6.198 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hund med på arbejde/i skole Hund med på arbejde/i skole

Hej alle sammen!

Dette er blot et hyggeemne. Hvad er jeres erfaring med at have hund med på arbejde eller i skole? Hvilken hund har I - hvordan har i fået lov af chef / lærer? smiley

Min moster har sin labrador med på arbejde. Hun sidder ved et skrivebord det meste af dagen og så ligger Nala (hunden) nede under og sover. Hendes kollegaer er meget glade for Nala.. Jeg troede det var meget "specielt" at måtte have sin hund med - men synes nu jeg har set flere steder, at folk har deres hund med, så nu bliver jeg lidt nysgerrig. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med på arbejde/i skole
  • #1   7. apr 2015 Jeg spurgte på min arbejdsplads og fik lov. Arbejder på kontor i åbent miljø, Coco ligger på sit tæppe ved mine fødder som regel, men alle er glade for hende og hun må som regel gerne gå rundt og sådan. Hun er en generelt meget stille og rolig type, så hun generer ikke.
    Hun er en dværgschnauzer smiley

• #6   7. apr 2015 Jeg havde min første hund med i skole en periode da hun var syg. (folkeskolen ) 9 kl. det var ok med min lærer. Da jeg startede på tømreuddannelsen var hun med da jeg var lærling. Og så har jeg brugt mine hunde i mit job sidenhen.

• #8   7. apr 2015 Jeg ville gerne, men det kræver en hund der kan holde sig i ro og ikke forstyre.

• #10   7. apr 2015 Jeg har haft Louie med i skole under projekter. Det har været et hit. Jeg har også haft ham med på job- der hapsede han en kollega i ansigtet. Ikke et hit smiley

• #11   7. apr 2015 Ikke et hit smiley smiley ha ha (ej ved godt dte ikke er godt men var sjovt skrevet)

• #12   7. apr 2015 Det var heller ikke så alvorligt. Han lå i vindueskarmen og kiggede ud, og kollegaen kom over og inden jeg nåede at gøre noget, så tog hun fat i hans kindskæg og kyssede ham på snuden. Det var liiiige frembrusende nok for pelsdyret.

• #14   7. apr 2015 Jeg synes det kunne være super fedt, hvis jeg kunne have hunden med i skole.. Det ville bare hjælpe mig meget, tror jeg. Men det kræver jo netop som I siger - at den kan holde sig i ro.

Den opdrætter vi har snakket med laver dog nogle hunde med en rigtig god "sluk"-knap. smiley Men jeg aner ikke hvor svært det er, at få lov til sådan noget.. Det kræver jo også at der ikke er nogen der er allergiske - eller er det lige meget så længe hunden ikke opsøger personen der er allergisk / bliver på sit eget tæppe?

• #16   7. apr 2015 Line P: Ja, selvfølgelig. Det er jo derfor man forhører sig om det er okay, inden man begiver sig ud i sådan noget. smiley

• #17   7. apr 2015 Eller allergiske..

• #19   7. apr 2015 Blaze var nogle gange i bilen hvis jeg havde en kort dag i skolen, med bagklappen åben...
    Ville aldrig tage ham med i klassen da en var allergisk og han jo er en halvstor basse smiley

• #20   7. apr 2015 En af mine hvalpe er med ejer på universitetet. Tror ikke hun er med til forelæsninger, men når de sidder i gruppearbejde (som de gør meget i Ålborg, dagen lang), så er Maggie med og alle elsker hende.
    Min mand har også haft en langhåret gravhund, der var med ham overalt, både på arbejde (han er it mand) og når han rejste rundt og overnattede på hotel ifm sit arbejde.

• #22   7. apr 2015 Jeg har en enkelt gang haft min Husky med på mit studie.. smiley
    Men det var fordi jeg skulle bruge hende til en fremlægning. Hun var mit produkt..

Har fået at vide at hende måtte jeg godt have med igen en anden gang smiley
    Hun forelskede sig lidt i en klassekammerat, så der lå hun og snorkede det meste af dagen..

profilbillede
  • #23   7. apr 2015

profilbillede
  • #24   7. apr 2015 Ja, har haft hund med på job tidligere, en engelsk setter og em boxer, det var butiksarbejde med mulighed for at de kunne komme ud i en lukket gårdhave

• #25   7. apr 2015 Jeg har ind i mellem en hund eller en sjælden gang 2 hunde med på arbejde. Normalt er det i forbindelse med dyrlægebesøg, det er praktisk fordi, jeg har dyrlæge i samme by, hvor jeg arbejder.

En gang i mellem vælger jeg også at tage en hund med på dage, hvor mange er enten på ferie eller i felten. Så hjælper det med en hund til at råde lidt bod på tomheden.
    Endelig sker det, jeg tager en hvalp med, når der begynder at være pres på fra kollegaerne for at se nyeste skud på stammen.

Jeg har størsteparten af tiden enekontor og holder døren lukket, når jeg har hund med. Men det er informationen, så der kommer jævnligt folk ind og, eftersom der er glasvægge, kan kollegaerne se, når der er hund med og en del af dem, kommer ind for at snakke og nusse.
    En dag om ugen sidder der en kollega på samme kontor, og hun insisterer på, at jeg arrangerer mine dyrlægebesøg den dag, hun kommer, men det lykkedes nu ikke altid.

De fleste af mine kollegaer synes det er hyggeligt med hundebesøg, og jeg er ikke den eneste, der ind i mellem har hund med, men jeg er ret opmærksom på, at det ikke må tage overhånd, og at de ikke må være til besvær. Jeg er enormt glad for at have den mulighed jeg har, men det skal ikke blive på et niveau, så chefer eller kollegaer kører træt i det.

• #27   7. apr 2015 Jeg har meget meget ofte Cleo med. Da jeg fik hende for over 10 år siden gik jeg på gymnasiet. Der var hun stort set altid med - ingen i klassen havde noget imod det. Vi måtte ikke komme i kantinen men det var vi heldigvis ligeglad med. Hun lå og sov på mig skød det meste af tiden eller på sin stol ved siden af mig.

Efterfølgende læste jeg en bachelor i historie på universitet. Der var Cleo med HVER dag i 3 år. Til forelæsningerne lå hun, som i gymnasiet, og sov på mit skød eller sad og så med. Til gruppearbejde havde vi eget grupperum som hun kunne trisse rund i. Desuden havde vi dør ud til et dejligt græsareal som hun kunne bruge som hun ville.

Derefter læste jeg en professionsbachelor i Pædagogik på UCN der var Cleo også med langt de fleste dage til undervisningen og under projektarbejdet.

I min første praktisk var hun med mange af dagene (botilbud for mennesker med nedsat fysisk/psykisk funktionsevne), i min anden praktik var hun ikke med(børnehave) og i min tredje praktik var hun med hver dag (dyrepark - brugergruppe mennesker med fysisk/psykisk funktionsnedsættelser)

Efterfølgende blev jeg ansat i dyreparken i en dyrepasser/træner-rolle og her var Cleo med hver dag.

Jeg er desuden ansat i et botilbud for mennesker med fysik/psykisk funktionsnedsættelser nu og her er Cleo med (jeg har arbejdet fuldtid der i 1 år og arbejder nu 10 timer om ugen der)

Nu læser jeg en kandidat i læring, pædagogisk osv. på universitet og hver er Cleo og med hver dag smiley

Så jo jeg har stor erfaring med at have hund med og det er aldrig noget problem. Men det kræver selvfølgelig at hunden trives med det - Cleo elsker det smiley

profilbillede
  • #29   7. apr 2015 Vi må ikke have dyr med til forelæsninger, men rigtig mange har deres hunde med alligevel og forelæserne er som regel helt pjattede med hundene xD

Jeg benytter mig ikke af det, da min husky hader det offentlige og ikke er god til mange mennesker. Hvis hun havde kunne de med de to ting, så var hundene kommet med smiley

• #30   10. apr 2015 Jeg ville ønske det var en mulighed for mig, men går ikke på en sengeafdeling på hospital smiley

Kommentér på:
Hund med på arbejde/i skole

Annonce