{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Hund og baby {{forumTopicSubject}}

Fellow har et par gange knurret af min søn på 7 mdr - min søn er i den alder hvor han er begyndt at vise interesse for Fellow og række ud efter ham, og når han ligger på legetæppet er Fellow vældig interesseret og vil gerne hen og slikke på ham.

Men det er som om at Fellow alligevel bliver lidt usikker og ikke kan tyde babys signaler (hvilket jo er klart, for en baby har ingen hundevenlige signaler), og det kan godt tricke ham lidt og udløse en let knurren. Jeg er begyndt konsekvent at bede Fellow lade sønnike være når han ligger på gulvet, simpelthen for at undgå at der sker en situation som ingen af os ønsker - men der kommer jo et tidspunkt hvor min søn begynder at kravle og hans område ligesom bliver hele gulvet - og jeg tænker derfor allerede nu hvordan vi klarer den for alle parter. Vores hus er heldigvis sådan indrettet at han kan lukkes i køkken og gang, og stadig "være sammen med os" (gangen er lige op af stuen og der er babyhegn i) mens baby breder gulvet - eller skal jeg lave et stort tumleområde til baby? Det skal siges han hunden sagtens kan med børn, han har bare ingen erfaringer med babyer før vores egen, og vores søn skal selvfølgelig også lære at vovse må ikke jagtes, hives i osv - men lige nu ved han jo ikke rigtigt hvad han laver. Dog øver vi allerede at vovse skal aes og ikke hives i smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og baby
  • #1   6. jul 2015 Jeg har også en søn på syv måneder, og en hundeflok på 4 styk. Jeg finder det altså belymrende, at hunden knurrer i stedet for at rejse sig og gå - baby kan jo ikke følge efter. Samtidig har hunden haft syv måneder til at vænne sig til dette lille væsen..
    Jeg ville sørge for at hunden holdt sig fra babys rækkevidde, og eventuelt bruge gitter som du selv er inde på. Men om det er noget sjovt hundeliv at bo sammen med et væsen, man er utryg ved, som bliver mere og mere mobil...? Her har hundene fået en hundeseng der er 110 cm over gulvet, dvs de kan springe derop og slappe af og være i fred for gulvets "pestilenser".


  • #2   6. jul 2015 Sjovt, jeg ser jo netop at hunden gerne vil baby men at han ikke ved hvad han skal med ham. Oftest slikker han baby i fjæset. Jeg forventer ikke at hund kan læse baby, jeg forventer ej heller de skal elske hinanden - men jeg forventer de skal acceptere og respektere hinanden. Når hunden ofte vælger at ligge sig i nærheden af baby så ser jeg det ikke som direkte angst, men usikkerhed. Og jo ældre knægten bliver jo tydeligere bliver han vel også...

  • #4   6. jul 2015 Vores har heldigvis aldrig udvist den adfærd tværtimod. Vores Rollo opsøgte drengene, og når det blev for meget for ham, gik han hen og lagde sig.

  • #5   6. jul 2015 Hov hov jeg har vidst ikke forklaret mig ordentligt - han har knurret måske to gange, sidst fordi drengen tog fat i ham. Han er collie jo, men overhovedet ikke usikker anlagt normalt, han ligger aldrig ved siden af baby men når tæppet og reagere overhovedet ikke ved høje lyde os fra baby. Jeg skal lige understrege at jeg på ingen måde føler mig usikker på hunden netop fordi jeg ved at han ikke er en usikker hund normalt. Han er en hund der læser andre både hunde og børn - og han viser meget tydeligt når han er i tvivl.. Grunden til jeg spørger er at jeg ikke vil lave en fejl så der skulle opstå en uønsket situation. Og trods alt så mener jeg at hunden reagere som en sund hund ved at knurre.

  • #7   6. jul 2015 Jeg har lige haft en hund hjemme, af egen avl. Tæve, knapt tre år. Kom hjem til mig, fordi hun havde snappet efter en elleve års knægt. Fedt med to små børn i huset? Ikke rigtig! Jeg kunne dog hurtigt se, at hun ikke var usikker på mine unger, men udfra et forsigtighedsprincip blev hun dog bedt om at daffe af, når den mindste lå og legede.
    Jeg mener bestemt heller ikke, at hunden skal skældes ud for at knurre eller lukkes væk, men bare have in mente at børn bestemt ikke er særlig tydelige, hverken når de er 1,2 eller 3 år gamle. Det tager lang tid for et barn at lære at læse hunde, og det gælder også den anden vej.
    BBs metode lyder god, med at gøre babyen til noget positivt. Men helt personligt, ville jeg have svært ved at have hund og baby sammen, hvis hunden knurrer blot fordi babyen får fat i en tot pels. Det sker tit herhjemme - så rejser vovse sig og går, og det er altså alle fire.


  • #8   6. jul 2015 Anden gang var min skyld - der ville jeg have et billede af dem og Fellow syntes ikke at situationen var sjov.

    Fellow opsøger ikke baby særlig tit men når han gør så står han og slikker på ham eller står stille med logerende hale som jo oftest kan være tegn på lidt usikkerhed.. Eller sikker sig om munden. Men det er også først kommet efter baby er begyndt at smile/ tage fat ?
    Jeg har indtil videre gjort legetæppet vovse fri zone og så rost for positivt samvær når drengen sidder hos os og vovse har villet være med ?


  • #9   6. jul 2015 Jeg påstår ikke at hunde ikke kan lære at være sammen med små børn, men nogle hunde elsker automatisk husets yngel hundehvalpe, kattekillinger og børn. Nogle hunde gør det ikke, men kan måske lære at acceptere "yngel" på en slags tålt ophold. Man må anerkende medfødte kvaliteter også hos mennesker. Nogle mennesker bliver ikke gode pædagoger til trods for adskillige år på seminarium og veludførte pædagogikum. Andre er naturtalenter - gælder både hunde og mennesker.

  • #11   7. jul 2015 Da jeg fik min datter havde vi Ginga på 1 1/2 år og hun havde ingen erfaringer med børn overhovedet og dem hun havde haft var hun utryk ved. Min datter havde et hjørne af stuen der var hendes som jeg gerne lå og hygge med hende på og der måtte Ginga gerne være hvis hun accepterede Josephine og ved det mindste utryghed blev hun sendt væk. Men hun vil jo rigtig gerne være tæt på mig så efter et halvt år så accepterede hun min datter og har i de 4 år de var sammen knurret af hende maks 5 gange hvor de 3 af gangene var i det første år og de sidste 2 gange var det sidste år vi havde hende fordi hun havde ondt. Jeg var aldrig nervøs for min datter for jeg læste bestemt kkke Gingas knurren som direkte aggressiv jeg læste det som hendes måde at fortælle mig at hun kom for tæt på. Når hun knitrede kiggede hun på mig og det var ikke med blottede tænder. Det var en dyb knurren rettet mod mig ikke min datter og når jeg fjernede min datter så blev hun helt vildt glad og slikkede og logrede med halen. Du kender din hund hvis du ikke er utryk ved situationen så vil jeg heller ikke være det. Men bed din hund om at gå væk fra baby uden at skælde ud hvis han ser utryg ud eller knurre. Har han et sted han har helle? Nu er gulvet jo snart din søns område så måske det er en god ide at vise din hund at hvis han går i gangen skal du nok sørge for at din søn ikke genere ham der. Man behøver ikke et børnegitter men det er jo op til en selv smiley

  • #13   7. jul 2015 Som skrevet hun kender sin hund bedst og hvis hun føler den er direkte agressiv må hun jo reagere derefter jeg har aldrig haft problemer med min egen datter og derfor ikke haft brug for et børnegitter til at skille dem ad tror faktisk kun det havde gjort det værre i vores situation fordi Ginga gerne vil være tæt på mig. Det betød selvfølgelig også at hun fulgte mig rundt i hjemme så derfor var der ikke 3 sek uopmærksom hed ud over de 5 gange som beskrevet smiley

  • #15   7. jul 2015 Slap lige af jeg skriver man ikke behøver men at det er op til en selv. Jeg skriver ikke at hun absolut ikke skal have en børnegitter...

  • #16   7. jul 2015 Har man babyer, skal man kunne afskærme baby/hund. Men formentlig kun når baby leger med fremmede børn. Selverfaret viden.

  • #17   9. jul 2015 Jamen vi har et børnegitter - han KAN blive lukket fra. Men jeg foretrækker at han er sammen med os (også selvom han stadig kan se/høre os når han er "lukket fra". Men synes jo vi alle skal være her - og jeg føler ikke min hund er agressiv. Tro mig! Jeg ville aldrig i livet gamble med min søn!!

Kommentér på:
Hund og baby

Annonce