{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BIS Crufts, men også WIS/Worst in show efter min mening
  • #1   10. mar 2015

    profilbillede
  • #2   10. mar 2015 http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/584447-udstillng_crufts?t=1426002948&unread=1#lastViewed

    Vil tilføje at jeg følger lidt med på diverse sites om skotter ... og den generelle holdning er at ejer da skal følge de regler/henstillinger der er på de enkelte udstillinger, men at det samtidig er sådan at skotten er avlet til at skulle kunne løftes/trækkes i halen fordi den skal kunne trækkes bagud af fx en grav ....

    Personligt synes jeg ejer skulle have en form for advarsel, men at hunden ikke bliver en mindre værdi vinder grunde at ejer laver denne "fejl"


  • #3   10. mar 2015 Ikke desto mindre lavede FCI nye retningslinjer om at man ikke må den slags. Og hun kan sagtens klikke træne halen til at være hvor hun vil ha den smiley

  • #5   10. mar 2015 Hvis det ikke handler om at hun er for doven til at lære hunden at stå som hun vil, og derfor vælger at hive op i hunden i stedet, hvad handler det så om?

  • #7   10. mar 2015 Tro det handler om at vise at den trods at den er er udstillingshund, så er af de grundlæggende ting for hundens oprindelige funktion stadig intakt ..lige et andet billede af ejer og hund ....



    profilbillede
  • #8   10. mar 2015 Jeg har stadig til gode at se en terrier udstilling i DK hvor man hiver op i hunden på den måde. Hun havde jo også fået at vide at de ikke ville se det ved Crufts.

  • #10   10. mar 2015 Jeg ser kun HTM og Freestyle på Crufts tv, udstilling siger mig ikke det store.

  • #12   10. mar 2015 Må jeg spørge hvorfor man løfter lige præcis terrier-racer på denne måde? Hvorfor er der forskel på terriere og andre hunde der bliver løftet sådan? Jeg har ingen forstand på udstilling, men synes da umiddelbart ikke det ser særlig behageligt ud? smiley

  • #13   10. mar 2015 Selvfølgelig skal terrier ejere da have sær behandling, når bare hunden er smuk.
    Diverse advarsler betyder intet. Dem der har en schæfer må skubbe i ringen, dem med cockere må bide.
    Flot hund, rådden ejer, og vattet udstillingsledere.


  • #16   10. mar 2015 Hvorfor ikke bare løfte den normalt så? Dommeren må da mærke efter om halen er stærk. Jeg har haft westie i 15 år, hun ville ikke ha fundet sig i at blive løftet på den facon der.

  • #17   10. mar 2015 Man undgår vel også at ugle "gardinerne" (pelsen) under hunden, så fremvisningen ikke bliver afbrudt?
    Jeg lagde mærke til, at ham, der handlede malteseren, skyndte sig at børste den, efter den var kommet ned fra bordet, inden de skulle løbe. smiley

    Indrømmet, jeg har ikke forstand på det, men har da set det der er værre, f.eks. at hunden bliver løftet op i hoved og hale og rystet godt og grundigt flere gange, indtil pelsen faldt på plads.


  • #19   10. mar 2015 Jeg har aldrig løftet mine skotter på den måde, men jeg har måttet trække en ud af et krat en gang hvor det eneste jeg kunne få fat i var halen, det reagerede den altså ikke på, på anden måde end den blev skuffet over at nu skulle den altså komme ud smiley

  • #23   10. mar 2015 Så vidt jeg forstod, blev der kun henstillet til, at det ikke var velset. Ikke forbudt som i at man blev diskvalificeret.

  • #24   10. mar 2015 Jeg har også svært ved at se nødvendigheden i det, især når hun har fået besked på ikke at gøre det.

  • #25   10. mar 2015 Bis starter 11:30:00
    Skotten kan ses 11:40:10
    http://www.crufts.org.uk/content/whats-on/watch-crufts-live/


  • #27   10. mar 2015 en ting jeg ved fra skotten det er at en mishandlet skotte får du aldrig til at samarbejde .... måske lidt forudindtaget smiley men jeg synes han er møg lækker !

  • #28   10. mar 2015 Der er tale en en erfaren hund og handler
    Bare i 2014 vandt de 99 BOB sammen. Det opnår man ikke, hvis man er doven eller hunden ikke kan lide den måde den bliver behandlet på.


  • #31   10. mar 2015 Her i gruppen løfter dommeren faktisk selv skotten og nogle lignende racer i halen.
    33:00
    https://www.youtube.com/watch?v=CgzIjP8HXgI


  • #32   10. mar 2015 Må indrømme at jeg fra starten har synes det var lidt hysterisk. Hunden ser glad ud og handleren det samme. Den ser ikke mishandlet ud og det lille løft i halen vare i få sekunder når man ser det live. Måske en tankefejl fra handlers side som er fra USA, hvor dette er normalt. For man ser da senere at hun løfter hunden normalt.

  • #34   10. mar 2015 Den med halen kan jeg til dels overse, da nogle hunde jo bare HAR kraftige haler..

    MEN hvad hulen er formålet med at kværke hunden på den måde?


  • #35   10. mar 2015 Kværke?

  • #36   10. mar 2015 Ja, den foreste hånd ligger ved struben, og hun løfter hund i strube og hale samtidigt

  • #40   10. mar 2015 Dommeren løftede nogle af dem i halen. Ikke for at rette dem, men for at checke at de har den rette hale for den type terrier

  • #41   10. mar 2015 Winnie.. TAK!!!

    Malteser og Gandalf reddede lige min aften .. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA..


  • #42   10. mar 2015 I kan jo også sætte det anderledes op.

    Hvis man fortsat ønsker at pelsen skal sidde perfekt, opnås dette kun ved at trylle hunden op på bordet. DET gad jeg godt at se. Hvis ikke man have at hundene skal håndteres efter det man ønsker at se som slutresultat, så skal man nok finde andre måder hvorpå hunden kan komme på bordet med perfekt pels. Måske en trappe?
    Det ses altså også indenfor andre små langhåret racer, at løft bliver lidt kreative for at undgå at krølle pelsen.


  • #44   10. mar 2015 Hov hov, der er INGEN engelske cockere der må bide, de bliver sendt ud af ringen, hvis de gør. Men de må gerne bæres/løftes som vi så på Crufts...det er ihvertfald sket et par gange uden dommerne har sagt et kny til det. Har sågar set en meget kendt handler løfte sin hund i hals og hale fra bord til jord, hvor halsen knækkede bagover, så der gik et sus igennem folk...dommeren sagde ikke en lyd..
    Og man forstår ikke i show kredse, hvorfor folk bliver så harm over hundeudstillinger... selv jeg har svært ved at finde argumenterne frem nu.
    Så længe man selv holder stien fri med at ikke handle på en sådan måde og man lærer de unge den etisk og moralske måde at gøre det, så det bliver mere i hundens interesse - så er vi vist nået langt.


  • #45   10. mar 2015 Jeg husker denne video fra 2008...

    https://www.youtube.com/watch?v=OO4qdmPBt5w&noredirect=1


  • #48   10. mar 2015 Kennel Hijacks - jeg kan så fortælle, at ved WDS 2014 så man også en amerikaner blive løftet sådan smiley
    Men jeg skrev om engelsk cocker...


  • #49   10. mar 2015 Så er det her også i orden....eller hva..

    profilbillede
  • #50   10. mar 2015 DKK engelsk cocker :
    mit indlæg var ikke rettet mod en bestemt race men håndtering af langhåret racer. Det er også mere for at rette blikket mod håndtering der sker bredt på udstillinger end blot at angribe en enkelt der kom hele vejen til tops


  • #51   11. mar 2015 The Kennel Club
    We completely understand the concerns about how Knopa, the Best in Show dog, was handled on the judging table. Those showing at Crufts receive clear written guidance on handling their dog, in order to ensure the dog’s welfare, and this guidance makes it clear that dogs should not be handled in this way. This was further highlighted to the handler by show officials. The handler has since apologised for this and the upset caused and we’ve been assured that the dog, who must be our main priority, is happy and well. Prior to this incident the guidance related to handling has been followed by those showing their dogs but in light of this situation we will be reviewing our rules and guidance and how they may need to be amended going forward. A decision will be made by committee about what action may be taken within the current rules and guidance. In this specific case an investigation is underway and a decision will be made by committee about the actions that have been taken by the exhibitor at Crufts and the next steps. The judge’s primary focus is on the dogs themselves and we do not believe it would be fair to strip the dog of its Best in Show title because the dog was awarded this prize based on its own merits in the show ring.


  • #53   11. mar 2015 Som terrierejer må jeg tilstå, at selvom gravgående terriers har nogle enormt solide og solidt påsatte haler, så synes jeg faktisk ikke at det er iorden at løfte sin hund på den måde for at undgå uorden i pelsen. Pelsen kan lynhurtigt komme iorden igen med den børste 99% af udstillerne har med i ringen. Selvom hunden kan holde til det og ikke tager skade, så ser det bare ikke godt ud og det gøres jo også i racer med haler der ikke er beregnet til at blive brugt som håndtag. Og den almindelige tilskuer (tilstede, på sociale medier osv) forstår jo nok ikke forskellen, så derfor synes jeg at man bør afholde sig fra at løfte på den måde.
    Når det er sagt så har jeg selv haft ruhåret foxterrier's og deres haler skal også kunne bruges til at trække dem ud af en rævegrav. De tager altså ikke særlig notits af hvis man bruger halen som håndtag og når man griber fat i den så får man bestemt ikke fornemmelse af at have noget, der kan få i stykker i sine hænder smiley Og der er altså stor forskel på de gravgående terriers haler og andre hundehaler. Jeg kunne fx overhovedet aldrig nogensinde bare tænke tanken at løfte min 18 kg tunge Irske Terrierhan i sin lange tynde hale på den måde. Og at nogen kan finde på at løfte en cocker spaniel på den måde forstår jeg slet ikke.


  • #65   11. mar 2015 Men tilskuerne kunne nu altså lige så vel påtale det over for ringsekretær, dommer eller udstillingsledelsen. Der skal jo bare et enkelt tilfælde til som, når facebook, så er der ramaskrig og udstillinger får ry for at være et sted for hundemishandling.... Og særligt hvis man oplever at ingen gør noget ved det.

  • #66   11. mar 2015 Hvis det er normalen, så påtaler det det jo ikke

  • #71   11. mar 2015 Det eneste jeg har set på udstilling, som jeg synes er trist er fede Bulldogs, og andre fede hunde som ikke bliver dømt ned pga fedme.. har ikke set nogen slå eller lign og har været på en del udstillinger de sidste 7 år.

  • #75   11. mar 2015 Maiken T - jo det gør. Man kan også klage til udstillingsledelsen på selve dagen, men det har, efter min erfaring, ingen virkning. Der er bare forskellige regler alt efter hvem man er - dvs med mindre man har en dommer, der tør åbne munden. Det tør nogle dommere...de bliver IKKE inviteret igen.

  • #76   11. mar 2015 Nu mente jeg som skotten på billedet.. Den måde den løftes på..

  • #89   12. mar 2015 Syge hobby ligefrem... super debatform!!

    Hvis min havde kugler, så ville jeg da mishandle ham på groveste vis... Godt for ham de blev skåret af for længe siden :-0


  • #91   12. mar 2015 CF, jeg tror såmænd også man kunne finde tilfælde hos andre grene af hundeverdenen som andre ville betegne som en "sygelig hobby" - det lyder lidt som om du bare har set dig gal på udstillingsverdenen? smiley

  • #93   12. mar 2015 Elmo elskede udstilling.. hoppede rundt som en kænguru.. men jeg må have misforstået ham..

  • #95   12. mar 2015 Bluntbull nu blev det gjort inden jeg fik ham, og læs ironien!!

  • #96   12. mar 2015 Hele den her tråd er da vist gået i ged af sarkasme fra flere sider

  • #98   12. mar 2015 Er jeg den eneste der undrede sig over Pekingeserens udseende?
    Den lignede i hvert fald ikke dem, jeg plejer at se på gaden.
    Men måske, skal den se sådan ud?


  • #99   12. mar 2015 Bluntbull vil ikke kalde det at mishandle, men er meget modstander af kastration, men her var det sket for længe siden.

  • #101   12. mar 2015 Nej, jeg ved godt hvordan en Malteser ser ud smiley


  • #104   12. mar 2015 http://www.crufts.org.uk/content/whats-on/watch-crufts-live/
    Kl. 9:50:48 to - tre hunde efter Malteseren


  • #106   12. mar 2015 Tak smiley
    Så er det ikke kun mig, der syntes, den så underlig ud.


  • #110   12. mar 2015 Indrømmet, det er ikke den hund, jeg kigger længest efter smiley
    Men længere nede af "min" vej, bor der en Pekingeser. Den har ikke vejrtrækningsproblemer og ja, måske ligner den mere en Tippe end end Pekingser.
    Men den er købt som Pekingeser, så måske findes der forskellige linier?


  • #112   12. mar 2015 Damen, som har den, ejer to Sealyham Terriere, så jeg tror næppe hun har købt en hund uden DKK tavle. Men det kan jo være, at det bare er et uheldigt eksemplar smiley

  • #113   12. mar 2015 Hvis damen er den jeg tror hun her -så er pekingeseren arvet fra moderen smiley

  • #114   13. mar 2015 Det er korrekt, at det var moderens hund, som hun arvede smiley .
    Men jeg ved, at "damen" var med moderen ude og købe den.
    Og hvad jeg kender til damen, så er kvalitet et nøgleord for hende.
    Ikke destro mindre ligner den en Pekingeser, og det synes jeg ikke at den fra Cruft gjorde.
    Men det kan da godt være, at jeg kommer til at revidere min opfattelse af, hvordan en Geser, skal se ud smiley


  • #115   13. mar 2015 Det tror jeg bestemt hun har smiley men det skal jeg vist sige, da avleren af hendes yngste sealyham er samme avler som min smiley (ikke samme race dog) smiley

    Jeg kender derfor moderen og søsteren (der er hos min bedste ven) skønne hunde smiley jeg håber hun er glad for sin tøs smiley


  • #116   13. mar 2015 Den er noget af det yndigste, den er bare så sød smiley
    Jeg er 100% sikker på, at damen er super glad for den.
    Jeg har ikke set den i godt 2 måneder (jeg er i Rom) , så hun er sikkert blevet stor, siden jeg så hende sidst.
    Super charmerende tøs smiley


  • #117   14. mar 2015 Jeg er helt uforstående overfor at man kan forsvare at behandle en hund som et objekt, om det er mishandling eller om det er "harmløst" er overhoved ikke relevant, sådan skal en hund ikke behandles. Måske at en race kan holde til at man trækker den op af en grav i halen, fordi det er nødvendigt kan overhoved ikke bruges som argument.
    Hvad fanden sker der, at sidde og ordkløves over om hunden kan holde til det eller ej..... Hvis man har brug for sådanne tricks for at opnå resultater så er man, efter min mening, uden for pædagogisk rækkevide.


  • #118   14. mar 2015 TAK Maya R - lige netop min holdning....
    men der er jo nogen racer, der er bygget komplet anderledes end andre smiley og kan tåle mishandling i den grad, at de bliver immun over for det..


  • #119   14. mar 2015 Kopieret fra en meget dygtig dommer ved navn Andrew Brace:
    "The second is the ‘mishandling’ of the Scottish Terrier who won best in show. To many old-school terrier people, the style of Rebecca Cross’ handling of her charge would be totally acceptable, however modern thinking is that none of our breeds should ever be lifted by the head and tail. Ironically, it was when Ronnie Irving – this year’s Crufts BIS judge – was chairman of the Kennel Club that specific guidelines were issued as to this style of handling being both unnecessary and undesirable. Try as I might, I have failed to find the previously published directive about not lifting dogs by the head and tail anywhere in the Crufts schedule."

    http://www.dogworld.co.uk/product.php/132629/

    Mr. Brace nævner selv...GAMMEL KOTYME...dvs fra før man vidste hvad positiv træning var...


  • #130   14. mar 2015 smiley
    Jeg tror jeg giver op..terrier folket er fra før ruderkonge var knægt og tror på gammel måde at træne på...


  • #131   14. mar 2015 Brugen af skottens hale har intet med træningsmetoder at gøre, den er avlet således for at dens funktion i dens brugsegenskaber skal være optimal ....

    Fra racerepræsentantens beskrivelse :
    Den Skotske terrier blev udviklet af dem, der favoriserede en tung, robust hund med kraftige knogler. Dens tykke dobbelte pels er en beskyttelse mod vejret, ørerne er små og spidse velegnede til at opfange enhver lyd. Øjnene er godt beskyttede under tykke øjenbryn. Kæbepartiet er stærkt og kraftigt. Det meget muskuløse bagstel gør den i stand til at forcere vanskelige forhindringer i naturen. De knoglestærke forben med store poter og trædepuder bruger den til at grave med.

    "Da Skotten ofte blev brugt til at gå i grav, fungerede dens korte kraftige hale som et håndtag, når den skulle trækkes ud af huler og grave."

    Denne eksteriør beskrivelse passer stadig på nutidens Skotter, og den har heller ikke glemt sine jagt- egenskaber

    Når jeg ellers skal træne mine skotter foregår det ved gud ikke efter nogen som helst gammeldags måde at træne på .... som før skrevet, en kuet skotte kommer man ingen vegne med, dertil er den alt for selvstændig og stædig....

    Men har jeg behov for, som det er sket en eneste gang med de 5 skotter der har været i hjemmet, ja så har jeg trukket den ud i halen ....


  • #134   14. mar 2015 @ AG, jo det kan vi ikke blive uenige om ... ej heller at er der regler skal de da holdes ... Jeg er heller ikke uenig i at i det aktuelle eksempel, hun burde ikke have løftet hunden på den måde, det er unødvendigt, og det er uhensigtsmæssigt, men derfra og så til lige ved den race at kalde det mishandling der er der altså et stykke vej.

    Andre racer vil jeg ikke udtale mig om, dem har jeg ikke forstand på ... men skotten den kender jeg nu ret godt ...


Kommentér på:
BIS Crufts, men også WIS/Worst in show efter min mening

Annonce