{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Brug for lidt gode råd {{forumTopicSubject}}

Igår bed min lille hund ud efter min søn på 8 uger da de begge lå i sofaen. Min dreng lå på maven over mine ben, min tæve lå og slappede af ved siden af, hun vender sig om, ser hans hoved som peger med mod hende, og hun snapper ud efter ham. Ingen knurren først, bare haps smiley
Nå men jeg siger hey i det det sker og hun smutter ned i kurven af sig selv.
Øv øv øv..

Nå men i dag da min mor ville tage noget hun fandt hun ville æde på gåturen, hakkede hun min mor i fingeren. Der gik ikke hul, men en god markering, igen uden at knurre først.

Hun har egentlig taget rigtig godt imod vores baby, og hun ligger med ham på legetæppe mm. Hun kan også finde på at ligge ved siden af ham på legetæppe med en tyggepind, og det skal stoppe nu, det duer ikke!

Vi har altid ladet hende spise tyggepinde osv i vores sofa, seng mm- men det tør jeg simpelthen ikke mere, men baby i huset og med hendes opførsel de sidste to dage smiley

Tænker et bur hvor hun spiser ben i? Men det er jo tyggeben som hun har i massevis. Hvordan får jeg lært hende at bur er lig med ben, og at hun skal blive derinde og spise? Og skal buret være lukket når hun får en tyggepind?
Hun har altid haft fri afgang til tyggeben- men det er vel ret dumt eller hvad?
Ligger jeg for meget i hendes adfærd de sidste par dage?
Jeg blev fandme bange igår da hun hapsede ud efter hans ansigt smiley

Vil jo også gerne kunne få besøg af mødregruppe. Osv med deres børn. Vil gerne lære hende at være i bur tror jeg. Hun er 1 år.
Hvor bekymret skal jeg være?

Er lidt ked af det smiley Elsker min lille vovse!
Gode råd søges!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for lidt gode råd
  • #2   14. apr 2015 Det lyder som om hunden har været din baby indtil nu. Du skriver flere gange 'min lille hund'.
    En hund er en hund. Hvis ikke man får lavet det rette forhold fra begyndelsen, samt måske får båret rundt på hunden og pylret lidt om den, så kan der altså opstå de her problemer når hunden pludselig får frataget sin sædvanlige rolle.
    Er hunden miljøtrænet før fødslen af baby? Har hunden stadig samme rolle og rytme som før, dvs at den bliver stimuleret?


  • #3   14. apr 2015 Har hunden før haft problemer med at "dele" dig? Jeg tænker at hun i en eller anden grad kan føle sig truet, når din søn ligger sådan på dig, altså en form for ressourceforsvar. Jeg tænker at sådan en adfærd vel ikke behøves at komme fra dag ét, men at det måske er trappet op over de sidste uger? smiley

  • #4   14. apr 2015 Og derudover ville jeg også helt droppe at lade hunden ligge med tyggeben ved siden af baby, som du selv påpeger. Selvom du har øjnene på dem hele tiden kan det simpelthen så hurtigt blive risky. Du kan ikke altid styre bevægelserne fra barnet og det kan simpelthen gå så lynhurtigt hvis hunden føler sig truet når den ligger og gnasker på tyggebenet, at det ikke er en risiko jeg ville løbe.

  • #5   14. apr 2015 Der er rigtig mange grunde til at din hund har gjort som den har, nogle har været nævnt. Hun kan også være stresset, usikker. Derudover raser homonerne jo rundt i kroppen på hende, med den alder hun har, det kan også være medårsag til det samtidig med at der pludselig er kommet en baby.

  • #7   14. apr 2015 Hvis du vælger at gå bur-vejen, så skal du lære din hund at buret er et super godt og trygt sted.

  • #8   14. apr 2015 Hov, for det første tror jeg ikke en dyr på dominans- hvilket jeg heller ikke syns at jeg nævner noget steder? Hun laver en markering på min mor på en gåtur over noget mad, og hun snapper ud efter min søn. Taler ikke om dominans. Ressource forsvar- men ikke dominans. Men ønsker jo ikke at hun har ben tæt på knægten hvis hun også hakker ham én når han bevæger sig?
    Og pt spiser hun gladeligt ben ved siden af ham, men snart vil han jo kravle rundt- og så kan det jo ske OGSÅ selvom jeg sidder ved siden af?! smiley
    Og selvfølgelig er de ikke alene- men jeg vil da gøre alt for at undgå ulykker- derfor jeg tænker om i havde gode råd mht børn, hund, tyggeben osv? Her var min bedste ide bare et bur til det?

    Og nej jeg syns ikke at hun er min baby. Hun får 6-10km gåture om dagen, med træning løbende på turene.


  • #9   14. apr 2015 .. Og jeg bærer ikke rundt på hende osv. Hun har ben at gå på til samme formål smiley
    Men ja hun må være i sofae og sover i sengen.

    Jeg tror også bare at hun blev forskrækket da hans hoved pludselig var tæt på hende. Men blev bare ked af at hun bed ud efter ham. Hun betyder alverden for mig- så det SKAL bare fungere. Men tænker at jeg må skaffe et bur og lære hende at tyggeben er derinde og at hun har fred og ro derinde smiley


  • #10   14. apr 2015 Lyder som en god ide med benene. Og så begrænse det så der ikke er ben rundt omkring. Om det skal være bur eller i et rum med fx babygitter for, må være en smagssag.


  • #12   14. apr 2015 Jeg ville fjerne hende fra rummet når mødregruppen er der.. Af flere grunde..

    1. Hunden kan blive alt for stresset
    2. Det er ikke sikkert de andre mødre syntes det er sødt din hund går hen til deres poder smiley


  • #13   15. apr 2015 Jeg ville invistere i et baby gitter, og så lære hunden at det er bag den man spiser ben. og så kan hunden også være adskilt fra baby, når du ikke har 100% opsyn. For det kan man jo ikke hele tiden.
    Hvis det ikke er mulig med gitter, pga huset opbygning, så invester i et stort bur til hunden.


  • #14   15. apr 2015 Tak for de gode råd. Jeg vil lige finde ud af om det blir gitter eller bur. smiley

Kommentér på:
Brug for lidt gode råd

Annonce