1.481 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Dåsemad - tynd mave Dåsemad - tynd mave

Nu har jeg efterhånden prøvet med diverse forskellige slags dåsemad til hunden, men 9 ud af 10 gange resulterer det i tynd mave kort tid efter.

Han fodres ikke fast med det, men får det til tider for lige at gøre maden lidt ekstra lækkert. Altså kan der være tale om 2 spiseskeer dåsemad og om natten vækker han så en med dårlig mave. Er det normalt?

Jeg ved godt, at maven som sådan ikke er vant til det, men den reagerer ikke sådan hvis han f.eks. får nogle rester fra maden evt. i form af noget sovs oven på maden. Kan der virkelig være så stor forskel?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dåsemad - tynd mave
  • #3   16. feb 2015 Jeg har bare aldrig overvejet at visse hunde ikke kunne tåle det, har altid set det som et alternativ til tørfoder. Men så køber jeg da bare ikke det til ham mere smiley

Han får et godt tørfoder. Tyggeben, rå ben, kylling, tørret kød osv er også noget han ofte får, så jeg kan da nemt finde alternativer som er bedre for ham så smiley

• #4   16. feb 2015 "Dåsefoder giver huller i tænderne, tandsten, urene tænder. Tørfoder: Afhjælper tandstens problemer, færre huller, og rene tænder."

Rotterne; hvem har dog bildt dig det ind smiley

• #6   16. feb 2015 Din hund kan bare ikke tåle det
    Jeg køber nogen gange noget hunde pate, og giver det til mine hunde på rugbrød ,de elsker det og kan tåle det Ellers har du prøvet at gi den lidt rå fars i en kartoffel
    Mine hunde får også rester fra aftensmaden ,men desværre kan alle hunde ikke tåle det samme smiley

• #8   16. feb 2015 Rotterne Mine elsker også millionbøf ,boller i carry ,sammenkogte retter osv smiley

• #11   16. feb 2015 Er der noget der klistrer på og imellem tænderne, så er det da tørfoder smiley
    Selvfølgelig skal man ikke proppe sukkerholdige ting i hunden, men det er ordentligt vådfoder heller ikke tilsat.

• #12   16. feb 2015 Rotterne et rigtig godt billed
    Mine ville elske at få severet en pandekage

• #14   16. feb 2015 Bruger du en variant med rent kød i?
    Der var engang en herinde der fortalte mig, at de kan give tynd mave pga alt det kød og indmad det er i.
    Ifølge hende kan det afhjælpes ved at købe en variant hvor det er tilsat f.eks ris.

• #16   16. feb 2015 Det er flere forskellige slags jeg har prøvet, til forskellige priser osv..
    Flere gange har den helt billige slags virket til ham, andre gange giver den også dårlig mave.

Men når nu det alligevel ikke gavner noget ekstra med dåsemad, så vil jeg hellere helt droppe det og så i stedet give ham noget jeg ved maven tåler smiley Det kan jo heller ikke være sjovt for ham at få tynd mave.

Kommentér på:
Dåsemad - tynd mave

Annonce