3.710 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 75 Svar

Min hund er løbet bort :( Min hund er løbet bort :(

Hej alle.

Igår onsdag løb min spanske pige væk fra 3500 værløse (hareskov delen). Hun blev sidst set ved vesterled sø men har ikke kunnet finde hende siden. Hun har ikke halsbånd på da hun rev sig løs. Hun er dog chippet.

Facts:
10 kg
Brun med sorte hår og lys brun i hovedet
Langhåret
Reagere på sit navn Chica
Kan være sky over for andre men bider ikke.

Der er ringet til politiet og dyreværnet (18121812) hvis man finder hende.

Hun kan muligvis være løbet mod 2730 herlev eller fortsat være i hareskov.

Hvis du ser hende eller har informationer om mim hund kan jeg kontaktes på 28191917
Vil gerne have min hund hjem, er så bekymret fordi det er mange timer.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er løbet bort :(
  • #1   19. mar 2015

profilbillede
  • #2   19. mar 2015 Hej Tina A ----> ... Det er mig I snakkede med ved min terrasse .... i Herlev smiley
    Jeg har været rundt om søen sammen med min nabo ... sammen med vores hunde og lede ..... desværre uden held. smiley
    Jeg går en tur igen senere og spørger dem jeg møder ....

• #5   19. mar 2015 Tusind tak til jer begge 2...

Åh det så ulideligt at gå rundt i uvisheden

• #6   19. mar 2015 Åh hvor trælst smiley Håber virkelig I finder hende uskadt smiley

• #7   19. mar 2015 Forstår virkelig din bekymring!

Er hun slået op i efterlysningsgrupper?

• #8   19. mar 2015 Nej jeg har kun gået og banket på døre, kørt rundt i området, været i skoven også ringet til politiet og dyreværnet.

Der var en lille pige igår der så hunden men vi kunne ikke finde den da vi kom ned til søen og idag siger en mand han også så den igår sammen med en mand.

Hvis det har været min hund eller der er nogle der har min hund undre jeg mig over det ikke er blevet ringet til politiet eller andet fordi hunden er efterlyst der og den er chippet så vi kan findes.

Det mere det er 21 timer siden nu smiley

• #9   19. mar 2015 Har I ringet til omkringliggende dyrelæger? smiley jeg er ofte blevet bedt om at indlevere en hund ved en dyrlæge, i håb om at de kunne finde chip og kontakte ejeren smiley ved ikke hvorfor de i så fald ikke skulle have kontaktet dig, men det er et forsøg værd! Krydser fingre og holder øje i Charlottenlund, selvom det jo er ret så langt væk...

• #10   19. mar 2015 Har du efterlyst den gennem FB der er rigtig mange som deler ?
    Du skulle også tage og kontagte din nærradio og få hende efterlyst ,det fik jeg min hund hjem ved

• #11   19. mar 2015 Ashley hvis den bliver registreret hos en dyrlæge via chip kommer både ejer og adresse frem. Og her er mange dyrlæger så ved ikke hvor jeg skal starte fordi der er både herlev, værløse, ballerup og bagsværd som slutter op til hareskov og der er ingen dyrlæger i hareskov. Vores egen ligger i Farum.

Jeg har ikke efterlyst hende på fb endnu men regner med at sætte sedler om i morgen.

• #12   19. mar 2015 Tina det er meget vigtig, at du efterlyser hende alle de steder du kan NU Hun kan komme til skade eller komme meget langt væk
    Jeg vil gerne prøve om jeg kan linke efterlysningen ind på FB hvis du syntes

• #13   19. mar 2015 Jeg ved godt hvad det at hunden er chippet indebærer smiley men jeg ville nu stadig ringe rundt - det er noget at foretage sig, og det KAN hjælpe!

• #14   19. mar 2015 Denne her gruppe er ganske effektiv, hvis du vil have hjælp. https://www.facebook.com/groups/1559314030968400/?fref=ts

Og vi skal nok også kikke efter hende.

• #15   19. mar 2015 Skynd dig at slå det op på i diverse grupper på facebook, så hurtigt som muligt.
    Og kør ud med sedler allerede i dag, hvis det er muligt. Jo før du gør det, jo større er chancen for, at hun kommer hjem igen.

Hvor løb hun?

• #16   19. mar 2015 Kongelig det var også den gruppe jeg tænkte på via FB

• #17   19. mar 2015 Super - jeg kan se, der er blevet linket smiley

• #18   19. mar 2015 Bente hvordan kan du se det ?

• #19   19. mar 2015 Jeg slår op på fb. Jeg har desværre ikke en printer derfor kan jeg først sætte sedler op i morgen.

Men i må gerne linke de grupper i kender derinde

• #21   19. mar 2015 Tina hvilken gruppe har du efterlyst den under .
    Jeg kan ikke finde det

• #22   19. mar 2015 Inger - jeg kan se, at I har linket til gruppen herinde smiley

• #23   19. mar 2015 Bente Når går ind under linket Ja det er Sjællands efterlysning Kan jeg ikke se, at hunden er efterlyst der smiley

• #24   19. mar 2015 Inger - det skriver jeg heller ikke. Jeg skriver, at der er linket til gruppen her i denne tråd på HG´. Så er det jo op til TS at smide en efterlysning i gruppen.

• #25   19. mar 2015 Ok tak Bente Jeg misforstod smiley

• #26   19. mar 2015 smiley Jeg må være noget mere klar i mælet smiley

• #27   19. mar 2015 Nogle der vil godkende mig i gruppen i dette opslag?

• #28   19. mar 2015 Jeg har lige talt med Tina, da jeg har set på fb at Chica er fundet.

• #29   19. mar 2015 Dejligt ... smiley ... jeg er lige kommet hjem for 1 time siden ... har rendt rundt siden i middags med mine hunde og ledt efter den .... ( min nabo og hendes hund var med noget af vejen ). ...... Den var løbet væk i nærheden af hvor jeg bor ...

• #30   19. mar 2015 Skønt at din hund er hjemme igen smiley

• #31   19. mar 2015 Den er ikke hjemme endnu. De er på vej efter den.

• #32   19. mar 2015 Thors Ok jeg misforstår sku alt i dag smiley

• #33   19. mar 2015 Det er heller ikke til at hitte rede i. smiley
    Men jeg så i en gruppe at én havde fundet Chica, så jeg måtte lige agere mellemmand og formidle kontakt.
    Men sidste opdatering var, at Tina var på vej efter hunden. smiley
    Så jeg håber på en opdatering når de er kommet hjem igen.

• #34   19. mar 2015 Tak Thors smiley

• #35   19. mar 2015 Thor's menneske ...... opdaterer du så lige her også ?......
    Da jeg talte med ejerne ved middagstid , lovede de at ringe til mig hvis hunden blev fundet, så jeg ikke rendte rundt i dagevis ... ha ha smiley og ledte efter den .... ..... Men måske glemmer de at ringe midt i glædesrusen .... smiley

• #36   19. mar 2015 Ved kun at de er genforenet. smiley smiley smiley

• #37   19. mar 2015 smiley smiley smiley ...... dejligt ....

• #38   19. mar 2015 Min hund er fundet
    Tusind tak alle sammen

• #39   19. mar 2015 Det var dejligt, de er genforenet. bliver altid så trist når en hund løber væk.

• #40   19. mar 2015 Dejligt at I alle er sammen igen. smiley smiley

• #41   19. mar 2015 Hvor er det bare en skøn, skøn nyhed smiley

• #43   19. mar 2015 Hun var 3 km
    Nu skal der bare skrives klage til politiet

• #45   19. mar 2015 1) de lovede at ringe men gjorde det ikke men sendte direkte falck
    2) de tilbageholdte informationer om min hund
    3) dårlig behandling af både mig, min kæreste og lisette som havde fundet hunden
    4) fordi de vil have jeg betaler falck til trods for de havde lovet mig at ringe

• #46   19. mar 2015 Der var gået halvanden time siden jeg ringede sidst til lisette ringede til poltiet. Vi bor i samme by og kom med samme beskrivelse og alligevel siger de til mig at der ikke var ringet om hunden til trods for at de havde sendr falck derud

• #51   20. mar 2015 Det kan være svært at forstå hvad der er sket og blevet sagt men sagen er både jeg og lisette som ringede efter hunden har følt os uretfærdigt behandlet. Det skal de have at vide så der kan blive gjort noget ved det.

De tilbageholdte informationer som at jeg ikke måtte vide hvor min hund var andet end jeg kunne få lov at hente den i hillerød i morgen til trods for jeg var ude og køre og ville hente hende.

lisette fik så fat på mig og de tilbageholdte hunden for mig så falck ikke fik hende med uden jeg havde set om det var min hund.

• #52   20. mar 2015 I kan tro jeg er taknemmelig for alle der har kigget efter hende og har spurgt andre samt lisette som fandt hende. Jeg er bestemt glad for at have min lille pige hjemme igen jeg er bare utilfreds med min behandling som jeg fik af politiet intet andet og dette skal de vide så de evt. Kan tage fat i personen så det måske ikke sker igeb

• #53   20. mar 2015 Det er ikke altid at politiet registrerer anmeldelser om bortløbne hunde - eller opsamlede for den sagsskyld, så det behøver ikke være fordi de har "tilbage holdt" informationer.

Da vi havde samlet en hittehund op for et par år siden, insisterede vi på at få et sagsnummer - da vi var to der skulle hjælpes ad med at få hunden tjekket og opbevaret. På det tidspunkt havde ejeren allerede haft ringet 3 gange, men da de ikke havde noteret noget om det, så kunne de ikke give os oplysninger om hvor hunden var savnet. Først da hun ringede 4. gang ( altså efter vi havde fået oprette en "sag") så blev der skabt forbindelse.
    Det var så en super sød betjent jeg havde kontakt med - og han takkede ligefrem for hjælpen, fordi jeg havde kunnet have hunde her, til vi kunne finde ejeren.

• #54   20. mar 2015 Ja klage det skal man da, så vi kan få spildt flere resourcer ... og hvad vil du have ud af det??

Hvad med du bare er glad for, at din hund er kommet hjem i god behold, og den regning betaler du vel gladeligt for det er kun din fejl, at hunden løb væk.

Hold op hvor er jeg træt af dagens DK, og alle skal klage, så snart at det er muligt...

Bøvs herfra og god weekend!!!

• #59   20. mar 2015 Birgitta... Jeg slettede og skriver ny!

Hvad politiet har lyst til aner ingen noget om!!!!

Men hvad de har resourcer til er lig nul... så hvorfor skal skylden altid smides på andre, når mennesker fejler??

Hold din hund i snor (en som den ikke kan komme ud af) Hvis uheldet er ude, så vær taknemmelig over at få din hund igen.. Hvis der er noget du er utilfreds over, så prøv med alm kommunikation.

• #60   20. mar 2015 når hun kun var løbet 3 km, så var hun jo egentlig ikke stukket af

Aj, sådan kan man da IMHO ikke definere det. Hvis hunden er udenfor høre/indkaldsvidde, så må den da pr. definition være stukket af eller løbet væk.

• #61   20. mar 2015 Jeg har mange gange fundet bortløbne hunde, og har mange gange ringet til politiet for at høre - jeg er hver gang blevet bedt om at slippe hunden eller tage den med hjem, de gad ikke hjælpe. Jeg bor i et tæt beboet område med tæt trafik og er fuldstændig chokeret over den tilgang - man kan sq da ikke bare bede folk om at slippe hunden; hvad hvis den løber ud på vejen? En bortløben hund er jo til fare for omverden, på den ene eller den anden måde, uanset om hunden er aggressiv eller ej...

• #64   20. mar 2015 Jamen det er da ligemeget hvor langt en hund kan eller ikke kan løbe på en time.
    Hvis den render udenfor hørevidde, så indkald ikke 'fungerer' - hvad vil du så kalde det? Springtur? Strejf? Walkabout?

• #66   20. mar 2015 Når jeg siger hun holdte informationer tilbage var det da falck var på vej og jeg ikke måtte vide hvor min hund var så jeg selv kunne hente hende hvor jeg fik det flabede svar jeg kunne hente hende dagen efter i hillerød. Derfor er jeg tosset

• #67   20. mar 2015 Tina havde jeg fået den meddelse, at jeg kunne hente min hund næste dag, var jeg også blevet tosset smiley

• #69   20. mar 2015 Og de havde registreret både postnummer, adresse samt beskrivelse af hunden. Sidst ringede jeg kl 3 om eftermiddagen og fik at vidd jeg ikke skulle ringe igen. Lisette ringer halv 5 og ringer kl 8 hvor den samme dame som jeg også talte med sagde til lisette er der ikke var oprettet nogen sag og de gjorde først noget ved det kl 8 om aften nemlig at sende falck men det sjove var da jeg ringede da jeg hørte falck var på vej så passede min beskrivelse overens med lisettes beskrivelse og vi bor i samme by men de ville bare ikke kontakte mig til trods for jeg havde ringet derind siden kl 6 dagen før. Dvs jeg ringede omkring 5 gange den dag hun løb væk til politiet og igen kl 10, 12, 15 den dag lisette fandt hende. Alle polti folkene var søde og rare bortset fra damen der talte med både mig og lisette. Desuden havde hun overhovedet ikke styr på sit arbejde og kunne slet ikke komme med hverken argumenter, forklaringer eller hjælp andet end øh bøh og det måtte være en følelse jeg havde, det var dog ikke en følelse men fact at de ikke kontaktede mig.

Derfor agter jeg ikke at betale for deres fejl. Jeg skal nok betale for hun var uden halsbånd men jeg betaler ikke falck når de ikke kontakter mig, er flabede og ydermere giver falske forhåbninger fordi havde de ikke lovet mig jeg ikke skulle ringe eller de ville ringe til mig var falck ikke nødvendig da jeg så havde fået noget at vide inden kl 8.

Jeg er ikke rasende på politiet men over den dame jeg talte med sidst som på ingen måder udførte sit arbejde korrekt den aften.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #70   20. mar 2015 Hvis min hund var fundet ville jeg have den hjem så hurtig som muligt. Hvem skulle have gavn af,at hunden køres et sted hen til afhentning næste dag?.

• #72   20. mar 2015 ....måske du bare skulle være glad for ikke at skulle betale bøden for at din hund rendte rundt uden lovpligtigt hundetegn...

Om det er revet af under flugten eller ej...det er vel ikke noget politiet skal vurdere...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #73   20. mar 2015 Rynkedyret. Og det er ikke det som er sket her. En person finder en hund som er efterlyst. Det bedste for alle parter ville være at sætte de to i forbindelse med hinanden. Hvis man have nægtet mig at oplyse mig om,hvor jeg kunne finde min hund,var jeg blevet stik tosset.

• #74   21. mar 2015 Ja lad os endelig svine politiet til... Suk.

• #76   21. mar 2015 Jeg kan godt se mange af jer ikke læser eller forstår hvad det er jeg skriver

• #77   21. mar 2015 Jeg tror ærlig talt bare at jeg ville være skideglad for at min hund rent faktisk blev fundet og kom hjem i god behold smiley Selvfølgelig skal man ikke finde sig i unfair behandling, men jeg tænker at det oftest føles mest unfair for personen fordi man ikke sætter sig i politiets sted og kun ser det fra sin egen synsvinkel (fx. når folk klager over at politiet ikke prompte rykker ud til et indbrud) - så jeg ville nok bare være lykkelig for at folk har fundet min hund smiley

• #78   21. mar 2015 Altså i denne sag er der tale om 1 politi kvinde og 3 mennesker der føler sig uretfærdigt behandlet.

Og som jeg også skriver og gentager igen jeg er da lykkelig for jeg har fået min hund men jeg betaler ikke for poltiets fejl. Og laver man fejl som menneske må man da gerne få det at vide

• #79   21. mar 2015 Må give TS reddet virker ikke som om i læser eller forstå det hun skriver. Hvis nu politiet havde ringet til TS efter lisette havde anmeldt den hun så havde TS jo gladeligt kørt ud og set om det var hendes hund. Ergo er en arbejdsgang sparet og en helvedes masse timer så falk ikke skal spilde deres tid. Hvor svært kan det da være at forstå?

• #81   22. mar 2015 Politiet er desværre utrolig dårlige til at ta' sig om sager med bortløbne hunde. Det er set flere gange, at folk ringer til politiet og fortæller, at de har fundet en hund, og hundens ejer allerede har efterlyst den hos politi, uden at politiet har magtet at forbinde den fundne hund med den efterlyste, men hunden sendes på internat, i stedet for hjem til ejeren der har efterlyst hunden. Hvad der er grunden til at politiet ikke formår noget så simpelt, skal jeg ikke gøre mig klog på.

• #82   23. mar 2015 Er hun fundet ?

• #83   23. mar 2015 Ja, Helle

• #84   23. mar 2015 DcH har en landsdækkende og gratis service med sporhunde,
    som man kan kontakte, (Se DcH´s hjemmeside) hvis en hund er løbet væk
    eller forsvundet på anden måde, samt hvis man har tabt noget værdifuldt, eksempelvis sine nøgler eller andet.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 855
    #85   24. mar 2015 Hunden er kun rendt 3 km, så er den ikke væk ????? Hvorfor søren så efterlyse den ?? Eneste måde de kære hundeejer lære at have kontrol på deres hund, er ved at ramme dem på penge pungen ! Sjovt som folk vil gøre alt for at få deres hund hjem, undtagen hvis de skal betale , og der er en fast procedure hos polti, falck og internater ved hitte hunde .

• #86   24. mar 2015 Charlotte
    Jeg tror det der menes er, at hunden ikke aktivt er LØBET VÆK fra området men er blevet i området hvor den sidst så ejer. Tror ikke det skal forstås som at hunden ikke er VÆK. smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#87   24. mar 2015 **Min hund er løbet bort smiley
    Hej alle.

Igår onsdag løb min spanske pige væk fra 3500 værløse (hareskov delen). Hun blev sidst set ved vesterled sø men har ikke kunnet finde hende siden. Hun har ikke halsbånd på da hun rev sig løs. Hun er dog chippet. ***

Hunden ER løbet væk, går ikke udfra at ejer er skredet fra hendes hund ?

• #88   24. mar 2015 Jeg vil bare lige fortælle at jeg for år tilbage havde en gravhund der løb hjemme fra i Aalborg. Da jeg havde ledt efter hende i en halv time ringede jeg til politiet og efterlyste min hund, en time senere blev jeg ringet op af en meget rar betjent, der fortalte at en dame havde ringet ind, hun havde fundet en gravhund i hendes have og han syntes den passede til den beskrivelse jeg havde givet af min hund, det var før chippen. Jeg fik adressen, den flinke betjent tilbød at politiet gerne ville køre min hund hjem hvis jeg ikke selv havde mulighed for at hente hende, heldigvis var det kun et par gader væk, så jeg gik straks afsted efter min hund. Så jeg vil bare sige at politiet i Aalborg er super hjælpsomme.

• #90   24. mar 2015 Jeg ringede til både min egen politi kreds og en nærlæggende for at høre om proceduren. Begge siger ejer bliver ringet op inden falck.

hende jeg talte med den aften ringede direkte til falck, skrev ikke ting ned, var ubehøvlet for både mig, min kæreste og hende der fandt hunden. Så det var ikke kun mig som var utilfreds.

Derudover ville hun heller ikke mig adressen så jeg kunne hente hunden til trods for at min var de eneste i området der var efterlyst og fremlyst. Altså i hele det postnummer. Jeg fik blot kommentaren "nej du må ikke få adressen, du kan hente din hund i hillerød i morgen"

Hvis dette var tilfældet skulle jeg have betalt for både falck, dyrlæge regning og internat omkostninger fordi hun var en doven og ubehøvlet sk*d

• #91   25. mar 2015 Birgitta - Er det distancen der afgør, om hunden er stukket af (eller løbet væk, som der jo faktisk bliver skrevet)?

Som jeg læser det, har hunden revet sig løs af halsbåndet og er efterfølgende løbet væk fra ejeren. Hvis det ikke er 'løbe væk' hvad er det så? Skal hunden løbe 10 km, før den er løbet væk?

Uanset årsagen til, at den er smuttet, så ER den jo løbet væk fra ejeren, sådan rent bogstaveligt. Hvorfor blive ved med at modargumentere det?

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#93   25. mar 2015 Åhhh løbet væk, ja det gir da meget bedre mening .....!!!!

• #94   25. mar 2015 Birgitta - Næ, det har du faktisk ikke. :o) Og da slet ikke flere gange.

Jeg forstår bare ikke dit behov for hele vejen igennem at skulle modargumentere folk der skriver, at hun er løbet væk (eller stukket af, som du kalder det). Hunden ER jo rent fysisk løbet væk fra ejeren. Medmindre ejeren da er gået fra hunden, hvilket vel næppe er tilfældet.

Du skriver, at når den kun er løbet 3 km, er den ikke løbet væk/stukket af. Og senere skriver du, at det ikke handler om at definere det. Men hvis du siger at 3 km ikke er 'løbet væk', må der jo være en grænse for hvornår den så ER løbet væk.

Så jeg spørger dig, om det er distancen der afgør, om hunden er løbet væk eller ej - i et forsøg på at forstå din (efter min mening) noget mystiske definition af 'løbe væk'. Så ja, jeg opfordrer dig til at modargumentere ( smiley ), fordi jeg ikke forstår din holdning, og det vil jeg gerne komme til.

Og det er netop også derfor jeg spørger dig hvorfor du konstant modsiger folk, der siger at hunden er løbet væk. Fordi jeg ikke forstår det, fordi det ikke giver mening for mig. Det er vel som udgangspunkt derfor man spørger nogen om noget. Eller hvad?

Jeg kan jo sige det samme, kære Birgitta smiley
    At du gider (konstant modargumentere andres definition). Men sådan gider man jo noget forskelligt.

• #95   25. mar 2015 Om hunden er LØBET væk .... GÅET væk .... BLEVET væk ....RENDT væk .... FORSVUNDET ...STUKKET AF .... ikke til at finde ... ikke er til at få øje på ... o.s.v.
    Om den er 1 km væk.... 3 km væk ...10 km væk .... eller 50 km væk ..... er det ikke pisse ligegyldigt.??? .............
    Hunden var der ikke og TS bad os bare om at kigge efter den .... og ringe til hende , hvis vi så den.

Længere er den historie ikke ..... Der MÅ da findes en hobby , der er sjovere at underholde sig med .... end en diskussion om ordet VÆK ..... *LOOOL* ... smiley

• #97   25. mar 2015 Mig der siger hvad, Birgitta?
    Det er jo klart det er mig der siger det, det er jo ligesom mig der skriver det. smiley

Dine indlæg giver ikke meget mening.

• #98   25. mar 2015 Nittib - Vi har heldigvis forskellige hobbyer. ;o)
    Du har da sikkert også nogle hobbyer, jeg ville finde noget uinteressante - men jeg kommenterer ikke på det, for det har du da lov til at have. :o)

Ikke fordi det er min hobby at diskutere ordet 'væk', men du ved vel også godt, at man ikke altid diskuterer ting, fordi det er ens hobby. ;o)

Kommentér på:
Min hund er løbet bort :(

Annonce