1.692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Møllerens hundefoder - erfaringer? Møllerens hundefoder - erfaringer?

Min kæreste og jeg har fodret med Henne Petfood Basic i en periode, og da vi var ved at løbe tør fik vi tilbudt 15 kg af Møllerens hundefoder af en forhandler.

Siden da har vi lagt mærke til at vores hund skal - ja sagt direkte - skide hele tiden smiley

Det kan nemt snige sig op på 3-4 gange dagligt. Da hun fik Henne Petfood skete det kun ca 1 gang dagligt. Nogle dage er hendes afføring hård, andre dage næsten tynd.

Andre som har oplevet dette med lige præcis Møllerens Hundefoder?
Skulle nogen være i tvivl er det altså dette foder det drejer sig om:
http://www.landogdyr.dk/mollerens-hundefoder-15-kg-4121.html

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Møllerens hundefoder - erfaringer?
  • #1   26. apr 2015 Ikke noget jeg ville bruge, der er alt for meget korn i

Indhold:
    Hvede (49,15%), Fjerkrækødmel (14,93%), Hvedeklid (9,95%), Kødmel (9,95%), Roepiller (4,98%), SPF hund (2,98%), Oksetalg (1,99%), Solsikkeolie (1,99%), Fjerkræfedt B (1,99%), Svinefedt (1%), Salt (0,50%), Vitamin (0,50%), Termox (0,10%)

Analytiske bestanddele:
    Protein (24,50%), Fedtindhold (11,50%), Træstof (3%), Råaske (7%), Vandindhold (9%), Calcium (1,20%), Fosfor (0,90%), Vitamin A (12000.00 i.e./kg), Vitamin D3 (1200.00 i.e./kg), Vitamin E (120.00 mg/kg)

Tilsætningsstoffer:
    E672 Vitamin A - retinyl acetat (15000.00 i.e.), E671 Vitamin D3 - kolecalciferol (1500.00 i.e.), E307 Vitamin E - alfa-tokoferol (150.00 mg), Zink tilsat som Zinksulfat, monohydrat (194.00 mg), Jod tilsat som calciumjodat, vandfrit (5.70 mg), Selen tilsat som Natriumselenit (0.16 mg)

• #2   26. apr 2015 Men hvad ville du så anbefale Beltane? smiley

• #3   26. apr 2015 Men tror hvis du er vandt til dårligt foder som Henne Petfood

Fisk (16% frisk laks, fiskemel), ris, majs, byg, svinefedt (spisekvalitet), blodmel, ølgær, sukkerroer, lecitin, vitaminer og mineraler.

Det er der også meget korn i

• #4   26. apr 2015 Noget med kød som 1. 2. Og gerne 3. Indgrediens

• #5   26. apr 2015 Synes nu ikke Henne Petfood var så ringe igen i forhold til Møllerens.

Har dog fundet denne:
    http://www.maxizoo.dk/kingsmoor-adult-100-kornfri-kylling-12-kg.html#aw_source=pb-55388e73e4b00471629382d6

Er den god? smiley

• #6   26. apr 2015 Det er hvertfald bedere end det andet

• #7   26. apr 2015 Det kommer jo helt an på, hvad du mener er godt foder.

Jeg tror på at korn i foderet er skidt for mine hunde, fordi jeg oplever den der har tendens til hudproblemer får det værre når han får foder med korn i, ligesom at jeg synes korn og de forskellige korntyper, feder enormt meget.

Dernæst så bryder jeg mig ikke om alt muligt kød-ben-mel eller "biprodukter" hvor man i princippet ikke ANER hvad det er de har stoppet i foderet.
    - Foretrækker 'rene' produkter, som ikke er helt vildt forarbejdet.

Det synes jeg tydeligt mine hunde trives bedre på, både i pels, vægt, ånde, afføring osv. - det du siger med at din kommer af med en stor mængde afføring, er fordi der er så lidt i foderet der reelt optages. Meget afføring = meget ubrugeligt fyld i foderet = penge ud af rumpen på hunden for dig smiley

Kingsmoor er udmærket, men personligt ikke lige dét jeg ville gå efter.
    Mest baseret på:
    "Kylling (kødproteinmel), ærter, kartoffel (stivelsesmel), roetrævler, hørfrø, animalisk fedt (kylling), fisk (proteinmel/olie), rapsolie, mineralstoffer (salt), cikorierod, æg (proteinmel), ølgær, gulerødder samt urter."
    - Igen, masser af mel og forarbejdede ting.

Jeg bruger Essentials, det har vi gjort i 1½ år nu og er meget tilfreds.

Før det brugte jeg hhv Wolfsblut, Taste of the Wilde, Orijen mfl. som lever op til mine krav om ingen korn (korn, majs, ris), ingen biprodukter og ikke noget "kødbenmel"-agtigt.

Har også barfet, både Kragborg og Vom og hundemat. Synes bare ikke mine fungerer ordentligt på fodringsmetoden, dvs at de kun får mad en gang om dagen, kontra nu hvor de har mad til rådighed fra morgen til aften. Selve foderet fungerede de super på.

• #9   26. apr 2015 Kingsmoor er udmærket foder.

• #10   26. apr 2015 Hvad i alverden er "SPF hund" står i ingredienslisten på Møllerens.. smiley

for mig ligner det hønsefoder med alt det korn i.
    Jeg vil ikke anbefale noget tørfoder, har ikke selv de store erfaringer med det da jeg råfodrer mine (råt kød og grønt)

• #11   26. apr 2015 Jeg tror det er noget svensk noget det der SPF http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=3643&grp=59790

• Jesper G
    Jesper G Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Svar: 8
    #12   27. apr 2015 'SPF hund' er det samme som hydrolyseret animalsk protein, hvilket er en ingrediens, der tilsættes i det meste hundefoder for at give smag og forbedre foderets lugt.

Betegnelsen SPF nævnes kort i enden af denne artikel: http://www.dyrenesindkoeb.dk/hydroliseret-animalsk-protein-hundefoder

Mht. trådstarters oprindelige spørgsmål, så vil jeg råde dig til at skifte foder hurtigst muligt, da jeres hund åbenbart ikke trives på Møllerens hundefoder.

Det bedste du kan gøre er blot at prøve dig frem, indtil du finder det rette mærke/fodervariant - for selvom du får velmenende anbefalinger fra mange andre hundeejere, er alle hunde forskellige, og foder der virker for den ene hund, virker ikke nødvendigvis for den næste.

Derfor: prøv dig frem.

• #13   27. apr 2015 Tak for forklaring smiley

• #14   27. apr 2015 Tak for alle input. Det blev til et produkt vi før har brugt som hun har trivedes fint på. Møllerens er nu udskiftet med Arion uden korn i.

• #16   14. aug 2016 Sandra tråden er et år gammel smiley og dyrlæger ved som regel ikke meget om foder (udover at de kan regne ud de tjener mest hvis du køber det foder de selv forhandler) smiley

Dyrlæger bliver ikke uddannet i ernæring...og du må ikke på den måde reklamere for din side smiley

Kommentér på:
Møllerens hundefoder - erfaringer?

Annonce