{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

''Heldigt valg?'' {{forumTopicSubject}}

Var ude på vores sædvanlige aftentur med Freja.
Vi er kun kommer 100 meter fra mit hjem da jeg spotter 2 hunde i flexliner, trækker freja meget langt over i venstre side så de kan se at vi tager afstand.

Men men men, da vi kommer nærmere giver de deres hunde mere og mere line mod os, og da de er tæt på os spørger de om de må hilse...

Da jeg svarer ''nej hun hun er ikke så vild med at hilse på fremmede hunde'' stopper de linen en meter eller to fra os, og der skal jeg da love for at de galper af hos og vise en knapt så ønskelig adfærd..

Men hvor jeg endnu en gang HADER flexliner.. Grrr....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ''Heldigt valg?''
  • #1   30. jul 2015 Det er jo ikke flexilinerne der er problemet, det er ejeren der er en skovl.

• #2   30. jul 2015 Min veninde siger at flexlinier er for gamle damer.... Derfor har jeg ikke sådan en....synes ellers de er smarte.
    Jeg tror bare du skal være glad for, de overhovedet spurgte om de måtte hilse, og ikke bare lod deres hunde komme helt hen til din.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #5   30. jul 2015 Bruger også somregl flexiline og syntes den er super. Kan heller ikke se det er brugen af flexiline som er problemet her.
    Men forstår dig fuldstændig, har også selv en hund som ikke er vild med andre hunde.

• #6   30. jul 2015 En ting jeg ikke altid forstår med flexliner er - hvorfor giver folk sine hunde lang line, nær vej? Jeg ville dælme da ikke ha' lyst til at mine hunde rendte 3-4m foran mig på fortovet hvis den pludselig fik øje på noget på den anden side af vejen og vips ud var den og der kommer en bil?

• #7   30. jul 2015 Rollo: Fordi de ligger hjernen hjemme på køkkenbordet inden de går ud af døren.....?

• #8   31. jul 2015 Brugte flex indtil en dag for små 4år siden da jeg så en del grimme billeder af hunde som var flået op fordi snoren havde skåret hunden efter et udfald eller andet.. Derfor bruger jeg kun faste 1m snore og mine får ikke lov at hilse på hunde under gåtur, overhovedet, mest fordi jeg selv ikke vil risikere nogen af mine får bidt en eller de selv kommer til skade af en anden hund.

• #9   31. jul 2015 Generelt synes jeg også at flexliner kan være ret gode, når de bruges rigtigt, og med omtanke. Det er lidt nemmere, end at skulle gå og slås med en lang sporline. specielt når man har flere hunde.

Dog har jeg oplevet 2 situationer, hvor det var noget rigtigt lort:

Situation 1: Hundeejer lufter sin hund i skoven i flexline, mister grebet i håndtaget, og taber snoren. Hunden går i panik, over at blive "jagtet" af en mærkelig skramlende tingest, og stikker af. Den bliver først fundet næste dag, ved en tilfældighed. Snoren havde viklet sig ind i et buskads, men gudskelov havde hunden et lyserødt dækken på, og blev derfor spottet.

Situation 2: Lufter min første hund, en meget energisk labradorblanding, som ræser begejstret af sted. Flexlinen knækker ved karabinhagen, snoren ruller hurtigt sammen, og rammer mig midt i panden. Av for satan i hede hule h..... hvor gør det bare nas at blive ramt af sådan en satan smiley

Som hovedregel er de gode, hvis de bruges med omtanke.

• #10   31. jul 2015 Vil også sige at det ikke er Flex lines skyld smiley
    Bruger kun flexline på min shih tzu, det er meget nemmere og behageligt smiley Kun den sene aftentur hvor hun går løs.

Synes da det må være dejligt at der bliver spurgt! Tit når vi møder hunde, og man trækker sine hund ind til siden og signaler 'nej tak, min hund skal ikke hilse' så mener folk at de skal - Vores er desværre bange for store hunde grundet overfald da hun var hvalp

• #12   31. jul 2015 Flexliner er kun til brug på åbne områder uden træer, buske og andre levende væsener. De kan vikle sig om ben, ting, fingre mv.
    Jeg har brækket tre fingre fordi jeg skulle redde min tæve, som var iført flexline, fra en løs hanhund der ville parre hende. Linen viklede sig om fingrene i virvaret.

• #17   31. jul 2015 Jeg ELSKER mine flexliner smiley

De er så nemme at bruge, og så dejligt at jeg IKKE skal med ned i grøften hver gang der er noget der dufter godt dernede smiley

Man behøver ikke at være en spade fordi man bruger flexline, mine bliver også hevet helt ind og linen låst, jeg beholder endda tomlen på låsen for at sikre mig at den forbliver låst når vi møder nogen.
    Vi trækker endda til side og sitter pænt til *whatever* har passeret os.
    Mine hunde må IKKE hilse på fremmede hunde de ikke kender .

• #18   31. jul 2015 Det var nu IKKE et emne der KUN handlede om flexliner smiley

- selvom det er det folk bider sig fast i.

Nogen kan finde ud af at bruge dem, andre ikke.

Jeg var nu bare glad for at jeg havde sagt nej til at hilse, da deres tæves adfærd ikke var det jeg ville finde passende.

Men vi hilser da på dem vi kender i området, ikke fremmede smiley

Kommentér på:
''Heldigt valg?''

Annonce