{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Erfaring med BARF? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg ejer en stor hvalp på 6 snart 7 måneder.
Hun er en Hvid Schweizisk Hyrdehund.
Fra avler fik hun halv BARF og halv tørkost.

Vi valgte så at køre på Eukanuba large puppy da hun får en voksen vægt på mellem 25-35 kg.
Men hun har gået og kløet sig meget samt haft afføring ofte.
Altså mere end 2 gange dagligt.

Hun får mad morgen og aften.

Derfor tænkte vi at vi måske skulle køre hende over på BARF nu hvor hun er blevet lidt ældre.
Så nu ville jeg høre om folks erfaringer med dette ?
Og hvordan det evt vil påvirke en hvalp?
Evt hvor i køber henne ?
og omd et er tørforder eller råt kød i køre med smiley

Tusind tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med BARF?
  • #1   12. jul 2015 Eukanuba er der heller ikke særlig meget kød i.. BARF kræver en god fryserplads, ellers find noget foder med mere kød i

  • #2   12. jul 2015 Fin hund, men Horsebo laver nu også pæne hvide smiley

    Nå vil blot lige give lidt råfodring erfaring videre. Jeg har haft racen i 12 år og råfodret alle årene. smiley
    Vær obs på at hvis du skal udstille så undgå for meget Laks og okse. Og tørkost helst uden gulerod. Disse ting KAN i nogen tilfælde nemlig give vores dejlige hvide vildtfarve (du kan se det på min tæve -da jeg er ligeglad smiley ).



  • #3   13. jul 2015 Følg dog avlers anbefalinger smiley
    Er også stor fortaler for det rå smiley


  • #4   13. jul 2015 Zarah tusind tak smiley
    Det vil jeg huske smiley


  • #6   13. jul 2015 Jeg ville da køre kornfrit/råt en periode, og se om kløen ikke forsvinder.
    Det er set før smiley


  • #8   13. jul 2015 Helt klart, men har den kørt problemfrit på kornfrit/råt tidligere, så er det højst sandsynligt der skoen trykker, altså lagermider.
    Synes der er mange med det problem.
    Min den store skal heller ikke have for meget hvor der er mel i, så slår han ud og får surt snask i ører og bumselignende udslet.
    Men har ikke fået ham testet da den er ret sikker i mine øjne.


  • #10   13. jul 2015 Det har du ret i. Har kendskab til en cairn der både har lagermide/husstøvmide, kylling og lam allergi, men den tåler fint kylling og lam i rå version.
    Det er nogen gange en jungle.
    Hvorfor er der egentlig så meget allergi? Har der altid været det? Eller er vi blot blevet mere opmærksomme på det?


  • #12   13. jul 2015 Det er nok flere faktorer der er på spil,en jeg tror personligt at det forarbejdede foder har en del at sige.


  • #14   13. jul 2015 Ja, for vi tobenede er da også meget ramt..

  • #16   13. jul 2015 Jeg reagerer faktisk også både på kattene og vores marsvin. Ikke så slemt så det er noget problem, men jeg reagerer på huden når der nusses igennem, og marsvinene håndteres eller jeg renser buret. Hænderne skal vaskes hurtigst muligt efter. Det kan være små kløende blærer der dukker op hvis jeg ikke får det gjort. Hundene er der intet med.

  • #18   13. jul 2015 Det kan også være kradsbørstigt sådan noget rottetis smiley

  • #20   13. jul 2015 Jeg ved der er nogle tamrotte ejere der også gør det..

    Der er et eller andet i tisset der også gør at de ikke må gå på strøelse af fyrtræ for det kan give blære problemer.. Andre gnavere har ikke det "problem"


  • #22   13. jul 2015 Ja, du skal have din nattesøvn mens du kan smiley

  • #23   14. jul 2015 hold nu op en halv roman jeg lige måtte igennem smiley
    For at svare på det med allergien er det fordi vi mennesker forgifter verden både for os men også dyrene smiley
    Det gør børn og dyr mere sarte smiley
    Ved at mennesker der er blevet vaccineret alle 3 gange som barn, har lettere ved at få allergier og astma om det samme er gældende for hunde ved jeg dog ikke, men er der værd at tænke over.

    Også tror jeg bare vi skal huske at vores hunde indenvendigt er ulve smiley
    og tænke over hvad de spiser i naturen.
    Jeg tvivler på en ulv lige smutter ud og får sig en gulerod, ærter og ris fx smiley
    De får minimalt korn og grønt igennem deres bytte dyr som jo allerede har fordøjet det i deres mavesæk.
    For hunde tåler slet ikke de ting da de mangler celulose til at fordøje alt grønt.
    Det vil svare til at jeg begynder at bælde mælk i store mængder! (er laktoseintolerant) mangler laktase til at nedbryde det smiley

    Og jeg kan sige at jeg får RIGTIG ondt i maven hvis jeg prøver det!


  • #24   14. jul 2015 Hundene kan nu godt fordøje grønt.
    Mine får da en pæn sjat dagligt - nøje udvalgt hjemmeblendet smiley
    Men får de en hel gulerod, så kommer den ud i stykker dagen efter.


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #26   14. jul 2015 Åh nej ikke vaccinations-debatten igen smiley

    Hvis du mener "Også tror jeg bare vi skal huske at vores hunde indenvendigt er ulve" hvorfor fodrer du så med Eukanuba og ikke råt som avler? Det er ikke for at lyde nedladende, det er oprigtig undren og nysgerrighed, hvad der fik dig til at vælge lige dét foder? smiley

    "Ingredienser:
    Tørret kylling og kalkun (> 24%, en naturlig glucosamin- og chondroitinsulfat-kilde), majs, hvede, durra, animalsk fedt, ris, tørrede hele æg, tørret sukkerroepulp (> 2,5%), kyllingeprotein hydrolysat, fiskeolie, ølgær, kaliumklorid, salt, fructooligosaccharider (0,15%), kalciumkarbonat, morgenfrueekstrakt."

    Nej, i naturen ville hunden nok ikke gå ud og grave en gulerod op, men at de spiser bær og den slags er ikke uhørt - ligesom at de får en del via indmaden i byttedyrene de nedlægger... smiley


  • #28   18. jul 2015 Avler fodret halvt barf og halv ekuanuba, derfor valgte jeg at fortsætte med samme foder som hun var vant til i troen om at avler jo nok vidste hvad der var godt for hende og grunden til vi valgte kun at køre tørkost var på opfordring fra vores træner smiley

    Men nu er jeg selv gået mere til bunds i sagen smiley da jeg ikke kunne forstå at hun blev ved at klø når hun var loppe behandlet osv.
    Og da vi fik hende hjem fra min mor som har passet hende da vi var på ferie var maven helt galt derfor valgte jeg at nu skulle det være.

    Vi er lige nu ved at køre hende meget roligt ind på olivers gluten og grain free starter for store hunde racer 83% kød


Kommentér på:
Erfaring med BARF?

Annonce