{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.968 visninger | Oprettet:

Hund og baby {{forumTopicSubject}}

Jeg fødte endelig, d. 26 august, og eftersom vi skulle være indlagt i en uge, blev Morgan passet hos min mor indtil vi kom hjem igen, her for en uge siden.

Morgan kom hjem efter os, og dermed hjem til en "lille mærkelig én" som han da syntes var utroligt spændende. Det er da meget sødt, og han er begyndt at forstå at han ikke skal overfalde knægten, men han er stadig meget ekstatisk, og skal med jævne mellemrum liiiige sikre sig at baby nu også er okay, og går derfor hen til liften (eller sengen, hvis det er om natten) for at se til ham.

Problemet er dog, at han nærmest er lidt FOR glad for baby. Han slikker ham på hænder, fødder, ben osv, og vil meget gerne slikke ham i ansigtet også, (hvilket vi oftest når at forhindre) mens han logrer løs og nogle gange endda prøver at komme op og ligge hos ham.
Jo, det er da kært, men baby har jo ikke ligefrem den samme resistens overfor bakterierne, og når Morgan ikke må slikke os i hovedet, skal han da slet ikke slikke på baby!

Spørgsmålet er så; Hvad kan vi gøre, for at dæmpe/stoppe det, eller i det mindste lære ham at holde sig fra ansigt og hænder? Jeg har det ikke godt med at skælde ham ud, og som regel virker et simpelt "Nej" da også, men der må vel være en bedre måde? Han er ikke altid til at kalde væk fra baby med det samme, og afledning virker ikke rigtig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og baby
  • #2   10. sep 2014 ja vi har så gjort det modsatte. Vi satte autostolen på gulvet da vi kom hjem og så fik de bare lov at kysse det de ville. Det får de stadig (han er 1½ ) og nyheds interessen er nu væk men han får da en mysser fra tid til anden.. smiley

    Vi har en dreng der har været syg 3 gange i sit liv, hvilket er meget lidt for en i den størrelse og han er udendørs HVER dag.


  • #4   10. sep 2014 nu har jeg så aldrig oplevet min søn smurt ind i hundesavl ej heller mig selv.. måske der bare er forskel på hunde..

  • #6   11. sep 2014 Sarah: Morgan går bare efter munden, og stikker gerne snuden IND i munden på en, hvis man f.eks. gaber, så det er lidt noget andet, synes jeg, og selv synes jeg ikke det er så fedt, fordi jeg ved hvor han sidst har slikket sig o.o

    Rotterne: Det med maden lyder faktisk som en ret god idé. Morgan er heldigvis god, til ikke at tage mad ud af hænderne, men man ved jo aldrig hvad han gør, hvis baby vifter det foran næsen på ham o.o


  • #7   11. sep 2014 Sjovt, for på Fb forleden i en af hundegrupperne sad vi og diskuterede bakterier og lignende. Min far er læge, så den slags har han altid taget i stiv arm. Når jeg fik en lille mælkeis tog jeg et slik, så fik hunden et slik, så tog jeg et slik og sådan fortsatte vi til der ikke var mere is tilbage.

    Jeg har gået og bygget snehuler iført balletskørt og træsko og INTET andet.

    Jeg har sovet ude på parkeringpladsen på gruset om efteråret kun iført undertøj.

    Jeg har spist fiiiiiiiiiine sandkager, lavet af sand.

    Jeg var ALDRIG syg. Det var først da jeg blev voksen og begyndte at synes at bakterier er noget frygteligt noget.

    Var der savl? Temmelig sikkert men der fandtes jo vaskeklude.

    Og jeg lever endnu smiley



  • #8   11. sep 2014 Halleluja Mette, - Amen!
    smiley
    Hilsen hende der dog nægtede balletskørtet smiley


  • #10   11. sep 2014 Du skal se Majken,de vil kappes om at passe baby smiley
    Og se nu og fød! Ud og kør bil på de små markveje i fuld fart fx smiley
    Ej, held og lykke med det!


  • #13   11. sep 2014 Hun kommer ud, med garanti - på et tidspunkt smiley

    Husker min den første, for 19 år siden i dag smiley , da havde jeg en ruhåret gravhund, en boxer og en skt Bernhard, gravhunden var pænt ligeglad, med de to andre kappedes om at ligge vagt ved sengen eller barnevognen, kom og sagde til hvis baby vågnede, eller sagde lyde. Skt Bernharden var lige vagtsom nok, når jeg var hos købmanden med vogn og hunde, hun accepterede at folk på afstand var der, men vågede de at komme inden for en radius af 1,5 m, så løftede hun læben og bad dem fise væk fra vognene. No One hurts my baby..
    smiley


  • #14   11. sep 2014 maiken- det er ikke sikkert din hund som sådan ændre sit syn på børn generelt men vil bare give dig et råd i forhold til den som ikke er så glad for børn. hav tålmodighed
    det tog min Ginga et halvt år at acceptere min datter smiley men hun var aldrig i fare alligevel. dog da min datter blev ældre sku jeg være opmærksom på andre børn da hun stadig ikke synes børn var det bedste men dem som min datter er vokset op med har der aldrig været noget med og heller ikke hvis ginga kendte dem fra spæd.

    hun var ikke agrresiv men du kunne se på hende at hun ikke var tryg.


  • #17   11. sep 2014 Maiken: bare vent. Nova hader børn. Det kan tælles på en hånd de børn hun kan li og de fleste af dem er voksne mennesker nu. (så er det en gammel hund!) anyway hun er så forsigtig og passer så meget på vores søn. Vi havde aldrig forventet den reaktion fra hende, men mister han balancen er hun der så han kan støtte, græder han sig og sidder på jorden stiller hun sig over ham til en af os tager over osv. På billede er han en måned gammel og hun ligger stadig hver aften ved siden af hans seng til han falder i søvn. Tro mig du kan ikke forudse hvordan børne-hader-hundene reagere på "egne" børn. smiley smiley

    profilbillede
  • #18   11. sep 2014 Åhh snøft... Hvor er det fint med Nova smiley


  • #20   11. sep 2014 Jeg må indrømme, at jeg heller ikke er meget for at Bertha slikker på vores lille Viktor, men hun savler også enormt.. Det er ikke så meget fordi, jeg frygter bakterier, men jeg synes ærlig talt ikke, at det er lækkert og derfor får hun et "nej", når hun gør det.. Det gør hun så ikke rigtig mere, så vi har egentlig ikke tænkt meget mere over det..

    Hun må til gengæld snuse alt det, hun har lyst til, og ryger der en møsser, så er det da også OK men slikkeri for at fjerne babysavl og gylp er altså for meget..
    Det er vel okay, at man synes det..

    Maiken: Det er da så spændende, at du bliver MOR lige om lidt .. Ønsker dig al held og lykke og håber, at du får en dejlig nem fødsel.. smiley Vi glæder os til at se den lille ny....





  • #22   11. sep 2014 Selvfølgelig skal hunden ikke agere vaskeklud på barnet smiley Og selvfølgelig har alle hevr deres grænse og det er da logik at den holder man fast i. Men i den diskussion på FB var det bakterierne folk hylede op over. Hunden måtte sq dårlig være i samme rum som barnet.

  • #23   11. sep 2014 Mette: Ja, man kan vel både være for hysterisk den ene eller anden vej smiley


  • #24   11. sep 2014 #17 Sarah jeg fik da lige en klump i halsen, da jeg så dit skønne billede smiley

    God fødsel Maiken - Jeg håber du opdaterer herinde, hvordan det går med baby/hundeliv i skøn forening smiley


Kommentér på:
Hund og baby

Annonce