{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fordele og ulemper.
  • #1   25. sep 2006 kigger ind igen efter spisetid, men glæder mig til at høre personlige meninger og erfaringer med de forskellige racer.
    mvh karina


  • #4   25. sep 2006 Lene. så vil jeg da gerne fortsætte med Flat Coated Retriveren.

    Fordele. Altid en meget lalleglad hund, som elsker at arbejde og er den fødte apportør.
    God, glad og meget kærlig familiehund, som elsker selskab og masser af udeliv.

    Dårlige sider ? har ikke fundet nogen endnu. :-))


  • #5   25. sep 2006 kelpie :

    Jeg kunne under ingen omstændigheder ha' valgt en hund der passer bedre til mit behov end en Kelpie...

    Stærke side:
    - en vagtsom hund, som passer rigtig godt på mig!
    - en aktiv hund, som elsker at lege og fjolle rundt.
    - en dejlig hund der er vild med at ligge og putte... :o)
    - en hund du kan tage med ud og løbe, cykel, gå laaaange ture og træne aktivt med...mv
    - en hund der faktisk kun kræver en masse kærlighed fra dig...
    - en hund som du kan stole på...
    - en hund som elsker og værdsætter dig...
    - osv osv

    Svage side:
    - det er jo en hyrdehund, så han kan finde på at jage hvad som helst...lige fra en myg til ti heste...
    - er ikke alle hundes bedste ven...bla. fordi han er en hyrdehund, så han kan godt finde på at kravle på maven når der kommer andre hunde...og dette kan gøre, at andre hunde bliver lidt nervøse eller sure...ups :o)

    Som du sikkert kan læse, så jeg er vild med min kelpie hund...og kunne ikke ønske mig andre!!!


  • #6   25. sep 2006 Leonberger:
    Ekstrem rolig og meget meget kærlig , elsker børn .
    Kommer fint ud af det med andre hunde og enes også fint med katte .
    Gør aldrig , men kan være vagtsom dog ikke på en agressiv måde .
    Savler ikke , men kræver en del pelspleje .
    Elsker at lege og gå nogle gode ture .
    Meget tålmodig og lærenem......imun over for støj .
    Kanon familiehund .


  • #7   25. sep 2006 kelpie :
    - det skal lige siges, at kelpien kræver en hård hånd i opdragelsen...den gør KUN hvad den selv vil... heldigvis er min Carlo næsten over det...hmm


  • #8   25. sep 2006 grand danoisen! dejlige,rolige,børnevenlige,godmodige og hengivne væsner,men ulempen ved vores hunde ihvertfald! er de kan ik stå for en god sofa he he.og så deres sygeskavanker,men alle racer er jo mere tilbøjelige til det ene som til det andet. ingen ulemper ved vores hunde. nogle skønne kæmper!

  • #9   25. sep 2006 amerikansk springer bullspaniel:

    ualmindelig rolig......grænsende til det ekstrem doven.
    Elsker alle mennesker og hanhunde , samt hvalpe.
    100 % luksusdyr.
    Sød, kærlig og højtsnorkende.
    Savler som et vandfald.
    Stædig og sjov.......mener bestemt at der er visse ting i livet som hun SKAL have......ex. en plads i sengen, at der er købt noget til hende når vi har handlet ind og hendes mor for sig selv *GG*
    Gør aldrig.......men fnyser, grynter og "hoster" i stedet.

    Fordel selv fordele og ulemper......jeg kan kun se fordele *GG*





  • #10   25. sep 2006 jeg er selv den lykkelige ejer af en skøn samojede:-)

    det er en meget selvstændig hund, som selv har en mening om tingene, men ellers er det en super kærlig og opmærksom hund:-) De har et super dejligt sind og de fleste af dem, kan med andre hunde.

    der er dog et lille minus ved dem, eller det er der ihvertfald ved min Vanni, han gør en del:-)


  • #11   25. sep 2006 jeg kan høre i alle har valgt den rigtige hund...(smiler)
    det er jo dejligt.
    men hvad med det helbredsmæssige, hvor aktive er de forskellige racer og så videre, pelspleje og alt det praktiske omkring racen.
    undskyld min spørgelyst, men skal snart ud og have en hund, og er desværre faldet for den franske bulldog, om hvilken man jo har hørt så meget omkring dens dårlige helbred.
    men er det ikke sådan ved alle hunde? altså at der er et eller andet ved hver race, som de er specille udsatte for. eksempelvis som man har hørt om schæferen med HD. hvad skavanker er der ved jeres hund?
    også er jeg selvfølgelig stadig intresseret i at høre alt det posetive om jeres racer..


  • #12   25. sep 2006 Dansk Spids......fordele
    -En hund der ikke har instinkter der er meget store eller meget små......men kan formes....
    -En hund der knytter sig til sin ejer.....ikke frembusende overfor fremmede....lidt afventende.....men venlig....
    -En hund der er fantastisk til børn.....andre kæledyr.....
    -En hund med et følsomt gemyt........lærenem.....adræt
    -En hårdfør hund.....medium motionskrævende.....rolig og "ikkegøende"....

    Bagdele....
    -En hund der fælder MEGET et par gange om året......
    -En hund der ikke bryder sig om vand......ej heller bad.....
    -En hund man ikke kan se i snevejr....




Kommentér på:
fordele og ulemper.

Annonce