Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lund dyreklinik
  • #1   14. jun 2015 Den skal være chippet når den forlader sin mor

• #2   14. jun 2015 Den skal være chippet når du køber den.

• Nanna C
    Nanna C Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #3   14. jun 2015 Men det var den ikke!! Og det er også lige meget det var ikke det jeg spurgte om!

• Nanna C
    Nanna C Tilmeldt:
    jun 2015

#5   14. jun 2015 Hør her han kommer fra et godt sted vi kender ejerne personligt! Og vi har fulgt ham sidsen fødsel!

• Nanna C
    Nanna C Tilmeldt:
    jun 2015

#6   14. jun 2015 Er der ikke bare en der kan svare på mit spørgsmål i stedet for?!

• #7   14. jun 2015 Ja det lyder som et herligt sted smiley

• #9   14. jun 2015 Ring til Lund dyreklinik imorgen og spørg hvad det koster.

• #10   14. jun 2015 Ring dog til dyrlægen hvis du er så utilfreds med vores svar

• Nanna C
    Nanna C Tilmeldt:
    jun 2015

#11   14. jun 2015 Nu syntes jeg lige i skal holde tonen! Hør her min hund er ikke ved at dø fordi han ikke har en chip i nakken! Jeg spørg om i kender en pris fordi han skal have en chip! Kan i ikke bare svare på min spørgsmål så han kan få det hurtigst muligt! De tidligere ejere fejler ikke noget. Og de er ikke dårlige hundeejere af den grund! Så klap i og svar på mig spørgsmål i stedet for at opføre jer på den måde

• #12   14. jun 2015 "Ifølge: lovbekendtgørelse nr. 259 lov om hunde
    §1 Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, inden den er 8 uger gammel, er mærket og registreret. Besidderen af hunden skal endvidere sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

Det betyder at alle hunde skal mærkes enten med tatovering eller chip, og skal registreres i Dansk hunderegister. Da denne registrering skal ske inden hvalpen er 8 uger, vil de fleste opdrættere have sørget for at hvalpen er mærket når man køber den."

• #13   14. jun 2015 Lad dog være med at slå TS i hovedet pga. spørgsmålet.

Hvis I ved hvad en chipmærkning koster, så giv dog TS prisen.

• #14   14. jun 2015 Vi holder tonen det er dig der flipper ud

• Nanna C
    Nanna C Tilmeldt:
    jun 2015

#15   14. jun 2015 Jeg er ikke utilfreds med jeres svar men er denne her side ikke til for at hjælpe og ikke nedgøre?

• #16   14. jun 2015 Niks

• #17   14. jun 2015 Du får det jo alligevel ikke hurtigere ved ikke at ringe til dyrlægen imorgen smiley det er opdrætter der skal sørge for det.

• #18   14. jun 2015 Jeg nedgøre heller ikke.

• #19   14. jun 2015 Hvis du er utilfreds med tonen, må du jo ringe til klinikken i morgen og spørge - de kan med garanti give dig svaret. Prisen kan vel også være ligegyldig, da det er noget der SKAL gøres smiley

• #20   14. jun 2015 Nu syntes jeg lige i skal holde tonen!

Så klap i og svar på mig spørgsmål i stedet for at opføre jer på den måde

Smukt. Jeg kunne ikke have formuleret det bedre selv: "Hvordan fanden er det I taler, for helvede, unger!! Jeg er jeres mor. Har jeg ikke gang på gang fortalt jer møgunger at I skal tale pænt??"

Ironi KAN være anvendt.

Iøvrigt har jeg svaret dig.

• #22   14. jun 2015 Når der ikke er styr på lovgivningen om mærkning af hvalpe. Hvad er der så heller ikke styr på? Og det er i virkeligheden det mest interessante.

• #23   14. jun 2015 Dominerende tæver og deres medløbere - stærkt kvalmefremkaldende. smiley

• #24   14. jun 2015 Hellere en dominerende tæve end en lasket kasterat, der aldrig selv bidrager med noget.

• #25   14. jun 2015 Nå ja, skidegod opdrætter, det må man sige, ikke at have styr på noget SÅ basalt, men hvad søren, det er jo nogen i kender og vi ved allesammen at kender man opdrætter, SÅ er h*n god smiley

Ring til dyrlægen og spørg. Det er lovpligtigt og skulle være gjort for noget tid siden. Så det er vel fuldkommen ligemeget hvad det koster.

• #27   14. jun 2015 Søren har fuldstændig ret!

TS er kun 16 år gammel og først i denne måned medlem af dette forum, hvad vidste I om lovgivningen med hensyn til mærkning af hunde da I var 16 år gamle?

• #28   14. jun 2015 Den sidste hund de havde var der også noget galt med. Håbede de var blevet lidt klogere

• Nanna C
    Nanna C Tilmeldt:
    jun 2015

#29   14. jun 2015 Undskylder jeg lige melder tilbage på den her måde men jeg melder mig ud af det her hundegalleri det er jo ikke tal gavn. Med den måde som i takler det på! Jeg stiller et enkelt spørgsmål og i kører den op i en spids i stedet for at svare så det kan blive gjort hurtigst muligt

• #31   14. jun 2015 Det er ikke engang forældrenes ansvar. Det er AVLERS. Og så er man selvfølgelig ansvarlig for ikke at købe hos en skodopdrætter. Men nonetheless er det vel ligemeget med prisen - i skal ikke selv betale, Nanna, det skal opdrætter smiley

• #32   14. jun 2015 Der er nogle k*llinger herinde, der kun sidder på lur efter nogle, som de kan fyre deres copy/paste bullshit af på. I er så ynkelige og slet ikke til nogen hjælp for nye hundeejere.

• #34   14. jun 2015 Men så er det jo godt at DU Søren lige bidragede med noget TS kunne bruge smiley

• #36   14. jun 2015 Søren du har helt ret igen.

• #37   14. jun 2015 Sjovt, at sådan en kommentar om "copy/paste bullshit" kommer fra en, der selv sidder på lur efter en tråd man kan råbe "medløber!!" i smiley

• Nanna C
    Nanna C Tilmeldt:
    jun 2015

#38   14. jun 2015 Okay nu melder jeg lige ret hårdt ud! Men dig der Beltane eller hvad du nu hedder! Ja der var noget galt med vores gamle hund fordi hun var syg det kunne vi ikke gøre noget ved og det er bestemt ikke noget du skal køre i!! Hun havde en rigtig godt hundeliv og kom afsted på en god måde!! Den hund vi har fået nu fejler jo ikke noget men mangler blot at få chip!! Er det så skide svært at forstå at jeg stiller spørgsmål inde på denne gruppe for at få hjælp? Nej vel! Måske du burde skride hjem med alle de sygdomme du selv render rundt med så vidt som jeg kan forstå på din profil du burde sku ikke leve!

• #39   14. jun 2015 Wow... En udstemme sendes afsted lige nu TS. Den der var LANGT over grænsen. Føj for fanden!!!!

• #40   14. jun 2015 Medløber - prøv at finde et sted, hvor jeg sviner ts som den første handling.

• #41   14. jun 2015 Der er nu sendt en udstemme, Nanna. Du er 16 år og det var sgu under bæltestedet.

• Nanna C
    Nanna C Tilmeldt:
    jun 2015

#43   14. jun 2015 Det ved jeg ikke måske nogle af jer havde dyrlæge derude! Et simpelt spørgsmål! I kunne bare svare nej desværre det ved jeg ikke!!

• #44   14. jun 2015 #42
    Så undlader man at svare eller skriver 'ved ikke'. Alt det andet bævl skræmmer nye brugere væk. Det er måske hele ideen?

• #46   14. jun 2015 Ét sidste spørgsmål, fordi det simpelthen er for vildt at sidde og bruge tid på at skrive med en, der fyrer sådan noget pis af som "du burde ikke leve":
    Hvorfor er der overhovedet et BEHOV for at vide prisen? Det er opdrætter, der skal sørge for det, og opdrætter der skal betale. I har som købere intet med det at gøre.

• #47   14. jun 2015 Nej Maj-britt selvfølgelig har Nanna ikke det.

• #48   14. jun 2015 Hvorfor det usympatiske behov for blive personlig og hive Beltanes helbred ind i denne tråd? Det er eddermagne under lavmålet. Jeg har i øvrigt også sendt en anmeldelse afsted for det indlæg.

• #49   14. jun 2015 Svar på tiltale = udstemme = børnehave = også lidt god underholdning
    win/loose/loose/win

• #51   14. jun 2015 Svar på tiltale? Ved at skrive at et andet menneske ikke burde leve? Arg var?????
    Det er LANGT under bæltestedet. INGEN har skrevet sådan om Nanna. Ingen.

• #52   14. jun 2015 Tror du vi synes det er god underholdning at sidde og se på, at der bliver skrevet sådan om en anden person?? Jo hehe wow, hold kæft jeg morer mig, det må da være endnu sjovere for Beltane! smiley smiley

• #53   14. jun 2015 Inden man slår ud efter andre, skal man gøre klar til at få et hårdere slag tilbage.
    Skriv hvad I vil om mig - jeg kan tage det.
    Protect yourself at all time smiley

• #55   14. jun 2015 Nogen gange får man ikke det svar man bad om, men det er relevant viden du har fået omkring en lovgivningen på det her område, vide du og dine forældre tilsyneladende ikke har sat jer ind i, i forbindelse med køb af jeres nye hvalp.

Det er muligt at din avler er flinke ved sine hunde, men det ændrer ikke ved, at de har brudt loven.

• #57   14. jun 2015 Ida Kristin: Enig, det er altså virkelig spøjst. smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #58   14. jun 2015 Hunden er købt og ts ønsker at få en chip i hunden og så er det heller ikke værre. Kan godt forstå at man føler sig angrebet,når det er flere der går mere op i det,en at svare på ? fra ts.

Du skal nok regne med små 1000kr. held og lykke med hvalpen

• #59   14. jun 2015 Max H, du har fuldstændig ret.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#60   14. jun 2015 Ida. Hvis man skulle fjerne alle de ? her inde,som kunne svares på over telefonen eller på nettet,tror jeg ikke der vil være meget aktivitet. Hvis man syntes et ? er for dumt er det en frit for ikke at svare.

• #61   14. jun 2015 #57
    Du må indrømme det krilrer lidt i ærten, når man kan få lov til at lege besserwisser overfor en ny bruger.
    Hov, du glemte at spørge om hvalpens forældre er tjekket for div. skavanker. Den plejer at være sikker fra din side.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#64   14. jun 2015 Nu er Preisler en med mange kunder og det kunne jo tænkes at der rent faktisk var nogle som kendte prisen. Der er godt nok mange ting her inde,hvor jeg tænker at det ville jeg ikke selv bruge tid på.

Skulle jeg ind og skrive det hver gang ville jeg få travlt. Er faktisk enig med Søren i at det ser ud til at man ønsker en konflikt mere en ønsket om at hjælpe. Hvad har ts tidligere hund overhovedet med sagen at gøre.

• #66   14. jun 2015 Jeg kan vitterligt ikke se at man er ude på en konflikt når man skriver, at det er ulovligt og derfor ikke virker til at være en ansvarfuld opdrætter?
    (og at det heller ikke er noget TS skal tænke på, for det er opdrætters ansvar)

• #67   14. jun 2015 Går ud fra den nok ikke er vaccineret heller så tror du skal regne med omkring 1000kr for chip og vaccine smiley

• #70   14. jun 2015 Majbritt de gange vi har købt hund har de både været vaccineret og chippes så gik ud fra man gjorde begge dele når den fik chip smiley

• #71   14. jun 2015 Jeg kan altså heller ikke se, at der optrappes til nogen konflikt? Der bliver givet en oplysning om, at det altså ikke er TS eller forældrenes ansvar at betale for den chip, da opdrætter skal gøre det inden de rejser fra denne.

Hvor henne er det et angreb?
    TS er straks oppe i ansigterne på folk, uden at de tilsyneladende har gjort noget. Jeg kan virkelig ikke se hvor henne, det er HG-brugernes skyld?

Med hensyn til chip, så er det forskelligt. Jeg ville ringe til pågældende klinik og spørge i morgen.

• #72   14. jun 2015 Jamen det skal da nok løse problemet med tonen overfor nye brugere. Nu har alle de involverede jo skamrost hinanden langt udover det rimelige. Så venter vi blot på næste unge pige, der formaster sig til rådspørge ekspertpanelet.
    Ligesom hyænerne venter på den unge gnu, der er på sin første vandring. Nemme ofre - især hvis man er nok. smiley

• #73   14. jun 2015 Tumle
    Nu er det ikke altid dyrlægerne chipper.
    Hvis det er tavlehunde, så kan DKK's ID mærker chippe hvalpene,
    men de må ikke vaccinere, det er der kun dyrlæger som må..
    Fordelev ved at få chippet hos DKK's ID mærker er, at du samtidig med chipningen får udleveret stamtavlen.

• #74   14. jun 2015 Anni okay det vidste jeg ikke DKK gjorde smiley jeg gik ud fra man bare tog dem til dyrelægen og fil dem chippet og Vaccineret. Mener bare de to rottweilere vi har haft som har DKK tavle de har begge fået deres chip ved dyrelægen men kan selvfølgelig være jeg er forkert på den smiley

• #75   14. jun 2015 Tumler
    det kan godt være at dine Rotter er blevet chippet hos dyrlægen. Som opdrætter bestemmer man selv hvem man vil chippes hos. smiley

• #77   14. jun 2015 Ida K - du er ikke 16 år og har ikke en 16 årigs jargon. I øvrigt behøver du ikke at forsvare nogen. Du skriver pænt og ordentligt eller skriver slet ikke. Man må nemlig ikke glemme den mulighed er til stede, hvis man synes spørgsmålet er dumt. smiley

• #81   15. jun 2015 Pli og pænt sprog har faktisk en alder. Man må anstrenge sig for at følge med og tolke det rigtigt. Jeg har 2 teenagebørn og for dem er god tone ikke det samme, som for deres bedsteforældre. Beder jeg knægten om at tømme opvaskeren, kan svaret snildt være arh fuck dig far, jeg lige midt i et game. Det gider jeg da ikke hidse mig op over - sålænge han bare tømmer opvaskeren smiley Generationer misforstår og har til alle tider misforstået hinanden. Jeg kan sagtens bære over med en skæv jargon, når der er tale om stor aldersforskel. Hvem siger i øvrigt, at vi har ret og ikke de unge.

• #83   15. jun 2015 Jeg da håbe, at de siger fra, hvis de øffes til af andre for ting, som de(ungerne) ikke er ansvarlige for.

• #84   15. jun 2015 Hvor er alle de gode råd fra Søren og ikke kun pudsekluden på glorien? Jeg mener stadig aldrig at jeg har set Søren komme med decideret gode råd. KUN den løftede pegefinger og pudsekluden. Vi andre varierer da ind imellem. Godnat!!

• #85   15. jun 2015 Mette - mit råd til dig ville være: "Overanstreng dig nu ikke!"

• #86   15. jun 2015 Den der kører det op i en spids her er godt nok dig. Føj sådan at blive personlig og sige jeg ikke burde leve :s

• #87   15. jun 2015 Søren - jeg har ikke slået ud efter andre, eller nedgjort ts

• #88   15. jun 2015 Du kunne bare have svaret på det stillede spørgsmål i stedet for som sædvanligt at lege en blanding af jurist og politibetjent. Du kommer ikke højere på strå ved at sparke ned ad.

• #90   15. jun 2015 Du skal frem til indlæg #21 før der kommer et forsøg på svar. Er det ikke lidt ringe? Det er jo et simpelt spørgsmål.
    Jeg kan sagtens sætte mig i respekt overfor mine børn uden at lege sprogbetjent. Ingen har nogensinde beskyldt dem for at være uopdragne. Så forskellige mennesker - forskellig "ledelsesstil".

• #93   15. jun 2015 Hvem siger, at ts kan spare pengene? Hunden er åbenbart erhvervet fra venner, der ikke er bekendte med reglerne. Hvis de havde chippet den, havde den formenlig bare været tilsvarende dyrere. Det er altså ikke en forbrydelse på linje med voldtægt, vi her er vidne til.
    Prøv lige at læse de første mange svar igen, og så påstå, at tonen mod ts er rar og venlig . Ida, jeg håber, at du er mere imødekommende overfor "dumme" spørgsmål i dit job.

• #95   15. jun 2015 AG
    Hvor står der at det er en shar pei?

• #96   15. jun 2015 Så hvis TS havde skrevet "min hvalp er ikke registreret i DHR. Kan vi deltage i konkurrencer?", så måtte man kun skrive "nej" ?

• #97   15. jun 2015 Hvis jeg kommer ind i en kiosk og beder om politiken og en æske gajol, så gider jeg ikke at blive mødt med 'dine sko trænger til at blive pudset'. Så er det 'ja tak så gerne eller vi fører ikke pågældende varenumre'.

• #98   15. jun 2015 Nå ja, for det er jo en sammenligning der giver mening smiley

• #100   15. jun 2015 Jamen så er alt jo klart til den næste, der kommer til at stille et dumt spørgsmål. At påstå, at der ikke er problemer med tonen overfor nye brugere, viser bare, hvor stort problemet er. Jeg gider ikke bruge mere tid på emnet, fremtiden skal nok vise flere konsekvenser af denne forstokkethed.

• #101   15. jun 2015 Men Søren, det er jo ikke det samme - at gøre opmærksom på, at det er ulovligt og ikke hendes ansvar, og så en dårlig tone? Eller er det bare "copy/paste bullshit" at gøre opmærksom på loven? Hvilken man jo godt KAN gøre i en god tone smiley

• #104   15. jun 2015 Søren - jeg leger nu ikke noget, jeg gav en information.

• #105   15. jun 2015 Ditte - TS har skrevet i en tidligere tråd (om noget hvalpehalløj i Maxi Zoo), at hendes hvalp er en Shar Pei..

• #106   15. jun 2015 Arh ok carina
    Jeg kunne simpelthen ikke se det her smiley

• #107   15. jun 2015 Ditte - Jeg måtte også lige ind og kigge tidligere tråde.. smiley

• #108   15. jun 2015 Udover du skriver enormt grimt (sproget) ja så der ligesom forskel på priser hos dyrlægerne med vil gætte på ca 1200-1500kr, incl vaccine, uden at vide det, for det mange år siden jeg har fået chippet hund og som alle de andre skriver, så skal den være chippet inden den forlader opdrætter, hunden skal jo forsikres og der skal de også bruge dens chip/id nr. Men måske du bare skulle ringe til den dyrlæge og så husk at snakke pænt, det sprog du har herinde, er ihvertfald ikke pænt

• #109   15. jun 2015 TS, starter med et meget simpelt spørgsmål, om hvad en chipmærkning koster på Lund dyreklinik.

Set i bagklogskabens klare lys, kunne man have svaret, kender ikke den specifikke pris på Lund Dyreklinik for chipning, men mellem 600 og 1000 kr så har man ikke sagt for meget; men givet en ide om prisen.

Samtidig kunne man have skrevet, at en hvalp der er over 8 uger skal være chipmærket i følge lovgivningen, godt du er obs på det og gør noget selv for at få din hvalp chipmærket.

Husk TS kun er 16 år gammel og nyt medlem.

Ikke for at hænge nogen ud, så tror jeg al denne polemik var undgået.

• #111   15. jun 2015 Rynkedyret - du ved det måske ikke, men på bagsiden af en dkk-stamtavle er en udførlig byggevejledning til et elfenbenstårn og en admiralshat fremstillet af staniol.

• #112   15. jun 2015 Det vigtige er, som sagt, ikke den skide chip. Det vigtige er hvad opdrætter ellers ikke har styr på, eller ikke har fundet vigtig.

TS skal åbenbart have en shar pei, og de er næsten lige så udfordret på alle mulige punkter som den engelske bulldog.

• #115   15. jun 2015 Anne Julie F.

TS spørger om pris på chipmærkning og ikke andet.

Det er det, der SKAL svares på, og det har intet at gøre med opdrætter og race.

• #116   15. jun 2015 Inger - du kan glemme det. Uanset spørgsmålet, er svaret altid noget i retning af 'har du tjekket sundhed?'

• #118   15. jun 2015 Søren du har nok desværre ret!

Med #117 in mente!

Man kan ikke stille et simpelt spørgsmål og få et konkret svar - desværre.

• #122   15. jun 2015 "funke: nej, men hvorfor skal blandt andet du, lige gentage noget der er blevet sagt? "
    smiley Fordi sådan fungerer det. Lidt komisk - men også lidt sødt smiley

• #126   15. jun 2015 Så fordi at andre skriver hvad jeg har skrevet, så er det okay at hun siger jeg ikke bør leve?

• #129   15. jun 2015 Hvorfor gentager man? Fordi man giver sin mening med i en diskussion.
    Jeg må altså sige at jeg er enig i, at ville hun have et hurtigt og PRÆCIST svar på, hvad det koster at chippe en hund på Lund Dyreklinik, så havde det nok været ret nemmere at taste nummeret ind på telefonen og ringe til dem.

Hvis hun så åbenlyst er klar over, at hvalpen ifølge loven SKAL være chippet inden den fylder 8 uger, så er det da hamrende ligegyldigt hvad prisen er - man går ned til dyrlægen og får gjort det, slut.
    For mig er det bare lidt underligt, hvis vi som i siger antager, at hun allerede VED, at den burde være chippet. Hvorfor så overhovedet skrive sådan et indlæg? 1) det er opdrætters ansvar og ellers 2) så får man det gjort næste dag.

Flere gentagelser er måske unødvendigt for TS, men det er også et ret "unødvendigt" spørgsmål for hende selv, hvis hun allerede ER klar over, at hvalpen burde være chippet og pengene jo alligevel skal betales uanset hvad smiley

• #131   15. jun 2015 Jeg kan bare ikke se at der er noget galt i at gøre opmærksom på, at det IKKE er TS' men opdrætters ansvar da det er lovpligtigt, men i orden, at der er nogen der synes det er for meget smiley

• #133   15. jun 2015 Rynkedyret - Nu syntes jeg faktisk ikke det er sjovt uanset hvem der skriver det.. At hun er teenager er ingen undskyldning, det er min lillesøster også og hun ville ikke sige sådan til folk..

• #135   15. jun 2015 Rynkedyret - Hvorfor skal jeg så grine af det når jeg ikke syntes det er sjovt?

Det er da ligemeget hvor man er, man snakker/skriver ordenligt til folk og kommer ikke med sådanne udtalelser, at andre gør det gør det jo ikke bedere..

SOm 16 årige kan man godt tænke og bruge hovedet og skrive pænt til folk

• #140   15. jun 2015 Jeg synes det er værd lige at bemærke, at der er en DEL forskel på at komme med nogle hårde ord og så at sige til andre mennesker, at de ikke burde leve.
    På er debatforum kan der være og er der ofte en hård tone i nogle debatter. Måske er jeg bare for "seriøs", men jeg mener at der er en linje, og den krydser man ifølge mig når man siger til andre mennesker, at de burde dø.

• #146   15. jun 2015 Jeg tror at det er fordi jeg opfatter det lidt anderledes - for mig er det irrelevant om personen bliver ked af det eller ej, det er stadig en grænse man ikke bør krydse; en uacceptabel handling bliver for mig ikke vurderet på, om modtageren tager det personligt. Det er da uacceptabelt uanset hvad.
    Nå, men det var jo så endnu et sidespor, det her. Vi må håbe at TS fandt ud af prisen så hun kunne overveje, om hunden skulle chippes smiley

• #155   15. jun 2015 - De første svar hedder "det er ulovligt, den skal allerede være chippet" (aka "nej vi ved IKKE hvad det koster for den skal allerede være chippet, det er opdrætters ansvar")

- #9 OG #10 (hov der var sgu en gentagelse, det er for groft!) skriver derefter netop at hun skal ringe til dyreklinikken

- TS kvitterer med svaret "Så klap i og svar på mig spørgsmål"
    - Der bliver derefter uddybet, hvordan loven hænger sammen og at det IKKE er TS' ansvar!

- I #21 kommer der link til priser og derefter også en advarsel om, at TS for sin egen skyld lige skal være opmærksom, for har opdrætter ikke styr på noget så basalt, hvad har opdrætter så heller ikke styr på?

- Og TS kvitterer så pludselig med et svar om at "Jeg stiller et enkelt spørgsmål og i kører den op i en spids i stedet for at svare så det kan blive gjort hurtigst muligt"

Gad vide, hvordan tråden er eskaleret? Gad vide, hvordan det kunne have været gjort hurtigst muligt? smiley

• #158   15. jun 2015 Nej jeg vil godt nok ikke lukke ørene for hvis jeg ikke siger fra hvordan skal hun så vide hvordan folk har det med hun skriver sådan?

• #160   15. jun 2015 9 minutter efter at tråden er oprettet skriver jeg: "Ring til Lund Dyreklinik imorgen og spørg hvad det koster".

Så jeg er også fræk og ubehagelig? Allerede der kunne hun have "Lukket tråden" og skrevet " ja, det gør jeg bare". Eller "det kunne jo være at en af jer vidste det".

Så enten klapper man i hænderne og skriver "Nuuuuuuuuuuuurh" eller også ignorerer man trådene? På et debatforum??

• #161   16. jun 2015 Udstemme er sendt til TS i denne tråd, fatter ikke at det ikke er endt med en frysning af TS, hvor er adminds henne af ? smiley

Og så er jeg hammerende ligeglad med at det er internettet og at man bør finde sig i at få den slags kommentare smiley

Der skal slås ned på netop den slags sprog, det skal slet ikke tillades at skrive sådan til nogen smiley Det skal dælme ikke opfattes som værende normalt smiley

Kan man ikke finde kammertonen, så må man smides ud af butikken !! smiley

• #162   16. jun 2015 Ts vil da skide på en frysning. Hun kommer her næppe foreløbigt. Hvad skulle hun her? Få et svar på spørgsmål? Det kommer ikke til at ske. Et billigt grin? Det behøver man ikke en profil for at kunne få.

• #163   16. jun 2015 Igen Søren, det er virkelig guldkorn du kommer med... Hvad med om du prøver at bidrage med noget i stedet for?

• #164   16. jun 2015 Medløber - fortæl mig lige om din indsats. Derefter redegør for faktuelle fejl i mit indlæg. På forhånd tak og jeg håber dit "udbrud" er noteret blandt dine dygtiiiige venner.

• #165   16. jun 2015 Og igen.

• #166   16. jun 2015 Medløber - har du det skidt med, at der på et forum kan være andre end dine konforme holdninger? Hvorfor sender du så ikke en ud-stemme, det foretrukne middel mod andre meninger end egne?

• #167   16. jun 2015 Søren, jeg har det helt fint. Men jeg finder det "sjovt" at du aldrig selv bidrager med noget, men at man derimod kun ser dig i tråde hvor du forsøger at irettesætte alle andre. Hvilket desuden er nytteløst.
    Du skriver at man kan lade være med at svare hvis man ikke har svaret, så er det jeg tænker, hvad laver DU i denne tråd?

Desuden sender jeg yderst sjældent udstemmer, det skal være virkelig groft. Som her hvor en bruger skriver at en anden ikke burde leve.
    Alm. stridigheder og andet sender jeg ingen udstemmer for.

• #168   16. jun 2015 "Men jeg finder det "sjovt" at du aldrig selv bidrager med noget"
    Du læser ikke, hvad jeg skriver i andre tråde. Det forklarer givetvis din påstand. Men jeg er så pissetræt af dig og dine kumpaners dominerende adfærd herinde. I er kendetegnet ved at være stærkest i flok, føj for helvede!

• #170   16. jun 2015 Så kom der instrukser oppefra smiley smiley

• #171   16. jun 2015 Du har ret Maj-britt, man kan virkelig ikke trænge igennem alligevel.
    Finder det bare yderst komisk at der er nogen der kun er herinde for at rette på alle andre, uden selv at bidrage med noget som helst.

• #173   16. jun 2015 Nej jeg ved det godt. Nogle ting skal bare overses smiley

Ja gu fanden skal de det, men shyyyyyyy det var jo ikke det TS spurgte om.

• #175   16. jun 2015 Det kan jeg ikke smiley Altså kun svare på det, det er umuligt.
    Man smider man røven op i klaskehøjde på et forum for hundenørder, så må man også tage de slag der kommer.
    Køber man en hvalp uden at sørge for at tingene er i orden så får man det også fortalt. Præcis som i denne tråd.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#176   16. jun 2015 Så får man det fortalt. Det skal jeg lige love for. Hvorfor er det at man fortæller det igen og igen?. Hvis jeg blev fortalt en ting,ville jeg ikke have brug for at hører det 10 gange mere. Det er at tale ned til en der har forstået det,men i bliver bare ved.

Jeg hopper med på vognen. Hunden skulle have haft chip dengang du købte den. Det er ulovligt af opdrætter at sælge dig den uden.

Når der er kommet et par indlæg mere skriver jeg det igen. Håber også der er andre der skriver det,så vi er helt sikker på at ts har forstået det. Hold nu kæft.

• #178   16. jun 2015 Jeg tror du har misforstået det, Pia. Det skal altså gøres sådan at man netop ikke kan skrive en sammenhængende sætning indeholdende ordene sundhed, avl, ansvar, racerelateret eller sygdomme - vi skal sgu udrydde alle de kællinger der bare sidder herinde og med deres dumme indlæg omkring de dér racerelaterede sygdomme og avl prøver på at spille bedrevidende og klappe hinanden på skuldrene!! smiley

• #179   16. jun 2015 Var det ikke en god ide at man lod den her tråd dø ?
    Hvad får man ud af at blive ved og ved ?
    Intet

• #180   16. jun 2015 Jeg synes Max, Pia og Fünke er inde på noget af det rigtige.

Tilbage til TS's spørgsmål, hun fik først et svar på spørgsmålet fra Max i #54 hvor han skrev små 1000 kr.

Jeg kan godt forstå TS blev frustreret, men hun havde ikke behøvet at skrive "du burde sgu ikke leve", straks var der andre, der blandede tidligere tråde ind i debatten, som overhovedet ikke vedkom det oprindelige emne, i stedet for at ignorere udtalelsen

For mig at se er der en dominerende gruppe har i dette forum, der straks flyver i kødet på en såfremt man ikke har den samme holdning. Især fremhæver man egne synspunkter ved at skrive dem igen og igen uanset TS's reaktion.

• #183   16. jun 2015 Hvorfor skrev du ikke en ca. pris i stedet for at lægge link ind?

• #185   16. jun 2015 Hvis hun først skal til dyrlægen med hvalpen dagen efter (eller chipning af hunden er måske blevet udskudt fordi HG ikke kom med en præcis pris?), så har hun da nok tid til at åbne et link eller to - det er jo hende, der først vil søge rundt efter pris i stedet for bare at få hvalpen chippet smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#189   16. jun 2015 Ida. Nu kender jeg dig ikke,men det er ikke alle der behøver at få det fortalt 10 gange,for at forstå det.

Majbritt. det må de selv finde ud af. Det kommer vil ikke os hved

• #191   16. jun 2015 Så vidt jeg husker, har TS ikke oplyst noget om prisen på hvalpen, måske har hun fået den foræret - jeg ved det ikke.

Det kan jo være aftalen var ved overdragelsen, at TS selv eller hendes familie skulle afholde alle udgifter vedrørende hvalpen.

Vi ved jo heller ikke hvor længe TS har haft hvalpen inden hendes spørgsmål.

F.eks. Overtog jeg min nuværende hund, da den var 7 uger, (den var dyrlægetjekket, vaccineret og chipmærket) alt var i orden og prisen ok.

• #193   16. jun 2015 Inger, alt var altså ikke i orden, hvis du overtog den 7 uger gammel. Der er trods alt en grund til at der er lov om, at hvalpe ikke må flytte hjemmefra, før de er 8 uger.

• #194   16. jun 2015 Inger : 7 uger ??? smiley de må ikke tages fra deres mor før de er 8 uger smiley

• #196   16. jun 2015 Lene N. Jeg har lige været inde at tjekke mine dyrlægeregninger, da jeg forlangte inden overtagelse af hvalpen, at den skulle tjekkes at min dyrlæge, selvfølgelig for min regning.

Han er født 27/2 2012 og tjekket 26/4 2012, så det er mig, der ikke helt husker rigtigt han var 7 uger og 6 dage da jeg overtog ham.

• #198   16. jun 2015 Det er da pisse ligegyldigt om TS fik den gratis eller betalte for den med skumbananer!
    Den hund skulle være chippet på opdrætters regning og inden den forlod opdrætter.
    I guder man!

• #199   16. jun 2015 Pia, det vil sige, at ejeren af hvalpen,(der bor ca 100 km fra hvor jeg bor), som gerne ville overvære min dyrlæges tjek skulle tage den med hjem, og dagen efter skulle jeg køre 100 km for at hente den.

Dvs. En hvalp skulle køre 300 km i bil i løbet af 2 dage for at overholde lovgivningen.

• #200   16. jun 2015 Inger - det forstår jeg ikke helt? Hvorfor ikke bare lade den blive ved opdrætter indtil den var fyldt 8 uger? Og så kunne ejer af hvalpen derefter vælge at overvære dyrlægetjekket?

• #201   16. jun 2015 Det var fordi det tidspunkt der blev valgt, passede dyrlæge, hvalpens ejer og mig.

Nu skal vi i dette forum heller ikke være alt for hellige mht. at overholde lovgivningen, jeg erkender gerne, at jeg ofte kører en smule for stærkt 5 - 10 km. det tror jeg de fleste gør.

Er der nogen herinde, der helt ærligt ALDRIG KØRER EN SMULE FOR STÆRKT?

• #202   16. jun 2015 Hvis nogen lusker sig til at køre for stærkt eller får nappet et rødt lys, sidder de nok ikke ligefrem og praler med det ! smiley

• #205   16. jun 2015 Nu ved jeg jo ikke på hvilket tidspunkt hvalpen blev født.

Hvalpen var sund og rask, tillidsfuld og livlig, endda tjekket af to dyrlæger som sagde god for hvalpen, så hvad betyder 24 timer eller mindre, måske kun 12 timer.

Ja både opdrætter og jeg har ikke overholdt loven, det erkender jeg, så jeg synes med de moralske opstød, der gives her, bør i melde mig til politi eller dyreværn.

• #206   16. jun 2015 Ja nu igen er tråden helt afsporet og kommet til at dreje sig om mig, desværre.

Da TS kender opdrætteren, kunne TS og hendes forældre aftalt, at TS skulle have hvalpen da den var f.eks 5 uger, og Aftalen var at TS og forældrene skulle sørge for chippen, selv om de først skulle overtage den, da den var 8 uger.

Det er der ingen der ved noget om.

Lige en sidste ting, hvad tror I, at Lund Dyreklinik synes om denne tråd med al det ævl?

• #208   16. jun 2015 I og med at Lund Dyreklinik ikke bliver omtalt andet end "ved i hvad prisen er.." og "prisen er omkring..." nej, så tror jeg ikke lige det er noget de går op i smiley

• #210   16. jun 2015 Pia..

Jeg går ud fra det er mig du henvender dig til!

Jeg er Inger H.

Jeg laver hverken spin eller andet, med mit eget eksempel, som jeg nok ikke skulle have brugt, fik jeg desværre uhensigtmæssigt drejet debatten.

Det jeg havde villet illustrere var, at man kan godt være ejer af en hvalp under 8 uger, og derved overtaget ansvaret for hvalpen., alt afhængit hvad avler og køber har aftalt.

I øvrigt står der besidder i hundelovens paragraf 1, altså ikke avler.

• #211   16. jun 2015 Ts jeg ved ikke, om nogen har nævnt det, men du skal være opmærksom på, at avler skal sørge for at chippe hvalpen, inden du får den. Husk at du ikke må bruge stødhalsbånd eller sparke din hund(ret hårdt).

• #213   16. jun 2015 Ja, aftalen er konfirmeret med betaling, så er det købers ansvar (køber = besidder).

Som jeg tidligere har nævnt, måske aftalt overtagelse af hvalpen inden den er 8 uger er det TS's ansvar at chippe hvalpen, da TS ved aftalen er blevet besidder.

• #215   16. jun 2015 Besidder
    Betyder "at være i besiddelse af"
    Hvilket kun opdrætter bør være til den er 8 uger

• #217   16. jun 2015 Jo Pia. For nogen er det. Åbenbart. Og så kalder de os for dumme smiley

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #218   18. jun 2015 #24 Anne Julie smiley smiley smiley .... nemlig smiley

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

#219   18. jun 2015 #53 Søren ... Hvor blev tråden fra i går så af??? Plus den anden tråd, hvor du så "fint" forklarer din egen hunds aggressivitet????

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

#220   18. jun 2015 # 57 Søren .... og den skulle jeg læse fra netop dig?????

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

#221   18. jun 2015 # 90 Søren .... jamen hvorfor svarer du så ikke slev TS .... langt inden vi når så langt ned i tråden?????

• #222   21. jun 2015 Mit råd til dig Nanna ring til dyrlægen og spørg om pris det er lidt forskelligt hvad de forskellige dyrlæger tager. Vi bruger østbirk dyrklinik Lars Olesen og han har altid været billigere end andre.

• #223   21. jun 2015 Det råd gav jeg TS i indlæg nr. 9.

• #224   21. jun 2015 - og hvalpen er forhåbentlig også chippet nu smiley

• #225   21. jun 2015 Ja, det må man sandelig da håbe.

• toni W
    toni W Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 26
    #227   22. jun 2015 det er ikke et stort problem, find en land dyre læge, der er som regel billige. der kan du osse få den vac, og få et pas til den billiger end en dyr dyrklinik

• #228   22. jun 2015 Det er kun billigere hvis man kender en landmand hvor man kan få dyrlæge regningen henover ham. Ellers er priserne de samme

• toni W
    toni W Tilmeldt:
    mar 2015

#229   23. jun 2015 nej de er ikke

• #230   23. jun 2015 Jo det er de, jeg har boet på en gård og hvis mine private dyr skulle til dyrlæge skulle de over besætningen ellers kostede det ekstra

• #231   23. jun 2015 Beltane - du har altid så pissetravlt med, hvis andre gør noget ulovligt. Redegør for, hvorledes det harmonerer med #230.

• #232   23. jun 2015 Det er ikke ulovligt at en kat er med i besætningen smiley

• #233   23. jun 2015 Nok hvis det er din private kat. Men nu kender jeg i det mindste lidt til din moral. Festligt!

• #234   23. jun 2015 Næ det er det ikke. Jeg spurgte nemlig dyrlægen ad smiley

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

#235   23. jun 2015 Hvem der har ret i lige netop tilfældet med dyrlæge regninger, er jeg ikke 100 på ... men jeg ved med sikkerhed, at har du en landbrugsforsikring, gælder den både en eventuel besætning + resten af dyrene på gården.....
    Om det også gør sig gældende, hvis man blot skal ha' chippet, vaccineret o.l. tjah det skal jeg ikke kunne sige, da jeg altid selv har afholdt mine udgifter til hundene ... men hvis reglerne stadig er som tidligere, var det jo egentlig meget logisk, at både husdyr og besætning var dækket ind.......

• #236   23. jun 2015 Hvis jeg spørger en pusher, om heroin er lovligt, og han så siger ja, så er det bare at klø på. Kom igen, dyrlægen er sgu da ligeglad, men skattevæsnet er ikke, når det er en privat kat.
    Men beltane du er nøjagtig ligeså speget, som flertallet er (incl undertegnede). Forskellen er bare, at du benytter enhver lejlighed til at lege landbetjent.

• #237   23. jun 2015 Nogle gange, får man også nogle flabede svar, som om man er total idiot. Det har jeg selv mærket, engang jeg spurgte ind til børster, det førte også til jeg meldte mig ud, det er ikke altid , at i gamle er søde ved de nye.

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

#238   23. jun 2015 Lars B ... Øøøøh??? smiley

• #239   23. jun 2015 Det var til alt det stod øverst i tråden, gad ikke læse det hele.

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

#240   23. jun 2015 Nårh ja ok på den vis smiley Vi er da til dels enige .... MEN gang på gang undres jeg jo alligevel over folks uvidenhed/ligegyldige holdning overfor det store ansvar, det er, når man anskaffer sig et dyr ....
    Hvis folk dog bare ville sætte sig bare en lille smule ind i tingene, inden anskaffelsen smiley <3 Åååh hvor ville jeg dog ønske det.......
    Kan du følge mig? smiley

• #241   23. jun 2015 Det har du ret i.

• toni W
    toni W Tilmeldt:
    mar 2015

#242   24. jun 2015 der er alsår mange dyre læger der bor på landet, og som behandler alle dyr, både hunde katte heste kør og får, og har private kunder, jeg har over 30 års erfaring inden for kontakt med dyre læger, og jeg er ikke landmand. glem alt om skat el ej. det er ikke det det drejer sig om. og nej alle dyre læger har ikke den samme pris på samme ydelser. der kan være mange penge at spare på evt en chip el vac
    hvis du vælger et dyrehospital er du med til at betale dyre maskiner og personale oo derfor er de dyre. end en enkeltmandsvirksomhed dyre lægen der bor og arb uden for byen, i sin private bolig.

• #244   24. jun 2015 Koster dyrlæger ikke det det koster, er det ikke et ? Om tillid og ikke penge

• #245   24. jun 2015 En dyrlæge kan miste sit job af at høre noget ulovligt og det vil de ikke

• #246   24. jun 2015 Nogen gange bliver jeg helt i tvivl om jeg er på !Nationen eller Hundegalleri smiley

• toni W
    toni W Tilmeldt:
    mar 2015

#248   24. jun 2015 hvor kan i bare gøre et stort nummer ud af ingen ting, få dog et liv.

• #249   24. jun 2015 Haha elsker når en anonym profil kommer og prædikere for os andre i en allerede død tråd smiley

• #250   25. jun 2015 Nu som...: Det er herligt, og slet ikke spor kikset. smiley

• #251   25. jun 2015 Nej da... smiley Haha

Kommentér på:
Lund dyreklinik

Annonce