{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.664 visninger | Oprettet:

Hjemvendt efter lang vandretur med Salik :) {{forumTopicSubject}}

Så vendte Salik, Jesper og jeg hjem fra en af årets lange vandreturer med telt, bål og masser af oplevelser. Salik klarede de mange kilometer til perfektion og nød uden tvivl turen. Næste gang står den på vandre/kanotur i Norge og selvfølgelig skal Salik med også smiley Håber I andre nyder sommeren sammen med jeres hunde også smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rensning af afløb fra vaskemaskine 1.500 kr.
  • Reparation af toilet der løber 950 kr.
  • Ophængning af hylde 680 kr.
  • Elektriker 1.250 kr.
  • Ukrudt 1.680 kr.
  • Installere ovn 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemvendt efter lang vandretur med Salik :)
  • #1   23. jul 2015

profilbillede
  • #2   23. jul 2015

profilbillede
  • #3   23. jul 2015 fantastisk, må have været vildt hyggeligt, hvor længe har I været på tur ??

vi er lidt mere luksus- agtige, men nok også en del ældre ... men har haft tøserne med i Østrig igen i år, desværre blev det kun til 5½ dage da en af vores døtre skulle hjem og arbejde ... så nu sidder jeg bare og sukker efter sommeren 2016, så skal det blive til 2 uger i Alperne et eller andet sted ...

• #5   23. jul 2015 Åh, hvor ser det hyggeligt ud!! smiley Meeen må som Caroline også sige, at jeg ville have base i en campinghytte, dog ikke fordi jeg har været spejder.. jeg er bare generelt kun udemenneske når det begrænser sig til dagsudflugter smiley

• #7   23. jul 2015 Åh, hvor ser det bare fantastisk ud smiley Jeg drømmer også om at komme på vandretur med hund og oppakning. Det skal helt klart på ønskelisten, til når jeg en gang får en ung, frisk hund, som ville kunne klare den slags.
    Hvor langt har I været omkring ?

• #8   23. jul 2015 Jeg var for.. 2 måneder siden cirka, på en "rigtig" vandretur, hvor vi første dag vandrede 20 km, slog telt op og spiste aftensmad, næste dag vandrede 20 km, spiste aftensmad og tog så i sommerhus.. dét var nok for mig og mine fødder, elsker naturen og udflugt med hunden, men er godt nok kun naturmenneske til en vis grad smiley smiley

• #9   23. jul 2015 Ann-marie: det er godt nok også det jeg glæder mig til. Jeg elsker Freja som vi har nu, og det er blot naturligt at der tages hensyn når hunden bliver ældre, men må sige at jeg også glæder mig til at få en ung og frisk hund, som kan holde til nogle gode, lange udflugter smiley Det kan Freja bare desværre ikke, og det må man jo respektere.

• #10   23. jul 2015 Fünke: Helt enig, elsker mine gamle hunde, som er fantastisk gode til at putte i sofaen (man skal jo dyrke de talenter man har smiley ). Men jeg glæde mig også til at skulle have frisk, stor, ung, hund igen, så jeg f.eks. kan tage på vandretur.

• #11   23. jul 2015 Det ser ud til at have været en dejlig tur for alle parter, og jeg er temmelig misundelig på jeres planer om turen til Norge smiley

• #12   23. jul 2015 vi har været af sted i 10 dage og gået omkring 20-30km om dagen. Det var enormt hyggeligt smiley Cleo (hende den lille) ville helt sikkert gerne med - desværre kunne det ikke lade sig gøre på en god måde. Hun er 11 år og kan ikke gå mere end en 3-5 km selv. Derefter skulle hun så sidde i tasken - men det ville betyde omkring 5 kg ekstra at slæbe på og det ville blive for tungt. Så hun har holdt ferie med mine forældre og Asta, Noah og Carla.

Ja næste år håber vi at kunne gå The King's Trail - en fantastisk 450km vandretur igennem Sverige smiley

• #14   23. jul 2015 så afgjort har hun det. Hun kender mine forældre og hundene særdeles godt og føler sig helt hjemme hos dem så det er heldigvis en god løsning for alle parter smiley Hun var dog glad da vi kom hjem igen smiley

• #17   24. jul 2015 Vi vandrede Bornholm rundt sidste sommer. Vi sov primært på primitive teltpladser og to gange på rigtige campingpladser.
    Det er så fantastisk at vandre med hunden.

profilbillede
  • #18   24. jul 2015 Taget fra teltet..

profilbillede
  • #19   24. jul 2015 Træt og lidt kold hund

profilbillede
  • #20   24. jul 2015 Så sød

profilbillede
  • #21   24. jul 2015 Det sidste

profilbillede
  • #22   24. jul 2015 Det lyder bare super fedt at vandre med hunden, så det håber jeg også på at det lykkes for mig en gang.
    Men ellers vil en biltur med hunde absolut også være en mulighed, når mine katte og marsvin en gang er døde (er på nedtrapning smiley )

Vil det være en god løsning at medbringe en trækvogn til telt/udstyr ? Tænker at man hurtigt kan blive træt af at have tung oppakning på ryggen ?

• #24   24. jul 2015 Jeg ville foretrække det på ryggen. De stier vi gik på ville have været umulige med en trækvogn. Vi gik langs nogle gamle kyststier med meget ujævnt terræn.

Vi havde telt og en sovepose (vi delte) i den ene rygsæk, og resten i den anden.

Vand og hundemad er tungt! Vi frygtede hele tiden at løbe tør for vand, så vi fyldte altid flaskerne når vi så vandposterne (4,5 liter).
    Vi havde taget 10% ekstra hundemad (tørkost) med, men vi købte desuden råt til ham, når vi købte mad til os selv. (Et andebryst den ene dag, en halv pakke hakket lam den anden (vi spiste den anden halvdel) osv..

Langs Sydkysten var der ingen supermarkeder, så der var det også temmelig tungt at slæbe mad til os selv.

• #25   24. jul 2015 Ja, det er så sjovt! I år tager vi nok til Samsø, selvfølgelig med hunden.
    Vi er lidt begrænsede af ikke at have bil. Vi kan få mine forældre til at sætte os af ved de fleste færgeforbindelser fra sjælland.

Fenris er total kold overfor forskellige miljøer, såsom færger, busser, mærkelige uhyggelige hængebroer over dybe kløfter osv, men toge (torden og fyrværkeri) er no-go!

Hvis Samsø er for hurtigt overstået smutter vi måske videre til Jylland. Vi overvejede også Sverige, men tænker man nok skal lidt derop ad førend det bliver spændende, hvilket igen er besværligt uden bil.

• #26   24. jul 2015 Mike, ja det er en fantastisk oplevelse. Og man bliver så positivt bekræftet i hvor sej ens hund er!

Han er bare med på den værste, og lykkelig så længe vi alle er samlet!
    Og så sjov, så sjov.. Og nem. smiley

• #28   24. jul 2015 Hvor gik i CMP?

• #29   24. jul 2015 Stine: Måske I skulle overveje at træne at køre i tog med Fenris ? Det ville jo give jer uanede muligheder for at tage på vandretur i bl.a Sverige ? smiley
    Mon ikke man kunne finde en rute, hvor en trækvogn var en mulighed ? Er jo ikke helt ung mere, så en tung rygsæk ville nok tage livet af mig rimeligt hurtigt smiley

• #30   24. jul 2015 Vi træner skam på at få ham til at acceptere toge. Vi kan på nuværende tidspunkt tage lokaltoget og opholde os på den store station, men han bliver ikke klar til at køre med tog i år..

Næste år, har vi dog forhåbentlig anskaffet os en bil, og så er det bestemt en mulighed at køre op et sted i Sverige og vandre! smiley

Og ja, jeg er da overbevist om at man kan finde fantastiske ruter hvor en trækvogn er en mulighed.
    Jeg synes bestemt du skal springe ud i det. smiley

• #31   24. jul 2015 Vandretur med hundene står absolut højt på ønskelisten, men pt. har jeg kun små (gamle hunde) og de vil nok hellere tilbringe min sommerferie med at sove i sofaen og tage på småture smiley

• #32   24. jul 2015 Ellers må de også op i trækvognen.. smiley

• #33   24. jul 2015 Ja, hundene i trækvognen er absolut også en mulighed.....når jeg lige har fået aflivet mine gamle katte og marsvin smiley
    Det er bare ikke nemt at tage på ferie når man er den lykkelige ejer af en mini-zoo smiley Men er som sagt på nedtrapning, så når jeg kun har hunde tilbage, så kan jeg gå i gang med at planlægge hundevenlig ferie, afhængigt af deres alder/helbred.

• #34   25. jul 2015 Børge. M - Det lyder rigtig godt det ser virkelig også fedt ud der oppe! Hvor meget af ruten gik du? Hvordan kom du der op og hjem igen og hvordan er mad og vandforsyningsmulighederne på ruten? Vil gerne høre fra en som har gået den så vi kan være ordenligt forberedte når vi kommer der op smiley

• #35   25. jul 2015 Stine s Vi gik i DK i år. Vistartede i Skagen og bevægede og så ned af gennem cykelruter og stier vi kender. Ikke mange ved det men der er Fri teltning i lang skove og plantager og det benyttede vi os af vi vil nemlig ikke ind på campingpladser og andre overrendet steder smiley

• #37   27. jul 2015 tak det lyder rigtig godt smiley Vi har også lige investeret i et letvægtstels og vandrensesystem smiley Det er rigtigt hundemad vejer en hel del - jeg tror jeg vil undersøge frysetørret mad til ham fra Orijen - han får nemlig alligevel orijens almindelige variant smiley
    Det lyder godt med busmuligheder osv. vi skal nemlig ikke have bil med der op men med offentlig transport både frem og tilbage igen smiley

• #39   27. jul 2015 Vi har sådan en tur planlagt til sommeren når Nova engang ikke er mere.. ( smiley ) indtil da "nøjes" vi med enkeltovernatninger i f.eks shelters osv.

Vil også gerne vide hvad telt i har med og Hvilke ligge underlag?

Jeg får sindsygt ondt i ryggen af de almindelig og går og lure på dem med luft i.. er der nogen der kender dem?

• #42   27. jul 2015 Caroline: ja præcis. Er der forskel på dem og almindelig underlag? altså kan man mærke forskellen?

• #44   27. jul 2015 ja det er dem jeg mener

• #46   27. jul 2015 vi har købt et Telemark 2 ULW - jeg synes det var ret pebret så jeg håber dette er vældig godt.
    Jeg er også lidt i tvivl om liggeunderlag og soveposer. Det er møg irriterende at ligge hårdt men nogle af de liggeunderlag man puster op synes jeg er gør det enormt koldt at sove da man ligger på stillestående luft som man absorbere kulden fra jorden. Det er også hvad jeg tænker med sovepose - hvilken skal man have så man ikke pis-fryser om natten og hvilket liggeunderlag skal man vælge så man ligger blødt nok, ikke fryser og uden det hverken vejer og fylder en masse.
    For resten hvad bruger I så som vandfilter? - ville dette kunne fungere ? http://seuf.dk/mini-vandfilter

• #49   27. jul 2015 ja der er plads til ham - han maser altid når han sover - om det er i sengen eller i teltet betyder intet smiley
    Det er rigtigt vi skal naturligvis have sådan en tandtæt pose til taskerne..! (y) smiley

Kommentér på:
Hjemvendt efter lang vandretur med Salik :)

Annonce