{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Kosttilskud {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har en kastreret fb han på 2 1/2 år, som har to hemivertebrae i ryggen, hvilket har medført, at han er meget pukkelrygget og har tendens til stivhed med manglende fleksibilitet i ryghvirvlerne.
Han er frisk og frejdig. Vi går regelmæssigt til kiropraktor og fysioterapi/massør, hvor vi blandt andet træner waterwalker mm. for stabilisering af rygmuskulaturen.
Jeg vil jo rigtig gerne forebygge, så jeg forhåbentligt har ham i mange år endnu og derfor har jeg tænkt på, at supplere hans foder med et godt kosttilskud.
Jeg leder som udgangspunkt efter et tilskud, som indeholder MSM, glucosamin og chondroitin . Samtidig kigger jeg også lidt på grønlæbet musling.
Valget står pt. mellem disse to:
1: http://dyrelageret.dk/kosttilskud-til-hunde-69/orop-opti-joint-700-g-glucosamin-msm-og-chondroitinsulfat-super-tilbud-p3398
2: http://dyrelageret.dk/hundeapoteket-103/senior-310-g-svenska-dyreapoteket-p4350.

Jeg kender ikke nogle af dem, men kan læse mig frem til, at de indeholder det, jeg søger. Dog skal grønlæbet musling tilføjes til nr. 1.

Hvad tænker I? Har i andre forslag og/eller har I erfaring med ovenstående produkter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kosttilskud
  • #1   6. feb 2016 stakkels hund da. hvordan klarer den hverdagen og hvordan er udsigterne på sigt?

  • #3   6. feb 2016 Han er som sådan ikke mærket af det endnu heldigvis. Eller d.v.s. han havde en enkelt låsning i ryggen, sidst vi var ved kiropraktor. Den kommer nok af, at han kompenserer for stivheden, som vi i øvrigt er ved at få indarbejdet noget fleksibilitet i. Derudover har han tendens til at gå på forparten, da det meste af vægten selvfølgelig ligger i fronten. Vi træner derfor bagbenskontrol, så vi kan få aktiveret hans motor bagtil, så han ikke belaster sin forpart. Hemi'erne kan dog være skyld i dette, da de kan dæmpe signalerne til bagbenene. Det er vi dog ved at løse smiley
    Vi går 10 km gåtur hver dag og derudover er han fri 1/2 - 1 1/2 time i hundeskov, stranden osv. Han leger og springer rundt og er ikke mærket heraf i dagligdagen.


  • #4   6. feb 2016 Rotterne:
    Tak for svar smiley Jeg hælder også mest til senior, så derfor er det dejligt at høre andres erfaringer.
    Han bliver barfet, da det er det, han fungerer bedst på.


  • #5   7. feb 2016 97% af franske bulldogs har hemivertebrae. Det giver som regel ikke problemer med mindre det sidder i lænderegionen - som jeg formoder det gør med din siden du taler om stivhed? Har du undersøgt om han evt har spondylose eller degenereringer og det måske er det som giver stivhed?
    Ved godt det ikke var svar på dit spørgsmål - jeg giver ikke min franske noget som helst ekstra og skåner den på ingen måde - hun har 3 hemivertebrae i thorax regionen smiley


  • #6   7. feb 2016 Han er tjekket med både røntgen og scanning og der kan "kun" findes to hemivertebrae. De sidder i den øverste del af lænden lige bag midten af ryggen (giver det mening?).
    Med stivhed menes der, at leddene ikke er fleksible og puklen er hård. Han bliver heller ikke skåner, men vi sørger dog for at hans rygmuskulatur er stabil, så vi hindrer eventuel forværring :).


  • #7   7. feb 2016 Ok ja jeg forstår - så er det placeringen der er noget skidt smiley

  • #8   7. feb 2016 Ja smiley Heldigvis er han som nævnt ikke mærket af det endnu som sådan, men better safe than sorry.

  • #9   7. feb 2016 Nu er der bestilt senior samt et nyt back on track fleecedækken smiley

Kommentér på:
Kosttilskud

Annonce