man bevæger sig i en af de mest besøgte skove i midtjylland på en solrig helligdag, så møder man virkelig mange mennesker. Og virkelig mange mennesker synes at Åse er det mest bedårende i verden (og det er hun også, hvis jeg selv skal sige det smiley ).

• #69   27. dec 2025 Katten (Til venstre) er vidst ved at lære "Killingen" at bruge Godbid knappen smiley

profilbillede
  • #70   27. dec 2025 Jeg har VIRKELIG forsøgt at bekende mig til shaping-religionen med Åse. Men jeg har simpelthen ikke evnerne smiley

Hvalpen er 13 uger, og vi er stadig i helt basic, men pludselig blev alt i slowmotion. Særligt alt med platformen blev langsomt og tøvende. Så jeg droppede religionen og satte både heppe-lyde og leg på. Og SÅ gider hun godt skynde sig smiley

Og hun synes selv at hun er ret awsome smiley Hun er ret nuttet, når hun er tilfreds med sig selv smiley

• #71   27. dec 2025 Sejt, at du ikke stædigt holder fast på METODEN - men læser HUND, og indretter din træning efter den.

"Sådan skal du belønne din hund" .. øh ja, men hvad nu hvis DIN belønning ikke passer til din hund ?

Min første malle, Iroc, vidste ikke noget værre end når jeg smed bolden / tuggen, til ham .. for _UCK, skal jeg nu løbe ud og hente den der ... men hvis jeg derimod smed den mere eller mindre "i hovedet" på ham, og han kunne få lov til at "smadre" ind i mig og så slåssede vi - ren lykke smiley
    Flax elskede når jeg smed bolden LANGT afsted så han kunne løbe ud at hente den og drøne rundt ...

Jeg synes at mange hf´ere er meget stereotype i deres måde at træne på ... så respekt herfra, for at du er en af dem, der kunne tænke lidt ud af boksen smiley

• #72   27. dec 2025 Det er jo “nemt” med Åse, for hun skal ikke kunne noget bestemt og jeg har ingen mål med hende - vi skal bare lave noget sjovt smiley

Jeg ser nogle af de dygtige shaping-damer, som har fået både fart og præcision ind i deres hunde. Og for hver dygtig shaping-dame, ser jeg 100 hunde, der er så kedelige og langsomme. Jeg er bare ikke en af dem, der kan gøre shaping sjovt.

• #73   27. dec 2025 Jeg tror kun, jeg har haft én hund, der trivedes med nærmest 100% frishaping - og det er JohnJohn. Han ELSKER ganske enkelt, at få lov til at "løse gåden", og der er stort set ikke noget i hans repertoire, han ikke har lært med fri-shaping smiley

Jeg kan virkelig godt lide den koncentration, intensitet og kreativitet, der opstår, når der er flow i frishapingen.
    Men som én af de allerdygtigste (af dem jeg kender) siger "Jeg gider ikke bruge 14 dage på at shape en adfærd, der kan lokkes frem på fem minutter" smiley

Så udover JohnJohn er mine hunde trænet med en god blanding af fri-shaping, guidet shaping og decideret lokning smiley

• #74   27. dec 2025 Er der nogen der har verdens bedste trick til et bullent øje?

Jeg har sarte øjne, men denne gang har jeg ingen ide om hvad der er sket. Øjenlåget er hævet og rødt, og der er ret meget hævelse ind mod øjenkrogen. Der er også hævelse under øjet. Selve øjet fejler ikke noget, og er hverken rødt eller betændt. Det andet øje fejler ingenting. Jeg har ikke brugt nye produkter eller gjort noget som helst andet, som jeg kan komme i tanke om har udløst det.

Jeg har med andre ord INGEN ide om hvad der er galt eller hvorfor det er galt smiley

Jeg har prøvet med den fede, milde øjencreme fra Cerave. Jeg har prøvet Eight Hour Cream. Selv kopattesalve! Alt sammen lindrer lidt, og får det til at stoppe med at klø, men det holder ikke. Jeg har prøvet at dryppe øjet med kloramfenikol, just in case at det ér øjenbetændelse, men det hjælper heller ikke.

Det har stået på i en uge nu, og jeg er træt af at ligne en der har fået et par på kassen smiley

Nogle ideer? Nogen der sidder med et mirakelmiddel, som kan fikse et klamt øje? smiley

• #75   27. dec 2025 Når jeg har et øje, der driller, så er det typisk fordi jeg er blevet stukket af en dum myg. Men det plejer kun at vare et par dage, og så vandrer det tit, nogle gange hele vejen rundt.
    Jeg plejer at bruge diverse øjencremer, eller Helo mod kløe.

• #77   28. dec 2025 lyder lidt som bygkorn på både under og over øjenlåg ...
    " Behandling af bygkorn indebærer typisk varme omslag (varm klud) 5-10 minutter flere gange dagligt for at løsne op og fremme naturlig dræning, god hygiejne (undgå at gnide/pille), og brug af briller i stedet for kontaktlinser; lægen kan udskrive antibiotisk salve/dråber, og i svære tilfælde kan lægen dræne bygkornet kirurgisk, hvis det ikke forsvinder af sig selv efter 1-2 uger"

• #78   28. dec 2025 Det er på ingen måde bygkorn - der er ikke noget, der gør ondt, og ingen afgrænsede hævelser. Det er bare rødt og klør, sådan på hele øjenlåget. Bygkorn kan i øvrigt fikses med kloramfenikol, og det er forsøgt uden resultat smiley

Jeg tror jeg skal forsøge mig med den salve Bodil linker til, og så må nabolægen nede i sommerhuset udskrive noget halløj, hvis det ikke retter sig.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.068
    #79   28. dec 2025 Jeg begyndte på nyt job 1/12, så i år er jeg så heldig at have to hele ugers juleferie smiley

Den første uge er gået med at sove, spis, gå tur i skoven og sove og spise lidt mere, så nu skal vi tage os lidt sammen! De næste to dage holder vi træningssamling for en flok runderingstosser; to af mine gamle trænere fra Sjælland kommer, så det bliver rigtigt hyggeligt, og jeg forudser, at Gilbert bliver en smule træt smiley

Det er forresten lykkedes at fri-shape hele øvelsen smiley

profilbillede
  • #80   28. dec 2025 Hvis det er lykkedes at frishape en HEL eftersøgning, så skal du skrive en bog - selv Morten Egtved kunne ikke lykkes med den opgave smiley

• #81   28. dec 2025 Apropos eftersøgning, så skulle Åse i dag startes op på frivilligt opsøg. Lad os bare sige, at hun er virkelig dum smiley Det var nok ikke helt fair at starte hende på samme præmisser som de langbenede og driftige hunde smiley Når man kun har 10 cm lange ben, så er ALT tæt på, inkl. rådyrlorte og spildt mad fra tidligere hunde. Og det var virkelig svært for Åse at fatte, at hun skulle slå snuden ind på én ting.

Jeg tror at vi skal sænke kriterierne lidt næste gang, så hun får en masse succes og får lidt glæde ind i det. Og så skal hendes mor være lidt bedre til at være på hendes side og få det lavet, så det passer til hendes lille, dumme hoved smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#82   28. dec 2025 Det bliver en pixi-bog - Morten Eigtved mener det sikkert godt, men jeg synes, at han gør det hele meget mere kompliceret end nødvendigt.

Det har krævet en del tålmodighed, men det gør Gilbert i det det hele taget smiley Han er sådan en “YES! SÅ skal der løbes”-type med permanent bremsesvigt, så det tog ret lang til at få ham til at slå hjernen til i stedet for at ræse rundt i alle retninger på én gang, så vi har måttet vende tilbage til korte frivillige opsøg og løb med trækkere på “fladt græs” rigtigt mange gange, men nu er vi nået til, at han kun skifter retning for at styre uden om forhindringer - eller hvis han får fært af figuranten smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#83   28. dec 2025 P.S. Åse lyder altså lidt som en benkuperet udgave af Gilbert smiley smiley

• #84   28. dec 2025 Jeg tror at 90% af alle laver frivilligt opsøg (altså frishaping) på selve løbe-ud-delen. Resten af øvelsen; meld figurant, bevogt figurant (eller løb retur med bringsel og hent HF), vende på signal når der ikke er figurant/trækker, komme tæt forbi fører, løbe i anvist retning - også når man afsøger et sving og laver 3-5-7 udslag i samme side und so weiter, dét er svært at lave via shaping. Det kræver enormt meget lydighed, selvkontrol og disciplin.

Åse er …. Åse. Hun er sådan meget happy-go-lucky, og er meget letafledelig. Og hun har ikke den mindste lyst til at please - hun vil bare gerne gøre dét hun føler for lige i øjeblikket smiley Jeg elsker hende, og hun er fuldstændig perfekt og hun er præcis som corgier skal være. Men i guder, hvor er hun op ad bakke, når der er noget jeg gerne vil lære hende, og hun har andre planer smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#85   29. dec 2025 Anne - Heroppe er det nu mere undtagelsen, at man laver frivilligt opsøg smiley

Fri-shaping af markering, hvadenten det er bevogtning eller bringsel, kræver nogle dygtige figuranter, men det gør det jo uanset, hvordan man vælger at indlære det - medmindre man vælger at starte op på død genstand. Da jeg boede på Sjælland, var det helt normalt, at man brugte en masse tid på at lære hundeførerne at være figuranter, allerede når man startede op på runderingsøvelsen, men heromkring er man desværre ikke nået så langt.

Eftersøgning er bestemt ikke en nem øvelse, og det kræver bunker af gentagelser, men for mig har nøglen til at fri-shape været tålmodighed til at træne bittesmå bidder af øvelsen i stedet for at falde for fristelsen til at sætte det hele sammen. Dertil kommer fokus på kriteriesætning ud fra min gamle DcH træners vise ord: “ Fokusér på, hvad din hund kan nu og ikke, hvad den kunne i går” smiley

Er der kortere veje til målet? Det er der måske, men jeg har ikke så travlt, og for mig virker det smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#86   29. dec 2025 Og jeg tror altså, at jeg elsker Åse en lillebitte smule smiley

• #87   29. dec 2025 Han gider aldrig med hjem fra skoven. Vi har indkald men “hjem” er frygteligt ord

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#88   29. dec 2025 Mangler der ikke et træ eller fem i den skov? smiley

• #89   29. dec 2025 Vi er kommet ned i sommerhuset, og vi nåede at gå strandtur imens det var lyst. Åse elskede det! Ellie var bare helt lykkelig over at være her igen, og nu med en søster, der faktisk gider at lege smiley

Jeg har fået pakket ud, haft Åse ovre for at møde genboerne, hentet Ellie fra kattens madskåle på førstesalen 2 gange, hentet Ellie ned fra tagterrassen 2 gange og stillet en masse forhindringer op, så Ellie hverken kan komme på førstesalen eller tagterrassen smiley

Og bare fordi hun er så skide nuttet smiley

profilbillede
  • #90   29. dec 2025 Hvordan går det med øjet, Anne?

• #91   29. dec 2025 Lise-Lotte, jeg ligner én med pest i øjet (jeg forestiller mig at pest ville se sådan ud, hvis det sad i øjet) smiley Jeg har fået en ekstra “delle” på øjenlåget, og det pynter egentlig ikke rigtigt smiley

Jeg har det med at få skøre allergiske reaktioner i og omkring mine øjne, og mit bedste bud er stadig, at det er noget kontakthalløj, og altså ikke egentlig sygdom. Nabolægen er herude i morgen, men jeg tror at jeg starter med at køre omkring apoteket og høre om de har et bud på hvad jeg kan gøre, ud over Bodils creme smiley

• #92   30. dec 2025 Pesten har udviklet sig over natten smiley

Jeg ved ikke hvad jeg ligner! Jeg havde planlagt at køre over grænsen i dag, men jeg er ikke sikker på at jeg tør vise mig offentligt smiley

profilbillede
  • #93   30. dec 2025 Det der er sgu da ingenting smiley
    Når jeg bliver stukket af et dumt insekt, så hæver det tit så meget, at mit øje er helt lukket, og/eller hævelsen vandrer rundt, i værste fald med regnbuefarver smiley

• #94   30. dec 2025 Anne det ligner tørre slimhinder. Ikke utænkeligt at det er aldersrelateret (hormonelt). Jeg havde det samme for nogle år siden igennem en lang periode. Det eneste der hjalp (prøvede vitterligt alt andet end Ovestin) var Mildison Lipid i håndkøb på apoteket. Pas på ikke at smøre for tæt på øjet. Det tager kløen med det samme. Derudover begyndte jeg på Zink og Omega7. Jeg har ikke oplevet det siden.

• #95   30. dec 2025 Vores lille gråmule smiley jeg ved ikke, hvor længe hun kommer til at være her, men vi nyder hende, så meget vi kan smiley

profilbillede
  • #96   30. dec 2025 Louise, det er bare sært at det kun er det ene øje, og at det svinger rigtig meget. Det andet øje er også lidt hævet, men ingenting imod det her.

Jeg tør ikke bruge mildison uden en læge har sagt at det er eneste vej frem. Det tørrer huden voldsomt ud, og mit øjenlåg er i forvejen knastørt og ved at sprække. Huden klør, men selve øjet er der ikke noget med smiley

• #97   30. dec 2025 Ida, jeg håber I får lov at nyde hende længe endnu smiley

• #98   30. dec 2025 Tak, Anne smiley

• #99   30. dec 2025 Anne det er fuldstændig som her. Ja det tørrer ud, men det var dét der hjalp her. Derudover bruger jeg i det daglige cerave, men det kunne ikke fjerne det. Jeg bruger også Fåborg Pharma Help extreme 100%.
    Det er de tørre slimhinder der får det til at klø. Mildison'en (meget tyndt lag selvfølgelig) brugte jeg til at fjerne kløen, og da der var ro på, kunne de andre cremer klare resten.

• #100   30. dec 2025 Jeg har tænkt og tænkt, og så faldt 10-øren. Jeg købte en ny foundation lige før jul. Jeg har ikke taget den med herned, så med lidt held ved jeg om et par dage, om det er den, der er synderen.

• #101   30. dec 2025 Bodil, du er en lifesaver smiley

Jeg har været på apoteket efter den honning-creme (og andet halløj til mit øje), og da jeg kom hjem haltede Ellie. Hun har igen-igen-igen-igen fået en rift i en trædepude. Men nu kan jeg smøre den med honning-creme smiley Og heldigvis har jeg masser af sko og babystrømper i hundenes førstehjælpskasse i bilen, så forhåbentlig er futten snart ok igen smiley

• #102   30. dec 2025 ved ikke om det kan bruges men en jeg kender siger at Panthenol creme fra Rema1000 hjælper hende mod kløe ..

faktisk ret uhyggeligt og ikke ok:
    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/overl%C3%A6ge-f%C3%B8r-du-tr%C3%A6der-ind-har-l%C3%A6gen-bestemt-sig-for-om-du-er-trov%C3%A6rdig-som-patient/ar-AA1Th7dX?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=6953e6186d4a4092840a2e3f3fa69303&ei=16

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#103   30. dec 2025 Man kan slet og ret bruge honning til rigtig meget smiley

• #104   30. dec 2025 specielt Manuka honning

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#105   30. dec 2025 Lækker ferie - lækkert vejr smiley

profilbillede
  • #106   30. dec 2025 Panthenol, er det ikke sådan noget mentol-halløj? Dét ville jeg være ked af at putte på øjnene smiley

Edit: Ingen mentol. Det må ryge i kurven næste gang - det er sikkert glimrende at have liggende, hvis det også er sådan noget der kan “fikse alt” smiley

• #107   30. dec 2025 Kitte har endelig vovet sig ned til os andre. Hun hader mig altid, når jeg har tvunget hende til at køre bil, og det må hun gerne. Men hun blev nu alligevel lækkersulten, og kom ned for at få nus og snacks smiley

Hun hoppede ud af kattelemmen, og nu sidder Åse og forsøger at regne ud hvordan man kan klemme sig ud den vej smiley

• #108   30. dec 2025 Panthenol er vitamin B5..

• #109   30. dec 2025 #107 smiley vores hvalp har regnet ud at bruge kattelemmen, det går dog snart over. Hun er begyndt at bøvle med at presse sig igennem smiley smiley

• #110   30. dec 2025 E N D E L I G !!!!

Piraten er 9 måneder “om lidt” og for første gang er det lykkedes, at have ham og Esh indenfor samtidig UDEN at møblerne står anderledes end før Pirat kom ind.

Han er altså noget for sig selv - der er hund for alle pengene - men jeg må med skam indrømme, at jeg mere end en gang har overvejet at køre ham retur til opdrætteren.
    Han er svær - og voldsom, ekstremt egenrådig og ikke en, der bare giver sig.

Han er uden tvivl den hund med størst talent jeg har haft… så er det jo “bare” at styre ham den rigtige vej smiley

profilbillede
  • #111   30. dec 2025 Det er virkelig svært ikke at elske både Åse og Pirat lidt ekstra for hver opdatering, I kommer med smiley smiley smiley smiley smiley

• #112   30. dec 2025 #111

smiley smiley smiley

• #113   31. dec 2025 Hej alle på HG ...... GODT NYTÅR .... og pas på alle Jeres dyr i aften smiley
    ....................................
    Det er ærgerligt man ikke kan lægge animationer ind på HG .... så man kan se fyrværkeriet udenfor vinduet . smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#114   31. dec 2025 Tak og i lige måde, Nittib smiley

På denne årets sidste dag gribes jeg af lidt ukristelig skadefryd over en artikel i Politiken. En fynsk kvinde har nu fået besked på at rive 240 kvadratmeter af sit 300 kvadratmeter store hus ned og finde et andet sted at bo - end den kolonihave, hvor såvel hendes kæmpehus, som det at hun bor der året rundt er ulovligt. Kvinden var ellers sikker på, at når hun nu havde begået ulovligheder i flere år uden konsekvenser, måtte hun da kunne blive ved med dette smiley

Jeg får ikke ondt i r... over, at nogle indimellem bor mere i kolonihaverne, end de må - men at være så arrogant, at man bygger en stor villa i haven og så bor der året rundt, det er godt nok IKKE i orden.

• #115   31. dec 2025 også Godt Nytår herfra ..

sidder lige og ser nyheder ... stakkels stakkels hunde der blev sendt ind i det fyrværkeri terrorisme der udspillede sig i Odense i nat .. undskyld hvor er det udansk at bruge fyrværkeri på den måde, og det er slet flere steder i DK den senere tid, dog i mindre målestok..
    Fyrværkeri brugt på den bør sidestilles med ulovlig våbenbesiddelse og hvos ville jeg ønske der havde været plads til alle 200 i 48 timers varetægtsfængsling med sigtelsen gadeuorden som minimum ..
    Jeg er virkelig chokeret, og mener der skal skærpet lovgivning på området ikke bare bøder og konfiskation men frihedsstraf..

• #116   31. dec 2025 Hanne, mener du seriøst at det er synd for uddannede politihunde, at de bliver sat ind imod en flok idioter med fyrværkeri?

Det kan måske være svært at forstå, men jo mere pres en brugshund udsættes for, des skarpere bliver den. Får den slag eller spark og bliver der affyret fyrværkeri imod den, stiger dens adrenalin og den er endnu mere tændt. Jeg håber ikke at nogle, hverken hunde eller politier, kom til skade. Men jeg under hundene at de fik lov at nedlægge nogle røvhuller og sætte tænderne i menneskekød smiley

Edit: Øv, hundene fik desværre ikke bidt hul i nogen. Det havde ellers været en fin julegave til dem smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#117   31. dec 2025 Jeg er SÅ enig, Hanne. Samtlige idioter skulle have en betinget dom OG fradømmes retten til at være i nærheden af fyrværkeri de næste 5 år. En ting er at fyre af, før det er tilladt. En anden ting er at fyre ulovligt krudt af. En TREDJE ting er at fyre imod mennesker smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#118   31. dec 2025 Hov - jeg er enig med Anne mht politihundene - inkl et æv over, at de ikke fik sat tænderne i nogen af de idioter.

• #119   31. dec 2025 ej jeg ved godt de er uddannede og trænede, og heldigvis .. men stadig får jeg øv i maven ved tanken om de kan blive sparket på, evt ramt af fyrværkeri grundet de idioter ... og ja den mest rimelige belønning i situationen havde da været de havde fået afleveret en markering hist og pist .. men så var der sikkert blevet anlagt sager mod politiet for erstatning af ødelagt tøj mm ...

• #120   31. dec 2025 Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår, at de ikke sætter ind med vandkanoner .. så længe hundene ikke "må" bide, så er det jo lidt lige meget at smide dem ind i det.
    Vandkanoner er effektive - MEGET - og der er ikke nogen af dem, der betjener dem, der lide overlast.

Alternativt kunne man tage nogen af de hunde, der bliver brugt i terror-nedkæmpelse, som er trænet anderledes end de danske politihunde.
    Der findes hunde, der er trænet til at (med mundkurv, med en stålindsats foran) smadre op i hovedet på dem, de står overfor.
    De kan ikke bide, men er ret gode til at lægge folk ned.

Men .. et eller andet sted er jeg ikke fan af at sætte dyr ind i den slags situationer. Især ikke når man har andre ting man kan gøre brug af.
    Synes så bare, at HVIS - så skal det ikke være dansk trænede politihunde, man gør brug af.
    Hellere nogle af de virkelig bad-ass. der har en helt anden tilgang.

Dyrenes sikkerhed fremfor alt.

• #121   31. dec 2025 så enig Martine ..

mit hoved har det dog alligevel sådan, er vi virkelig kommet dertil i Danmark ...

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 339
    #122   31. dec 2025 Jeg forstår simpelthen ikke at fyrværkeri for privatpersoner stadig er lovligt. Det er jo tilsyneladende umuligt at overholde loven for brug af fyrværkeri. Og ingen eller i hvert fald meget få oplever konsekvenser ved ulovligt brug.
    Og de idioter der er sure over, hvor få dage det er lovligt, de er så ekstremt ubegavede, at de ikke fatter, at det er dem selv der er skyld i det og også dem der er skyld i, hvis det en dag (forhåbentlig) bliver ulovligt.

• #123   31. dec 2025 forleden aften, og igen aftenen efter kom der 3 drøn af dem der føles som huset ryster .. sandsynligvis affyret minimum 3-4 km herfra (Tilst/Langkærparken, eller Gellerup, bor ca. midt i mellem) , jeg bliver simpelthen et menneske jeg egentlig ikke vil være, men tog mig i at tænke at jeg ville håbe de kom til skade og at jeg overhovedet ikke ville have ondt af dem ..

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#124   31. dec 2025 Hanne, sådan får jeg det også, når jeg hører fyrværkeri på andre dage end når det er lovligt. Og egentlig også nogle gange selv når det er lovligt. Og det er selvfølgelig ikke okay, at ønske andre kommer til skade. Men på den anden side, så er mange af dem jo selv ude om det. Så ondt af dem har jeg i hvert fald ikke. Så længde der naturligvis ikke går ud over uskyldige.

Jeg bor heldigvis så langt væk fra alt, at jeg ikke hører meget her smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#125   31. dec 2025 Ja tak til vandkanoner.

Heldigvis bruger langt de fleste lovligt fyrværkeri, og langt de fleste fyrer kun af de to dage, det er tilladt. Hvis det stod til mig, var det kun tilladt at fyre af 2-3 timer lige omkring årsskiftet - af hensyn til dyrene, og kunne man slippe for bragene og nøjes med synet, ville det være endnu bedre.

• #126   31. dec 2025 Jeg bor lige ved siden af en skole. Det er sådan en patchwork skole, lavet ved at slå diverse landsbyskoler sammen.
    Skolen blev placeret på en mark i midten, for man kunne kun blive enige om, at skolen ikke kunne placeres på et af de steder, hvor der i forvejen lå en skole smiley

På skolen er der sommetider containere, og fyrværkeri, som bliver smidt i en container midt om natten larmer enormt.
    I forbindelse med skolen er der også en cykel/gangsti, som er ført under den meget trafikerede hovedvej. Fyrværkeri, som fyres af her, lamer også helt vildt.
    Jeg har boet her i over 30 år, og det har altid været et problem, ikke kun omkring nytår, men faktisk hele året.
    Det er da pissetræls, når der kommer sådan et brag eller to midt om natten, men dem der fyrer noget af, bliver jo ikke på stedet, så jeg gider ikke engang at kontakte politiet. Selvom politiet kørte med det samme, ville det alligevel tage for lang tid at komme frem.

Men det der skete i Odense i aftes, det burde der efter min mening være slået hårdt ned på. Det var jo en direkte provokation, med så stort et fremmøde, ganske kort tid før det var lovligt at fyre fyrværkeri af.

En gang iskoldt vand havde nok dæmpet gemytterne.
    Problemet er nok, at ingen vel havde forventet en så voldsom situation.

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#127   31. dec 2025 Isabelle, når jeg siger lovligt brug af fyrværkeri, så tænker jeg ikke på om fyrværkeriet er lovligt. Jeg tænker på der bliver skudt fyrværkeri af mange dage hvor det ikke er lovligt. Nu har jeg været rundt i større byer i forbindelse med julen, og der er i hvert fald skudt af fra d. 21/12, og i ret stor grad. Og der er jo ingen konsekvens, for hvordan skulle politiet håndhæve det.

• #128   31. dec 2025 Godt nytår allesammen smiley Jeg har været på skovtur med klubben. Vores unghundehold havde taget initiativ til en nytårsgåtur. Jeg havde kun taget Penny med og det var SÅ fin en oplevelse; hun var nærmest en engel at have med. Ikke noget med at flegne ud på andre hunde og hun gik sågar rimelig pænt i snor smiley Turen blev afsluttet med hjemmelavet kransekage og et lille glas bobler smiley Nu skal jeg ud og gøre culottestegen klar til nytårsmenuen. Vi skal hygge med vores bedste venner og et nabopar vi ses med. Glæder mig smiley Håber i allesammen får en dejlig aften smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#129   31. dec 2025 Godt nytår til alle smiley
    Vi er på den sidste tur i år smiley

profilbillede
  • #130   31. dec 2025 så en fyrværkeri-fan blive spurgt forleden hvad han ville sige hvis det blev forbudt, og hvad med de der blev bange .. han svarede bl.a det var dårlig hundeejere der ikke trænede deres hunde ... så vidt så godt, hvordan træner man de vilde dyr i skovene som ikke aner hvad der foregår .. han ville så forøvrigt overveje at holde nytår i udlandet hvis det blev forbudt, øh "God Tur"
    Jeg ved ikke om det er en generel regel, men min ældste med familie er på skitur i Norge, der hvor de er må der ikke fyres af ..

• #131   31. dec 2025 Godt Nytår.

I år har jeg måtte sige farvel til både min fars kæreste og min far..

så kan 2026 da kun blive bedre smiley

• #132   31. dec 2025 Godt nytår alle. smiley

Jeg står med en syg hund og er lige kommet hjem fra Karlslunde af, var der også igår aftes. smiley

Og nu skal Hundeprut styres igennem nytårsaften på Sileo.

profilbillede
  • #133   31. dec 2025 Aj hvad er der galt med din hund, Janni ???

• #134   31. dec 2025 Jeg ved det ikke.
    Altså jo, alle 3 fik rå bløde, ikke bærende lammeben for 2 døgn siden.
    12 timer senere viste Rita tegn på ubehag i maven.
    Ved at være urolig, strække sig og lave bedestilling.
    Dyrlægerne kan intet mærke i tarmene, altså intet unormalt, hun har ikke feber, dehydreret eller andet og hun både spiser og drikker. Men hun har stadig ondt. Øverst i maven.
    Vi kan simpelthen ikke lure hvorfor. Om hun har fået en reaktion ala bugspytkirtlen grundet benene, om benene ligger i mavesækken og driller, ellee hvorfor de ikke er kommet videre.
    Jeg har ikke sovet, fordi hun er så urolig, så er godt nok træt.
    Hun har dog, for 1,5 time siden, fået 2 slags smertestillende og 1 slags kvalmenedsættende hos Karlslunde og lige NU, har hun ligget på samme plet i 30 min. Jeg tør dårligt trække vejret, i skræk for at hun rejser sig igen.
    Dur ikke til at have syge hunde, det splitter mig simpelthen ad.

• #135   31. dec 2025 Kan det være salmonella? smiley

• #136   31. dec 2025 Aj for pokker Janni .. hunde skal bare ikke gå i bedestilling, så har de ondt smiley

Sender bedste tanker til hende og ønske om god bedring smiley

• #137   31. dec 2025 Jeg troede lidt livgarden ville gøre noget ved de der åndsvage klima-aktivister. Niks, de blev stående smiley

• #138   31. dec 2025 Et styks forelsket hanhund smiley

profilbillede
  • #139   31. dec 2025 Frk. Jensen det gjorde garderen i skilderhuset også.

• #140   31. dec 2025 Louise - Ah okay, det fangede jeg ikke lige (eller ved ikke om det var tv2s kamera der ikke fangede det :D)

• #141   31. dec 2025 Tror ikke TV2-kameraet fangede det, men det blev fanget på kamera, og kan ses online.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#142   31. dec 2025 138

Ja den forelskelse ser ikke helt gensidig ud smiley

• #143   31. dec 2025 Der er fordele ved en semi døv senior hund - Tucker snork sover mens det brager løs smiley

• #144   31. dec 2025 Hun lader ham snuse og slikke i ansigtet, men giver ham ellers ikke meget opmærksomhed. Hun har taget hans kurv - det er han ikke helt tilfreds med, men lader hende have pladsen.

Og ja, på denne dag på året er det helt ok at have en mere end halvdøv seniorhund smiley

• #145   31. dec 2025 Vi har lige været ude - for sidste gang i dag. Der var (næsten) et ophold i knalderiet.
    Begge hunde fik tisset, uden problemer.
    Nu ligger de i køkkenet, som vender væk fra de steder, hvor det brager mest - og radioen kører.
    Begge hunde virker afslappede og rolige.

• #146   1. jan Godt nytår smiley gæster er taget hjem og vi er gået i seng. Hunden er gået under sengen og er fuldkommen færdig. Han virker ikke bange men mere bare gal på fyrværkeriet så han har været lidt på arbejde smiley
    Den anden hund var komplet ligeglad heldigvis

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#147   1. jan Vi havde en dejlig afslutning på året med gå turen ud til havet smiley
    Inden det gik løs smiley

profilbillede
  • #148   1. jan Hvordan går det med hende, Janni?

• #149   1. jan Shit hvor er der mange hunde som er løbet væk i aftes/nat ;( stakkels dyr.

• #150   1. jan Jeg forstår ikke, hvorfor det er så svært, at tage nogle ekstra forholdsregler og passe ekstra godt på sin hund omkring nytåret.

Selv i haven, hvor jeg er sikker på at Tucker ikke kan komme ud, kommer han i snor i de dage hvor det brager. Better safe than sorry.

• #151   1. jan Så er jeg lige kommet hjem fra lægevagten. Sådan kan man også starte det nye år smiley

Jeg faldt i går og det gik ud over ringfingeren på højre hånd. Samme finger forstuvede jeg for ca 1 måned siden.
    Det gjorde ondt i går, men her til morgen var fingeren hævet, og blå/sort ind mod hånden. Min vielsesring sad fast, og selvom jeg prøvede alt muligt, sad ringen fast.
    Jeg ringede til lægevagten, og blev sendt til Svendborg.
    Den unge læge var meget sød, og han fortalte mig, at hvis der blev taget røntgen og der var et brud, så skulle fingeren i gips. Men hvis jeg ikke var til gips, så kunne jeg se tiden an en uges tid, og hvis det stadig gør ondt, skal jeg gå til egen læge. Det vil ikke føre nogen forskel på helingsprocessen.
    Jeg valgte at springe røntgen over i dag.

Sygeplejersken var min helt, efter en ordentlig omgang glidecreme og en del asen og masen kom ringen af.
    Som sygeplejersken sagde, da hun stod med ringen i hånden, så ville det nok heller ikke være let at klippe så kraftig en ring over.

• #152   1. jan øv Lise-Lotte, sikke en omgang .. håber du slipper med skrækken..

@ Erika, nej det forstår jeg heller ikke ... men ikke alle situationer kan forudses, gæster der går ind og ud og som måske ikke lige er vant til en hund skal holdes tilbage, børn der er på besøg osv .. men ja nogle smuttede hunde kunne helt sikkert undgås ved omtanke.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#153   1. jan Hvordan går det i dag, Jannie? Jeg håber så meget, at alt er fint smiley

- Og hvordan har din hånd det, Lise-Lotte? Jeg kan godt forstå, at du valgte røntgen fra.

Jeg tror desværre, at det alt alt for ofte er sløseri, der gør, at hunde stikker af. Er man nødt til at lufte sin hund på steder, hvor nogen kan finde på at fyre af, har man hunden i sele og snor. Hjemme fyrer man ikke af - og man sikrer sig, at gæster ikke bare går ud. Omtanke - som Hanne skriver.

• #154   1. jan Tak Isabelle, jeg kan tydeligt mærke, at jeg har en hånd i højre side smiley
    Hånden gør ondt, men jeg sidder jo bare og slapper af, med en kande te, resten af julekonfekten og nytårskoncert fra Wien smiley
    Jeg har jo ikke noget, som jeg absolut skal, så ingen ko på isen her.

Jeg vil give dig ret i det med hundene.
    Her gik jeg ud med hundene, en ad gangen, efter en periode med masser af fyrværkeri tæt på. Her kommer det tit i stimer, og så med lidt ro ind imellem. Men det siger jo sig selv, at der bliver fyret ekstremt meget af omkring midnat.
    Mine hunde er iført både halsbånd og sele, og der er snor i begge dele.
    Både Sia og Emmily er ret ligeglade med fyrværkeri, men hvem ved hvordan de reagerer, hvis der pludselig bliver fyret noget kraftigt fyrværkeri af tæt på.

Hvis jeg havde haft gæster i aftes, var lågerne til hundenes bure blevet lukket.

• #155   1. jan På mine lufteture i går, så jeg 2 gange personer der luftede hund uden snor. Det forstår jeg heller ikke at man er tryg nok til.
    Jeg synes fyrværkeri er så utilregneligt, så jeg forstår ikke man tør det.

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#156   1. jan Jeg har en hund der er ligeglad med fyrværkeri, vi bor langt ude på landet og hendes normale reaktion hvis hun bliver skræmt af noget andet, er at søge mig. Men hun har godt nok alligevel halsbånd, sele og snor på nytårsaften. Hun synes det er enormt irriterende, det gør hun meget tydeligt, men jeg tør ikke løbe nogen risiko. For man ved bare aldrig.

Skræmmende så mange hunde der er løbet væk. Det er så nemt at tage en snor på. Og jeg kan da godt se nogle enkelte er nogle der i panik har trillet snoren ud af hånden på ejer. Men de fleste jeg har set opslag om, de har ikke haft snor på, og mange heller ikke halsbånd. Det er simpelthen for dumt!

• #157   1. jan Tror også det er fordi folk tænker at hunden holder sig hjemme eller ikke er bange og ligeglad. Men ja, et skrald tæt på kan da skræmme selv den mest cool hund.

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#158   1. jan Hellere have hunden i snor de få dage om året, og så kan man tænke, at det ikke havde været nødvendigt - better safe than sorry.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#159   1. jan Vilma er ligeglad med fyrværkeri - nu. Men jeg kan jo ikke vide, om et eller andet voldsomt pludselig kunne skræmme hende. Derfor tager jeg mine forholdsregler. Jeg går i skoven, hvor ingen fyrer af, omkring nytår. Oveni er jeg så heldig at bo et sted, hvor der stort set ikke fyres af udover timerne omkring årsskiftet smiley

Jeg husker en af mine hvalpe, der havde det som Vilma - 100% indifferent - indtil nogle idioter fyrede et kanonslag af bag en hæk, han og hans menneske passerede. Efter dette var han rædselsslagen for tordenvejr, fyrværkeri og lignende lyde smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#160   1. jan PS. Og nytårsaften går jeg overhovedet ikke tur - dvs efter senest 16 holder jeg mig hjemme eller der, hvor jeg nu skal holde nytår.

• #161   1. jan Tak fordi I spørger. smiley

Hun fik en ordentlig cocktail hos dyrlægen igår eftermiddag, 1 stærk slags smertestillende, 1 mildere og 1 kvalmenedsættende.
    Hun strakte sig ikke hele vejen hjem i bilen og vel hjemme, fik hun en smule mad. Kl. 17.30 gik hun kold. Og sov. Og sov. At gå fra en hund der ikke kan finde ro, andet end 5 min ad gangen, til en hund der var halvt bevidstløs, det skræmte (også) livet af mig.
    Jo hun kunne vækkes, selvfølgelig, men hun gad intet. Og logrede ikke. Hun var sådan helt skæv, hendes tunge hang ud og hendes læber helt tørre, så de var ligesom kravlet op.
    Kl. 01.00, lagde jeg mig selv, og vågnede 2 gange mellem 1 og 6 og kiggede på hende, hun sov bare.
    Kl. 6 lukkede jeg dem så ud og efter ikke at have lavet bedestilling i 13 timer, gik hun selvfølgelig igang igen. Var simpelthen grædefærdig. Og mad ville hun pludselig ikke have. Gik med hende ud og endelig så jeg hende have afføring. Bare lidt, ikke tyndt, ikke tykt, men stadig "formet". Og så fik hun lidt mad. Vand vil hun ikke have, så er meget obs på hende.
    Efter mad gik hun igen igang med bedestilling og jeg ville igen igen igen ringe til dyrlægen. Men pludselig faldt hun i søvn ved 7 tiden og sov til kl. 12. Hun har igen været ude nu, strækker sig lidt når hun går, men er i ro når hun putter i sengen.
    Jeg tør ikke tro det, men hun virker endelig bedre. Her kl. 18, er det 3 døgn siden de fik ben og det har været nogle uendelig lange lange døgn.
    Med angst og ingen søvn.
    Jeg ved stadig ikke hvad der er galt, dyrlægen ville gerne tage røntgen, men som hun sagde igår, med mindre det er akut livstruende, så åbner de hende ikke bare op og blodprøver for bugspytkirtlen ville de også gerne tage men som hun sagde, behandlingen for bugspytkirtlen, er den samme som vi allerede er i gang med, altså væske, hyppige måltider med fedtfattigt skånekost og smertestillende.

• #162   1. jan Stakkels lille hund og stakkels dig.

Håber at det hele bare går i orden og at hun bliver rask igen snart - god bedring til hende smiley

• #163   1. jan Tusind tak, Martine. smiley

Ingen kan lide at have syge hunde, men for fanden, det splitter mig fuldstændig ad. Helt og aldeles.

Tør ikke rigtig tro det, men virker bedre. Holder skarpt øje med hende.

• #164   1. jan puha, en omgang, håber det værste er ovre med hende nu, og det snart er helt ovre ..

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#165   1. jan Jeg har lige set den ene hvalp der løb væk i Aalborg i går, den er fundet død nu. Stakkels stakkels hund smiley Jeg kan ikke rigtig have ondt af ejerne må jeg indrømme, men puh hvor er det synd for hvalpen. Jeg håber den ikke led alt for meget, selvom det nok er urealistisk smiley

• #166   1. jan smiley

profilbillede
  • #167   1. jan smiley

profilbillede
  • #168   1. jan Hun er bare så fin smiley Hun ser så fræk ud med det ene øje

• #169   1. jan @MC øv .. var den påkørt ? eller ved man hvad den døde af

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#170   1. jan Hanne, det er der ikke meldt noget ud om. Men det er nok sandsynligt.

• #171   1. jan Kan se ihvertfald 2 hunde der ikke er fundet i live. Hvad tænker folk dog på?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#172   1. jan Dejlig opdatering, Jannie smiley

• #173   1. jan jeg tænker at diverse dyreorg, større dyresider osv, evt i medier burde op til nytår gå ud med erfaringer, fortælle om at selv den mest sikre, rolige, trygge hund kan få chok hvis et kanonslag ell lign fyres af lige rundt om hjørnet, eller udenfor hækken .. oplyse om at luft ALLE hunde i snor de dage der fyres af, og specielt få dem luftet af inden kl 24 og så slet ikke lukke dem ud ..

Der er for lidt oplysning og for mange uerfarne hundeejere ifht fyrværkeri ...

• #174   1. jan Selvfølgelig sker der uheld.
    Men jeg tror meget af det, er sløseri.
    Folk der tror de har styr på deres hund.
    Så et opslag, hvor en hund var stukket af 00.10. Hvad laver en hund ude der?
    Hunde der stikker af fra haver, hvorfor har man dem ikke i snor, hvis haven ikke er sikker?
    Det er det samme hvert evig eneste år, og med dødelig udgang.

• #175   1. jan enig ... men Janni med alle de hunde der sælges så er der rigtig mange uerfarne, og en del af dem tænker sig klart ikke om, de tænker på hvordan deres hund er til daglig og tænker ikke en ellers rolig hund kan panikke ved overraskelse, og at en hund i panik kan forcere rigtigt meget den ikke plejer at kunne, og at den derefter kun reagerer ved at løbe langt væk fra der hvor den blev skræmt ..
    det er ikke nogen undskyldning, for ja den findes ikke .. så er der måske drukket for meget og døren bliver ikke lige lukket, eller der er mange sammen og igen fremmede i ens hus tænker måske heller ikke lige over at passe på om hunden går med ud i haven osv ...
    jeg forstår det heller ikke, men kan godt se det ske ... igen mener jeg oplysningen er for ringe, og at nogle af de der har oplevet det næste år burde stille sig frem i diverse medier , fx Go´Morn/Aften osv og fortælle det højt og længe ..

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#176   1. jan Nej, der findes virkelig ikke en undskyldning for at en hund er ude uden snor nytårsaften. Heller ikke at man er uerfaren. Det er tilladt at læse og tilegne sig viden første gang man har hund.
    Jeg har på ingen måde ondt af de hundeejere hvis hunde løber væk nytårsaften. Jeg håber de har en meget meget dårlig smag i munden.
    Men stakkels stakkels hunde smiley

Ps. For en god ordens skyld, så snakker jeg ikke om de meget få tilfælde, hvor en hund i panik vrider sig ud af selen eller får trukket snoren ud af hånden på ejer. Uheld kan ske, selv for den mest velforberedte og ansvarlige hundeejer. Jeg snakker kun om dem som lufter uden snor til nytår, lukker hunden i haven uden snor eller endda helt uden opsyn. Eller dem der tager deres hund med ud til midnat.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#177   1. jan God tale, Mette holdt, synes jeg smiley

• #178   1. jan Uden overdrivelse så tror jeg jeg har set over 10 opslag på Facebook det seneste døgn med hunde der er løbet væk.
    De fleste er fundet igen men nogle desværre døde smiley

• #179   1. jan Måske nogle også er lidt berusede og ikke tænker helt klart ift hunden.

• #180   1. jan Isabelle , helt enig .. bare hun så mener det ...

• #181   1. jan DET gør hun !!!

Mette er kendt for altid at holde ord smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#182   1. jan Gad vide, hvorfor hun ikke nævnte Grønland.

• #183   1. jan det gjorde hun også indirekte i den sidste del der lige berørte "verden" .. noget med vi geografisk er et stort rigsfællesskab med en lille befolkning .. og så en eller anden formulering omkring suverænitet der skal respekteres ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#184   1. jan Det må jeg have overhørt, Hanne smiley

• #185   1. jan #182 Isabelle ..... Hun behøver jo ikke lige at sige ----> Grønland... Hun fik da bestemt antydet hvad hun mente om emnet sidst i talen ... ( hvis du hørte efter ) ... smiley
    ...........
    Hov ... Hanne M kom først . smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#186   1. jan Synes også det var en god tale hun holdte.
    Så var der alligevel en grænse for hvor meget hun ville finde sig i af udenlandsk kriminalitet i Danmark smiley
    Det kunne hun sku ik ha sagt meget mere tydligt.
    Der sku nok bare lige ha været en tolk nede i hjørnet smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#187   1. jan Jeg har forstået det, Nittib - og konstateret, at jeg ikke hørte ordentligt efter. Jeg tror, jeg ventede på noget mere specifikt om Grønland, men jeg tror på, at det var klogest af hende at gøre, som hun nu gjorde.

Jeg synes også, det var godt, at hun så direkte adresserede problemet med kriminelle udlændinge.

• #188   1. jan Janni, jeg krydser for at I er ovre det værste, og at hun er rask igen smiley

Som en absolut højrekvinde, så chokerer det mig, hvor enig jeg er med vores statsminister. Min bror, som er MEGET højreorienteret, stemte A ved lokalvalget smiley Men altså, jeg har egentlig hele tiden syntes at hun gjorde det godt, særligt under corona. Jeg ville kvie mig voldsomt ved at stemme A, men jeg kan ikke afvise at det vil ske, særligt hvis blå blok bliver ved med kun at have kegler i front smiley

• #189   1. jan Jeg mødte en jagthund på stranden i dag. Eller altså, den fulgtes med 4 mennesker, som havde grønbrunt tøj med orange markeringer på, og vovse havde orange halsbånd og snor.

Den var på størrelse med en danske hønsehund, med lidt højere og smallere og med længere ben. Smal krop og lidt smallere over snuden, end en hønsehund. Rød, ruhåret og uden krøller. Hængeører eller kipører.

Nogle bud?

Den skred i øvrigt fra sin ejer, lige da vi havde passeret. Jeg havde taget Åse i snor, for hun er sådan 50/50 på indkald (egentlig er det mest mennesker, hun er interesseret i, ikke så meget hunde), men Ellie gik fri ved fod. Vi passerede i god ro og orden, men da vi var kommet et par meter forbi, stod den røde pludselig henne ved os. Ellie “så” den ikke - hun havde bare fokus på sin bold. Så dimsede den lidt til Åse, som skreg op. Ellie ænsede stadig ingenting, og Åse dimsede den røde tilbage. Så kom ejeren, og jeg er da glad for at jeg er lidt rusten i tysk, for jeg forstod kun halvdelen af den skideballe, hunden fik. Jeg forsøgte at sige at det var ok, og at der ingen skade var sket, men den ejer var rasende på sin hund. Jeg skyndte mig videre - mine hunde behøver ikke forbinde fremmede hunde med skideballer.

Vi mødte dem så igen da vi begge havde vendt om for at gå retur af stranden. Denne gang var hunden i snor, og jeg havde lige trænet lidt med Åse, så jeg tænkte at jeg ville satse. Ellie fik sin bold, og så tullede hun glad afsted uden at ænse den røde, men Åse gik fri ved fod forbi smiley Hun kan måske holde fokus sådan noget som 25-30 skridt, men så er det også KUN fordi jeg har vist hende hendes “får med piv” inden. Pointen er, at min 14 uger gamle hundehvalp, med små fede ben og store, dejlige ører, gik den fineste fri ved fod forbi en anden hund, og hun gjorde det så fint og nuttet, som kun en corgi kan smiley

• #190   1. jan jeg havde egentlig afvist at stemme A når der en gang bliver valg, men blå bliver jeg aldrig, så kan da heller ikke afvise helt . synes også hun gjorde det godt under Corona, men indenrigs har hun haft for lidt fokus denne periode .. og så igen, vi har høj beskæftigelse og landets økonomi er vist også overordnet ret god ... men nu må vi se...

Husk nu Anne, der kommer en tid hvor Åse sandsynligvis glemmer alt og skal rebootes

noget a la denne :

https://www.google.com/search?q=vizsla&sca_esv=37da6120ca4cbbd6&source=hp&ei=5eJWabX6NreJxc8Pg4GewQE&iflsig=AOw8s4IAAAAAaVbw9a2IH5XuPNFAH-_nFYq61pieL0q9&gs_ssp=eJzj4tTP1TcwtDCuSDFg9GIry6wqzkkEADMBBaE&oq=viszla&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6IgZ2aXN6bGEqAggAMgwQLhiABBixAxgKGAsyCRAAGIAEGAoYCzIJEAAYgAQYChgLMg8QLhiABBjRAxjHARgKGAsyCRAAGIAEGAoYCzIJEC4YgAQYChgLMgkQABiABBgKGAsyCRAAGIAEGAoYCzIPEC4YgAQY0QMYxwEYChgLMgkQABiABBgKGAtInEpQAFjpLnAAeACQAQCYAVWgAfACqgEBNrgBAcgBAPgBAZgCBqACpwPCAg4QABiABBixAxiDARiKBcICERAuGIAEGLEDGNEDGIMBGMcBwgILEAAYgAQYsQMYgwHCAg4QLhiABBixAxiDARiKBcICCBAAGIAEGLEDwgIFEC4YgATCAgUQABiABMICDhAuGIAEGLEDGNEDGMcBmAMAkgcDNS4xoAfUR7IHAzUuMbgHpwPCBwUyLTUuMcgHJ4AIAA&sclient=gws-wiz

findes i ruhåret:
    https://www.google.com/search?sca_esv=37da6120ca4cbbd6&udm=2&fbs=AIIjpHw2KGh6wpocn18KLjPMw8n57XoVNo77u2wv3yhVkwnmKJcuHYbf7YNAsy_9nkGewzctNQCqkgW4WnkPOfpLmad4pqPE2josExIbMD4qeByXLY6JI3epLvgCuNi6Rg39I0ysIBho1miM8yJPpPA2QUlhET2y66Pc7Jiug_NhK1tWvGzq1g5bVDAzkfk-ESE67TBqg8fF&q=vizsla+ruh%C3%A5ret&sa=X&ved=2ahUKEwjsmKnfoOuRAxVoSvEDHcPoIUkQtKgLegQIDxAB&biw=1272&bih=596&dpr=1.5

• #191   1. jan Husk nu Anne, der kommer en tid hvor Åse sandsynligvis glemmer alt og skal rebootes

Hvad mener du? Hun er 14 uger, og kan ingenting. Ellie er 3,5 år, så jeg har vitterligt lige haft hvalp smiley

• #192   1. jan Det var helt sikkert en ruhåret viszla. Jeg vidste ikke de kom i ruhår smiley

• #193   1. jan det vidste jeg heller ikke, men kom til at tænke på racen udfra din beskrivelse og så googlede jeg den bare med ruhåret foran smiley .. heldet følger de tossede .. eller smådemente

• #194   1. jan Jeg har ikke rigtig mødt nogen som Konrad. Konrad har flere hunde-venner og han er skruppelløs. Har den anden hund en bold eller pind og lige kort slipper den.. så hugger han den og synes det er hylende morsomt når de så løber efter og vil have den tilbage. Men bliver jo så sur når de så tager den fra ham igen smiley Så nu er der ikke mere af den slags leg.
    Og så er han ikke bleg for at fortælle når han vil luftes, fodres osv. Og skal sige et whawha når han får et nej. Fx når han forsøger at liste en ostehaps fra sit 3 årige menneske.
    Han er som min mand udtrykker det “skide irriterende men man kan ikke lade være med at elske ham”

• #195   1. jan Apropos dement…..

Jeg var hernede i august, og havde relativt nyt cover på min telefon. Sådan et der kan skilles ad, så man “bare” har et almindelig baghoved på, men så kan sætte det sammen med den anden del, som flapper ind over skærmen, og hvor der også er plads til betalingskort. De to dele sættes sammen med magneter.

Jeg gad ikke have flap-delen med på ture med hundene, så den del pillede jeg ret tit af. Da jeg kørte hjem herfra, skulle jeg lige tanke bilen, og da jeg stod ved tanken, opdagede jeg at jeg manglede flap-delen af coveret. Det var lidt noget pis, for jeg skulle hæve kontanter, og det kan man jo ikke uden det fysiske kort. Men jeg gad ikke vende om for at hente det, og løste det med kontanterne på anden vis.

Jeg har løbende tjekket mine konti for at se om der var hævninger, og det var der ikke. Så jeg var ret sikker på at det bare lå et sted i sommerhuset. Da jeg kom herned i november, ledte og ledte jeg, men fandt det ikke. Så jeg måtte jo have tabt det et sted, eller mere sandsynligt, være kommet til at smide det ud. Jeg har endnu ikke bestilt nye kort, for jeg orker ikke rigtigt det med at skulle flytte alle de betalinger, der er koblet op på kortet.

Så blev det nytårsaften, og jeg skulle lave nogle kartofler i ovnen. Ovnen STANK!! Men det gør den tit, for det er en lorteovn, som er umulig at gøre ren, og den stinker hurtigt ret meget. Men det var voldsomt i går. Så i dag tænkte jeg, at jeg ville forsøge at gøre den ren. Det gøres nemmest ved at stille et fad vand ind, skrue op, lade det stå og dampe et par timer og så skrubbe løs.

Jeg satte fad med vand i oven og tændte. Kom så i tanke om at jeg skulle tage den nederste bageplade ud, så den ikke var i vejen for dampene. Lukkede ovnen. Tænkte “hmmmm, hvad i alverden var det”. Åbnede igen og kiggede, og i bunden af ovnen lå en brændt, sort klump. Jeps, mit cover og mine meget brændte betalingskort smiley smiley

Jeg tror at coveret har ligget på komfuret, og så har jeg stillet bagepladen ovenpå, hvor coveret så har sat sig fast på bagepladen med magneten.

Nå, men mysteriet er opklaret, omend jeg ikke helt ved om jeg skal grine eller græde smiley smiley

• #196   1. jan så hugger han den og synes det er hylende morsomt når de så løber efter og vil have den tilbage. Men bliver jo så sur når de så tager den fra ham igen så hugger han den og synes det er hylende morsomt når de så løber efter og vil have den tilbage. Men bliver jo så sur når de så tager den fra ham igen

Han kan få en luftetur med Ellie. Hun gør kort proces, når nogen tager hendes bold, og de færreste formaster sig at prøve igen smiley Altså, hun laver ikke hul, hun fortæller bare meget tydeligt, at det er hendes bold, og at ingen andre (end Åse) skal så meget som overveje at røre ved den smiley

• #197   1. jan Ej, har I alle sammen glemt Evas Ingle? Han var ellers en virkelig flot repræsentant for ruhåret vizla smiley

• #198   2. jan Altså enten ville han prøve igen hvis det lignede hun slap den af syne. Eller også ville han ligne en der tænkte 'øh okay, hystade' og ikke gide snakke mere med hende resten af turen smiley

• #199   2. jan Anne, har du set denne inde i fb gruppen Efterlysningsgruppen for dyr ?

En Cana Corso angiveligt stjålet på Kegnæs :
    "6470 på Kegnæs jeg så det var en mand og en dame jeg kan ikke sidde og fortælle alt her i åben forum men privat skriver jeg gerne .. det skete omkring kl18 i dag den 1-1 -2026 jeg ved det er en mand og en dame for stod tæt på dem begge mens damen to Wilma og skyndte sig satte sig i en grå lille bil (bilmærke så jeg ikke) og manden gik ud mod bilen lige efter og så kørte de. Alle spørgsmål og videee forklaring kommer jeg ikke med i åben tråd men kun privat og ja sagen er meldt."

pas lige ekstra på .. hvis altså sagen er sand ..

• #200   2. jan Jeg tror godt jeg ved hvor hunden bor (boede), og jeg tænker ikke at hunde er “stjålet”, men nok nærmere hentet af tidligere ejer.

Hvilken gruppe står det i?

• #201   2. jan Så skal vi forbi dyrlægen i dag. Tror, at Berta har kennelhoste, og selvom jeg kan se, at man oftest ikke gør noget, vil jeg gerne være sikker på, at det ikke er fx hjerte/lungeorm eller noget helt andet, særligt når hun er en ældre dame.

• #202   2. jan Øj så har jeg købt ny avlstyr. Så glæder mig til at modtage lille Albert sidst i jan/først i feb når det passer med transporten fra Hirtshals til østsjælland. Albert er 8 mdr så han er klar til at komme på arbejde når damerne skal bedækkes omkring 1 jun. Indtil da skal tiden bruges på at lære ham at kende og vedligeholde hans træning i at 'gå i snor'.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#203   2. jan Nogle hunde går gennem livet nærmest uden at fejle noget. Vilma gør ikke smiley

For nogle dage siden bemærkede jeg, at hun li'som kløede sig ved øjnene med en pote et par gange eller fire. Der var ikke noget at se, så jeg slog det hen - indtil nytårsaften, hvor hun kneb øjnene sammen flere gange og det væskede lidt fra begge to smiley
    I dag var vi hos dyrlægen. Vilma har betændelse omkring øjnene. Det har jeg aldrig hverken oplevet eller hørt om før. Nu er hun igen igen på antibiotika. Stakkels lille søde Vilma - der heldigvis drøner lige så glad rundt i skoven og leger med vennerne, som hun plejer smiley

profilbillede
  • #204   2. jan Stakkels Vilma smiley

Apropos øje…… Sådan her så mit ud nytårsaftensdag smiley Det er heldigvis på retur smiley

profilbillede
  • #205   2. jan Anne, gruppen hedder "efterlysningsgrupoen for dyr" burde af dyr

• #206   2. jan God bedring Vilma

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#207   2. jan Åh din stakkel, Anne. Det ser virkelig slemt ud smiley

Tak Hanne smiley

• #208   2. jan Anne, gruppen hedder "efterlysningsgrupoen for dyr" burde af dyr

Jeg er vild med at du var efter mig for én tastefejl, som trods alt giver mening smiley

Jeg kan se af kommentarsporet, at jeg nok har ret i min antagelse. Det er sært at hun SER 2 personer, der tager hendes hvalp, og at hun kan give et så grundigt signalement, at det også omfatter at manden havde en guldørenring. Og alligevel griber hun ikke ind.

Jeg tænker at hun ikke betalte for hvalpen i går, og at sælger har hentet sin hvalp. Hverken køber eller sælger er givetvis fin i kanten...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#209   2. jan "6470 på Kegnæs jeg så det var en mand og en dame jeg kan ikke sidde og fortælle alt her i åben forum men privat skriver jeg gerne"

Der er noget underligt ved formuleringerne. Hvorfor kan vedkommende ikke fortælle åbent om de personer, der angiveligt skulle have stjålet hunden?
    Hvis nogen kom og tog Vilma, havde jeg da plastret alverdens åbne fora til med MEGET tydelige beskrivelser af tyvene - og fortalt om bilen, de kørte i, nummerpladen og hvad jeg ellers havde bemærket.

• #210   2. jan Stakkels Vilma, rigtig god bedring smiley

• #211   2. jan Ej men hele hendes historie er sådan lidt...

Hun kommer med to meget forskellige forklaringer indenfor et meget lille tidsrum

1) 6470 på Kegnæs jeg så det var en mand og en dame jeg kan ikke sidde og fortælle alt her i åben forum men privat skriver jeg gerne .. det skete omkring kl18 i dag den 1-1 -2026 jeg ved det er en mand og en dame for stod tæt på dem begge mens damen to Wilma og skyndte sig satte sig i en grå lille bil (bilmærke så jeg ikke) og manden gik ud mod bilen lige efter og så kørte de. Alle spørgsmål og videee forklaring kommer jeg ikke med i åben tråd men kun privat og ja sagen er meldt.

2) hunden blev bange og løb hvor hun så kommer løbene der hvor kvinden tilfældigvis. Var og i det jeg går hen mod min hund for at få fat i hende har kvinden hende og manden står og truer mig med en kniv okay! Havde jeg haft muligheden så havde jeg grebet ind men det var ikke muligt lige der ..

Og der bliver direkte sagt at hun ikke må have sine børn i lange samvær grundet misbrug og hun skylder en del penge væk... normalt synes jeg ikke man skal dømme ud fra rygter, men hendes eget sprogbrug og reaktioner skaber godt nok også fordomme...

• #212   2. jan Jeg læste lige med i den tråd på facebook. uha, hun er ikke en dame man siger i mod smiley

• #213   2. jan undskyld trykfejlen i #208, skulle hurtigt ud af døren og ville lige svare dig så du kunne se tråden på FB med egne øjne ..
    Helt klart giver læsningen af den associationer til en bestemt type ...
    Håber bare hunden uanset har det godt hvor den er ..
    Men ja hyggeligt "klientel" lyder det til der er tale om ..

• #214   2. jan Månen er så flot her til aften (og ja der er 1 hare på billedet også) smiley

profilbillede
  • #215   2. jan eller der er 2 harer smiley

• #216   2. jan Jeg tror at jeg er ved at lave en rallyhund. Og det er dumt, for jeg synes overhovedet ikke at rally er sjovt! Men Åse er fan af rally-hurlumhej smiley

Hun kan få den fineste fri ved fod i korte pas, hun kan bakke ved siden af mig, foran mig, snurre rundt og så er hun ved at lære at løbe til kegle. Og hun synes det er så sjovt, at når jeg går fra fx snurre rundt og over i fvf, så hopper hun for hvert skridt og laver highfive i luften med sine små, tykke forben smiley

Heldigvis er hun også begejstret for spor, så lidt fælles interesser har vi da smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#217   2. jan HVOR er de harer, frk Jensen? smiley

• #218   2. jan #217 ... Her Isabelle .... smiley

profilbillede
  • #219   2. jan Sneen daler over Djursland og vi er gået på sofaen for en stund.
    Nogen lidt mere end andre smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#220   2. jan Tak Nittib, men er du helt sikker på, at harerne ikke er i de pink cirkler? smiley
    Sagt på en anden måde: Jeg kan altså stadig ikke se nogen harer - må hellere få nye briller smiley

profilbillede
  • #221   2. jan Den gamle senior opfører sig næsten som en 3-årig når der er koldt og sne. Han bliver sååh glad smiley
    Jeg blev helt forpustet af at følge hans tempo på turen smiley

profilbillede
  • #222   2. jan steffen, fedt katte billede ..

Anne, måske du kan lære hende at danse så kan I optræde ...

• #223   2. jan Bitten har ret smiley

profilbillede
  • #224   2. jan Nr. 2 billed er taget ca. 20 min før det første..

Isabelle - Jeg ved ikke hvad du kan se, men begge pinke cirkler er vidst hækken smiley

• #225   2. jan #220... Isabelle .... Ja ... jeg er sikker på at de IKKE er i de pink cirkler.
    Øv .. Isabelle -----> er nye briller ikke meget dyre ?? smiley smiley

• #226   2. jan Anne, måske du kan lære hende at danse så kan I optræde ..

Der er meget få ting, der er værre end rally i mit hoved, men dogdancing er helt sikkert en af dem smiley

• #227   3. jan hvis det hjælper Isabelle, så på den til venstre kan man kun se hovedet (øjet lyser, ørene vender mod højre)

og ved den anden kan man ikke se hovedet, numsen vender op af på billedet og billedet afskærer hovedet lige omkring skuldrene smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#228   3. jan Jo, nye briller er dyre, Nittib smiley Heldigvis er det kun læsebriller - og så briller til at se mørke harer på mørk baggrund smiley

Det KUNNE jo være klatrende harer, Frk. Jensen smiley
    Jeg kan godt se dem på #223 smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#229   3. jan Ude godt - hjemme bedst smiley
    To hele fridage - inden arbejde igen kalder.

profilbillede
  • #230   3. jan Glædelig snevejrsdag fra det yderste af København.

Heldigvis er ponyerne godt isoleret indefra, så her er ingen ko på isen - kun sne på ponyen. smiley

profilbillede
  • #231   3. jan Når man sætter blomsterne ud om natten

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#232   3. jan Det ligner en tryllekunst, Hanne smiley

• #233   3. jan #230 .... Uhhh ... stakkels lille pony ... skynd dig at tage den ind så den kan ligge foran brændeovnen / kaminen og hygge sig .... smiley smiley smiley smiley

• #234   3. jan Nittib , så bliver der pladsproblemer, hvis alle 5 ponyer skal ind og der i forvejen er fyldt med hunde og katte i sofaen. smiley
    - Men der er jo ikke langt mellem os to, rent geografisk, så måske har du plads til et par ponyer i sofaen? smiley

• #235   3. jan #234 ..... Du må bygge et større hus ...... og jeg flytter gerne et par måneder ind i soveværelset , så kan dine ponyer bo i min stue imens .... smiley smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#236   3. jan Hvad siger HG-panelet - er dette kunst, en flot skulptur, en reklame for kunstige bryster eller hvad? og ville I gerne have den fire meter høje statue stående i jeres by?

Lige nu står hun i Dragør, men hun er blevet bortvist og skal måske til Lemvig. Men her vil mange heller ikke have hende.

profilbillede
  • #237   3. jan Jeg kan virkelig godt forstå at ingen byer vil have den stående. Jeg synes ikke det er god kunst, det er en tegneserieagtig gengivelse af en kvinde, gengivet på en måde som vi typisk i vores samfund i hvert fald ikke ønsker at lægge fokus på kvinder.

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#238   3. jan Vi - her i Jylland - særligt fra vestkysten... tager gerne imod hende smiley haha

• #239   3. jan nej tak .. endnu en gang mere fokus på kvindekroppen, end på kvinden under påskud af kunst.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#240   3. jan Jeg er meget enig, A-S. At lave en alternativ havfrue med mere power, synes jeg egentlig er en god idé, men ikke så - ja - tegneserieagtig.

I vestjyder - nogle af jer i hvert fald - får hende vist også, C.B. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#241   3. jan - Og de der arme er godt nok nogle mærkelig pølser smiley

• #242   3. jan Helt ærligt .... jeg er hamrende ligeglad med hvor den står ...(selvom de stiller den i Herlev )
    Der er da MEGET værre "kunst" . som står mange andre steder rundt omkring i landet. smiley
    Og ellers vises frem andre steder.
    ...... Flotte "babser" i øvrigt .... sådan så mine vist også ud for ca. 60 år siden smiley ... det gør de ikke mere. ... smiley ... smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#243   3. jan Fair nok, Nittib smiley

Kan vi huske at have set en mandeskulptur, der modsvarer ballonbrysthavfruen? Altså sådan én med urealistisk sixpack, ditto muskler og andet velvoksent? smiley Nej vel? smiley
    Alle de nøgne statuemænd er gerne udstyret med penisser, der er et par centimeter lange smiley måske for at de levende mænd kan sige "min er ihvertfald større" smiley smiley smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#244   3. jan Lavet af stearinrester og farve smiley

profilbillede
  • #245   3. jan hvor er de flotte

• #246   3. jan Isabelle, det har helt sikkert ikke været armenes udseende der var i fokus for producenten smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#247   3. jan Tak Hanne smiley

• #248   3. jan Lidt sne. smiley

profilbillede
  • #249   3. jan Og Rita er god igen. smiley

profilbillede
  • #250   3. jan smiley

profilbillede
  • #251   3. jan Begge små har fået et dækken hver. smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#252   3. jan Dine flotte lys giver mig virkelig lyst til at lave stearinlys igen, Mikes smiley

• #253   3. jan Jeg var faktisk på vej ud med hundene, da der lød nogle brag, så jeg troede, at 3. verdenskrig var igang smiley
    Nå, men jeg må så lige vente til de skydegale fjolser er væk igen smiley

• #254   4. jan Vi skulle have været i Ikast og lave eftersøgning i dag. Men temperaturen siger pt -10 grader, som så dog stiger til -8. Så vi har voksent besluttet af aflyse smiley

Men så blev det til en spordag i stedet smiley

• #255   4. jan I går mens vi trænede, var der uro i hønsegården - og 5 unge haner fra i år, rottede sig sammen mod vores hane, altså ham, der har været kylling fra da vi startede hønseriet op for ca 3 år siden.

KÆFT, han fik tæsk - og jeg røg ind og smed korn ud så de kunne afledes, de *biiip* haner, og stillede mig op så de ikke kunne komme til ham. Stakkels hane, han var blodig omkring kammen, og lå bare helt stille på jorden smiley

Vores høns er ikke tamme og vores hønsegård er STOR, så da vi ville tage ham op, så løb han. Heldigvis var vi 4, da der jo var træning, så i fællesskab fik vi ham jaget ind i hønsehuset, hvor der var en høne i forvejen. Vi lukkede ned så de andre ikke kunne komme ind, og da det blev mørkt, hentede Revisoren ham og fik ham sat ind i en lille "midlertidig" indhegning, åbnet op for hønsehuset, så de andre myldrede ind .. og så var det bare at vente på ro derinde, så kunne han åbne og plukke de 5 syndere fra pinden, en af gangen, stille og roligt og .. bang med hovedet mod en sten, som står der til formålet .. og så af med hovedet.

Så vi plukkede og rensede haner i går - noget skal man jo lave - så nu er der 5 store frilands- har haft et super liv og kom hurtigt herfra uden stress og angst - i køleskabet og senere i fryseren.

Revisorens hunde er sarte - mine ikke - så Esh og Pirat har hver ædt et par ben, nu er der 3 par tilbage til de næste par dage.

Og vores fin, søde hane kan gå i fred med sine hønsedamer igen smiley

• #256   4. jan Heldige hunde smiley
    Her står hundene vagt, når der slagtes haner smiley
    Der findes ikke bedre legetøj end sådan en vinge med fjer og det hele.
    Ben med fødder, kan også bruges, men de er hurtigt væk.
    Som det nok fremgår, så er mine hunde bestemt ikke sarte smiley

Hvordan går der med hanen i dag?

• #257   4. jan Jeg vil ikke have at mine hunde bruger mine høns som legetøj. Sorry, men det er bare imo på alle måder uetisk smiley

Han har det fint igen, så det var godt at vi fik fjernet de andre ihvertfald smiley

• #258   4. jan Jeg vil ikke have at mine hunde bruger mine høns som legetøj. Sorry, men det er bare imo på alle måder uetisk

Jeg er ret sikker på at de er vældig døde, når hundene får dem. Særligt når det kun er en vinge eller et ben (og ikke en hel høne) smiley

• #259   4. jan Cujo smiley
    I næste måned bliver han voksen - altså, han runder 10 år, men jeg tænker ikke, det ændrer humør eller tempo. smiley

profilbillede
  • #260   4. jan Har hørt at hundene ikke må gå tur når det er -4 grader smiley Fra en tidl. opdrætter og udstiller.

• #261   4. jan Pernille, jeg havde engang en kollega der fik hvalp og opdrætter havde fortalt dem, at den kun måtte være i haven til den var 16 uger for før dét, var hunde ikke mentalt klar til at opleve verden. smiley

• #262   4. jan Ellie har fået endnu en rift på en trædepude smiley Det generer hende ikke, og jeg opdagede det kun fordi der pludselig var lidt blod i sneen.

Jeg tænkte at jeg nok hellere må komme i gang med at smøre hundepoter. Ellie synes det er dejligt at få smurt futterne smiley Åse, derimod smiley Der var corgi-dramatik for alle pengene. Tosse! Så nu må jeg vist hellere få trænet at jeg gerne måp smøre hendes poter. Hun er helt ok med at få klippet negle, men creme er åbenbart nærmest syre i hendes hoved smiley

• #263   4. jan Anne

Ja, gu er de døde - men derfor skal mine hunde ikke lege med dem alligevel.
    Man behandler dyr med respekt - både de levende og døde - i det omfang det er muligt.. i min verden ihvertfald smiley

• #264   4. jan Jeg er såmænd helt enig med dig, Martine.
    Men om mine hunde får en vinge fra en høne, eller et grise/kalve/lamme/kaninøre, en pandebrask, eller et ægte kødben, der er vist ikke den store forskel smiley

• #265   4. jan Det var i grunden ikke et diskussionsemne .. det er som JEG har det og at I andre har det på en anden måde er ok.

Jeg gider bare ikke glo på at mine hunde leger med hele eller halve stykker af en høne, vi lige har slagtet.
    Og i det hele taget vil jeg ikke have at de “leger med maden”.
    For mig er det disrespekt…

På samme måde som hvis de fanger noget og ikke slår det ihjel.
    Det er det for mig mit ansvar, at ende det dyrs liv på en ok måde.
    Jeg kører heller ikke bare videre, hvis jeg kører ind i en hjort - eller over en kat.

Men hey - det skal vi da ikke være enige om.

• #266   4. jan Det blev ikke helt til de 20-25 Cm de havde truet med
    Men det er nu meget hyggeligt når landskabet er hvidt smiley

profilbillede
  • #267   4. jan Åse leger med alle godbidder hun får smiley De bliver kastet, hoppet på, skubbet til, fanget, gøet af smiley

• #268   4. jan Vi gik snespor i dag smiley

Vi har tilmeldt en sporprøve om et par måneder, og jeg forsøger at sætte en masse ind på kontoen inden. Det er et lidt andet regi end det vi er vant til, og man må KUN rose hunden ved genstandene. Sidst fik vi lidt fratræk for manglende lydighed efter hun påviste genstande, så det skal vi også lige have på plads.

Sporet vi skal gå til prøven er 1200 skridt (800-900 meter), så af og til går jeg lange spor, for at træne hendes sporkondi. Hun skal have krudt til at koncentrere sig hele vejen rundt smiley

I dag gik vi klods op af en rågekoloni, så det var ingen mad på sporet. Til gengæld var der røde pølser som belønning ved genstandene, og røde pølser er det bedste i verden, synes hun smiley Hun påviste alle genstande perfekt, og uden berøring smiley Jeg testede med både et par filt-genstande og nogle af læder, og der var ikke antydningen af berøring. Nu kører vi kun med træ og plast indtil prøven, så hun ikke falder tilbage i sine gamle mønstre.

Hun gik SÅ lækkert! Et lille overløb på et knæk, fordi jeg lod hende gå for stærkt. Jeg VED at min eneste skide opgave på sporet er at holde hende i det tempo, hvor hun ikke misser noget som helst, og da jeg et kort sekund ikke gjorde hvad jeg skulle, viste fejlen sig straks.

Og så havde bondemanden, der ejer marken, været så sød at lægge en afledning. Han skulle ned og fodre vildtet i mosen, og krydsede mit spor 2 steder. Dét skal vi have trænet!! Første afledning var noget rigtig hø, og Ellie var meget insisterende på at gå på afledningen - endda i bagspor smiley 2. afledning gik hun uden problemer.

1527 meter spor i det smukkeste vintervejr - ingen bedre måde at bruge en søndag smiley

profilbillede
  • #269   4. jan #267

Dejligt for dig smiley

• #270   5. jan Husk det

profilbillede
  • #271   5. jan Lagkagehuset har fastelavnsboller til 15 kr..
    overvejer at tage bussen ned og hente et par stykker.. Nu har du givet lov, Bodil smiley

• #272   5. jan Du kan også bare købe de frosne, bage dem, og fylde dem med det du har lyst til smiley
    Det kan godt betale sig, særlig hvis man skal have gæster.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#273   5. jan Er der nogen, der kender en lækker kage, man taber sig af at spise? smiley

• #274   5. jan Hmmmm - jeg så en opskrift forleden dag på en sund proteinrig cheesecake - kun med banan, blåbær, græsk youghurt og æg.
    Det er vist så tæt på en slankekage, jeg kan komme i tanke om smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#275   5. jan Jeg må google smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#276   5. jan Jeg fandt en lækker fedtfattig gulerodskage smiley
    - men min ovn er brudt sammen, så jeg må vente til fredag (hvor jeg får en ny) med at bage.

• #277   5. jan Jeg er ikke helt sikker .... men jeg tror ikke man taber sig ved at spise en enkelt fedtfattig kage d. 5 januar smiley
    Jeg tror mere på at det er det, man spiser hver dag resten af året . smiley smiley
    Men ok .... Jeg KAN jo tage fejl smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#278   5. jan Jeg tror heller ikke, man taber sig ved at spise en enkelt kage - eller 14 for den sags skyld, men måske tager man på - ihvertfald hvis man snupper de 14 smiley

Hvis jeg undlader at købe en ny ovn, kan jeg slet ikke BAGE. Det vil måske være smart smiley

• #279   5. jan Har du en airfryer? Den kan man bage i smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#280   5. jan Nej - ikke mere. Jeg havde én, men den fyldte et halvt køkken (OK - lidt overdrevet smiley ), så jeg gav den væk. Det var nok lidt dumt smiley

• #281   5. jan Vi var på tur lige inden solopgang - Whauw det var så flot

profilbillede
  • #282   5. jan Man bliver sgu afhængig af de køkkenmaskiner smiley
    Jeg forsøgte at klare mig uden en el-kedel, efter min var røget på gulvet - men er I KLAR over hvor lang tid det tager, at koge 1L vand til the på gasblusset eller i mikroovnen????? smiley

• #283   5. jan Min nabo nede i sommerhuset har smittet mig med en led forkølelse smiley Jeg er HELT lukket i næsen uanset hvor meget saltvand og næsespray jeg hælder i, og jeg hoster og hoster. I nat vågnede jeg en gang i timen, fordi jeg var helt tørret ud i halsen og helt ned til navlen smiley

Som bonus er mine øjne stadig gakkede, så mit udseende matcher egentlig ret godt hvordan jeg har det smiley

• #284   5. jan A,Vogels Halsspray mod hoste synes jeg hjælper bedst, .. og så fik jeg en gang mht stoppet næse det råd på apoteket at bruge en alm og så Otrason på samme tid ..

vedr. køkkenmaskiner, så vil jeg sige at de der afskaffer deres air-fryer ikke har sat sig godt nok ind i hvad den kan .. specielt når man er 1 eller få i hustanden ..
    vi har aldrig laver bedre kylling, ribbenssteg, fisk og har en med 2 skuffer så vi kan lave grøntsager/kartofler mm i den anden på samme tid ..

varme morgenbrød tager ingen tid .. riste rugbrød sammen med æg og ja bage har vi ikke prøvet men kender folk der gør det ..

• #285   5. jan Sneen er først rigtig kommet til Fredericia idag.. Syntes ellers godt den kunne være styret udenom

• #286   5. jan Hanne - jeg har foræret vores airfryer væk.

Jeg blev aldrig gode venner med den. Jeg tror det afhænger meget af, hvilken type mad man spiser om den bliver et hit eller ej.

• #287   5. jan Vi fik mere sne i dag - Tucker er lykkelig! smiley

Jeg har så brug det meste af dagen på status på job, men var kort hjemme lige og lufte Tucker - han ville jo slet ikke med ind igen smiley
    Vi har lige været ude på en lille tur igen, her efter jeg kom hjem.

• #288   5. jan Babyliften er ikke kun for de helt unge smiley

profilbillede
  • #289   5. jan Hvor er hun sød, Ida smiley

• #290   5. jan Jeg fryser og fryser!!

Nu har jeg kapituleret og taget mit bløde nattøj på, hyggestrømper, min store, vamsede fleecemorgenkåbe ud over nattøjet og så under en dyne på sofaen.

Jeg tror måske bare at jeg burde nappe nogle panodiler og gå i seng smiley

• #291   5. jan Jeg tror, at du har fået sneallergi, Anne smiley
    God bedring, det er ekstra træls at være syg, når man er alene, men det er man så heller ikke, når man har en hund eller to smiley

• #292   5. jan Næste gang I lufter hund, så prøv lige at samle l***** op med venstre hånd, så ved I, hvordan det går mig.

• #293   6. jan "292 Lise-Lotte ..... øhhh .... Glemte du , at du havde posen på højre hånd ??? --- smiley smiley smiley

• #294   6. jan Nej, jeg har et brud i højre hånd, og jeg har fundet ud af, at det er lidt bøvlet, når man er nødt til at bruge venstre hånd smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#295   6. jan Det er da nemt nok at bruge venstre hånd, Lise-Lotte - for alle os venstrehåndede smiley

#286 Jeg er 100% enig, Kirsten. Jeg brugte min uendelig lidt - og gerne til noget, jeg ligeså godt kunne have brugt brødristeren til. Måske sparede jeg 8,50 om måneden, men dem ofrer jeg gerne til gengæld for al den plads, jeg sparer smiley

• #296   6. jan Åh ja, Isabelle, men du skal så bruge højre hånd, for at det giver mening smiley

• #297   6. jan små fine hare spor smiley

profilbillede
  • #298   6. jan Jeg er venstrehåndet, men bruger højre til mange ting. Så at samle hundelorte op, kan jeg begge. Jeg kan også male, fandt jeg engang ud af, og det er ret praktisk smiley

Men jeg kan fx ikke børste tænder med venstre. Eller bruge en saks smiley

• #299   6. jan Min kampfisk døde for lidt tid siden og akvariet har været så tomt lige siden.

Det var meningen, at en ny kampfisk skulle flytte ind på et tidspunkt, men sådan bliver det ikke, for i går flyttede ham her ind.

Jeg har selvfølgelig døbt ham

Don Clawleone...!

Han er super fin og sjov. smiley

Jeg kan absolut ikke med krabber og andre krebsdyr, men ham her måtte jeg have. smiley

profilbillede
  • #300   6. jan Arj han er sød smiley men øh.. er det en krabbe?

• #301   6. jan Jeg bruger højre hånd til det meste, men tror egentlig, at jeg havde været venstrehåndet, hvis jeg havde fået lov smiley
    Jeg bruger altid kniv i venstre hånd, og skriver næsten lige så godt (ulæseligt smiley ) med venstre som med højre og har generelt ikke svært ved at bruge begge hænder.

Jeg har aldrig haft så meget køkkenbordsplads som jeg har nu, det er skønt og det nyder jeg virkelig.

Til gengæld er der mange, som ikke forstår, at jeg har mit skrummel af en røremaskine stående fremme permanent, men den bruger jeg mange gange om ugen. Den skal muligvis skiftes ud med noget mindre på et tidspunkt, det er ikke sikkert, at jeg bliver ved med at have behovet for at kunne ælte gærdej til 50 boller på en gang smiley

Men jeg bager alt brød (dog kun rugbrød i perioder), laver store portioner og smider i fryser eller forærer til ungerne. I går bagte jeg eks. grovflute, der kom 12 i fryseren, så er der til suppetilbehør eller madpakke det næste lange stykke tid.

Og den er uundværlig til at snitte grøntsager til postejer mv.

Kommentér på:
Snik snak - juleudgaven

Annonce