2.277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 57 Svar

Bør man få sig en hund, og hvilken? Bør man få sig en hund, og hvilken?

Hej,
Jeg er en studerende der overvejer at anskaffe mig en hund hvis mit boligselvskab giver mig tilladelse til at få hund. Jeg har tendens til at få depression, angst og mangler næsten konstant d-vitamin som jeg har læst kan nedtones via en aktiv livsstil med en hund. Jeg elsker selvfølgelig hunde og har haft en cocker spaniel, formel 1 labrador mix og en dansk/svensk gårdhund da jeg boede hjemme. Tror jeg ville blive et meget gladere menneske med en hund i mit liv, men ved at det er hundens trivsel der kommer først.

Men jeg vil gerne høre fra andre hunde ejere om det overhovedet ville være smart at få en hund og hvilken race der måske ville passe på den hverdag jeg har. Og om andre med ligende hverdag vil dele deres erfaringer smiley

Hvis jeg får en hund vil dens liv blive således:
Den ville bo i en lille ungdoms bolig 30 kvm på stueplan. Den ville næsten aldrig være alene fordi jeg har fået tilladelse af skolen at få hunden med dagligt fordi der er allerede 2 hunde dagligt på skolen. Hver dag ville vi gå eller cykle 4.1 km til og fra skolen (ergo 8,2 km dagligt) og den ville få minimum 45 min gåtur/aktivering til middagstid. Den ville desuden blive oversvømmet med opmærksomhed fra mine klassekamerater.
Der vil til tider blive lange dage på skolen hvor jeg er der fra 09:00 til kl 22:00.
i ferier ville den rejse sammen med mig ned til min mor hvor den ville være sammen med 2 katte.
Jeg har 400 kr hver måned som ellers bliver brugt på bus som ville gå til hunden. + det jeg kan tjene fra freelance småjobs.

Race mæssigt er jeg ikke kræsen da det er vigitgst for mig at hunden ville kunne håndtere og trives i min hverdag end at den har ulve udseende eller andre æstetiske særpre.

Hvad siger I? Kan jeg tilbyde et ordenligt liv til en hund eller bør jeg sluge tålmodigheden og vente??

rigtig mange tak for at læse mit emne smiley