{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Her er Zoey {{forumTopicSubject}}

Jeg har ikke nok billeder af hende endnu til at oprette hende, men her er monsteret.

Hun er en skøn lille skabning. Meget modig og fræk. Vejer kun 1,2 kg, så fryser nemt. Hun er 11 uger gammel.
Hun er glad for mennesker, men hun mangler at møde hunde, så hvis nogle bor omkring Borup og vil hjælpe ville det være skønt :b


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Her er Zoey
  • #1   14. jan 2015 Har du fået en hund mere? smiley Tillykke med hende.

  • #2   14. jan 2015 Hun er godt nok kær. Tillykke med hende smiley vidste slet ikke du havde fået en til.

  • #3   14. jan 2015 Tillykke med hende hvor er hun skøn smiley

    Dog er der ingen af de racer, du nævnte hun var blandet af som er merle, så vidt jeg husker, så det skal du nok være opmærksom på. (ved chihuahuaen er det ikke en anerkendt farve da der udover tvivl om hvor det er kommet fra, så vidt jeg husker.. Også er fordi det giver dem sygdomme. )
    Bare lige så du er opmærksom på det!
    Men sød og fin det er hun! smiley smiley


  • #5   14. jan 2015 Nu som & Ida K - Lige pt er hun også "bare" i pleje her, fordi en kender ikke havde overskuddet til hvalp og barn.

    My only - Altså jeg fik afvide at mor var; Chi, papillion og lille terrier, og at far var Chi, dværgpinsher og lille terrier. Jeg ved ikke hvad terrieren dækker over, og jeg har set billederne af mor og far som begge var merle, og jeg ved at Chi kan være merle, det er bare ikke anerkendt i Danmark, men derudover må jeg sige jeg er blank. Der findes jo en del små terriere, men det er jo bare ren gætteleg.

    Dr.dyr, siger at så længe jeg er obs på tandsten og patella, så er jeg på rette vej da hun er sund og rask og meget frisk.

    Minion - Lige pt er det min plejehund, Om hun bliver er ikke bestemt helt endnu. Lige pt koncentrerer jeg mig om at gøre hende renlig og skal have lært hende at være alene hjemme.



  • #6   14. jan 2015 Ja chien kan være merle, men det fører desværre sygdom med sig. Så det skal du være obs på. Og ja selvfølgelig tandsten og Patella. Patella viser sig sjældent ved dem så små. Lucky var 10 mdr da han fik konstateret pl 1/1.. for det meste siger man efter 1 år. Men så længe hun ikke viser symptomer på det er det jo bare skønt, og jeg håber da at hun forbliver sund og rask smiley

    P.s. dobbelt merle parring er virkelig ikke godt i forhold til sygdommene der kommer med farven/genet, da hvalpen jo så får genet dobbelt. så jeg ville lige søge lidt på google og herinde og læse lidt om hvad du evt skal holde øje med.


  • #8   14. jan 2015 Godt at du kunne træde til og hjælpe - uanset hvor lang tid det kommer til at dreje sig om smiley

  • #9   14. jan 2015 kunne ligne at der er noget Yorkshire terrier i hende ... nuttet er hun .. hvad siger Meeko til hende

  • #10   14. jan 2015 My only - I know, Personligt tog jeg mig os til hovedet da jeg så billeder af forældre, men altså sådan er der jo mange der gør i og udenfor DK, Ikke at det gør det bedre.
    - Men jo er meget obs på sygdomme. Dog er det meget tydeligt at hun ikke har synsproblemer heller. Så jeg tager det med ophøjet ro, og håber hun forbliver rask smiley

    Ida K - Ja, det er bedre end at hun bliver glemt eller ender som kaste bold. Hun er jo sød nok, hun mangler bare noget opdragelse xD

    Hanne - Meeko har endnu ikke mødt hende, da han pt befinder sig hos min mor. Min mor har liidt svært ved at give slip på ham efter han har boet der i over et halvt år, og jeg har os lidt svært ved bare at hive ham op i min nye lejlighed fordi jeg ved han har det godt der, og er knyttet til Ziva og dem også, selvom jeg savner ham hver dag.
    - Han kom jo ned til mine forældre i sommers, da jeg flyttede fra Martin, så han har jo været der i 7 mdr nu.


  • #11   14. jan 2015 Lyder godt Anya smiley Tvivler heller ikke på at du gør hvad du kan. og fedt at du hjælper den lille hvalp.
    Håber alt kommer til at gå godt. Jeg får jo selv en chihuahua hvalp i slutningen af februar, så jeg ber om varmere vejr når det bliver min tur til renlighedstræning smiley for ja vinter og så små hvalpe er ikke en sjov kombi smiley


  • #12   14. jan 2015 Lyder fint, når han har det godt er der jo heller ingen grund til at flytte ham rundt igen

  • #13   14. jan 2015 My only - Arj hvor fedt, tillykke med det (:

    Og ja varmere vejr med sådan et lille myr kunne være rart xD Men tror dog alene hjemme træning er et større problem her, for hun godt nok ikke særlig selvstændig, og hun bliver hurtig fed hvis jeg skal kaste mad på gulvet hver gang jeg går og kommer igen xD

    Altså jeg troede Meeko var uselstændig, men det var han da ikke i forhold til frøkenen her. Hun SKAL ligge ovenpå en, og flytter jeg hende så kommer hun igen eller ligger sig helt op af mig xD


  • #14   14. jan 2015 Sådan er Lucky også og han er 2 år.. smiley
    Han er dog blevet mere selvstændig med alderen, men ingen problemer med at være alene hjemme.
    Så bare giv det tid så skal det nok komme.

    Og mange tak. smiley


  • #15   14. jan 2015 Hanne - Nej så længe han har det godt der, så har jeg det okay med det , og jeg ved mine forældre forguder ham og forkæler ham i hoved og numse, så jeg er ikke i tvivl om at han har det godt, men han skal møde hende i weekenden, regner jeg med, da jeg skal hjem til mine forældre, mest fordi jeg ikke møder så mange hunde herude så vil gerne lige derhjem og se hvad hun siger til andre hunde også og se hvordan hun går i spænd med dem vi har i forvejen, der er jo en størrelsesforskel alligevel xD Selvom Meeko er en miniature sheltie på 4,5/5 kg, så han jo stadig 3-4 kg større end hende.

  • #16   14. jan 2015 My Only - Hvordan lærte du Lucky at være alene så? Med babygitter først eller?

    Jeg er ret sikker på at hvis jeg kan få hende til at accepterer og tro på at jeg kommer igen når jeg går så er det ikke et problem, men skal jo starte et sted xD


  • #17   14. jan 2015 Jeg gik hjemme, og har egentligt gået hjemme i den tid jeg har haft ham.
    Og min kæreste boede der jo også, så han var der jo for det meste.
    Lucky var jo så også 4 mdr, og en lille fyr med masser af selvtillid.

    Der har egentligt aldrig været et problem. Jo lige i forhold til hvis han vidste at jeg var i lejligheden men ikke kunne komme hen til mig. i det sekund jeg gik ud af hoveddøren var der ikke en lyd. Sådan er han stadig. Så ved ikke hvordan jeg lærte ham det, det kom bare stille og roligt..
    Så nej ikke noget børnegitter eller lign.


  • #18   14. jan 2015 Nårh okay xD Jeg kan desværre ikke gå hjemme så længe xD Kunne ellers være hyggeligt xD

  • #19   14. jan 2015 Haha ja.. Jeg går i skole hjemmefra, så jeg får jo så også minimum knap 1 år med lille pigen smiley det er så dejligt.

  • #20   14. jan 2015 Må være rart smiley

  • #21   14. jan 2015 det er det bestemt også, er lige startet her til januar, så skal lige igang. men er ret glad for det indtil videre smiley

  • #22   14. jan 2015 Håber da du beholder hende Hun er da kær smiley

  • #23   14. jan 2015 Ellers kommer du jo bare og stjæler hende ikke Inger smiley så kan jeg måske få lov til at beholde mine.. hehe smiley

  • #24   14. jan 2015 My nåh ja det kan jeg da sagtens gøre smiley

  • #25   14. jan 2015 Hehe hun er da også sød. havde hun ikke været merle, havde jeg også gerne kommet til at putte hende i en lomme, taske eller noget smiley hihi

  • #26   14. jan 2015 My Only - Kan du ikke lide Merle farven? (:

    Inger - Heh jo tak, men det kommer nok lidt an på om hun kan med vores andre hunde, og om hun kan lærer at være alene smiley


  • #27   14. jan 2015 Jo til de racer den høre til og hvor der er styr på det..
    Jeg kan ikke lide den ved chihuahuaen fordi det ikke er meningen at den skal være der, og fordi den giver sygdomme..
    Så farven er pæn, men ikke risikoen værd smiley


  • #28   15. jan 2015 My Only - Tjaeh, farven er jo ikk meningen skulle være nogle steder, da det jo ogentlig er en pigment fejl fra starten. Men jeg kender nu et par udemærkede chi og pom kenneler som gør sig i merle udenfor DK, så at sige farven hører mindre til der end den gør hos sheltien synes jeg ikke rigtig passer (:
    _ Men hver sin holdning ikke (:

    Jeg synes nu hun er sød nok og nu er jeg jo os forelsket i merle, hvilket nok taler for at min mor og jeg nu har 3 hunde der alle er blue merle xD Meeko er dog ikke så tydelig som de 2 andre xD


  • #29   15. jan 2015 Den findes ikke oprindeligt i chihuahua though. Man mistænker at der er avlet noget gravhund ind, for at få farven ind i racen.
    FCI godkender vist ikke merle i chi af den grund, men om det ændrer sig, det ved jeg ikke.

    Kær er hun i hvert fald! ^^


Kommentér på:
Her er Zoey

Annonce