{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

Bedste foder til en unghund? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille tæve blanding mellem malteser og puddel.

Siden vi fik hende har hun ikke været vildt madglad, undtagen når det gælder godbidder og leverpostej, men det kan hun jo ikke leve af.

Hun spiser normalt kun 50-75 gram tørfoder (hun vejer 3,8 kg.) og det anbefales af foderproducenten at en hund af hendes størrelse skal have 100-150 om dagen.

Hun får Natures Protection Junior Mini.

Hvad ville i anbefale til en småtspisende tæve som har det rigtige næringsindhold? Det er ligemeget om det er tør-eller vådfoder smiley

Hun lider også af diarre en gang imellem, men det kan også skyldes at hun æder alt muligt på gåturene, så er ikke sikker på at det har noget med foderet at gøre.

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste foder til en unghund?
  • #2   27. mar 2015 Råt eller en blanding af dit nuværende tørfoder og råt, det kan jo sagtens være lidt rester af det kød du bruger i aftensmaden, eller et råt kyllingelår fra supermarkedet.

    Og hos BARF-forhandlerne kan du købe poser med løsfrosset kød af forskellige typer, det er så nemt, sundt og hundene elsker det. Et lille kalve-, lamme, eller kalkunben er også et godt supplement.


  • #4   27. mar 2015 Ja jeg fodre også med Arion Laks og ris ,og det elsker mine hunde
    Så får de råt engang imellem ,som de også elsker smiley


  • #7   27. mar 2015 At hunden ikke spiser den mængde der står på pakken betyder ikke noget. Det er kun vejledende mængde. Det der er vigtigt er at se på hunden. Om den taber sig eller tager på. (Eller holder den vægten) Om den er for tyk eller for tynd. Og så justere mængden i forhold til det.


  • #8   27. mar 2015 Mine maltesere elsker purevarianterne fra Kingsmoor, Havfisk er et hit. Iceland kornfri vil de også gerne have. Hunde er forskellige og foretrækker forskellige slags foder. Prøveposer duer ikke, der er så lidt i at hunden stadig synes det er nyt og spændende. Hvis du kender andre med hund, så spørg hvilket foder de bruger, og spørg om du må Købe fx 1 kg hos dem, så du kan prøve det.

  • #9   27. mar 2015 Jeg har også en meget kræsen hund. mængten til din hund lyder helt fint og som det skal være. Min er ca samme str og får slet ikke så meget og hun er endda MEGET aktiv -men det jo forskelligt hvad ens hund trives bedst på og forskelligt ifht. fodermærke hvor meget den skal have.. Men kan ihvertfald anbefale Kingsmoor Pure-varianterne til kræsen hund men somsagt det forskelligt hvad hunde trives bedst på og hvad de kan li

  • #10   28. mar 2015 Tak for svar.

    Molly har tidligere spist den anbefalede mængde næsten dagligt men ikke længere. Hun har været meget aktiv i dag med 2 gåture, og flere timer hvor hun tonser rundt i haven, og hun har maks spist 60 gram foder og ingen godbidder.

    Hun har heller ikke interesse i sit kødben længere, hvor hun for en måned siden kunne gnaske i flere timer.

    Jeg er lidt bekymret for hende, men så længe hun drikker og leger og har normal afføring skal jeg vel ikke være bekymret?


  • #12   29. mar 2015 Hvor gammel er hun?
    Jeg synes mængden lyder ok.
    Mine på knap 5 og lige over 5 kg spiser henholdsvis 60 og 85 gram. Den tunge er den får mindst for at tabe sig. Det er voksen foder til voksne hunde.


  • #13   29. mar 2015 Kan der være en løbetid på vej? De kan få kvalme i den forbindelse og derfor madlede.

  • #14   29. mar 2015 Hun er lige knap 6 måneder så synes en løbetid er lidt tidligt?

    Det kan godt være hun ikke spiser så meget nu hvor hun ikke vokser så meget mere, kan det have noget at sige?


  • #15   29. mar 2015 Normalen er mellem 6-12måneder. Så måske foråret gør hun er en af de tidlige.. Men det kan i hvertfald godt følges af noget dvaskhed, madlede og enten mere klistret adfærd eller mere isoleret.
    Og ja, når de er udvoksede at falder behovet jo for foder. Du kan evt. Overveje at skifte hende over på en voksen foder næste gang du står og mangler. Evt. Køb det ind så du har en periode til halv/halv.
    Eller hvis du gerne vil fodre råt, så kan du også sagtens det. Eller kombinere.


  • #17   10. apr 2015 Det er godt nok dyrt for et foder der er samme kvalitet som Aldi's....

  • #18   10. apr 2015 Jeg troede iøvrigt ikke man blot måtte skrive proteinkilden som "kylling, lam osv." når der i virkeligheden er tale om kyllingemel og så frem...som jo bare er affaldsprodukter fra kødproduktionen? på indholdsfortegnelser...


  • #20   10. apr 2015 Jeg har snakket med dyrlægen, og jeg nævnte, at hun elsker den skånekost på dåse, som hun fik for et par uger siden. Dyrlægen foreslog så at vi kunne blande noget af dåsemaden sammen med tørfoderet, bare en spiseskefuld, og så se om det vækker appetitten.
    Dette har vi nu prøvet en uges tid og det er en stor succes! Molly guffer hele skålen i sig med det samme jeg serverer det for hende, og jeg kan mærke at hun allerede har meget mere energi og plager om gåture, så det er dejligt. Hun vejer dog allerede 4,3 kg, et halvt kilo mere end for 14 dage siden, så det synes jeg er lidt voldsomt. Man kan dog stadig mørke alle ribben, hoften og ryghvirvlerne, så hun er ikke tyk.


  • #24   11. apr 2015 Jeg har tænkt lidt på den mentale aktivering, for den får hun jo ikke så meget af, hverken før med tørfoderet, da hun ikke gad, og nu med vådfoderet blandet i, er det jo ikke så nemt at kaste ud på græsplænen. Men en Kong lyder som en god ide, det må jeg hellere få købt til hende, tak for rådet smiley

Kommentér på:
Bedste foder til en unghund?

Annonce