{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.878 visninger | Oprettet:

Italiensk mynde vs Whippet :) {{forumTopicSubject}}

Dette er ren og skær en tråd, fordi jeg er nysgerrig, og al myndesnak er velkommen! smiley
Så hvis andre har spørgsmål omkring en mynderace, er nysgerrige eller et eller andet, så er i velkommen til at låne tråden.

Jeg står jo ikke lige og skal have hund lige nu eller inden for den nærmeste fremtid, og jeg er chihuhahua ejer til det inderste, MEN der er alligevel en del, primært små racer som jeg synes virker som søde og dejlige hunde.
Jeg har altid været lidt imod mynderne, men efter jeg er kommet herind, er de alligevel vokset på mig, ikke alle tiltaler mig, og det er da også mere individer end racer af mynderne som jeg virkelig falder for. Jeg har også mødt en whippet nogle gange efterhånden, fordi min søsters bedste veninde har en, som det sker at de passer, og den er så sød og god med børnene.

Nå men jeg er jo generelt til de små hunde, og faldt derfor over den mindste mynde, og har generelt fået indtryk af at whippet skiller sig noget ud fra de andre mynder.
Men hvordan er den italienske i sind, og hvordan er den i forhold til whippet?
Derudover er der nogen der ved hvorfor den kun kommer i hel farvet? en af tingene jeg godt kan lide ved hunde generelt, men specielt også whippet, er at de har aftegn.

Så ja fortæl gerne en hel masse, både om den italienske og whippet, og har i selv racerne, så smid gerne billeder! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Italiensk mynde vs Whippet :)
  • #2   20. aug 2015 Tak Nanna smiley
    Der er ikke noget sådan specielt jeg vil vide, bare sådan overordnet, der går rigtig mange år før jeg skal have ny hund, så det er bare nysgerrighed.

    Jeg tror nemlig også jeg har læst at aftegn ikke er ønskede, og der kommer vidst nogle med få hvide aftegn, men ikke brindle som din fine Coco f.eks. Og jeg synes de er så smukke når de ikke er fuldfarvet smiley
    Men det er jo heller ikke forbi whippet er så store, de er jo bare høje smiley


  • #3   20. aug 2015 Hvor meget kræver de egentligt af motion og aktivering om dagen? bare sådan ca.
    Jeg ved de nyder rigtig godt af at komme ud og virkelig få lov til at løbe igennem på et stort areal, så de kan få strukket benene godt, men jeg ved egentligt ikke hvad de kræver udover det. smiley


  • #5   20. aug 2015 Ja det er jo ikke meget forskel størrelsesmæssigt på de to så smiley

    Hihi det ER højt, når man er vant til at have chihuahua, jeg ved slet ikke hvad mine måler, men de er ikke ret højt smiley
    jeg havde ikke lige noget ordenligt at måle med, men stangmål på Rosa er under 20 cm smiley


  • #6   20. aug 2015 Hvide aftegn på italienere er ikke ønsket men ses i USA - også i mindre omfang herhjemme men udstillingsmæssigt er det ikke ønsket.

    Nu har jeg ingen af racerne men omgåes dem meget. Jeg synes en italiener er væsentligt mere livlig men jeg synes personligt også er er smukkere en whippets men det er jo blot smag og behag smiley

    Umiddelbart skal sprinter-mynderne ikke have synderligt meget motion men kan dog følge med hvis man selv er den meget aktive type smiley


  • #8   20. aug 2015 Altså jeg synes der er en væsentlig forskel i størrelsen på de to racer - italieneren er jo super spinkel smiley der er noget mere hund i en whippet smiley

  • #9   20. aug 2015 Okay så jeg kunne være heldig at få en med aftegn, jeg skulle så bare være indstillet på at det ikke blev en udstillingshunde (eller at den vandt noget i hvert fald)

    Motionsmæssigt troede jeg faktisk de krævede mere, men det lyder jo til at det er til at opfylde smiley

    Jeg tvivler dog meget på kæresten nogensinde kunne overtales til at få mynde i huset, men måske hvis jeg siger den hårløse er alternativet (Dem kan jeg også lide) Det er ren udseende han ikke bryder sig om, men hvem ved.
    Han er selv mere til SBT, fransk bulldog osv.


  • #10   20. aug 2015 Du kan godt finde en med aftegn - oven i købet billigere for mange opdrættere sælger dem til reduceret pris når de ikke opfylder racestandarden smiley

  • #11   20. aug 2015 Altså jeg havde bulldogs og en mand der syntes at en hund skulle være så stor som muligt - jeg har i dag 3 mynder så det kan lade sig gøre smiley

  • #13   20. aug 2015 Nu kiggede jeg lige på billeder hvor de står sammen. jeg tror ikke rigtig jeg har mødt italiensk mynde irl, måske hurtigt set den på udstilling, men det var vidst mest whippets jeg så, af de mindre. Jeg kan godt se at det ikke lyder som stor forskel, men at det alligevel er nok, den er noget mindre.

    jeg har intet imod at få "lidt" hund, er jo vant til at have 1 og 1,8 kg hund, så er jo ikke fordi der er så meget hund over dem smiley

    Fryser de ikke let? de er jo både tynde og har så kort pels? holder de varmen bedre end de hårløse, eller er de også sådan nogle som skal rende med dækner og "tøj" for at holde varmen, når det ikke lige er 20-25 gr udenfor.


  • #15   20. aug 2015 Altså jeg kender næsten ingen whippet eller italienere som ikke bruger dækken om vinteren - mine azawakher bruger selvsagt også dækkener for eller synes de absolut ikke det er morsomt at komme ud når det er koldt.

  • #16   20. aug 2015 Haha, vi er sådan lidt 50/50 enige om at vi får hver vores hund, når de to vi har ikke er her mere. Han vil gerne have SBT, hvilket han da også gerne må få.

    Jeg har så bare det problem, at jeg er 110% forelsket i chihuahua, men samtidig vil jeg også gerne prøve andre racer. Men så er det kæresten blander sig, og så ryger jeg tilbage til bare at have chihuahua. Jeg har dog snakket om at vi jo også bare kunne have 3 hunde, en chihuahua, en SBT og en anden race smiley


  • #18   20. aug 2015 V.W jeg tænker ikke så meget når det er rigtig vinter, mine chier kan heller ikke holde varmen når det begynder at være koldt, men mere sådan når vi går fra sommer til efterår eller sådan, ja når det ikke lige er sommer, men heller ikke vinter smiley

  • #20   20. aug 2015 Så er det vist mest hvad man vænner dem til... Som Nanna skriver så er der nogle der pakker dem ind ved enhver given lejlighed og de vil også bare blive mere kuldeskær smiley mine afrikanere får først noget på når vi kommer ned omkring frysepunktet... Men de har en del mindre hår end en whippet.

  • #21   20. aug 2015 Italieneren er så vidt jeg har oplevet også SUPER hysterisk i forhold til Whippet xD

  • #22   20. aug 2015 Okay tak smiley Det er jo lidt som chihuahua så, nogle kan klare det fint uden, andre skal have det på.

    Hvis man skulle have chihuahua samtidig, er det så bedst med italiensk mynde eller whippet? Eller er det hip som hap?
    jeg har set en opdrætter der havde både chihuahua og italiensk mynde, men jeg kendte dem ikke, så jeg ved ikke hvordan det fungerede.

    Haha Anya, er det ikke sådan tit? jo mindre jo mere hysteriske bliver de smiley

    Er mynder egentligt meget gøene eller meget stille? Altså sådan af ting.


  • #23   20. aug 2015 I forhold til chihuahua tror jeg alle mynder ville være fine - de er jo ret forsigtige og derfor super gode ved små dyr og børn smiley

  • #24   20. aug 2015 Synes ikke de er hysteriske men man skal selvfølgelig gå efter godt temperament hos forældrene - hvilket man skal med alle racer smiley
    Mynder er generelt ikke gøende med mindre man får fat i en azawakh hvis primære formål er at holde vagt....


  • #26   20. aug 2015 De lyder nu altså lidt dejlige de mynder smiley
    Hvis jeg en dag bestemmer mig for sådan en, må et argument blive at de ikke er så gøende, for kæresten får nogle gange lidt spat af Lucky, han er meget vokal og kan godt lide at høre sin egen stemme, han snakker så også bare for at snakke, ikke altid fordi han gør af noget smiley


  • #28   20. aug 2015 Nanna ja da smiley

  • #29   20. aug 2015 Tak for denne tråd

    Hvordan er de i forhold til byttedrift?

    Vil man kunne have et sikkert indkald på dem?
    Også overfor hare mm??


    Hvor trænbare er de?




  • #31   20. aug 2015 Det var så lidt Helle smiley

  • #33   20. aug 2015 Tak

    Det lyder ikke som umuligt

    Der er jo nogle racer, hvor det er en meget stor opgave - næsten umuligt

    Som sådan lyder det ikke


    Hvad træner du med den?

    Og jeg spørger af stor interesse


  • #34   20. aug 2015 Jeg er også ved at have udviklet en kærlighed for whipperne og italienerne i myndefamilien - og det er efter jeg er begyndt at følge jennamarbles og juliensolomita på youtube, de har to italienere Peach og kermit, hold nu op hvor er de helt fantastisk smukke og sjove - hundene er selvfølgelig grueligt misforståede og lidt for tykke - men hold nu op hvor er de skidesøde smiley

    Jeg har ellers aldrig brudt mig om mynder, men de vokser godt nok på mig smiley


  • #35   20. aug 2015 Jeg synes italienere er små i forhold til whippet og meget livlige, de har ikke samme ro indendørs som whipperne.
    Italienerne er ikke glade for kulde og regn, men vil tro en del handler om tilvænning.

    To af mine whipper hader dækkener i alle afskygninger, så det er mest i fugtigt, koldt og blæsende vejr, jeg siger, at de skal have dækken på, ligeledes når temperaturen kommer ned omkring -5 til -10 grader alt efter vindforhold.

    Hverken italiener eller whippet opfatter jeg som hysteriske, mine whipper gøer kun under leg, ikke når det ringer på døren og lignende.

    Thor min yngste er vild med italienere, her er han med et dejligt eksemplar af slagsen under en udstilling i Ungarn sidste år.
    Den var rolig og ikke så vims, men den boede også sammen med 4 whippethanner smiley
    Whippen på billedet er en hanhund omkring max. højde ikke over.


    profilbillede
  • #36   20. aug 2015 Nanna min er helt vidunderlig - i temperament som en hjortehund. De varierer desværre ret meget både i sind og udseende og nogle virker som greyhounds og andre er halv aggressive så det handler meget om linjerne. Jeg synes min har et perfekt sind men hun er også af ungarske linjer smiley

  • #37   20. aug 2015 Sikke et skønt billede Kirsten smiley
    Og tak for din erfaring. Synes nu begge racer lyder virkelig dejlige. Det er bl.a. dine dejlige whippets der har gjort at jeg er blevet lidt forelsket i whippet, synes simpelthen de er så smukke.


  • #38   20. aug 2015 Helle man kan ALDRIG være sikker på en mynde. Ja der er ganske rigtigt individer som ikke har nok drift og derfor kommer selvom en hare viser sig men det kan du ikke vide når du får en hvalp. Mine har et rigtig godt indkald men kommer der et bytte så ville de overhovedet ikke være til komme i kontakt med.

  • #39   20. aug 2015 M.G - så du ved hvad jeg mener når jeg siger "WATAR YA CERMET OR IT WILL NOT GROW" ? smiley

    Ej, dejligt emne, jeg er - stik modsat hvad jeg ellers er faldet for - blevet lidt fascineret af nogen af mynderne og kan bruge lang tid på at glo youtube videoer af nogen af dem smiley


  • #40   20. aug 2015 V.W. - Den absolut mest driftstærke af mine er Ghini, hun er også den der har det bedste indkald, hende kan jeg stoppe både på hare og kat smiley
    Hun er så også den af de 3 jeg har trænet hårdest med i den disciplin og er jo vant til det døve øre fra gravhundene.

    Jeg er så heller ikke udelukkende til kiks og lagkage, når det kommer til indkald, det har konsekvenser, at misse et indkald og det ved hun smiley

    Når hun kommer er det så det hele kører på hende, pupillerne er enorme og når hun har fået snor på skriger hun, som om hun får bank, men hun kommer.

    Pt. består hendes kost af mus og tørfoder hun fanger flere dagligt også når hun er i snor.
    Det er utroligt at man kan gå tur og så myldrer det faktisk med mus 70cm til 1 meter fra en smiley


  • #41   20. aug 2015 Kirsten det er fordi der er terrier i smiley jeg synes det er meget vovet hvis man tror man kan få et sikkert indkald til en mynde men jeg kender da også et par whippets som har et fornuftigt indkald... Og man SKAL da træne med sin hund uanset race smiley

  • #42   20. aug 2015 V.W. kommer heller aldrig til at stole 100% på whipperne, og udfordrer ikke skæbnen ved at slippe dem i områder med stor vildttæthed. De bliver heller ikke sluppet tæt på trafikerede veje.
    Men det er rart at vide de kan stoppes smiley

    Terriergenet har noget at sige, for whipperne er anderledes end de andre mynder og jeg har jo haft en, som var mere terrier end mynde smiley


  • #43   20. aug 2015 Omg yes funke!! You must not put an cermet in an pool, it Will over watar and Will not an grow. Also it Must be Kept at temperature scortching and fed chikin

  • #45   20. aug 2015 Jeg synes ikke nogen af racerne er hysteriske, men italieneren er noget mere livlig og vims end whippen.

    Med hensyn til træning, så er ingen af dem border collies, men mit bud er, at italieneren er en snas mere trænbar en whippeten. Whippets kan dog sagtens lære og min egen har da både løbet lidt agility, hun er i øvet klassen i rally og har også dyrket lidt dogdancing.
    I forhold til de andre hunde jeg har trænet med, bliver whippeten hurtigere træt og ukoncentreret. Særligt hvis det handler om noget uden så meget action i.
    Generelt tror jeg også at italieneren er mere kuldskær end whippeten. Min whippet har kun dækken på hvis der er meget koldt eller vådt og hun fryser mere end min terrier, men hun har også tyndere pels.


  • #46   20. aug 2015 Præcis Kirsten - der følger et ansvar med som myndeejer i forhold til hvor de kan være løse og det skal folk jo vide smiley

    Nanna - altså de tyske kan jeg ikke lide - de hverken ligner den oprindelige MA eller opfører sig sådan og mange af linjerne er der meget whippet i smiley de rigtige ungarerer har meget mere pels og er grovere alle vegne og meget roligere og velovervejet men er også mere vagtsomme - men sådan skal de være. Desværre ser man næsten ingen rigtige ungarske MA på udstilling smiley jeg har ikke selv min med på Broholm men kommer med begge aza-hakkerne smiley


  • #47   20. aug 2015 Åh det kunne være fedt at komme til broholm og kigge, men der er desværre lang vej fra Århus med offentlig transport, og har heller ikke lige råd til turen. smiley
    Men alle der skal afsted må have en super god tur! smiley


  • #48   20. aug 2015 Nu har jeg haft whippet et par år, men jeg følger også Jenna Marbles og blev helt vild med Cermet smiley Og begyndte at overveje om jeg skulle have italiener istedet for en whippet, meldte mig ind i en gruppe på facebook osv. (en international). Da jeg så endelig mødte en italiener på en udstilling blev jeg ærligt lidt skuffet. De var MEGET mindre og mere spinkle end jeg havde troet. Nogen der ved om amerikanske italienere (lyder fjollet :P) er større og mere robuste end de skandinaviske? Eller snyder billeder bare?
    I den gruppe jeg er medlem af ser jeg dem også i alverdens farver og aftegn, herhjemme har jeg kun set dem i ensfarvet sort og et par enkelte fawn.
    Jeg har også fået at vide at der er en del mere gang i dem end whippet.

    Jeg havde forestillet mig at Kermit ville være ca. som min whippet hvalp på snart 10 uger, bare med længere ben. Men hans ben er dobbelt så tykke som en italieners smiley (dem jeg har set i hvertfald).


  • #49   20. aug 2015 De italienere, jeg har mødt på udstillinger, har været noget mere spinkle (ud over at de selvfølgelig er små) og noget mere trippende end whipperne. De vimser, tripper og er næsten konstant i bevægelse. Jeg tror personligt, at jeg ville få en smule stress, men bevars, de ser da alligevel meget søde ud smiley

  • #51   21. aug 2015 Tanja, størrelsen er næsten ens for FCI og AKC 32-38 cm mod 33-38 cm. Til gengæld har FCI en max. vægt på 5 kg, AKC-standarden angiver ingen vægt.

    Farvemæssigt tillader AKC alt undtagen brindlet og black and tan, FCI kun ensfarvet sort, grå og isabella, til nød med hvid brystplet og poter.

    Jeg synes også de amerikanske ser meget større ud og tænkte, at det nok var som med whipperne, hvor AKC standarden siger 48-56 for hanhunde og 46-53 for tæver, til gengæld skal hunden diskes, hvis den ligger mere end ½ inch (1,25 cm) over eller under standard.


  • #52   21. aug 2015 Elton, der går et par italienere eller lidt mere på sådan en smiley

  • #53   21. aug 2015 AKC, er det stambogsklubben i USA??

    Elton, irske ulvehunde er SÅ skønne, er smask forelsket i dem, men tror de er for store til at jeg nogensinde får sådan en, desværre. Men de er vidunderlige smiley


  • #55   21. aug 2015 Danielle - Italienerne skal bevæge sig helt anderledes end whipperne, der er lidt hackney bevægelse over italienernes forbensbevægelser, det er absolut uønsket hos whippet.

    Jeg ville også få stress af at bo med en italiener, med mindre den er som den Thor sidder med, han var skøn smiley

    På samme udstilling sad vi ved siden af en ung italiensk kvinde med tre italienere i snor, pladsen var trang, så det var ikke muligt at flytte, men jeg var ved at blive sindssyg af de 3 små hunde, som var her og der og allevegne, de var ikke i ro på noget tidspunkt under udstillingen (6-7 timer)


  • #57   21. aug 2015 My only - Ja, AKC er den amerikanske klub, som FCI samarbejder med.

    Der er importeret mange amerikanske whipper til Europa og blandt andet derfor er mange for store i forhold til FCI standarden.
    Amerikanerne skal ikke have hele skylden, for der er også en del store i racens hjemland England smiley


  • #58   21. aug 2015 Det er ikke så meget det, der er mere det at jeg aldrig kommer af med at have mindst en chihuahua tror jeg ikke, og ville simpelthen ikke turde at have så stor størrelsesforskel sammen smiley

  • #59   21. aug 2015 Tak Kirsten så er jeg med igen smiley

  • #61   21. aug 2015 Jeg overvejede faktisk en italiener sammen med min whippet for mange år siden, så slæbte kæresten med til rn udstilling for at overbevise ham. DET lykkedes så ikke, han mente de italienske mynder lignede rotter på stylter smiley

  • #62   21. aug 2015 Hvorfor er der forskellige standarder hos AKC og FCI? Burde standarderne ikke matche?

  • #63   21. aug 2015 AKC og FCI er to forskellige kennelklubber med hvert sit sæt standarder.
    Ideelt set burde standarderne være ens, men det er de langt fra, det gælder ikke bare mynder, men en lang række andre racer også.

    I FCI er der tradition for, at det er racens hjemland, der godkender standarden og ændringer til denne, AKC sætter deres egen.



  • #64   21. aug 2015 Nåå okay, jamen jeg tænker bare om standarderne hos DKK ikke matcher FCI's? Hvad gør man så på en FCI-udstilling - der er det FCI-standarden der gælder? smiley

  • #65   21. aug 2015 På en FCI udstilling gælder FCI standarderne og alle deltagende hunde dømmes efter denne smiley

    DKK's standarder matcher FCI's


  • #66   21. aug 2015 Okay, jamen jeg troede at alle FCI-godkendte klubbers standarder skulle stemme overens med FCI's standarder smiley

  • #67   21. aug 2015 Funke: AKC ligger ikke "under" FCI. Du kan sammenligne det med USA og Europas forhold.

    Danmark er en del af Europa, men USA er ikke - de accepterer hinanden som individuelle unioner smiley


  • #68   21. aug 2015 Mange racer er større i USA så hvorfor ikke også italieneren. Mht aftegn er det det samme med azawakh - FCI er helt rædselsfulde at have med at gøre hvor mam i USA anerkender alle de aftegn de kommer med fra deres hjemland.

  • #70   21. aug 2015 MG: aah ja så lærte jeg det i dag smiley Troede faktisk det var helt det samme som herhjemme

  • #71   21. aug 2015 Jeg er der desværre kun søndag Nanna men har alligevel ikke ungareren med.

    Jo de SKAL have hvide aftegn men det er meget strikst beskrevet hvor og hvor meget. Men i Afrika findes de i alverdens farver og med masser af hvidt...


  • #72   21. aug 2015 Nu kender jeg kun de 2 racer som massage hunde og der er stor forskel. Italieneren er meget reserveret og Whippen er kontaktsøgende.

  • #75   21. aug 2015 Zarah hvordan reserveret? og blev det bedre når de havde set dig an eller? smiley

    Nanne, de ser gode ud de dækkener. Herhjemme køber jeg striktrøjer og ting syet efter mål, for de er simpelthen for små til at passe noget som helst smiley


  • #77   21. aug 2015 De har jo også nogle lidt specielle mål, med dyb brystkasse og det smiley
    Men fedt der er sådanne sider.
    Jeg mangler lidt sådan nogle rigtige hjemmesider med varmt og vandtæt til mine, men jeg har indtil nu kun fundet private der syer, og de kan ikke sy noget som vil sidde godt og samtidig være vandtæt, eller tæt på, så det varmeste Lucky har er en fleece heldragt. Den er så også rigtig god, men kan jo hurtigt blive våd.


  • #79   21. aug 2015 Haha ja.. Jeg siger til kæresten: skat vi skal have en mynde, så jeg kan købe dækkener til den smiley
    Så får jeg da først et NEJ.. for det betyder flere penge ud af hans lomme og lige ned til hundene smiley


  • #81   21. aug 2015 Nanna - de er fra Spanien og Tyskland smiley mine ungarer er fra Finland og Østrig...

    Jeg synes godt nok ikke de italienere jeg har mødt har været reserverede - tvært imod super kontaktsøgende hvor imod whipperne har været mere rolige...


  • #82   21. aug 2015 Sådan har jeg det med chihuahua, men jeg kunne nu også godt nøjes med et par chier, og så få lidt andre ind, en italiensk mynde eller whippet måske smiley

    Men det er svært nok at overbevise kæresten om at vi med tiden godt kan have 3 hunde, han synes 2 hunde er nok. smiley


  • #83   21. aug 2015 Solvej: jamen de ville ikke tage godbidder, de ville ikke have jeg rørte dem og det vildeste jeg fik lov at lave - mens de sad på skødet var en overfladisk bindevævsmassage og en lille smule zoneterapi.

    whippeten derimod synes jeg var herlig, sikke et sind de har smiley lækker lækker hund.


  • #84   21. aug 2015 Det lyder lidt som Lucky da han var ved kiropraktor. Vi havde ikke lige tænkt på at han ville se hende som dyrlæge, når vi lånte et rum hos vores normale dyrlæge, så det var lidt op ad bakke smiley
    Han ville dog gerne snakke med hende når han var på gulvet, men når hun satte ham op på bordet, sad han og prøvede at gøre sig usynlig, det var han så ikke så god til smiley

    Så der var nogle ting hun ikke kunne, men hun kom da godt i bund og igennem ham, og fandt problempunkterne. Han er nemlig bare lidt sær. Heldigvis er Lucky typen der hellere gør sig mindre, eller prøver at gemme sig ved sin Moar, og ikke bider, knurre osv. Så kiropraktoren sagde at han var nem nok at arbejde med, det jo bare var fordi han ikke var tryg ved det, fordi han troede det var dyrlægen (hende elsker han så også på alle andre tidspunkter end på bordet) smiley


  • #86   21. aug 2015 Købte en til udstationering men hun levede ikke op til mine forventninger hverken i sind eller sundhed... Så hun bor nu hos min søster og har der som blommen i et æg smiley

  • #88   21. aug 2015 V.w. Jeg synes altså det er vildt ærgerligt at der ikke er billeder af dine skønheder herinde smiley

  • #90   21. aug 2015 Pssst, vil man se lækre mynder, kan man vist nok finde v.w.'s hunde på Instagram, har jeg hørt en fugl synge om, måske. smiley

    Det er ikke fordi, jeg selv følger med derinde.. overhovedet..


  • #91   21. aug 2015 Hvad hedder hun derinde?? smiley

  • #93   26. aug 2015 Årh er lige kommet med i en italiensk myndegruppe på facebook, og jeg er forelsket smiley smiley
    kæresten må overtales til til den tid at have 3 hunde, så jeg både kan have en chihuahua og en italiener smiley han vil jo have en SBT, så kan jeg da godt have to andre..


  • #94   17. maj 2016 Haha Danielle jeg har slet ikke set du har skrevet om min Instagram profil smiley

    Men ja, jeg behøver vist ikke at oprette mine hundes profiler herinde, for de kan findes både på hjemmeside, Facebook og Instagram smiley


  • #95   17. maj 2016 M.G. Jeg hedder Canesgratia på Instagram smiley

Kommentér på:
Italiensk mynde vs Whippet :)

Annonce