{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.499 visninger | Oprettet:

baby og hund. {{forumTopicSubject}}

Hej
vi har en schæfer på 1 år og 4 md, han vil så være lidt over 1½ år når baby kommer.
vi fik ham sidste år, hvor han havde været tævet, i en familie, og så havde forældrene til vedkommende taget hunden for at om formidle den, men de havde så giver ham lov til alt, der i mener jeg ALT, han trak i snar, bed ting i stykker når han ikke fik sin vilje, sked og pissede inde, bed efter en m.m.
vi tog vovse til dr. dyr:-) fik den undersøgt, fik medecin fordi han havde ledbetændelse, og fik noget spicielfoder til ham også, fordi han ikke havde fået hvad han skulle.
vi begynder træning med ham fra dag 1. de simple ting, som ud og tisse, m.m. dæk, sit osv,men han viste arggaivitet det fik vi hjælp til ved en træner, så nu gør han det ikke over for os mere, Men han kan ikke med andre hunde, han angriber, dem, så vi træner ikke på hold smiley
desuden er han begyndt på at tænde en del af når vi får gæster og vi kan ikke dæmpe ham, ( det stresser mig at have besøg og skal være over ham konstatnt) men træner siger, at gæsterne skal give ham en godbid når de kommer, det vikre til dels, men er det børn napper han efter dem,. og det bekymre mig:-(
min træner gav en masse råd, men er desværre ikke hjulpen, så nu vil jeg høre jer, kunne være i lige havde et knald godt råd,
desuden frygter jeg så når baby kommer, hvad han gør der, for han bliver hurtigt jaloux og især hvis min mand snakker med andre dyr, smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  baby og hund.
  • #1   18. mar 2014 vil godt frabede mig sure miner, og negetive kommentar da vi har dyrlæger, m.m. med ind i det her, men har også brug for at snakker med andre, da jeg gerne vil have at min har det godt.

  • #3   18. mar 2014 Jeg kan sige det helt enkelt: jeg ville aldrig føde et barn ind i en familie med sådan en hund. Han lyder meget utilregnelig, og det er virkelig det sidste du har brug for med et spædbarn i huset. Det kan blive en meget farlig cocktail.

    Hvis du virkelig VIL beholde hunden, så lav en plan sammen med en meget dygtig adfærdsbehandler, og lad vedkommende være til stede for at observere hunden første gang den præsenteres for baby.
    Råd herinde er ikke nok i så delikat en sag. Der skal øjne på, så hundens signaler ses i situationen.

    Normalt rådgiver jeg gerne omkring miljøtræning af hund og klargøring til børn i hjemmet, men i det her tilfælde, synes jeg at der er for meget på spil.


  • #5   18. mar 2014 det med at ionreder ham, gør han bliver 1000 gange være og hopper op m.m. med den anden del viker endlig, de kommer ind, beder ham sætte sig, og så får han en godbid, på det tidspunkt tier han sille for han er temmelig madglad, og så høre vi ham ikke, men han er en stor mundfuld, og takker for jeres svar det var som jeg et sted frygtede:-(

  • #6   18. mar 2014 Jeg vil heller ikke lyde negativ Men jeg har pråvet med en GDR og min dreng var ca 1/2 år hvor så hunden begyndte at knurre af min dreng hvis jeg sad med ham Det turde jeg simpelt hen ikke Den kunne jo bide min baby ihjæld Så jeg valgte at sælge dem til nogen der havde den slags hunde iforvejen men jeg vil indrømme at det var hårdt men jeg stod simpelthen med valget enten barn eller hund og så vid vi jo alle hvad man skal jeg jeg vil tilråde jer at komme af med den på den ene eller anden måde Hvis det var min med sådan en baggrund ville jeg aflive fordi det er ikke rart at tænke på hvordan hunden vil få det et andet sted når den er som den er

  • #7   18. mar 2014 det er min mand et og alt, så ved ikke lige hvordan jeg skal få det sagt til ham, men må lige lægge hovedet i blød:-( personligt så jeg helst han kom ud til en familie, med store børn dem over 10 år, for der er han ikke et problem, men små børn er han efter:-( og jeg ville ikke ture at lade min kommende søn være på gulvet med ham, 1 sek. og det er ikke fordi jeg ikke elsker min hund, for det gør jeg, og det har taget tåre og sevd med ham , men hans adfærd der gør det.

  • #8   18. mar 2014 Vibeke desværre jeg syntes ikke du skal ta nogen schancer sorry

  • #9   18. mar 2014 jeg syntes nu det er syndt at aflive ham, vis man kan finde en der er glad og god for hunden, som kan træne osv med den, efter hans behov, han er trosalt sat en del tilbage pga han hvalpe liv, i forkerte hænder.

  • #10   18. mar 2014 Ok Det er da meget muligt at den kan få et godt liv hvis den kommer i de rette hænder Og hvis i vil ha det bedst med det skal i selvfølgelig gøre det

  • #11   18. mar 2014 takker for svar, det gav lige en knude i maven, men ja må snakke med manden, og så må vi tage en beslutning om hand skal have nyt hjem eller aflives,:-( men det slår min mand ud, så jeg skal lige planlægge snakke, og måske tage min dyrlæge og træner med ind over, for det siger er det jeg også har snakket med dem om:-(

  • #12   18. mar 2014 En rigtig god ide held og lykke med det

  • #17   18. mar 2014 Vil lige rose jer for det kæmpe stykke arbejde i har lagt i ham, kæmpe respekt herfra smiley
    jeg forstår din frygt, og støtter din beslutning fuldt ud, om han så er heldig og får et nyt hjem med kompetente ejere, eller får fred.
    jeg kan også sagtens følge din mand, det er frygte ligt når man holder så meget af de kræ..
    men non ikke han dybest set er klar over det?

    jeg har selv måtte få aflivet en hund, af årsager som i jeres situation, det var bestemt ikke sjovt, men jeg vægtede babys sikkerhed, så jeg kan sagtens sætte mig ind i situationen.

    jeg vil ikke komme med en masse kloge ideer, da det er for kompliceret en situation.
    men håber i funder en god løsning for alle parter.


  • #18   18. mar 2014 hvis vi ikke kan finde den rigtigt så må han jo aflives, men ved at f.eks. min dyrlæge ikke vil aflive en ung hund der ikke fejler noget, uden om formidling er forsøgt.

  • #19   18. mar 2014 Man kan og skal ikke redde ALT.

    Men jeg tror hunden er usikker, misforstået og at I har taget en for stor opgave til jer.
    Jeg ville finde et kompetent hjem hunden, ser ingen grund overhovedet til at aflive så ung en hund.


  • #20   18. mar 2014 Hmm når jeg læser dine andre emner, så tror jeg at jeg har ret i at I ikke magter opgaven.
    Hvis det er derfor du vil af med hunden, så vær ærlig omkring ham.


  • #21   18. mar 2014 Hmm, jeg ville nok forsøge det som Malene foreslår, lav en god plan med en adfærdsbehandler, og lad vedkommende være der første gang hund og baby mødes ....

    For jeg er så af dem overbevisning at det med børn KAN være anderledes når det er et barn der tilhører familien, det er ikke sikkert men det kan være sådan....

    Hav så en plan B der er helt færdig og klar, er konklusionen fra jer og adfærdsbehandler ud fra det I observerer at det ikke vil blive godt og komme til at fungere, så sæt plan B i værk ... Og med hundens forhistorie så ville en for mit vedkommende være at hunden får ro, at den skal igennem endnu en gang omvæltninger der udfordrer dens skrøbelige sind, det ville jeg ikke byde den....


  • #22   18. mar 2014 magter hunden, !!! når man opretter noget for at høre her inde er det ikke ens med man ikke magter den, siden har fået træner på der kommer her, m.m. så er der sket makant ændring af hunden, fra han ikke kunne finde ro nogen steder smider han sig bare og sover, han trækker ikke under gå tur mere, han kan være ene hjemme i ca 3 til 4 timer uden at lave noget, han er begyndt at komme når man kalder m.m. så sig til mig igen jeg ikke magter min hund!!!!!!!!!!!!!! og så vil jeg genet tilføje at en der ikke ville sin hund det bedste ikke ofte 500kr+ om ugen på hjemme træning!!!!!
    og privattræning


  • #25   18. mar 2014 Rolig nu ikk? Der er intet ondt i det. Så længe man erkender at man har gabt over for meget. Det er jo fair nok.

  • #26   18. mar 2014 Her ses min vovse og den ene af vores katte. Vores træner siger at vi skal forsætte træning og så give ham chancen til at se baby og så vil han være her når det vi kommer hjem, men ja det er jo vores første barn og efter jeg har haft 2 spontane aborter så betyder det meget for mig at der ikke sker min kommende baby noget , jeg er i forvejen den bekymrede type hvor min mand er mere rolig, men vi har mange her ser kan se det går frem ad med ham osv men ja udelukker ikke mine bekymringer , og min træner har sagt at tros han er over et år så mentalt er han kun 6 md af og til så han lære som en lille hvalp ser ikke ved hvor stor den er han er desuden først ved at være pæn igen vægt mæssigt efter han var syg i januar hvor han havde leget i haven og spist noget som slog hans mave i stykker

    profilbillede
  • #27   18. mar 2014 Jeg er skam helt rolig men de jo en grund til at der er dyrlæge og træner med i det !

  • #28   18. mar 2014 Jeg synes hunden lyder utilregnelig, og jeg synes I har gjort alt hvad der står i jeres magt for at give ham et god liv.
    Havde det været mig, havde jeg aflivet den hund, den skulle slet ikke i nærheden af mine børn, mine gæster eller mine hunde.

    Det kan også godt være, at jeg er lidt kynisk når jeg siger, at både dyrlæge og træner tjener mange penge på, at blive ved med at have jer som kunder, så de trækker den måske længere, fordi det giver kroner i kassen.
    Jeg tror aldrig den hund kan rettes op så man bliver tryg ved den og jeg ville synes det var synd at skulle videreformidle den igen.

    Pøj pøj iøvrigt med familieforøgelsen.


  • #29   18. mar 2014 Han er en fin hund smiley

  • #30   18. mar 2014 Nu skriver du han ikke kan med andre hunde, ellers ville jeg gerne forsøge at rette ham op hvis I giver op overfor ham.

  • #31   18. mar 2014 Det eneste jeg tænker når jeg læser om den er "smerter" i vildskab!!!

    Hvis det er en hund der har fået tæv ved du ikke hvor mange gamle brud den går rundt med der kan være vokset skævt sammen (taler af erfaring.) og det kan give sindsyge smerter i muskler og led.. jeg ville sige rigtig mange gange tak for at have været en god hund og give ham fred. Jeg ville ALDRIG give bolden videre for en hund som ham ender ikke hos en familie der vil elske ham for ever.. eller statestikken for det er ikke god, slet ikke når man kigger på markedet idag.


  • #32   18. mar 2014 ud fra undersøgelser har vi ikke fundet noget, men der kan jo være noget, jeg har lige snakket med en veninde, der har erfaring med schæfer, og hunde med adhd hun mistænker han måske lider af det, og kommer over til mig i næste md. har han adhd, og vil vi af med ham tager hun ham, muligvis, da hun bor alene, og har kendskab og erfaring med dette. ind til da forsætter vi træning, osv. og så håber jeg at hvis vi skal af med ham at hun tager ham, ellers tro jeg at han får fred, for vil helst han er ved jeg kender, det var lige et tilfælde vi kom til at snakke om ham før, og hun fortalte om hendes schæfer. der desværre kun blev 8 år, dels på grund af adhd med også han havde dårlige hofter hd.

  • #33   18. mar 2014 ja han er smuk, og hvor mere han tager på mere smuk bliver han:-)

  • #34   18. mar 2014 adhd.. ej come on...

  • #35   18. mar 2014 Det har ikke spor med ADHD at gøre, men han er en hund, der er blevet præget af sin opvækst. Hverken mere eller mindre.....

    I har gjort et godt stykke arbejde med ham, og han har lært mange ting. I kan ikke arbejde videre med ham på barnets bekostning, men det betyder ikke at en anden ikke kan - en person der har tiden, viljen og ikke har et lille barns sikkerhed at tage hensyn til. Faktisk tyder alt da på, at han er i udvikling og værd at arbejde videre på.

    Giv jer selv et klap på skulderen, i har gjort meget - men vær også realistiske og brug tiden på at finde ham en ny ejer, der har lyst, tid og overskud til at arbejde med ham. Det skylder i faktisk både ham og ikke mindst jeres kommende lille familiemedlem. Det må din mand også kunne se, alternativet bliver, at hunden aldrig må være alene i rummet med babyen, i ikke bare kan hente en kop kaffe i køkkenet uden at hunden bliver sendt ud eller på anden måde sendt væk fra barnet. Jeg tror det bliver en spændt, uholdbar situation - utryg for hunden og jer.

    Iøvrigt - held og lykke med den lille ny!


  • #36   18. mar 2014 I kan sagtens finde ham et godt hjem. Så længe I er ærlige omkring ham.

  • #38   18. mar 2014 Enig med Nu som ...

    Og vovsen skal videre INDEN baby kommer.

    En hund med den fortid, og så følsom en race, og så din nervøsitet, medfører en stresset hund der konstant vil være i forsvarsposition + jeg tror, du bliver ekstremt psykisk påvirket af at få ønskebarnet, og så vide at du har en hund hjemme, som du ikke kan stole på.
    Jeg ser en katastrofe lure hvis I bringer en baby hjem til den hund.

    En nervøs hund er en utilregnelig hund, men en nervøs schæfer er en utilregnelig og potentielt MEGET farlig hund.

    ADHD tvivler jeg på. En schæfer i lømmelalderen virker ofte MEGET hyper og indlæring er jo givetvis meget svær pga. alderen (hormonerne der farer rundt). Derudover så din nervøsitet og måske også frustration, der vil stresse hunden endnu mere, kan give en endnu mere ukoncentreret og hyper hund.

    Been there :o(

    Men generelt tror jeg mest af alt at hunden er misforstået på flere områder ...

    Det der er en hund der kræver et hjem ved en professionel og jeg tror at jeres kompetencer ikke længere strækker til at gøre det bedste for hunden i jeres hjem ... Det er ikke på nogen måde ondt ment. I har gjort det såå flot. Det kun beundringsværdigt når man indser ens kompetencer ikke strækker og beder om hjælp.

    Kan I ikke finde det rette hjem så giv vovsen en værdig død.


  • #39   18. mar 2014 Den hund er uden tvivl misforstået som jeg ser det. Et kompetent hjem er klart vejen frem.
    Og ja ja afliv bare den stakkels hund, så kan den blive en del af den statistik der hedder aflives på grund af adfærdsproblemer.


  • #40   19. mar 2014 der er jo ingen der siger han adhd, hun har bare nævnt at han evt kunne have det, dog trivler jeg da han er mere og og mere rolig i takt med træning, men ja, jeg så helst han enten fik fred eller kommer andet sted hen, det bragte dog til skænderi mellem manden og jeg igår fordi han mener ikke vovse gør noget, men det er jo heller ikke ham der skal gå hjemme hele dagen med et barn og en hund du ikke altid lige ved hvor er:-( så nu må vi se hvad det bære ud smiley

  • #41   19. mar 2014 Øv Vibeke det skulle jo ikke føre til et skænderi Har han læst hvad folk mener her inde Jeg ved det er svært har jo prøvet det samme Jeg solgte som sagt min hund Men gud hvor jeg hylede men blev jo nød til det smiley

  • #42   19. mar 2014 ja han har læst det hele, og selv om vi snakkede stille og roligt til at begynde med blev han hissig, smiley så ved ikke lige hvordan jeg skal takle den, han bruger den med dyrlægen siger det bare er træning, og træninger siger det samme, osv. problemet er at han høre kun det han vil høre, når vi træner, smiley for træner har nævnt at baby kunne blive et farligt punkt. også hvor han har været der, så jeg må lægge hovedet i blød og se hvordan vi kan få han til at se det.

  • #43   19. mar 2014 men tro det har noget at gøre med dette er hans første kæledyr, han har aldrig haft dyr før som sådan, jo han to katte, men hans drøm om hund har han aldrig haft, hvor jeg har haft hund altid, så han føler jeg vil tage vovse fra ham, eller noget:(

  • #44   19. mar 2014 Ja jeg ved desværre ikke hvad du skal gøre Håber du finder ud af noget
    For det er jo forfærdelig hvis der skulle ske jeres lille baby noget
    Held og lykke med det hele


  • #46   19. mar 2014 Hejsa.....Flot at i gør alt for at hjælpe jeres hund. Mange havde sikkert fået den aflivet for lang tid siden. Nu vil jeg så komme med mit bidrag smiley 1 Er den tjekket for skader, smerter ved dyrlægen ? 2 Få træneren til at lære hunden, selvtillidsøvelser. 3 lav mange iro øvelser. 4 Giv hunden massage, så den vender sig til at blive berørt. 5 Find nogle meget rolige tæver, til træning så den kan lære at være sammen med andre. Med opsyn fra en meget erfarende træner.Men giv hunden mundkurv på. 6 Brug en hel uge med at lege, at der er flyttet et barn ind. At den skal ligge sig, ikke være i møblerne, tigge ved bordet, lære at den skal flytte sig, når i kommer med barnet. Lån en dukke der kan skrige, græde, snakke, læg den på et tæppe i sofaen, på gulvet. Film alt hvad i træner med jeres hund. Måske i kender nogle børn som i må låne, til en gå tur, hvor de holder hunden og den skal selvføldig ha mundkurv på. Viser det sig alt den er til at arbejde med, reagere den positivt i alt hvad i træner med, vil jeg foreslå at den blev kasteret. Filmen kan i så vise til en hundetræner, eller en adfærdskonsulent. Ellers vil jeg sige den er en tikkende bombe, jeg ville nok ikke give problemerne videre til en ny familie, tror kun det skader hunden endnu mere. Håber i kan bruge lidt af det jeg har skrevet. Held og lykke med det hele smiley

  • #47   20. mar 2014 Kære Vibeke.....Håber i vil give en tilbagemelding, hvis i har bestemt jer for hvad i vælger ang jeres hund ??? Tror at der er mange der gerne vil høre fra jer, sådan har jeg det, for man kan da ikke undgå at tænke på de personer som opretter en tråd. smiley

  • #48   20. mar 2014 vi snakker stadig frem og tilbage, vores træner kommer i weekenden, og ringet til ham igår, og vi snakkede om at prøve det med dukken, og så har jeg snakket med min gamle chef der har en søn på 9 år, der er vant til store og "tossede" hunde, som han siger, så en mundkruv og så må vi prøve, desuden har vi snakket med en jæger der har en gammel hun hund, som vi vil prøve et se om de kan sammen, men ikke det hele på en gang for han skal ikke stresse unødigt-)
    nu var han alene hjemme igår da jeg var til jordmoder, og han har de sidste mange gange ikke lavet noget, men igår havde han brudt døren op til foderrummet, og taget for sig, smiley ja jeg smiler lidt, for han viste godt kunne jeg se da jeg kom hjem at han havde lavet noget han ikke måtte, men det gav jo bagslag for han var jo over mæt, så han sov stort set hele aftnen, og vores aftentur, ville han ikke helt, men loppede med som en hund på 8 år:-P vil lige slå fast der er gang i hans mave osv, så ikke bekymring der men han er meget meget rolig idag, ind til videre-) så man har nok lidt ondt i maven endnu. men tro pokker når han har spist lidt katte mad, og sit eget. så nu kommer der lås på døren:-)


  • #49   20. mar 2014 Lyder fornuftigt smiley

  • #50   20. mar 2014 Nu overtog jeg en hund da den var 19 mdr.gammel, den var på ingen måder skadet vil jeg sige, men alligevel så er det sådan at jeg først det sidste halve år tænker at nu er den "kun" præget af os, der var så mange ting den gjorde, måder den reagerede på som jeg i lang tid kun kunne tilskrive dens fortid .... så tingene tager virkelig nogen gange lang tid, tillid er hurtig at nedbryde men tager meget meget lang tid at indgyde hunden igen ...

    Så ja som jeg foreslog laaaangt oppe, hav en god og helt aftalt plan B, men hav adfærdsbehandler med de første gange hund og baby mødes ...

    må sige jeg er på din mands side i første omgang her, ville ikke opgive hunden endnu ..... men ville heller ikke beholde den hvis man straks kan mærke at den reagerer nervøst på baby for så er risikoen for stor ... men afskrive den før mødet ville jeg ikke ....


  • #51   20. mar 2014 Nej, nu prøver vi det som vi har aftalt, og han viser jo heldigvis store frem skridt, men der er jo stadig tilbage fald, og ja det vil der være længe. og sådan en dag som idag har han jo bare en drøm at have her smiley men udlejer kom idag og sagde at han har en legestue til hunde hjemme, og når vore og den gamle hun hund skal mødes måtte vi komme over og låne den, han har også en del hunde er faring m.m og havde vi brug for at komme et sted hen og lege med vovse så skulle vi bare komme over, så det har vi snakket om måske at gøre i weekenden.. når træner kommer:-)

  • #52   29. mar 2014 Hej Alle, ville lige komme med en update. vi har fået nogle flere trænings metoder til vores vovse, og siden jeg skrev sidst har han gjort store fremskridt, og det har jeg nok også, for har lagt lidt af min nervøsitet på hylden, og ja under en uge var han en anden når der kom gæster, ergo jeg bare og bær en stor del af problemet, jeg blev rådet til at gå ture med ham alene, uden min mand også og ja til min store overakelse, så lystre hunden mere mig nu end ham, især på tur, og så han små napperi, er begyndt at aftage meget, dog stadig lidt ved gæster, men hvis de så siger til ham vi gider dig ikke og lader som om han ikke er til så sitter han pænt, og stopper, for han vil jo gerne nusses, vi har godbider med over alt og når der er gæster så står der også godbidder, så når han er sød osv, får han en god bid, dette træner vi dog kun sammen med mine forældre, udlejer, og træner endnu,vi har ikke nået at holde lege time og haft børne besøg, men vi har en aftale med en om han kommer med sin hund, og så får vores en mundkurv på først, og går det godt prøver vi at fjerne den, men det skal lige indpasses med han har tid, og træner har tid, så vi er nogle stykker, men jeg er næsten overbevist om han nok skal være sød, især fordi det er en dame schæfer der kommer. syntes også han er blevet mere glad på de sidste 14 dage, jeg er også begyndt at lade ham lege i haven uden jeg står og kigger, det vil sige han tit er i haven hele formiddagen, og jeg kun kigger af og til, og der får grene en tur osv, og jeg kan se han nyder det, desuden giver det en træt vovse, så jeg kan få slappervtaf om eftermiddag:-) hvor han ligger lige ved siden af mig neden for sofaen det er også noget han er begyndt på inden for den sidste uge, m.m. han kommer hen og snuser til min store mave og trykker næsen ind på den ikke hårdt, men som om han ved hvad der gemmer sig inden bag.

  • #53   29. mar 2014 det var en dejlig up date, tak for den

  • #54   29. mar 2014 Dejligt update smiley

  • #55   29. mar 2014 varmer hjertet at læse!
    ønsker jer alt mulig held og lykke med træningen, håber virkelig det lykkedes for jer.


  • #56   29. mar 2014 Det er rigtig godt gået, flot at i allerede kan se fremgang gennem træning smiley Den har bare ventet på at i skulle forstå den, og komme i gang med træning smiley

  • #57   30. mar 2014 Og vil lige sige i skal have stor tak, for hjælpen, for havde det ikke været for jer, havde jeg nok opgivet helt, men det gav bonus, at snakke med jer.:-) kommer med ny up date når vi når længer hen:-)

  • #59   2. maj 2014 Ny update:-)
    vores fremgangs plan ændret til storhed, da min fætter lige pludselig ringet at ham og konen og deres baby ville komme på besøg, jef fortalte ham om vore hund rex, og lagde meget vægt på han ikke var vandt til børn m.m. ikke noget problem sagde min fætter, og da de kom sagde de alle 3 hej til rex uden i haven hvor efter vi alle sammen gik ind, baby blev sat i en høj stol og han fik lov til at snuse, og tro mig mit hjerte sad i halsen, da han åbnede gabet, men til det det positive, for hun skulle da lige vaskes i hele 5 øren, og så ellers ja det var det, tro hun træk ham lidt i halen og et øre(ikke hårdt ) de hun sad i stolen vendte han sig bare og slikkede hendes hånd og loppe de af når det blev for meget. så har vi haft lidt større børn på besøg, der er han dog stadig op gearet da børene også er det, men ellers ja går det fint, desuden er han begyndt at komme når vi kalder, og få lov til at være ude selv i haven uden at vi står og holder øje med ham hele tiden, han kommer selv til døren når han vil ind osv. så store frem skridt, og to meget glade ejer, for at vi ikke bare opgav ham og gav ham væk eller fik ham aflivet. jeg tro ikke han bliver et problem nu når vi får vores lille baby, da han er bleven mere selvstændig nu også:-) stadig far syg, men det må han også godt:-)


  • #60   2. maj 2014 Hvor er det dejligt at høre ... og som jeg skrev i #50 så tog ændringer her også sin tid, men i langt de fleste tilfælde kan det nu lade sig gøre hvis hunden ikke er alt for skadet, men dybest set bare trænger til at blive taget hånd om både fysisk, psykisk og mentalt .... tit ender de med at blive de mest fantastiske hunde ...

  • #61   2. maj 2014 Åh Hvor er det bare dejligt at høre, smiley at det hele går så godt

  • #62   2. maj 2014 Dejligt smiley

Kommentér på:
baby og hund.

Annonce