{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

min hanhund tisser indenfor, hvad kan jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften beskriver, så er min hanhund på 4 år begyndt at tisse indenfor, han gør det hver dag, og nogle gange flere gange om dagen. Vi kan lige have været ude og gå en tur, og 20 minutter senere så tisser han på vores dørkarme, badeforhænget eller op af sin kurv. Herhjemme er vi fuldstændig magtesløse og aner ikke hvad vi skal gøre. Vores hund har ellers altid været renlig, men det har så vendt sig 180 grader i løbet af de sidste par mdr.
Derudover så skal der intet til at han fare op fra sin kurv og begynder at gø og knurre over absolut ingenting og så er han begyndt at tygge rigtig meget i sine forepoter.
Hvad kan vi gøre for at få ham på rette køl igen?
Vores hund er desuden en chihuahua.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hanhund tisser indenfor, hvad kan jeg gøre?
  • #1   16. maj 2015 urinvejsinfektion er en mulighed, og de andre ting han gør kan være tegn på smerte, og stress af smerte ... en tur til dyrlæge vil nok være en ide

  • #2   16. maj 2015 Jeg ville tage til dyrlægen og få ham tjekket igennem.

  • #4   16. maj 2015 Han har fornyligt været ved dyrlæge og få lavet en masse blodprøver, som viste at han var sund og rask. Han har haft nogle kramper, som vi fik ham tjekket ved dyrlægen for. De meddelte os at han intet fejlede udover at han trængte til en tandrensning som måske kunne være årsagen, men han tisser stadig fortsat indenfor efter han fik renset tænder, men ja kan være jeg skulle forbi dyrlægen med ham en gang til så. smiley Tak for hurtig respons.

  • #5   17. maj 2015 afleverede i en urinprøve ?? man kan ikke teste blærebetændelse i en blodprøve.

  • #6   17. maj 2015 Nej Hanne, det gjorde vi ikke.
    Har jeg ikke lige tænkt over, Tak for det! smiley


  • #7   17. maj 2015 Men hvordan får vi lige lavet en urintest på ham, han tisser jo ikke så meget af gangen, og dyrlægen skal vel bruge mere end bare et par få dråber.

  • #8   17. maj 2015 altså nu har jeg jo tæver, og der satte jeg en suppeske under dem om morgenen når jeg vidste de skulle tisse. jeg havde gjort det hele klar om aftenen, og så bar jeg hunden ud om morgenen så den ikke kunne nå at sætte sig inden .... kan man ikke få en, så mener jeg dyrlægen tager en med en "pipette ting" ind i blæren hos hunden ....

    hvis det lykkes jer, så ned i et bæger og i køleskab med den til I skal til dyrlægen.


  • #9   17. maj 2015 Ok, vi må gøre et forsøg ellers må dyrlægen ordne det. Tak for hjælpen Hanne! smiley

  • #10   17. maj 2015 Jeg har gjort det på min hanhund. Jeg tog et gammelt krydderi glas og kogte det i nogle minutter så det var helt rent. Så på morgen gå tur to jeg en suppeske med ud og når han var i gang med at tisse skyndte jeg mig lige at få den ind under også op i glasset med det.

    Og det gjorde jeg et par gange indtil jeg vurderet der var nok smiley


  • #12   17. maj 2015 Hvis du har haft besøg af en anden hund så er der store chancer for at det er grunden til at din nu markere hele hjemmet, det gjorde en af mine Chi`er da han blev kønsmoden. Ang. det at han gnaver sig i poterne kan skyldes svamp i ørene, så dem bør du få tjekket når nu i skal til Dr.Dyr alligevel.

Kommentér på:
min hanhund tisser indenfor, hvad kan jeg gøre?

Annonce