3.992 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Foder og guf til hund med nedsat nyrefunktion? Foder og guf til hund med nedsat nyrefunktion?

Så har jeg brug for jeres hjælp og erfaringer.
Lanka har desværre fået konstateret nedsat nyrefunktion i dag.

Er der nogle af jer, der kan bidrage med erfaringer? Hvilket foder kan jeres hunde bedst lide? Og har I noget, der fungerer for jer som godbidder?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder og guf til hund med nedsat nyrefunktion?
  • #1   19. maj 2015 Har du prøvet KD foder?

• #3   19. maj 2015 Jeg har ikke selv erfaringer med det, men dette produkt skulle være specielt velegnet
    http://www.happydog.de/en/product-detail/hundefutter-ergaenzung-sano-n/

• #4   19. maj 2015 Jeg har ikke prøvet så meget endnu. Fik Specific tørfoder og K/D vådfoder med fra dyrlægen. Umiddelbart virker Lanka dog ikke imponeret over nogen af delene... Og jeg ved slet ikke, hvad jeg kan/skal bruge som træningsguf, som "kødben" - og til alt det andet hun plejer at hygge med i dagenes løb.

• #5   19. maj 2015 Altså jeg ved godt det ikke er det samme.
    Men min gamle tæve havde et udslag på nyrerne og der købte jeg 24 kg. tørfoder til hende. KD.
    Da hun havde spist de to sække, på hmm, 10 uger vel, der var udslaget på nyrerne væk.
    Men jeg tror det bare er at prøve sig frem smiley

• #6   19. maj 2015 Tak for den positive historie. Jeg håber, at Lanka er lige så heldig smiley

• #7   19. maj 2015 Selv tak smiley Jeg var tudefærdig da jeg fik afvide at min gamle tæve havde et udslag på nyrerne, tænkte straks at hun jo ikke kan leve uden dem.
    Men 24 kg. foder hjalp på det og hun er nu tilbage på normal foder. Vi holder dog øje smiley
    Krydser fingre for Lanka smiley

• #8   19. maj 2015 Min roomies hund har voldsomt nedsat leverfunktion.. er allergisk overfor mange at de ting som stoppes i hundefoder, og så har hun haft noget jeg aldrig kan huske hvad hedder, men hvor hun sådan set ikke må få noget fedt.

Det foder som hun ellers trives rigtigt godt på, det kan man ikke få mere. Jeg er jo ikke sådan helt inde i det, men min veninde er så ret hys mht foder og hvad de indeholder. Valget blev på Orijen, den med fisk. Godbidder skal være fedtfattige... f.ex. de der tørrede kyllingestrips.
    Hun bruger så osse biochlorella (evt ikke stavet sådan) - det er rigtigt godt for leveren.

Jeg må så selv købe et foder til min hund, hvor det ikke er nogen skade til hviiiiis nu levervovsen tager en smagsprøve - min hund trives bedst med foder til rådighed hele tiden. Min må så godt få fedt, og kan endda tabe sig hvis hendes foder er for magert... men for en sikkerheds skyld så får hun osse Orijen, dog med kylling, da hun ikke er den store fan af for meget fisk. Mad lavet på rødt kød i nogen som helst form, det må min få som godbidder, men leverhunden må absolut ikke få det.

• #9   20. maj 2015 Tak "Kys Min..."
    Hvor er det bare svært. Mht. kylling, så fik jeg at vide af dyrlægen, at det måtte hun heller ikke få - men jeg har også læst mig frem til, at protein fra fisk trods alt må være bedre end protein fra kød.

Jeg tænker lidt, om ikke det kunne lade sig gøre, selv at koge noget mad til hende. Med ris (det skulle være noget af det bedste) grøntsager, og - lidt - fisk. Jeg bliver nødt til at sætte mig mere ind i det, så jeg kan sørge for noget god mad til hende, her på hendes gamle dage.

• #10   20. maj 2015 Ihvertfald ville jeg kigge på det der biochlorella, det har været rigtigt godt her.

• #11   20. maj 2015 Jeg tror faktisk, at det var noget tilsvarende, jeg fik med fra dyrlægen, til at drysse over foderet, ihvertfald her i starten? Lige nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad det hed, men det var også et kosttilskud, der skulle kunne hjælpe.

• #13   20. maj 2015 Tak krumme!! Det må jeg have fat i, med det samme!

• #15   20. maj 2015 De kommer til at blive checket hver tredie måned, har jeg aftalt med dyrlægen. Hun er jo en gammel pige, så der kan ske alt for meget på et halvt år...

• #16   20. maj 2015 Har selv en hund med en nyredefekt, der gør at vi skal undgå så meget animalsk protein som muligt. Så han får sit diætfoder (med medicin i) og lavt proteinindhold. Jeg har reserveret 'rigtige' godbidder til træning og går efter nogen med forholdsvist lavt proteinindhold og laver en del af dem selv. Fx synes han at rugbrødstern smurt med andefedt - fås i Irma - og bagt sprøde i ovnen er et hit. Det samme gælder friturekogte (planteolie) gulerødder. Ja, man må være lidt kreativ smiley Man kan heldigvis godt få fx tyggestænger der udelukkende er lavet af vegatabliske emner og kiks uden animalsk protein. Min må også gerne få ben uden ret meget kød på.

• #17   20. maj 2015 Mette Marie - 1000 tak for de gode forslag. Jeg har også tænkt mig, at Lanka skal have lov at "synde" lidt med et kødben indimellem. Med den alder hun har, skal der være en god balance mellem helbred og livskvalitet.

Hvad hedder de tyggestænger og kiks uden animalsk protein?

• #18   20. maj 2015 Krumme Dr. Hölter viste sig at være en FANTASTISK side. De har endda nyre-foder, som samtidig er velegnet, når appetitten er nedsat. Så 1000 tak for det link! smiley

• #19   20. maj 2015 Min øresnegl siger lige at det er leveren den er gal med her.... jeg bytter altid rundt på organerne.

• #20   20. maj 2015 Helt OK Kys min.. det forklarer jo så det med kyllingen smiley

• #21   20. maj 2015 hendes problem er så osse at meget af det foder beregnet på nedsat leverfunktion, det er tilsat forskellige ting som kræet ikke kan tåle.. f,ex. æggeproteinpulver.

Nogen af hendes foderproblemer kan muligvis føres tilbage til hendes opvækst.. inden vi fik hende prakket på, der levede hun sådan set af kattemad og vingummier (not kidding), og en evt. fodersvaghed er ihvertfald ikke blevet bedre af rungende forkert kost.

• #22   20. maj 2015 Nej, det har du helt ret i. Jeg må da indrømme, at det også har fået mig til at overveje min "foder-situation", fordi man jo er dødbange for, at man selv har været med til at forårsage det. Men jeg vælger at tro, at det primært er aldersrelateret. Hun bliver trods alt snart 13 år...

• #23   20. maj 2015 De kan være nogen ret seje bæster... hende her er blevet 12, og har i mange år levet med foderallergi og 'bagagen' fra tidligere hjem. Det tog rigtigt lang tid at finde noget foder som hun kunne tåle - sjovt nok forhandlede de det i superbrugsen - og så var der jo panik da de lige pludselig stoppede med at forhandle det. Hendes lever er så langsomt blevet dårligere. Hun kan have perioder hvor hun sådan er mærkbart 'nede' og hvor vi tænker at nu er det nok snart slut med den lever, men så popper hun op igen. Hendes aktivitetsniveau er så nedsat.. men hun ER osse 12.. og mig gider hun ihvertfald ikke gå tur med, så jeg kan rende og hoppe *G*

• #24   20. maj 2015 Haha ja, de får nu altså deres særheder med alderen. Men hvad pokker - alt over 10 år skal vi jo bare være dybt taknemmelige over. Specielt hvis de har haft helbredsmæssige "udfordringer" smiley

• #25   20. maj 2015 Uhhh kan ikke helt huske hvad tyggepindene hedder, men jeg køber dem i maxizoo og de har lidt forskellige varianter. Nu er jeg tit i Sverige og derovre er udvalget af specialfoder og specialguffere meget større end her i DK. Jeg har fx fundet nogle tyggeben baseret på plantefibre, som var næsten lige så hårde som okseknogler.

• #26   20. maj 2015 Åh, dem ville jeg gerne have fat i... Jeg har også en del kolleger, der bor i Sverige, så det er slet ikke umuligt, hvis jeg bare kan fortælle dem, hvad jeg har brug for...

• #27   20. maj 2015 Jeg skal prøve at huske at få tjekket præcist hvad de hedder næste gang jeg er derovre. Jeg købte dem hos en stor meget velassorteret dyreklinik i Ystad.

• #28   20. maj 2015 Tak - jeg har indtil videre fundet Trixie Denta Fun Veggies - lyder det bekendt? smiley

Kommentér på:
Foder og guf til hund med nedsat nyrefunktion?

Annonce