1.977 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

Gæt på racer xD Gæt på racer xD

Jeg har jo mit plejebarn Zoey

Racerne som jeg har fået oplyst er som følger;
Mor: Chihuahua, papillon, lille terrier
Far: Chihuahua, dværg pinscher, lille terrier

Men gad godt høre jeres bud eller begrundelser for det rigtigt xD Og lille terrier kan jo dække over hvad som helst nærmest xD

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gæt på racer xD
  • #1   20. jan 2015 Billed mere.

profilbillede
  • #2   20. jan 2015 Mor og far på de næste billeder

profilbillede
  • #3   20. jan 2015 Mor og far igen

profilbillede
  • #5   20. jan 2015 Pia - Jeg ved det ikke. Jeg havde det svært da jeg opdagede de begge var Merle. Zoey er jo endt rimelig godt ud heldigvis, når man tænker på mulige konsekvenser ved dobbelt merle parring.

• #7   20. jan 2015 Uha..............2 gange merle og du ved ikke om de er søskende? Der KUNNE være noget pomeranian i også?

• #8   20. jan 2015 Yorkshire terrier

• #9   20. jan 2015 Ved ikke hvorfor. Men jeg tænker Welsh corgi Når jeg ser på billederne smiley

• #10   20. jan 2015 hm.... der er da vist tale om 'ugens digt' smiley Hverken far eller mor kan være Merle hvis de nævnte racer skulle stå til troende. Ingen af de nævnte racer findes i merle (måske Chi som fejlfarve ??). Og ja, lille terrier kan være hvad som helst, men dog aldrig i farven merle smiley Denne farve kendes slet ikke hos nogen terrierracer.
    Det bliver vist svært at komme Zoeys ophav nærmere end bare 'lille blanding', men sød ser hun da ud smiley

• #11   20. jan 2015 Mette - Nej ved jeg ikke. Altså i mit hoved ville jeg sige nej selvfølgelig er de ikke det, for det er squ for bizart at parre søskende, men igen, hun er en blanding så who knows xD Og så vidt jeg har forstået så var det ikke de mest kyndige mennesker der har avlet hende.

Men ja den eneste race der umiddelbart har merle er chien, dog som ikke anerkendt i DK. Men jeg har ikke lige styr på alle terrier racer og farver (:

Hun vejer kun 1,2 kg så nogen stor terrier kan det ikke have været xD

• #12   20. jan 2015 jeg tænker gravhund måske?

• #13   20. jan 2015 ja gravhund findes i merle og miniudgaver og har spids snude som forældrene jo har ørene er så strit men det er chiens ører jo også, som rene paraboler... hi-hi- smiley

• #14   20. jan 2015 Jeg kan godt nok ikke se noget gravbasse i nogle af dem, men Yorki, Corgi og merle Chi virker meget sandsynligt i min optik. smiley

• #16   20. jan 2015 Jeg er enig med flødebollen i at den på billed 2 absolut ligner en Corgi, og med blandinger kan man jo ikke regne med størrelserne da den måske har fået Chiens str. men Corgiens kropsform, men det er min mening. FNIS smiley

Hvalpen ser ski dejlig ud trods dens "mærkelige/ukendte" ophav. smiley

Jeg tvivler på at avleren aner spor om ophavet. smiley

• #17   20. jan 2015 joooh kan egentlig også se corgien i den....men findes de egentligt i merle udgave?

• #18   20. jan 2015 Pia - Jeg tvivler. Heldigvis virker hun ikke som om hun har taget skade af noget. Hun er meget tillidsfuld og glad lille pige.

Den værste ting hun gør er at hun tisser på dyner og bløde ting generelt, hvis man ikke når ud med hende og hun siger ikke rigtig til eller noget så xD

Også gør hun af mennesker til de kommer tættere på og gør af hunde.
    - Men tænker noget hundetræning fra næste måned af, så går det glat smiley

• #19   20. jan 2015 Narjj ikke det jeg ved af, men der var en her på Sjælland som avlede merle chier + en masse andre små og "mindre racer" måske stammer forældrene derfra.

• #20   20. jan 2015 Du skal ud med hende lige så snart hun vågner, har leget spist el.drukket og også lige så snart at hun går lidt søgende rundt, det betyder nemlig at hun skal tisse el.besørge.

• #21   20. jan 2015 Merle er en anerkendt farve til Corgi cardigan.

• #22   20. jan 2015 Takker lillian. smiley

• #23   20. jan 2015 Jeg tænker at farven kunne stamme fra gravhunden og muligvis de lidt korte ben, de har. Men det er jo svært, for de ligner generelt bare chi blandinger i mine øjne, haha.

• #24   20. jan 2015 Jeg syntes at den på billed 2 er så "bastant" at det må være en Corgi, ingen af de andre nævnte hunde har sådanne "benstammer" og "kraftig krop" smiley smiley

den på pic.3 ligner IMO en bla. af Merle Chi og Tjekkeisk rottehund/P.K`er og ja nr.2 har jeg jo nævnt. smiley

• #25   20. jan 2015 Jeg synes det ligner en blanding mellem en yorkie og en corgi,jeg kan slet ikke se dværg gravbassen i zoey...men hold da en en nuttet lille pelsbolle smiley

• #26   20. jan 2015 Jeg så lige et billed af denne Corgihvalp ved side af Zoey og havde de ikke hver sin farve og Zoey ikke havde stritpels smiley kunne de da ha været kuldsøskende : http://hund.webgallerier.dk/marked/67/375/281/331802-welsh-corgi-cardigan-welsh-corgi-cardigan-hvalpe

• #27   20. jan 2015 Jeg bider mærke i at den ene af forældrene har vildtkløer på bagbenene, det kunne måske give en idé om hvilke racer der evt kan være blandet i.
    Jeg tænkte selv corgi, men hunden er jo ikke ret stor...

• #28   20. jan 2015 En Yorki er jo heller ikke ret stor, og Chien er bestemt heller ikke "stor" i andet end sine egne tanker. Hihihi.. Desu. så kan alle hunde fødes med vildkløer, det fortæller intet om race el. ophav.

• #30   20. jan 2015 Heller ikke i den af forældrene på billed 2 ? og prøv at se mit link, der syntes jeg nemlig at man tydeligt kan se Corgien i den. Men måske er det bare mig smiley

• #31   20. jan 2015 Jeg er med på hvornår jeg skal ud med hende Anita, men det bare ikke altid det går hurtig nok for hende. (:

Også ved jeg ikke, er sådan en lille hund længere om at lærer at holde sig længere end en større hund?

Jeg kan sagtens se Chi i hende, men alt det andet er lidt som vinden blæser tænker jeg xD Dværgpinscheren ser jeg ikke på udseendet i hvert fald. Papillionen kunne være der, og lille terrier i dont know.

Jeg ville jo os bare mene at hvis der både var chi, papillion or yorkie i hende, burde hun så ikke være fra mere langhårede forældre?

• #32   20. jan 2015 Jeg ved ikke hvorfor men jeg tænker noget dansk svensk gårdhund blaning

• #33   20. jan 2015 Jeg har haft 3 Chier den ene har jeg endnu og de var renlige fra dag 1, men jeg er overbevist om at det er fordi jeg altid har en el.et par ældre hunde som viser den lille ny hvordan man "arter sig" smiley

Hvis jeg var alene om at skulle gøre en hund renlig så ved jeg ikke om de små er længere om det end de store, jeg har haft flere hunde af gangen i de sidste 40+år og jeg har kun oplevet det modsatte med at de store racer er lidt længere om at fatte at de skal tisse udendørs og ikke i opgangen el. i hjemmet. smiley
    men ingen hunde er ens, så det er svært at sige at nogle racer el.størrelser er "dygtigere/hurtigere" end andre. Jeg vil mene det er individuelt. og self.op til ejeren.

Ang. hendes pels så kan hun ha` den fra en af hendes bedste el. oldeforældre, det har min Chi. Hun er det man kalder "semi langhåret" selv om der ikke er noget der hedder det. smiley men hendes forældre var begge meget langhårede og havde også begge en helt anden farve , Cookie er Black and Tan ligesom hendes farmor som hun ligner på en prik.

• #35   20. jan 2015 Det har jeg også tænkt på Pia, faktisk lige fra starten af. smiley

• #36   20. jan 2015 Pia - hvilket et af billederne tænker du? Er nemlig ikke sikker på hvem er hvem xD

• #38   20. jan 2015 Den øverste, af de forældre synes jeg altså med 99% sikkerhed at jeg har set før, altså på billeder eller noget, men kan ikke huske hvor.
    Så jeg vil faktisk sige som andre, at jeg ikke helt tror på de overhovedet har den hund, medmindre nogen har set den irl..
    men jeg kan ikke finde den på google, men jeg kan heller ikke huske hvor det er jeg har set den, men den virker så bekendt.

• #39   20. jan 2015 Hvor er vi dog dumme. Selvfølgelig kan forældredyrene ikke være relateret, for indavl forekommer jo kun hos tavlehunde............ Dooooooooooooooh!!!

• #40   20. jan 2015 Pia - Hvorfor synes du hun har dværgben? Jeg synes hendes ben minder om en almindelig Chihuahua (:

Jeg ved ikke. Jeg synes helt klart hun ligner det første forældrebilled mere end nummer 2, og man skal jo huske at hun pt har hvalpepels (:

Men jeg har ikke set forældrene irl, så aner det ikke (:

Jeg har det her billede som er hende og hendes søster.

profilbillede
  • #41   20. jan 2015 Kan jo også være det er en dansk side jeg har set billedet på, og når jeg nu ikke kan finde det, kan det jo være det bare har været et der har lignet meget eller noget. smiley

Hun bliver langhåret din, for ellers var hun ikke så fluffy i pelsen nu.. Lucky var stortset helt korthåret pånær ørene da han var lille, og han er en langhåret chi, dog en af de lidt mindre flyffy udgaver smiley

• #42   20. jan 2015 My only - Jeg har overvejet meget om hun bliver langhåret fordi hun er næsten ligeså pjusket nu som meeko var i hvalpepels men jeg ved ikke om det betyder hun bliver langhåret xD

• #43   20. jan 2015 Det gør det, men hvor langhåret ved jeg ikke når hun er en blanding.

men ved chihuahuaen kan det oftest ses på ørene, er de pjuskede er den langhåret, da den korthårede ikke har pjuskede øre osv.
    Så hun er langhåret smiley en korthåret hund er ikke pjusket som hvalp.

• #44   20. jan 2015 Nu du siger det, giver det egentlig god mening med de korthårshvalpe jeg har set xD
    - og jeg ved godt at hvalpe kan få pels efter andre end forældre men det er bare sta dig lidt underligt med de forældre så (:

• #45   20. jan 2015 jeg kender chihuahuaen bedst, så beklager at jeg lige bruger dem igen smiley

Men ved chihuahuaen kan to korthårs hunde godt få langhårede hvalpe, men to langhårshunde kan ikke få korthårs hvalpe.. ligesom en af hver kan give begge dele smiley
    Det langhårede gen er så vidt jeg husker dominant, og derfor kan to langhårshunde ikke få korthårede hvalpe..

Og med de racer der er i din hvalp, forældrene altså have et langhårsgen de kan give videre i sig, selvom de ikke er langhårede. smiley

• #47   20. jan 2015 Nu findes chihuahua jo i merle, så tror hun er blanding af chihuahua og yorki evt. Men forstår ikke man har blandet merle x merle - det er da kun at bede om problemer...

• #48   20. jan 2015 Jeg syntes godt nok, at den første forældre hund, ligner noget jeg har set før!
    Og det ligner også, at billedet er taget fra et blad?

Det bliver spændende at se, hvordan hun kommer til at se ud!
    Hvordan tog Ziva det? Så jo at Meeko var cool nok smiley

Skræmmende så lidt info du har om hende smiley Men hvor er hun sød!

• #50   20. jan 2015 Kigge de lige på gul og gratis hvor jeg kunne se forældre billederne var fra, er godt nok rystet over og se der sælges en del alm. merle - men også fawn merle og red merle, hvor man faktisk ikke kan se de er merle sælges... kan lige se de også får hvalpe med merle.

• #51   20. jan 2015 My Only - Jep jeg er med på hvad du mener (:

Maj-Britt - Jeg har ikke besluttet mig for om hun skal videre endnu, men Meeko havde det enormt sjovt med hende da vi besøgte mine forældre.

Mocca - Nej jeg forstår heller ikke man har parret merle x merle, men who knows måske er det et uheld som de så har valgt at beholde.

Line - Ziva var ikke helt ligeså overbevist om at Zoey var sød som Meeko var, men hun er også meget reserveret og har nok i sin familie. Tog hende os længe om varme op for Meeko.
    - Jeg synes ikke det ligner noget der er taget fra et blad, men jeg synes det ligner et fotografbilled som der er taget et billed af, og det undrer mig lidt.
    Infoen er vel ikke værre end hvis hun var fra et internat smiley

Minion - Ja Meeko er stadig hos mine forældre.

Mocca - Ja Merle er vidst en modefarve smiley Jeg tænker at folk synes den er spændende og at det er derfor.

• #52   20. jan 2015 Håber hun forbliver sund i mange år smiley tillader mig og spørge, håber det er ok. Er du hendes 3 hjem inkl opdrætter ? Og hun måske skal videre i et 4 ?
    Og hvordan kan det være din anden hund er ved forældrene og du så får en lille plejevaps ?

• #54   21. jan 2015 Mocca & Majbritt - Jeg har boet ved mine forældre det sidste halve år sammen med Meeko, og har først lige fået lejlighed igen selv. Men i løbet af det halve år er Meeko blevet meget knyttet til Ziva (mine forældres tæve) og deres kat Bailey. + at mine forældre har have som Meeko nyder at være i, derfor er han hos dem, da jeg kun har 28 kvm lejlighed og ingen have.

Jeg har på INGEN måde sat Meeko UD. Jeg tænker på HANS bedste, og har han det fantastisk hos mine forældre, er ligeså knyttet til dem som han er til mig, og han blev meget ked af det i den korte periode vi havde hvor han kun var ham uden anden hund eller kat, derfor vurderede jeg at det pt er bedre at han er hos dem end i en bette lejlighed hos mig.

Jeg har fået Zoey i pleje, fordi min gode bekendte ikke kunne overskue hundehvalp og barn samtidig, som hun forventede/troede at hun kunne.

Mocca - Ja teknisk set er jeg vel hendes 3 hjem så, men hun virker ikke mærket af det overhovedet.

• #57   21. jan 2015 Pia - Årh det skal jeg ikke kunne sige (:

Maj-Britt - Det har jeg ikke taget stilling til endnu. Jeg er i dialog med min bekendte og mine forældre om hvad der skal ske, så det må tiden vise pt.

• #62   21. jan 2015 Jeg syntes stadig ikke at jeg kan se gravbassen smiley syntes ikke at snuden er spids el.lang nok IMO smiley , men OK man kan heller ikke rigtigt stole på ørernes stilling, det er mine 2 store piger et godt eksempel på, da deres far var bl.af : far ½ Arktisk ulv/ S.Husky og mor ½ munsterlænder/Malamut, men han/deres far lignede kun munsterlænderen af udseende med de STORE hængeører der "kendetegner racen", alligevel havde alle deres 9 hvalpe oprejste ører "fra Malamutten/Huskien og ulvene" og udseende/opførsel fra de samme 4.=mutte/Husky(Timberwolf og Arcticwolf.
    Blandinger er virkelig svære at bedømme da meget kan komme fra "bedsteforældre og oldeforældrene.

Sorry det var ikke for at opremse mine tøsers anetavle, men den fortæller lidt om hvor meget udseende og opførsel kan komme fra forfædrenes gener og ikke forældrenes.

Jeg kan bare ikke få Corgien ud af den på #2 Hihihi.. jeg må ha set mig "blind" på de "benstammer" smiley

men Minion. Jeg kan se på dit link at hannen har de racer i sig som TS nævner at der er i hvalpen, jeg ville dog pga. størrelsen stadig tro at det var en Yorki der var terrieren i hvalpen. smiley smiley det er ski til at få kuller af at gætte på dens ophav. Fnis smiley

Kommentér på:
Gæt på racer xD

Annonce