8.392 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Shih tzu farver? Shih tzu farver?

Hej alle sammen.
Jeg har fået min første shih tzu for et par uger siden, men har svært ved at finde rundt i farverne på shih tzu'er gerneralt og svært ved selv endda at finde ud af hvilken farve min egen er og bliver når den bliver voksen. I mine papirer står der tri-color men ja... Er meget uvidende, så mine spørgsmål er:

Hvilken farver findes der blandt shih tzu?
Hvilken farve kan jeg forvente min egen er/bliver når hun bliver voksen?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shih tzu farver?
  • #1   16. apr 2015 Alle farver er tilladt hos Shih Tzu'en så der findes mange forskellige.
    Og din ender nok med at være hvid med brune aftegn som nu, måske i en mere udvasket farve. Hun ser vildtfarvet ud i det brune - så sorte spidser på ørerne er ikke utænkelig i det lange hår.

• #2   16. apr 2015 jeg tror Trille er grå? eller hedder det blå smiley Aner det ikke. og selvfølgelig hvid smiley

profilbillede
  • #3   16. apr 2015 Ja det er lidt forvirrende med farverne på shih tzu synes jeg, i mine øjne er min Alma brun og hvid med lidt sort, men efter hvad jeg kan læse min til på nettet, hænger det ikke sådan sammen smiley

profilbillede
  • #4   16. apr 2015 Tricolor er vel alle de hunde der er hvide med anden farve - som jeg kan læse det. Giver ikke rigtig mening, men ok smiley Hun er ikke helfarvet, så hun må være tricolor.

• #5   16. apr 2015 Tricolor er når der er 3 farver (deraf navnet på farven).. smiley

Så da lille fine Alma er hvid, brun og lidt sort.. Så er hun tricolor.. smiley

Min mors Lhasa Apso tæve har samme farver som Alma har.. Bare lidt lysere..

• #6   16. apr 2015 I know - men vildtfarvet tæller vel ikke som to farver smiley
    Vildtfarvet er brun med sort i.

• #7   16. apr 2015 Vildtfarvet synes jeg har flere nuancer end 3 i sig.. smiley

Den ene af Afrodithes brødre var hvid med vildtfarvet.. Og han havde, som hvalp, 5-6 forskellige nuancer i sin farvede pels.. Alt lige fra beige til sort.. smiley

• #8   16. apr 2015 Men en tricolor cavalier er meget skarp i mellem den sorte og brune og hvide - hvor den vildtfarvet blander sammen. Derfor det ikke giver mening for mig, er nok for vant til cavaliere smiley

• #9   16. apr 2015 Godt nok er min en Lhasa, men de kører samme farver.
    Kan se din minder en del om min egen som hvalp (min bare noget mere sort).
    Du kan prøve og se hans farveændring her fra 12 uger til 2 år:

profilbillede
  • #10   16. apr 2015 Ja det er vidst ret forskelligt hos de forskellige racer.. smiley

Men det er nok også forskelligt fra person til person..

Jeg havde på et tidspunkt en ældre Lhasa tæve, som var zobel.. Men i min optik var hun vildtfarvet.. smiley

Er glad for at mine 2 banditters farver er nemme at holde styr på..
    Hvid med sort og brindle med hvid.. smiley
    Meget nemmere.. Hehe.. smiley

• #11   16. apr 2015 Tucksen - Hold da op hvor har han ændret farve.. smiley

Afrodithe og hendes ene bror var hvid med sort..
    Det er Afrodithe stadig den dag idag, næsten 3 år gammel..
    Men hendes bror er idag hvid med grå..

Sjovt at der er så stor forskel..

• #12   16. apr 2015 Må indrømme at jeg kalder zobel for vildtfarvet også. Kan ikke se forskel smiley
    Min Lilly er vildtfarvet - brun med sort. Hendes pelsstrå er både brune og sorte, så hun er vildtfarvet i mine øjne. Gætter på at TS's hund har 2 farvede hårstrå også.

Alle andre racer jeg lige husker der er tricolor har denne farve og ikke vildtfarvet med hvid som shih tzu'en - derfor det ikke giver mening for mig smiley

profilbillede
  • #13   16. apr 2015 Carina - Han har nemlig skiftet rigtig meget farve; det er godt jeg ikke valgte ham pga. den smiley

• #14   16. apr 2015 Det er ikke til at blive klog på med alle de farver.. smiley

Det er nemmeste når de har 1 eller 2 farver.. smiley

• #15   16. apr 2015 Det er jeg helt enig med dig i smiley

• #16   16. apr 2015 Tucksen - Amen det er jo helt vildt så stor forskel der er på ham.. smiley

Ingen af vores har skiftet farve.. Og vi har 4 Lhasa'er i familien..
    Afrodithe på snart 3 år er hvid med sort..
    Min mors tæve på snart 5 år samt min mormors han på 5 år og tæve på 4 år, er alle 3 en lysere udgave af TS's Alma..

Ingen er blevet lysere eller mørkere.. smiley

Kato var også hvid med sort.. Han skiftede heller ikke farve..

Men det sorte på både Kato og Afrodithe kan få et brunligt skær hvis lyset rammer rigtigt.. smiley

• #17   17. apr 2015 Tricolor=tre-farvet sort, brun og hvid. Den mest almindelige farve hos fx foxterrier og DSG. Zobel og vildfarvet/aguti er ikke samme farve, men de tilhøre samme serie smiley
    På billedet af Alma ser hun IKKE tricolor ud. Hvis hun skal være tricolor så skal de sorte hår være helt sorte, de brune helt brune og de forskellige farver skal forekomme i skarpt afgrænsede områder.
    Alma ligner mere en sable(zobel) evt. tipped sable (rød med sorte/brune/grå/isabella hårspidser på ørene, halen, ryggen og hovedet) eller en shaded sabel (rød med sorte/brune hår der dækker toppen af hovedet ørene og ryggen).
    Hvad Tucksens sande farve er kan være svært at sige, da han er klippet og man derved kun ser det underste af hans pels smiley

• #18   18. apr 2015 Tak for svar alle sammen. Det virker til det er meget svært at vide på forhånd hvilke farver de bliver, det må jo blive en overraskelse så :)!

Kommentér på:
Shih tzu farver?

Annonce