{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Hvor meget foder til hvalp {{forumTopicSubject}}

Vi er blevet i tvivl, om vi giver Luna for lidt foder. Hun får i øjeblikket orijen til hvalpe, men vi har svært ved at forstå hvad der står på posen, og hun virker ret sulten. Hun er en shetland sheepdog med forventet voksenvægt på 7-8 kg (ifølge opdrætter), hun er nu 16 uger og vejer 3,2 kg. Hvilket vi synes virker af lidt, og hun er også ret lille, men hun virker ikke tynd.. Er der nogle der kan hjælpe med, hvor meget foder vi bør give hende om dagen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget foder til hvalp
  • #2   6. feb 2015 Jeg synes hverken hun er for tynd eller for tyk.. Men jeg synes bare ikke hun tager så meget på.. jeg synes bare hun virker utrolig lille, jeg ved ikke, om det kan være fordi vi måske har givet hende for lidt mad? Hun virker også utrolig sulten, hvilket jeg mener at have læst et sted, at hvalpe ikke må gå rundt og være sultne..

  • #3   6. feb 2015 Hvor mange gange om dagen fodrer I ?

  • #5   6. feb 2015 Vi fodrer 3 gange dagligt.. og nej, hun skal selvfølgelig ikke vokse for hurtigt.. men jeg læste et sted, at de ikke vokser ret meget efter 6 måneder alderen.. og så skulle hun kunne tage cirka 4 kilo på på 2 mdr.. det lyder ikke realistisk i mine øjne smiley

  • #7   6. feb 2015 Du kan prøve evt og høre opdrætter om hvordan linien normalt vokser. Hun kan sikkert rådgive dig, syntes personligt hun virker lige lille nok kg mæssig. Så jeg ville sætte hendes ration lidt op hvis det var mig. Hvor mange gr får hun nu om dagen ?

  • #8   6. feb 2015 Hvis hun virker meget sulten så ville jeg også give lidt mere. På poserne med foder er det kun vejledende, dvs. nogle kan nøjes med mængden, andre mindre, og andre igen skal have lidt mere... og så ville jeg give en snack som mellemmåltid, æbler og gulerødder fx ... Selvfølgelig skal ingen hunde grovæde, men jeg mener nu heller ikke de skal virke sultne

  • #9   6. feb 2015 Tænkte om hun mon var en af de mindre tæver af racen. Kan se hun som 8 ugers var mindre end de kuld jeg lige fandt.
    (link fjernet)
    Og (link fjernet)
    Men uanset skal hun ikke gå sulten rundt så ville øge foderet lidt


  • #11   7. feb 2015 Nu vokser min race i højden til den er ca 9 mdr (nogle gange til de er 1 år) Men fylde kommer først senere.
    Jeg har en hvalp, der kom fra opdrætter pænt overvægtig smiley Jeg har skruet ned for foder og fodrer ham mindre portioner, men 3 gange om dagen. Han har derfor tabt sig og har den ønskede facon samt vægt - men han er mega sulten pga han har været vant til alt det mad. Derfor får han gnaveben eller lign. der kan "kvæle" sulten.
    Men igen, det er bedre en hvalp har lidt for meget end for lidt, da den skal have noget at vokse af - det kan dog blive FOR meget. Min havde decideret deller, da han kom fra opdrætter smiley smiley


Kommentér på:
Hvor meget foder til hvalp

Annonce