Grønlæbet musling Grønlæbet musling
Hej HG
Min dejlige gamle jagtkammerat på 7½ år kan godt mærke at have været brugt de sidste par måneder og nu vil jeg gerne give lidt tilskud til at hjælpe ham på fode igen. Men OMG en jungle!
Jeg er dog faldet over rent grønlæbet musling, men ser ofte at det er blandet med glucosamin, MSM, hyben, etc. og alligevel er det forskelligt fra producent til producent. Jeg er ikke super tosset med at give ham glucosamin og ved ærlig talt ikke hvad resten af produkterne skulle gavne. Min erfaring med glucosamin er som sådan fin nok, men han er jo bare lidt brugt og har ikke gigt, derfor ser jeg ingen grund til at dette dejlige produkt er nødvendigt (endnu!)
Han har prøvet Canosan i en prøvepakke til ca. 1 måned og det hjalp overhovedet ikke. Faktisk tog det ham sindsygt langt tid at komme over en simpel skade mens han var på produktet og så snart han kom af det, var han på toppen igen indenfor et par dage. Selvfølgelig med den fejlkilde at Canosan rent faktisk hjalp, men først gav udslag en måned efter.
Vital Animan har han også prøvet da det blev anbefalet, men heller ikke her så jeg nogen ændring.
Han skal ikke på seniorfoder da der simpelthen ikke er nok næring i det for så aktiv en hund. Idag får han foder til aktiv hund og kan lige holde formen, så foderskifte er udelukket.
Så spørgsmålet er om ren grønlæbet musling gør en forskel og hvis ikke, hvad kan der så gives i tilskud uden indhold af glucosamin?
feb 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 230
De har produkter fra Svenska Djurapotek, som jeg synes er rigtig gode:-)
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.509
De råder også til grønlæbet musling, men nu er jeg bare nysgerrig efter om det kan stå alene eller der skal andre tilskud til for at få en effekt
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
mar 2009
Men hvis det er en naturlig kilde, hvorfor er det så typisk blandet med glucosamin og andre ting i kendte tilskud?
Min grund til ikke at bruge glucosamin er blandt andet fordi det skal give ekstra ledvæske og det er jo ikke nødvendigt for ham
apr 2012
Canosan er i øvrigt lavet på udtræk af grønlæbet musling.
Hvordan ved du egentlig , at det ikke er nødvendigt for ham? Jeg bruger et foder, der er tilsat ovenstående ting, fordi jeg tror på at forebyggelse er bedre end behandling. Min hund er knap 3 år.
mar 2009
apr 2012
Glucosamin er ikke gigtmedicin, det er et kosttilskud. Det er ikke så godt videnskabeligt bevist, men det skulle modvirke den nedbrydning af brusk som sker når man f.eks. har gigt. Om det virker forebyggende er heller ikke så godt belyst, men det skader ikke. Der er ingen bivirkninger. Og mange har gode erfaringer med det.
mar 2009
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
Lidt ligesom vand kan opsplittes i ilt og brint.
Og en styrkelse af dannelse af ledvæske og brusk har hunde gavn af både i den tid, hvor de vokser op, ved kraftigt brug og i alderdommen. Og det kan sagtens bruges forebyggende.
At du ikke har set en umiddelbar virkning af Canosan og heller ikke ville have set det af andre ledtilskud er, at de virker altså først, når hundens "depoter" er fyldt op og tilskuddet er videretransporteret til de rette steder, og det går der typisk 2-3-4 uger med, alt efter hvor medtaget hunden er.
Din hund har i skadessituationen sikkert haft depoterne langt nede, og så varer det længere tid før du ser virkningen.
Jeg bruger et kombineret produkt til både mig selv og hundene, og jeg kan love dig, at jeg kan se og føle virkningen. Og den ene hund er netop en forholdsvis ung hund, der har fået lavet to nye knæ ovenpå, at hun havde smadret hendes korsbånd, selv dyrlægen var forbavset over den hurtige genopbygning, men hun havde også fået tilskuddet meget længe.
Ingen af mine seneste store hunde har haft det ellers nok så hyppige problem "vokseværk" eller for den sags skyld AD/HD/OCD, og det kunne måske indikere en virkning af produktet, men det er jo bare min egen teori.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
http://m.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/led_knogler/happy_dog/181405
mar 2009
Nu skal wanna-be blondinen lige have svar på det sidste: Vil det sige at muslingerne ikke kan stå alene som en effektiv virkning?
Og det med Canosan er sikkert et ganske fornuftigt bud på den manglende effekt, som jeg også selv så som en fejlkilde
mar 2009
Jeg vil sige at jeg blot er blevet mere skræmt af at skulle bruge et tilskud end jeg var før. Måske jeg skulle prøve at forøge massagen og styrketræningen inden jeg kaster ham ud i tilskud...
nov 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 25 Svar: 286
mar 2008
Jeg ved, hvad jeg vil vælge.
Jeg har kun fodret med Hills en periode, da jeg havde en hund med en alvorlig sygdom i de indre organer, der krævede speciel diætkost.
mar 2009
nov 2014
Da hun for 4 år startede med af blive stivbenet, blev jeg rådet til j/ d .. Og kunne se en markant forskel efter 3 ugers tid.
mar 2009
nov 2014
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
Hills er pt det firma der er førende indenfor foderet der kan holde syge hunde med ledproblemer frie i forhold til andre firmaer..
mar 2008
Mange bruger det, fordi det er nemmere end at sætte sig ind i det at give tilskuddene selv.
Mange bruger det, fordi deres dyrlæge (som har en pokkers god indtjening på salget) anbefaler det.
Hills er pt det firma der er førende indenfor foderet der kan holde syge hunde med ledproblemer frie i forhold til andre firmaer..
Ja, men salgstallene (se ovenstående) og den høje pris forhindrer ikke, at det er et foder sammensat af en pokkers stor del korn og lidt kødmel (lavkvalitetsaffaldskødprodukt) - jeg vil IKKE give den kilopris for korn, der vil jeg have rene kvalitetsbestanddele i mit foder.
dec 2007
Vores dyrlæge tjener ikke på Hills J/D da de ikke er forhandler af det.
Og der findes andre fodermærke som også indeholder muslingepulver men Hills er det førende firma som pt har fundet den bedste løsning på at udvinde den bedste sammensætning for at gavne de syge hunde så de undgår smertestillende osv.
At fodret indeholder så meget korn, ja det kan diskuteres.
Men hvis man har en hund med slidgigt så må man gøre op med sig selv hvad man synes er bedst i forhold til at sku prøve sig frem eller ku nøjes med et tørfoder..
Men pt er Hills J/ D det bedste tørfoder der kan gavne hunde med bla slidgigt!
mar 2008
Du kan til enhver tid give din hund et bedre sammensat gigtpræparat ved selv at købe tilskuddene, det kræver selvfølgelig, at man er klar til at sætte sig lidt ind i tingene.
Det er jeg, og det er der heldigvis også mange andre, der er - min egen dyrlæge indrømmer da også, at det tilskud som jeg sammensætter og giver sammen med vores foder er mindst ligeså godt som hans tilskud/foder - mon ikke det siger lidt....
Men skal vi ikke bare være enige om at være uenige om Hills.
dec 2007
Ja eller du får ret og din dyrlæge får fred
Brugte selv før canosan og msn blandet op i tørfoderet. Hun blev ved med at halte. Nu bruger vi Hills J/D.. Bum så er hendes haltning væk og hun forstuer ikke hendes ben længere
mar 2008
Det her er jo ikke noget, jeg "bare finder på" - tilfældigvis er jeg med i en gruppe af mennesker, der aktivt undersøger, sætter spørgsmålstegn ved og også bruger nogle af disse tilskud og i øvrigt også mange andre hunderelaterede ting. Og der er flere hunde, der ikke har reageret positivt på Hills produkterne og som så senere har fået glæde af de rene tilskud end der er omvendt.
Men det er jo super, at din hund har fået glæde af Hills, det må da være det vigtigste.
mar 2009
okt 2010
Følger: 11 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 249
Og så forstår jeg i øvrigt ikke skrækken for tilskud.
Flere af de nævnte er naturlige(og allerede i det meste foder) og giver selv MSM forebyggende.
Køber i øvrigt alle mine produkter på Makana.de. Da det er LANGT billigere end i DK
mar 2009
Pudsigt du lige har faldet over den diskussion
Han fik kort tid efter konstateret gigt i skulderen og min gode erfaring med Hills, fik mig til at tage den "nemme" beslutning. Han trives i dag fint med supplering af Cathrophen og han bruges det mindre på jagt. Tilgengæld svømmer han hver onsdag og trænes fortsat ugentligt til jagt og lydighed generelt.
Jeg køber desuden foderet i Tyskland, så det er ikke dyrere end de andres foder fra Essential
Grønlæbet musling