{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Charlie A
Charlie A
Tilmeldt:
13. jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

"Arrig" hund {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en tæve på 4 år, og hun er den bedste og blideste hund jeg kender, også med børn og andre hunde, hun leger med alt og alle.

MEN nu har en bekendt af mine så fået 2 schæfer hvalpe, med et par måneders mellemrum, og i starten gik det rigtig fint med vores hund og deres tæve, vi sås tit og hundene legede rundt, indtil hun begyndte at blive et halvt år (2 måneder siden), så var det som om der skete noget mellem dem, hver gang min hund så deres begyndte hun at knurre, og når vi kommer ind af døren hos dem, så farer deres tæve op og løber hen mod vores, men så snart den kommer tæt på viser min hund tænder og "sætter hende på plads" hvis i ved hvad jeg mener.

er der nogle som kan fortælle mig hvad det kan skyldes? om der kan være sket noget mellem dem? eller om det er fordi vores kan mærke der er noget med den anden? Det skal siges at hun aldrig har været sådan overfor andre hunde eller mennesker, eller dyr for den sags skyld!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Arrig" hund
  • #1   13. jan 2015 Lyder bare til at hvalpelicenen er udløbet, det er helt normalt.

  • #2   13. jan 2015 Hvalpen er nok kønsmoden nu, og så stopper festen. Læs op på hundesprog og signaler for at hjælpe hundene.

  • #3   13. jan 2015 hvilken hund har du ... min yngste (skotte) er gode venner med en Golden, men de legede bedre sammen da den var mindre, nu er den så stor at den af og til får min til at tumle rundt i legen og det gider hun altså ikke finde sig i, så hun siger også fra på den måde du beskriver...

  • Charlie A
    Charlie A Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   13. jan 2015 jeg mente også at det var helt normalt at min hun opførte sig sådan.
    Men så begyndte min bekendte at sige det var min hund som det var galt med og den var dårligt opdraget osv osv.
    lagde mærke til i dag da jeg var forbi at deres også nappede min i snuden, hvilket hun bestemt heller ikke finder sig i, som hun godt kunne se igennem fingre med tidligere.

    Jeg har en schæfer/samojede blanding

    Malene - Jeg har læst op på hundesprog og signaler, men det har hende den bekendte ikke, og når hun begynder at beskylde vores hund for at være kugleskør, så bliver man sgu lidt usikker og vil gerne spørge andre til råds.


  • #5   13. jan 2015 Forær hende en god bog om emnet smiley Det vil hjælpe.
    Man bør simpelthen ikke eje et dyr, uden at kende dets sprog.


  • Charlie A
    Charlie A Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   13. jan 2015 Enig, fuldstændig enig, de har slet ikke sat sig ind i racen eller bare det at have en hund smiley
    Man kan se allerede nu se at hundene er understimulleret, de bliver ikke gået med og kun lukket ud i haven, om natten sover de i bure, og bliver ikke aktiveret overhovedet. og kender i de folk som man ikke kan forklare eller fortælle ting, de bortforklarer alt og lytter ikke, for sådan er det par der ejer schæferne.


  • #7   13. jan 2015 Overvej om den schæfer vil fortsætte med at tillade din hund at komme?
    Sådan en hund har nok visse vogter egenskaber og de bliver kun stærkere med indtil den er psykisk moden. Og det lyder til at din hund jo også siger ja tak til en invitation om ballade.


  • Charlie A
    Charlie A Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   14. jan 2015 Jeg ved ikke om jeg vil sige min takker ja.
    Vil mere mene den siger fra overfor den anden


  • #9   14. jan 2015 A hvad for noget sludder Casper!?

  • #10   14. jan 2015 Hvordan har de det når de mødes andre steder en hjemme hos dem? smiley

  • Charlie A
    Charlie A Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   14. jan 2015 Det har vi ikke prøvet endnu smiley

  • #12   14. jan 2015 Hvad mener du er noget sludder aboutmydog?

  • #13   14. jan 2015 Okay, ellers kan det godt være at deres hund er meget territorial? smiley


  • #14   14. jan 2015 Casper: Du får det til at lyde som om, at det er ts hund der er galt på den. En hund skal ikke finde sig i at en hvalp på 6 mdr. gentagne gange hoppe op og snapper den i hovedet(også selvom den ikke får ved). Hvis den ikke reagerer på at den voksne hund siger fra, så må ejer gå ind og lærer hvalpen omgang med andre hunde, ellers er det rimelig sikkert at ejer af hvalpen får langt større problemer når hvalpen bliver voksen.

    Vil du være sød at uddybe hvordan du mener at ts hund siger ja tak til problemer?

    TS: hvis ejer af schæferhvalpen ikke er villig til at stoppe hvalpen i uønsket adfærd, så ville jeg stoppe med at tage min hund med, da det kan gå hen og påvirke din hund i negativ retning.
    Hvis forsat ses vil det være godt at I går nogle gode ture sammen, så det ikke kun er under hjemlige omgivelser at hundene er sammen, start med en gå tur når hundene skal være sammen.


  • #15   14. jan 2015 Aboutmydog:
    Q:Vil du være sød at uddybe hvordan du mener at ts hund siger ja tak til problemer?
    A: Citat af TS: viser min hund tænder og "sætter hende på plads"

    Jeg tror du snakker så meget forbi mit indlæg som du overhovedet kan gøre. Jeg snakker ikke om hvalpefrækhed men om at schæferen muligvis vogter over dens hjem og kommer farende frem i andet end sjov og hvalpefrækhed. Her vil jeg igen citere TS: "så farer deres tæve op og løber hen mod vores.."

    schæferen har en alder hvor vogter egenskaberne begynder at træde frem. Måske jeg bare læser TS indlæg forkert?


  • Charlie A
    Charlie A Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #16   14. jan 2015 Casper - jeg tror du misforstår.
    den lille viser interrasse for den store med den overskrider måske nogle grænser, min hund siger ikke ja tak fordi den siger fra, det kan jeg ikke forstå hvordan du får det til det.

    Aboutmydogs - De går ikke med deres hunde, og derfor er en gå tur sammen med den udelukket (jeg er meget imod den måde de holder deres hunde på!!)
    mig og kæresten er blevet enige om at vi ikke tager vores hund med på besøg, før de har fået styr på deres.


  • #17   14. jan 2015 TS hund siger da ikke ja til problemer ved at sige fra overfor en hvalp, det ville være unormalt hvis den ikke gjorde.

    Hvis schæfer hvalpen gør det du siger, så er det da netop i den situation, at det er super vigtig at ejer af hvalpen får sat en stopper for det, for ellers ekskralere det bare fra nu af.

    Men igen TS hund siger ikke ja tak til problemer


  • #18   14. jan 2015 Charlie A: Så ville jeg, som I også er kommet frem til, ikke tage min hund med, for jeg ville ikke kunne forsvarer at den skulle udsættes for det.

Kommentér på:
"Arrig" hund

Annonce