{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Vandre tur med hund? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg har jo Bamse min hanhund på snart 8 år.
Og denne sommer her har min bror og jeg besluttet os at tage en vandre tur til Lolland fra Tølløse, og forbi møns klint og slutte af i maribo, hvor vi lige tager i knuthenborg safari park.

Jeg ved at Trille ikke ville kunne gå ruten, da ud og hjem er ca. 300-400km. I alt. (ca. 150 hvervej til lolland, uden visit forbi møn) Så mit spørgsmål går egentlig på, vil det være for meget for Bamse at komme med på sådan en tur?

Det vil være. ca. 30-40km om dagen. (Sådan ca. da jeg ikke er helt sikker på det faste antal km endnu!) Der vil selvfølgelig være vand med på hele turen. Pauser, og jeg tager hans taske med i tilfælde af at han skal have en pause smiley

Han vil være med på træningen op til, så han også kommer i form smiley

Har overvejet at købe denne her, for så kan trille også komme med smiley
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundetransportbox/kleine_hunde/198923

Hvad synes i er det helt hul i hoved at tage en gammel (Men meget frisk dreng) Med på så hård en tur? smiley

Kom gerne med råd og erfaringer smiley


Kommentarer på:  Vandre tur med hund?
  • #1   7. feb 2015 Uden at have viden eller erfaring tænker jeg det er mange km for en hund . Men den der vogn ser smart ud , så kunne de måske begge sidde i den når det blev for meget eller sidde der på skift ? Fx 5 km af gangen ?

  • #2   7. feb 2015 Husk at træne i forvejen, også hunden

  • #3   7. feb 2015 Bamse skal nok blive trænet smiley Han kommer med på træningsturene, og langsomt vil vores daglige ture blive lidt længere, og lidt kortere på den lange træningsture smiley

  • #4   7. feb 2015 Med forudgående træning, et turtempo passende til hunden og opmærksomheden på poter, muskler, væskeindtag, varme etc. så kan jeg da ikke se noget problem. Og kan han ydermere få lidt transporttid i vognen, så er det da en fin tur for vovsen.

  • #5   7. feb 2015 Tak:) Vil potevoks gøre noget mod evt. slidtage på poterne?

  • #7   7. feb 2015 Ellers kan man få sko til hunde, dem kan i jo bruge midt på dagen hvor vej osv jo godt kan være varmere smiley

  • #8   7. feb 2015 Det er ikke realistisk at vandre hen over sommeren, med mindre du vil gå om natten samt tidlig morgen og sen aften. Det bliver for varmt midt på dagen.

  • #9   7. feb 2015 Planen var at gå tidlig morgen, holde pause i de varmeste timer. Finde et lækkert sted at slå os ned, i skyggen, og afvente et partimer i de værste timer. Også forsætte om aftnen når det ikke er så vildt. Tror også at vi vil holde på maks 30km. Planen er sådan her pt. Dag et 23km, så vi ender op i ringsted. dag 2. fra ringsted til næstved 25km. dag 3, vordingbord 28km. Dag 4 guldborg 20km. Dag 5 maribo hvor vi bliver et døgns tid. Dag 6 tager vi i knuthenborg. Dagen efter vil turen gå mod Møns klint. også derfra hjem. dog er den del af ruten ikke planlagt endnu smiley

  • susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
    #10   8. feb 2015 som de andre skriver ..hvis både du og vuffe træner , kan det sagtens lade sig gør ...jeg har selv gået meget med mine vuffer , selv da en af mine vuffer var 11 år gik han gladeligt op til 12 km om dagen , pøj pøj med projektet smiley

  • N A
    N A Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 10
    #11   8. feb 2015 Nu ved jeg ikke hvad hund du har.

    Men jeg har vandret med mine hunde og vi gik max 15 km om dagen. Det er dælme hårdt nok med 15 kg rygsæk på ryggen og jeg fandt ud af med hund, der gik vi kun 3 km i timen, fordi der jo lige skal snuses og det giver faktisk mange stop i forhold til bare at spadsere derud af uden oppakning.

    Så jeg ville slet ikke kunne forestille mig at kunne gå over 20 km om dagen med oppakning og hund med.

    Men vi endte så også med at gå det meste først på dagen, holde en lang eftermiddages pause i de varmeste timer og så gå det sidste først på aftenen. Vi sov i telt, så straks jeg fandt vores lejr, så plagede den store hund om at jeg fik slået det telt op i en fart, så hun kunne sove. Hun er nemlig ikke god til at hvile ordentligt udendørs, hvis der er spændende dufte, så det krævede en lur i teltet.


  • susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
    #12   8. feb 2015 jeg har gået både med labrador og flat coat

  • #13   8. feb 2015 NA, det er da et spørgsmål om at lære hunden, at der ikke skal snuses hele tiden.

    Jeg har for år tilbage gået en del marcher, op til 50 km af gangen - og min daværende schæferhund kunne altså godt følge med. Det er "kun" et spørgsmål om træning.....


  • #14   8. feb 2015 Bamse er en super frisk hund, med masser af "drive" Da han var unghund løb/cyklede vi ofte 15-20km. Men vi har ikke været igang her på de sidste år. Så vi skal lige træne smiley

    Vi kommer jo også til at holde pause i de varmeste timer. I væreste tilfælde har jo en taske med han kan ligge i mens vi traver videre. Han har også svært ved at finde ro. Men har han hans taske sover han jo bare der smiley


Kommentér på:
Vandre tur med hund?

Annonce